abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 9 april 2017 @ 14:20:28 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170105300


Archief
Topicreeks: Pimp hier met je horloge(s)

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Squale
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

Quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

Mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

Automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

Chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
  zondag 9 april 2017 @ 14:21:10 #2
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170105314
Er mocht wel een nieuw deel komen.
  zondag 9 april 2017 @ 14:22:23 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170105335
quote:
8s.gif Op zondag 9 april 2017 14:21 schreef Gary_Oak het volgende:
Er mocht wel een nieuw deel komen.
Heb je wat te melden dan?
  zondag 9 april 2017 @ 14:23:12 #4
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170105348
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 14:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb je wat te melden dan?
Nieuwe G-Shock gekocht ja.
  zondag 9 april 2017 @ 14:25:05 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170105379
quote:
99s.gif Op zondag 9 april 2017 14:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nieuwe G-Shock gekocht ja.
Mooi, deze?
  zondag 9 april 2017 @ 14:26:58 #6
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170105417
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2017 14:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Mooi, deze?
Helaas niet.
pi_170105730
Hey guys, heb hier een Citizen promaster liggen (klassieker) die al enige tijd niet loopt. Weet iemand een goed adres waar ik hem snel kan laten maken, en getest wordt op waterdichtheid. Optie die ik nu heb is hem aan Siebel geven, voor 60 euro sturen ze hem dan op, is dat reëel?
pi_170107093


[ Bericht 100% gewijzigd door vipergts op 09-04-2017 15:33:55 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 9 april 2017 @ 17:52:55 #9
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_170110558
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 14:39 schreef ThePast het volgende:
Optie die ik nu heb is hem aan Siebel geven, voor 60 euro sturen ze hem dan op, is dat reëel?
[ link | afbeelding ]
Ik stuur hem voor 50 euro op.
pi_170110935
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 17:52 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ik stuur hem voor 50 euro op.
Het liefst stuur ik hem niet op ivm lange duur. Vandaar de vraag aan jullie voor een adres/alternatief.
  zondag 9 april 2017 @ 18:13:09 #11
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_170110955
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:11 schreef ThePast het volgende:

[..]

Het liefst stuur ik hem niet op ivm lange duur. Vandaar de vraag aan jullie voor een adres/alternatief.
Zit er niet gewoon een batterij in die vervangen moet worden?
pi_170111025
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:13 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Zit er niet gewoon een batterij in die vervangen moet worden?
Dat klopt, echter heb ik vandaag vijf a zes juweliers aan de telefoon gehad (dealers) die hem allemaal moeten opsturen ivm waterdichtheid ... vandaar
  zondag 9 april 2017 @ 18:18:35 #13
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_170111071
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:16 schreef ThePast het volgende:

[..]

Dat klopt, echter heb ik vandaag vijf a zes juweliers aan de telefoon gehad (dealers) die hem allemaal moeten opsturen ivm waterdichtheid ... vandaar
Ik weet niet waar je woont maar je moet hem gewoon naar een horlogemaker brengen. Die doet er een nieuw batterijtje in en test hem op waterdichtheid en tien minuten later sta je weer buiten.
  maandag 10 april 2017 @ 15:41:52 #14
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170128170
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:18 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont maar je moet hem gewoon naar een horlogemaker brengen. Die doet er een nieuw batterijtje in en test hem op waterdichtheid en tien minuten later sta je weer buiten.
Dit dus, ga je naar een juwelier die het merk zelf verkoopt, dan gaat deze altijd jouw Citizen opsturen.

Iemand nog tips voor een simpele horlogedoos waar ik een 4-tal horloges in kwijt zou kunnen en eventueel nog wat ruimte houd voor armbanden/andere straps? Veelal zijn de boxen die ik op internet zie of veel te groot, of Ali Express kwaliteit.

Ook zijn er een tweetal pakketjes onderweg voor de Speedy *O* Eentje met een NASA strap zoals de Speedy destijds door de astronauten gedragen werd en de ander met wat spul van PhenomeNato. Vooral die laatste ben ik benieuwd naar. De kwaliteit van deze nato's schijnt vergelijkbaar zijn met de OEM Omega nato's. Foto's volgen natuurlijk wanneer het zaakje binnen is.



Foto's maken moet ik volgens mij maar aan anderen overlaten :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170135833
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:41 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dit dus, ga je naar een juwelier die het merk zelf verkoopt, dan gaat deze altijd jouw Citizen opsturen.

Iemand nog tips voor een simpele horlogedoos waar ik een 4-tal horloges in kwijt zou kunnen en eventueel nog wat ruimte houd voor armbanden/andere straps? Veelal zijn de boxen die ik op internet zie of veel te groot, of Ali Express kwaliteit.

Ook zijn er een tweetal pakketjes onderweg voor de Speedy *O* Eentje met een NASA strap zoals de Speedy destijds door de astronauten gedragen werd en de ander met wat spul van PhenomeNato. Vooral die laatste ben ik benieuwd naar. De kwaliteit van deze nato's schijnt vergelijkbaar zijn met de OEM Omega nato's. Foto's volgen natuurlijk wanneer het zaakje binnen is.

[ afbeelding ]

Foto's maken moet ik volgens mij maar aan anderen overlaten :')
Kijk eens bij de xenos, die met een nep leren buitenkant, prima dozen voor weinig.
pi_170141384
Waar koop ik 2 20mm Rolex springbars zonder kraagjes?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:48:14 #17
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170144158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 06:55 schreef Skv het volgende:
Waar koop ik 2 20mm Rolex springbars zonder kraagjes?
Die kraagloze springbars kun je normaal bij zo goed als elke juwelier oppikken. Zou als ik jou was even binnen lopen, want als je zoiets online bestelt krijg je een collectie van alle maten gestuurd.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170149521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:48 schreef x3ro het volgende:

[..]

Die kraagloze springbars kun je normaal bij zo goed als elke juwelier oppikken. Zou als ik jou was even binnen lopen, want als je zoiets online bestelt krijg je een collectie van alle maten gestuurd.
Ik heb al een bak met 20 maten. Maar wil gewoon de stock Rolex shoulderless bars. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170150966
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:12 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb al een bak met 20 maten. Maar wil gewoon de stock Rolex shoulderless bars. :)
Probeer Heetman in Rotterdam.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:17:19 #20
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170165315
De NASA strap voor de Speedmaster is intussen binnen gekomen *O*





Draagt behoorlijk comfy zo'n strap. Alleen heb ik zelf maar smalle polsen en met "mijn" maat past deze strap perfect, dus je kan 'm als behoorlijk kort classificeren
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:40:52 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170165642
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:17 schreef x3ro het volgende:
De NASA strap voor de Speedmaster is intussen binnen gekomen *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Draagt behoorlijk comfy zo'n strap. Alleen heb ik zelf maar smalle polsen en met "mijn" maat past deze strap perfect, dus je kan 'm als behoorlijk kort classificeren
Wat ik me bij zo'n velcro-strap afvraag: blijft dat lange eind niet plakken aan je trui of shirts?
Het is wel lekker utilitair natuurlijk, maar in combinatie met lange mouwen weet ik niet of ik er voor zou kiezen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:48:40 #22
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170165755
quote:
12s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat ik me bij zo'n velcro-strap afvraag: blijft dat lange eind niet plakken aan je trui of shirts?
Het is wel lekker utilitair natuurlijk, maar in combinatie met lange mouwen weet ik niet of ik er voor zou kiezen.
Nu hij nog nieuw/vers is heb ik eigenlijk nergens last van. Deels door het feit dat hij dus nieuw is en nog perfect sluit en deels omdat de "zachte" kant naar buiten zit. Verder hangt het natuurlijk ook af van de stof van het shirt.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170167187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:17 schreef x3ro het volgende:
De NASA strap voor de Speedmaster is intussen binnen gekomen *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Draagt behoorlijk comfy zo'n strap. Alleen heb ik zelf maar smalle polsen en met "mijn" maat past deze strap perfect, dus je kan 'm als behoorlijk kort classificeren
Denk dat hij mooier is op de lederen strap (had je daar niet net een nieuwe voor?)

Mooie klok _O_
  woensdag 12 april 2017 @ 15:21:18 #24
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170167369
quote:
99s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:08 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Denk dat hij mooier is op de lederen strap (had je daar niet net een nieuwe voor?)

Mooie klok _O_
Thanks :D en klopt, zie je net in de linker hoek op de eerste foto nog een stukje van. Moet ook toegeven dat die lederen strap van Bulang & Sons echt van goede kwaliteit is en tot nu toe heel mooi blijft.

Deze NASA strap kwam dusdanig op mijn pad dat ik er niet omheen kon. Ik ben sowieso wel van mening dat de Speedy zich perfect laat lenen voor het wisselen van straps, dus hoe meer, hoe beter _O_
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170176564
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:36 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Probeer Heetman in Rotterdam.
vandaag bij Rolex boutique van gassan geweest. Maar die mogen ze niet los leveren, alleen als vervanging. Komende week nog maar eens langs met horloge, losse oysterband en mededeling dat ik bars nodig heb om de band te bevestigen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170201272
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:57 schreef Skv het volgende:

[..]

vandaag bij Rolex boutique van gassan geweest. Maar die mogen ze niet los leveren, alleen als vervanging. Komende week nog maar eens langs met horloge, losse oysterband en mededeling dat ik bars nodig heb om de band te bevestigen.
_O- _O- bij dezelfde boutique of bij een soortgelijke? :7
pi_170203750
quote:
99s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:48 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

_O- _O- bij dezelfde boutique of bij een soortgelijke? :7
Nou uiteindelijk heeft mijn vaste horlogemaker me er vandaag 2 opgestuurd. Voor niks. :D!

De held.

Wel jammer dat ik ze gisteren gewoon niet mee kreeg. Ik snap ook wel dat dit de regels van Rolex zijn, maar dat ik met mijn rubber band geen bars meekrijg en met mijn oyster erbij wel vind ik wat ambtelijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 14 april 2017 @ 03:23:59 #28
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_170207766


Nog maar een foto van mijn klokje O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_170208460
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:57 schreef Skv het volgende:

[..]

vandaag bij Rolex boutique van gassan geweest. Maar die mogen ze niet los leveren, alleen als vervanging. Komende week nog maar eens langs met horloge, losse oysterband en mededeling dat ik bars nodig heb om de band te bevestigen.
Geldt in principe ook voor Heetman, daar had ik ook iets vervangen ipv gekocht. Maar alles heeft een prijs en dan heb je eerder geluk bij hen.
pi_170209220
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Nou uiteindelijk heeft mijn vaste horlogemaker me er vandaag 2 opgestuurd. Voor niks. :D!

De held.

Wel jammer dat ik ze gisteren gewoon niet mee kreeg. Ik snap ook wel dat dit de regels van Rolex zijn, maar dat ik met mijn rubber band geen bars meekrijg en met mijn oyster erbij wel vind ik wat ambtelijk.
Wat een held! Meer bedrijven/personen zouden zulke service moeten hebben. Ga je toch sneller terug naar zo'n zaak :Y

Ik moet nog enkele maanden wachten voor mijn (waarschijnlijk) nieuwe aankoop ;( reactie van juwelier in de buurt die Longines dealer is, verwachte leverdatum medio oktober. De juwelier had zelf de blauwe plaat besteld op de beurs, maar heeft voor mij zijn bestelling omgezet naar de zwarte plaat, geheel vrijblijvend.


L3.726.4.56.6
pi_170210594
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 03:23 schreef Michielos het volgende:
[ afbeelding ]

Nog maar een foto van mijn klokje O+
Chique.
pi_170210641
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:57 schreef Skv het volgende:

[..]

vandaag bij Rolex boutique van gassan geweest. Maar die mogen ze niet los leveren, alleen als vervanging. Komende week nog maar eens langs met horloge, losse oysterband en mededeling dat ik bars nodig heb om de band te bevestigen.
Vind je Gassan overall een prettige winkel of juist niet?
pi_170217658
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170218279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:05 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Vind je Gassan overall een prettige winkel of juist niet?
Wel. Service is erg goed, met name aan de Nw Valkenburgerstraat. Collectie in Rolex Boutique is wel wat jammer, focus op goud vanwege de vele Aziaten is mijn vermoeden. En de SAHH 2017 van twee maanden geleden was erg tof. Goede hapjes, de nieuwe modellen en een halfuur staan kleppen met de CEO van Greubel Forsey. erg gaaf.

Vind het ook prettig dat ze horlogemakers in huis hebben daar. Die vinden het leuk om even 1 op 1 te praten over je wensen. En soms lossen ze de zaak direct voor je op. Beter dan dat ze je horloge voor elke actie op moeten sturen, zoals bij Schaap en Citroen het geval is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170225712
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Wel. Service is erg goed, met name aan de Nw Valkenburgerstraat. Collectie in Rolex Boutique is wel wat jammer, focus op goud vanwege de vele Aziaten is mijn vermoeden. En de SAHH 2017 van twee maanden geleden was erg tof. Goede hapjes, de nieuwe modellen en een halfuur staan kleppen met de CEO van Greubel Forsey. erg gaaf.

Vind het ook prettig dat ze horlogemakers in huis hebben daar. Die vinden het leuk om even 1 op 1 te praten over je wensen. En soms lossen ze de zaak direct voor je op. Beter dan dat ze je horloge voor elke actie op moeten sturen, zoals bij Schaap en Citroen het geval is.
Hmm oke, klinkt als een nette zaak dus.

S&C voel ik me niet zo heel prettig bij, de sfeer of zo. Meer gevoelsmatig.
Vind perwoonlijk Leon Martens een fijne winkel.
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:23:37 #36
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170235206
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:01 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hmm oke, klinkt als een nette zaak dus.

S&C voel ik me niet zo heel prettig bij, de sfeer of zo. Meer gevoelsmatig.
Vind perwoonlijk Leon Martens een fijne winkel.
Dat sfeergevoel heb ik bij S&C dus ook. Wanneer je vanaf Leon Martens overigens de oude brug oversteekt ligt aan de linkerkant Willy Vossen. Daar ben ik zelf ook altijd uitermate goed en vriendelijk geholpen ondanks ik zelf ook nog wat "jonger" ben. Ik weet de listprice niet, maar kreeg daar voor nog geen drie tientjes zonder morren twee endlinks voor mijn Superocean mee ^O^
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170254883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:23 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat sfeergevoel heb ik bij S&C dus ook. Wanneer je vanaf Leon Martens overigens de oude brug oversteekt ligt aan de linkerkant Willy Vossen. Daar ben ik zelf ook altijd uitermate goed en vriendelijk geholpen ondanks ik zelf ook nog wat "jonger" ben. Ik weet de listprice niet, maar kreeg daar voor nog geen drie tientjes zonder morren twee endlinks voor mijn Superocean mee ^O^
Ja daar ben ik weleens langs gekomen inderdaad! Mooie winkel, maar ze hebben qua merken wat minder bereik als Leon Martens toch? En Leon Martens heeft echt een onberispelijke service vind ik, en ik ben ook wat jonger inderdaad.
pi_170255206
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:01 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hmm oke, klinkt als een nette zaak dus.

S&C voel ik me niet zo heel prettig bij, de sfeer of zo. Meer gevoelsmatig.
Vind perwoonlijk Leon Martens een fijne winkel.
Laat Martens nou net de eigenaar zijn van S&C.
  zondag 16 april 2017 @ 11:19:01 #39
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170255262
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 10:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja daar ben ik weleens langs gekomen inderdaad! Mooie winkel, maar ze hebben qua merken wat minder bereik als Leon Martens toch? En Leon Martens heeft echt een onberispelijke service vind ik, en ik ben ook wat jonger inderdaad.
Klopt, hun hebben ook wat in het lagere segment, waar Martens dan weer PP voert.

quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 11:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Laat Martens nou net de eigenaar zijn van S&C.
Klopt, echter geeft de zaak van Martens in Maastricht naar mijn mening een veel heimelijker gevoel dan een van de filialen van S&C. Werd bij S&C in Eindhoven nog net niet de winkel uitgekeken door een verkoopster die haar Rolexje aan het einde van de dag gewoon weer terug moet leggen. Ik kom dan in ieder geval al niet meer terug op die locatie.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170255382
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 11:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Laat Martens nou net de eigenaar zijn van S&C.
Dat weet ik inderdaad. Ik had het er namelijk nog over met de verkoper bij LM, en over het verschil in concept e.d.
pi_170255519
Wat vinden jullie eigenlijk over het algemeen van "fashion watches" en het groeiende aantal bedrijven dat deze aanbied?

Ik ben zelf niet zo'n horlogedrager dus ga op dit moment niet > 1000 investeren in een uurwerk wat ook technisch wat hoogstaander is zoals iets van Junghans ( O+ )

  zondag 16 april 2017 @ 13:51:39 #42
67670 Skv
Cynist.
pi_170257381
quote:
5s.gif Op zondag 16 april 2017 11:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk over het algemeen van "fashion watches" en het groeiende aantal bedrijven dat deze aanbied?

Ik ben zelf niet zo'n horlogedrager dus ga op dit moment niet > 1000 investeren in een uurwerk wat ook technisch wat hoogstaander is zoals iets van Junghans ( O+ )

[ afbeelding ]
Geen reet aan. Junghans Max Bill is geweldig. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170273623
Erg erg mooi design moet ik zeggen, de pushers hadden iets kleiner gemogen - zijn nu erg groot t.o.v. de kroon. Ik ben niet echt een liefhebber vanwege de uurwerken, maar val meer op een horloge vanwege het design.
pi_170284094


O+ O+ O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170284119
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2017 22:50 schreef Prof_Hoax het volgende:
Erg erg mooi design moet ik zeggen, de pushers hadden iets kleiner gemogen - zijn nu erg groot t.o.v. de kroon. Ik ben niet echt een liefhebber vanwege de uurwerken, maar val meer op een horloge vanwege het design.
Of deze.

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170284266
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:41 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dit dus, ga je naar een juwelier die het merk zelf verkoopt, dan gaat deze altijd jouw Citizen opsturen.

Iemand nog tips voor een simpele horlogedoos waar ik een 4-tal horloges in kwijt zou kunnen en eventueel nog wat ruimte houd voor armbanden/andere straps? Veelal zijn de boxen die ik op internet zie of veel te groot, of Ali Express kwaliteit.

Ook zijn er een tweetal pakketjes onderweg voor de Speedy *O* Eentje met een NASA strap zoals de Speedy destijds door de astronauten gedragen werd en de ander met wat spul van PhenomeNato. Vooral die laatste ben ik benieuwd naar. De kwaliteit van deze nato's schijnt vergelijkbaar zijn met de OEM Omega nato's. Foto's volgen natuurlijk wanneer het zaakje binnen is.

[ afbeelding ]

Foto's maken moet ik volgens mij maar aan anderen overlaten :')
Ik heb een iets grotere dan 4 horloges van Mele & Co. Prima kwaliteit, wellicht heeft dat merk nog kleinere. Onderin een laatje voor manchetknopen, horlogebandjes etc.

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170286166
Hier iemand nog interesse in een nieuw horloge? Doe hem met pijn in mijn hart weg.

V&A / [TK] Nieuw Cortese Torino horloge
pi_170297018
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 14:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Of deze.

[ afbeelding ]
Oh wow. Erg mooi :Y Clean, slim. :Y
  maandag 17 april 2017 @ 23:35:06 #49
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_170298392
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:04 schreef larry_flynt het volgende:
Hier iemand nog interesse in een nieuw horloge? Doe hem met pijn in mijn hart weg.

V&A / [TK] Nieuw Cortese Torino horloge
Dan hou je'm toch gewoon...
pi_170300352
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:35 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dan hou je'm toch gewoon...
Kan hem niet dragen, zit veel te ruim voor mij.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')