abonnement Unibet Coolblue
pi_170110347
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:40 schreef MPC60 het volgende:
Tegen Heracles thuis kampioen. _O_
Hopen dat ze Nelom dan lekker thuislaten die dag
pi_170110385
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:29 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ik had weleens dagen toen ik op voetbal zat dat het heel warm was. Ik meldde mij gewoon ziek lekker naar het strand.
Rolandgod
pi_170110394
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:40 schreef MPC60 het volgende:
Tegen Heracles thuis kampioen. _O_
Heracles wint daar easy
pi_170110404
Vorig seizoen Ajax dat op de laatste speeldag alles verspeelt en door het halve land wordt uitgelachen.. Zou dit keer zomaar eens andersom kunnen zijn # pray for Feyenoord
  zondag 9 april 2017 @ 17:46:31 #205
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_170110426
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Vorig seizoen Ajax dat op de laatste speeldag alles verspeelt en door het halve land wordt uitgelachen.. Zou dit keer zomaar eens andersom kunnen zijn # pray for Feyenoord
Als ik dit psv zo zie spelen verwacht ik niet dat ajax daar moeite gaat hebben :{ _O-
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_170110436
quote:
Kunstgras, zegen of gruwel?

Kunstgras. Het blijft de gemoederen in het Nederlandse profvoetbal bezighouden. Terwijl inmiddels al achttien clubs in het betaald voetbal op nepsprieten spelen, probeert Feyenoord het voor elkaar te krijgen dat er in ieder geval in de eredivisie niet meer op kunstgras gevoetbald mag worden.

Clubs die de ouderwetse groene zoden hebben afgezworen, deden dat doorgaans vooral vanwege de financiën: kunstgras vergt veel minder onderhoud en dat drukt de kosten. Een valide maar tevens opvallend argument voor een proforganisatie die toch geld over zou moeten hebben voor de beste speelomstandigheden.

Tegenstanders van de kunstgrasvelden wijzen op de grotere kans op blessures, maar ook op competitievervalsing. Het voetballen op 'plastic' is toch net even anders dan op gras: het loopt anders, het voelt anders, het stuitert anders. En dat speelt voetballers die maar incidenteel op namaakgras spelen behoorlijk parten.

Thuisvoordeel
Dat er sprake is van een groter thuisvoordeel dan gemiddeld onderstrepen de cijfers die AD vorig jaar oktober al eens onder elkaar zette. Heracles Almelo pakte in 2005 de primeur van eerste eredivisieclub op kunstgras. In de negen seizoenen die volgden schaarden FC Volendam, Excelsior, PEC Zwolle en SC Cambuur zich in hetzelfde rijtje.

En wat bleek: in al die jaren sleepten die ploegen 69% van hun puntentotaal binnen via thuiswedstrijden, terwijl het gemiddelde in de eredivisie op 61,7% lag. Een verschil dat er toe doet.

Die statistieken konden Gijs de Jong, manager competitiezaken bij de KNVB, niet verleiden tot ingrijpen. "De regels zijn helder: het mag volgens de FIFA-regels. En de clubs die overstappen doen dat niet om extra punten te pakken, maar vanwege financiële en economische redenen."

Gestage groei
Het aantal profclubs dat de overstap heeft gemaakt, is de laatste jaren gestaag gegroeid. In de eredivisie ontvangen dit seizoen zes clubs hun gasten op kunstgras (Heracles, ADO Den Haag, FC Dordrecht, PEC Zwolle, Excelsior en SC Cambuur) en in de Jupiler League zelfs al twaalf: in de eerste divisie doen alleen NEC, Achilles '29, MVV, Fortuna Sittard, De Graafschap, Telstar, Jong Ajax en Jong FC Twente niet mee.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170110444
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Vorig seizoen Ajax dat op de laatste speeldag alles verspeelt en door het halve land wordt uitgelachen.. Zou dit keer zomaar eens andersom kunnen zijn # pray for Feyenoord
Ze zijn al eerder gelijk gekomen in punten, en hebben al eerder de kans gehad om opnieuw dichterbij te komen. Zij choken net zo hard. Hup PSV!
BFF met GGMM
pi_170110484
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2017 17:47 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ze zijn al eerder gelijk gekomen in punten, en hebben al eerder de kans gehad om opnieuw dichterbij te komen. Zij choken net zo hard. Hup PSV!
Dat sowieso... Leek er even op dat psv ging choken voor de 2e plek :')
  zondag 9 april 2017 @ 17:49:50 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_170110491
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2017 17:46 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Als ik dit psv zo zie spelen verwacht ik niet dat ajax daar moeite gaat hebben :{ _O-
Twee (misschien wel) loodzware wedstrijden tegen Schalke kunnen een rol spelen. Ajax heeft een heel drukke aprilmaand...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 9 april 2017 @ 17:49:53 #210
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_170110492
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2017 17:46 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Als ik dit psv zo zie spelen verwacht ik niet dat ajax daar moeite gaat hebben :{ _O-
Geen wedstrijd is hetzelfde.
Oh.
  zondag 9 april 2017 @ 17:50:29 #211
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_170110502
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Geen wedstrijd is hetzelfde.
This is Europe.
pi_170110510
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Geen wedstrijd is hetzelfde.
Bal is rond
  zondag 9 april 2017 @ 17:51:38 #213
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_170110526
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:50 schreef KingRoland het volgende:

[..]

This is Europe.
The strength of the team is....the team.
Oh.
pi_170110579
Heb ik al gezegd dat we alles nog in eigen hand hebben :')
  zondag 9 april 2017 @ 17:56:24 #215
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170110645
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 12:30 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Denken dat Feyenoord vandaag een makkelijke middag krijgt. :')
Dat dacht ik echt. Was leuk jongens. Zaten aardig wat Feyenoorders op de thuisvakken, wat ik al wel had verwacht.
pi_170110679
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:56 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Dat dacht ik echt. Was leuk jongens. Zaten aardig wat Feyenoorders op de thuisvakken, wat ik al wel had verwacht.
Ze hadden toch extra controles uitgevoerd ivm uitgeleende seizoenskaarten?
  zondag 9 april 2017 @ 17:58:21 #217
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170110698
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ze hadden toch extra controles uitgevoerd ivm uitgeleende seizoenskaarten?
Nope, dat is gewoon beetje mensen proberen af te schrikken. Zag niemand extra gecontroleerd worden. :P
pi_170110706
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:58 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Nope, dat is gewoon beetje mensen proberen af te schrikken. Zag niemand extra gecontroleerd worden. :P
lol, maar goed... Alsnog blij dat ik niet gegaan ben :D
pi_170110711
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:45 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Heracles wint daar easy
Als heracles in Rotterdam wint post ik tot begin komend seizoen niet meer op fok.
  zondag 9 april 2017 @ 17:59:40 #220
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170110719
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

lol, maar goed... Alsnog blij dat ik niet gegaan ben :D
Enige "extra" waren de stewards die aardig wat Feyenoorders op de thuisvakken het stadion uit hebben gestuurd.
pi_170110721
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als heracles in Rotterdam wint post ik tot begin komend seizoen niet meer op fok.
Je zou toch bijna gaan hopen....

Nah
pi_170110734
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:59 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Enige "extra" waren de stewards die aardig wat Feyenoorders op de thuisvakken het stadion uit hebben gestuurd.
Deden die vervelend dan?
pi_170110748
Mensen die nu opgeven :'). Echt, hef jezelf op met je depressieve gelul.
pi_170110766
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je zou toch bijna gaan hopen....

Nah
Ga jij maar wat schrijven voor de frontpage.
pi_170110772
quote:
'
'We voelen ons verantwoordelijk voor heel Rotterdam'

Steven Berghuis houdt ondanks het dure puntenverlies in Zwolle vertrouwen in de titelkansen van Feyenoord. De 25-jarige vleugelspits zorgde er zondagmiddag voor dat de Rotterdamse koploper van de Eredivisie in ieder geval nog een punt overhield aan het uitduel met PEC Zwolle (2-2).
Feyenoord verloor voor het vijfde jaar op rij punten op bezoek bij PEC, dat de vorige vier confrontaties in eigen huis allemaal had gewonnen. Het ging opnieuw mis nadat de ploeg van Giovanni van Bronckhorst zich weer liet verrassen in de openingsfase. Berghuis weet niet waardoor dat komt. 'De warming-up was scherp, iedereen sprak in de kleedkamer, we zaten er goed in, maar het is gewoon slecht verdedigd, denk ik', zei de rechtsbuiten bij de NOS.

Hoewel Feyenoord zich na de twee tegengoals nog in de wedstrijd terugvocht, overheerste na afloop de teleurstelling. Berghuis zag ook positieve punten: 'Je houdt er nog een punt aan over en je staat nog bovenaan, dus je hebt het nog in eigen hand.' Het verschil met Ajax is echter nog maar één punt. 'Het is spannend, absoluut. Maar ik heb veel vertrouwen. We staan niet voor niets bovenaan. We hebben het beste doelsaldo, de meeste goals gemaakt, ik heb vertrouwen in dit team.'

Berghuis vertelde blij te zijn met zijn twee goals. De Watford-huurling was de laatste vier duels direct betrokken bij vijf goals. 'De laatste weken heb ik veel vertrouwen. We moeten doorpakken nu, we mogen het niet meer weggeven. Dat beseffen we.' Voor de camera garanderen dat Feyenoord kampioen wordt, kon hij niet. 'Ik kan wel zeggen dat we daar alles aan gaan doen. Wij voelen ons verantwoordelijk voor heel Rotterdam. Wij zijn dat aan die mensen verplicht en ook aan onszelf.'

Toornstra
Ook Jens Toornstra houdt ondanks de nieuwe tegenvaller vertrouwen in een goede afloop. 'We moeten het positief blijven bekijken. We staan nog steeds bovenaan en hebben het nog steeds in eigen hand', zei de aanvallende middenvelder tegen FOX Sports. De opdracht is volgens hem simpel. 'Er zijn nog vier wedstrijden. Volgens mij hebben we er al 23 gewonnen. Vier keer winnen klinkt dan niet zo veel. Laten we het positief bekijken, op naar Utrecht.'

Toornstra erkende dat Feyenoord het in de openingsfase liet liggen. 'Het is heel merkwaardig dat het voor de derde keer op rij gebeurt in uitwedstrijden. Daarna hebben we het wel goed opgepakt en hadden we de winst misschien nog wel verdiend.' De man die in De Kuip al dertien keer scoorde, had zijn ploeg de drie punten kunnen bezorgen met zijn eerste goal in uitduels. 'Ik moet gewoon scoren, die ging op m'n hak en naast. Helaas. Het was het vandaag weer net niet.'
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')