Mijn mooie auto gaat echt niet door de krasstraat!quote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Daarom 1x in de 2/3/6 maand eens in de wasstraat als de ramen te vunzig worden
Ach mijne heeft redelijke steenslag en slecht bijgewerkte plekken. Die vallen minder op als die vies is. En met 500-1000 km per week heb je geen zin om telkens te wassen (en helemaal niet met de hand )quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn mooie auto gaat echt niet door de krasstraat!
quote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan moet je de inleiding van dit artikel van Wiki How To eens lezen:
"Sommige auto's op straat zien er erg vies en versleten uit, iedereen kan zien dat de eigenaar niet goed voor zijn auto zorgt. Je wilt natuurlijk niet dat andere mensen dat over jou zullen denken."
http://nl.m.wikihow.com/Je-auto-waxen
Mijn vorige auto ging ook gewoon door de wasstraat, daar reed ik ruim 30K per jaar privé mee en was al wat ouder (2005). Maar met deze auto, die nog altijd lichtjes nieuw ruikt van binnen kan ik het niet over m'n hart verkrijgen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach mijne heeft redelijke steenslag en slecht bijgewerkte plekken. Die vallen minder op als die vies is. En met 500-1000 km per week heb je geen zin om telkens te wassen (en helemaal niet met de hand )
En hij is nog mooier ookquote:Op donderdag 11 mei 2017 20:36 schreef Gezicht het volgende:
Mijn ouders hebben onlangs hun MX-5 vervangen door een Saab 93 1.8 turbo cabrio uit 2007. Jeetje wat rijdt dat heerlijk
Gaat als een tiet ondanks dat dat ding anderhalf ton weegt.
Ik zou voor Bleu Recife gaan, ik vind een metallic lak veel mooier dan een simpele enkelvoudige kleur.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:04 schreef mpc007 het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie de mooiste kleur voor een Peugeot 206?
Zelf twijfel ik tussen Bleu Recife (de RC introkleur: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/395260/DSC0052.jpg) of Rouge Aden (http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/340433/Tony.jpg).
Mocht iemand een mooie 1.6 16v in die kleur weten te staan in beetje leuke uitvoering (bijv XS premium, xs pack, griffe) of met leuke opties (minimaal a/c) voor <2500 wordt een PM zeer gewaardeerd
Blauw in dit geval, maar in algemeen vind ik die zilver kleurige 206 GTi's het leukste uit zien.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:04 schreef mpc007 het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie de mooiste kleur voor een Peugeot 206?
Zelf twijfel ik tussen Bleu Recife (de RC introkleur: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/395260/DSC0052.jpg) of Rouge Aden (http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/340433/Tony.jpg).
Mocht iemand een mooie 1.6 16v in die kleur weten te staan in beetje leuke uitvoering (bijv XS premium, xs pack, griffe) of met leuke opties (minimaal a/c) voor <2500 wordt een PM zeer gewaardeerd
Die 206 GTi's zijn fijne en vlotte reisauto's en omdat 't in principe een "normaal" blok is geeneens duur in onderhoud. Alleen hadden ze gezien de GTi badge wat sneller mogen zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Blauw in dit geval, maar in algemeen vind ik die zilver kleurige 206 GTi's het leukste uit zien.
Zo'n 1.9 TDI wil wel in een Polo, al helemaal als 'ie langs JD is geweest. Zou best een leuke vervanger van je HDI (?) kunnen zijnquote:Op zondag 21 mei 2017 00:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben aan het vloeken in de kerk. Zou misschien na de 206 wel een Polo 1.9 TDI willen
Inderdaad, heb rijles gehad in een 100 pk (met ronde koplampen). Wel een eindje duurder in mrb.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:05 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zo'n 1.9 TDI wil wel in een Polo, al helemaal als 'ie langs JD is geweest. Zou best een leuke vervanger van je HDI (?) kunnen zijn
Imho zijn dat wel aardige auto's die Polo's. Mocht je d'r naderhand vanaf willen zijn ze ook wel makkelijk te verkopen want VW.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Inderdaad, heb rijles gehad in een 100 pk (met ronde koplampen). Wel een eindje duurder in mrb.
Mijn prijsklasse is vaak dat ik de laatste eigenaar zal zijn .. De 206 zal ik waarschijnlijk ook af rijden, wel na alle investeringen.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Imho zijn dat wel aardige auto's die Polo's. Mocht je d'r naderhand vanaf willen zijn ze ook wel makkelijk te verkopen want VW.
Ik heb gelesd in het laatste model Ibiza 1.9tdi, dat wil wel vooruit.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Inderdaad, heb rijles gehad in een 100 pk (met ronde koplampen). Wel een eindje duurder in mrb.
Nice! Al aan Squadra Tuning gedacht?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:45 schreef x3ro het volgende:
[..]
Die 206 GTi's zijn fijne en vlotte reisauto's en omdat 't in principe een "normaal" blok is geeneens duur in onderhoud. Alleen hadden ze gezien de GTi badge wat sneller mogen zijn.
Vandaag een dikke 500 km het hele land door gereden maar mag vrijdag een 500 Abarth in ontvangst nemen als vervanger van mijn Fiesta ST. Heb een behoorlijk verse weten te vinden met net 40kkm gelopen. Denk dat ik maar eens een mailtje richting Savali tuning de deur uit doe
Thanks Squadra heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar na communicatie neig ik naar Savali. Zelf goede ervaringen met Squadra? Wat betreft Abarth is mij aangeraden te kijken bij Squadra, Savali en MCC. De rest van de bedrijven moet niet zo geweldig zijn voor deze auto's.quote:
Alleen van horen zeggen, 2 maatjes van me hebben hun Alfa's daar gebracht en waren bijzonder tevreden. Ook vind ik de website van hun erg duidelijk en uitgebreid.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:24 schreef x3ro het volgende:
[..]
Thanks Squadra heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar na communicatie neig ik naar Savali. Zelf goede ervaringen met Squadra? Wat betreft Abarth is mij aangeraden te kijken bij Squadra, Savali en MCC. De rest van de bedrijven moet niet zo geweldig zijn voor deze auto's.
En bij deze een eigen ervaring: Ik ben bij Squadra geweest met mijn 1.9 JTD en hij heeft er 40 pk en zo'n 80 Nm extra uit weten te halen zonder het motorblok in de gevarenzone te brengen.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Alleen van horen zeggen, 2 maatjes van me hebben hun Alfa's daar gebracht en waren bijzonder tevreden. Ook vind ik de website van hun erg duidelijk en uitgebreid.
Heb je trouwens foto's?
Zelf nog geen foto's gemaakt maar het betreft deze auto https://jcbaarse.nl/auto/fiat-abarth-hatchback-3-drs-verkocht/quote:Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Alleen van horen zeggen, 2 maatjes van me hebben hun Alfa's daar gebracht en waren bijzonder tevreden. Ook vind ik de website van hun erg duidelijk en uitgebreid.
Heb je trouwens foto's?
Klinkt niet verkeerd! Met minimale mods gaat zo'n 500 toch richting de 175/180pk en 280nm. Voor meer heb je toch echt een grotere turbo in de vorm van een 1446 of TD04 nodig.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
En bij deze een eigen ervaring: Ik ben bij Squadra geweest met mijn 1.9 JTD en hij heeft er 40 pk en zo'n 80 Nm extra uit weten te halen zonder het motorblok in de gevarenzone te brengen.
Ik was daar echt enorm tevreden over, mocht ik ooit weer een JTD hebben weet ik zeker dat ik Stephan van Squadra ook weer ga spreken.
Leuk ding! Alleen best wel zwaar voor zo'n klein bakje. En die rode stoelen zijn mij iets te gewaagd..quote:Op zondag 21 mei 2017 21:22 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zelf nog geen foto's gemaakt maar het betreft deze auto https://jcbaarse.nl/auto/fiat-abarth-hatchback-3-drs-verkocht/
Toen ik voor een proefrit kwam stond ie naast z'n grote broer in de vorm van een 430 scuderia 16m spider
[..]
Klinkt niet verkeerd! Met minimale mods gaat zo'n 500 toch richting de 175/180pk en 280nm. Voor meer heb je toch echt een grotere turbo in de vorm van een 1446 of TD04 nodig.
Ik heb ook totaal niets met Duitse auto's: vind ze patserig overkomen, net als Duitsland zelf Van kijk ons met onze dikke bakken, dat gevoel heb ik altijd als ik Duitse auto's die langs komen.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal niks met Volkswagen (en Duitse auto's in het algemeen), het is gewoon dat de oudere TDI's gewoon goede motoren zijn naar mijn idee.
Gewicht hebben eigenlijk zo goed als alle modernere auto's helaas last van. Mijn eerste auto was een 205 GTi die behoorlijk gestript was en zoiets zit dan dus ook gewoon onder de 800 kilo. Dat merk je echt enorm goed bij het sturen. Mocht het wat lichter en sportiever moeten misschien op den duur nog het een en ander achter de voorstoelen strippen en een halve kooi, beetje a la Megane R26R.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:26 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Leuk ding! Alleen best wel zwaar voor zo'n klein bakje. En die rode stoelen zijn mij iets te gewaagd..
Ik vind Duitsland qua land dan wel weer prima.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik heb ook totaal niets met Duitse auto's: vind ze patserig overkomen, net als Duitsland zelf Van kijk ons met onze dikke bakken, dat gevoel heb ik altijd als ik Duitse auto's die langs komen.
Misschien onterecht en bevooroordeeld, omdat ik Duitsland als land zijnde sowieso hartstikke arrogant vind. Maar het trekt mij gewoon niet, net zoals ik niets met Aziatische auto's heb. Al heb ik ook niet zoveel met Italiaanse auto's, maar vind een Fiat 500 wel echt een leuke verschijning.
Ik zelf heb meer met Fransen auto's, met name Peugeot als ik eerlijk ben. Komt misschien door die Leeuw als logo, maar ik vind gewoon dat ze leuke auto's maken.
Ik wist niet dat mijn oude stinkdiesel door ging voor een patserbakquote:Op zondag 21 mei 2017 21:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik heb ook totaal niets met Duitse auto's: vind ze patserig overkomen, net als Duitsland zelf Van kijk ons met onze dikke bakken, dat gevoel heb ik altijd als ik Duitse auto's die langs komen.
Nee, had ik van mijn brommobiel ook niet verwacht.quote:Op maandag 22 mei 2017 18:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik wist niet dat mijn oude stinkdiesel door ging voor een patserbak
Lijkt me dat 'ie dan gewoon niet goed vast zatquote:Op woensdag 24 mei 2017 12:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja had ik ook, tussen de deur geklemd en de eerste paar keer was dat ook goed gegaan. Tot ik een keer om middernacht wakker werd, naar buiten keek en zag dat het los gewaaid was.
Haha dat plaatsen duurt je nog geen 30 seconden. Je gehele voorruit perfect krabben kan jij ook in 30 seconden? Vind ik knap.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Privé parkeerplaats heb ik niet hè: maar in de winter sta ik liever te krabben, dan dat ik al die tijd besteed aan het goed bevestigen van dat ding.
Ik vind het krabben van een koude auto, ook als het even lang zou duren, toch een stuk vervelender dan een doek tussen de deuren van een warme auto te doen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben gewoon sloom, zo'n kl*te scherm goed vastleggen duurt bij mij net zolang als krabben. Want krabben is een beweging die ik heel snel kan uitvoeren, dus ja het maakt uiteindelijk niets uit.
De tijd die kwijt zou zijn aan het bevestigen van dat ding, zou ik ook kwijt zijn aan het krabben.
Huh? Waarom is dat zo'n probleem dan?quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat moest ik aan het stuur dan vast zetten, en daar had ik niet zo zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |