Ik heb ook nog altijd spijt van het verkopen van mijn '89er 205 GTi. Vooral wanneer je de huidige prijzen van een nette GTi ziet. Dat stokbrood was qua carrosserie keihard en had bij verkoop net wat meer dan 190k gelopenquote:Op zondag 16 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.
Maar wilde een optie met iets meer opties en de 205 vond ik stiekem toch leuker: dus het hele land afgezocht en een net exemplaar in Zutphen gevonden, in een niet zo'n gewilde kleur.
Worden trouwens steeds zeldzamer die 205's, terwijl je nog best veel 106's ziet rond rijden.
Al het leuke oudere leuke spul lijkt die kant op te gaan. Kijk de prijzen van Detla Integrale's maar eensquote:Op dinsdag 18 april 2017 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Bizar hoe snel de prijzen van de GTi's omhoog zijn geschoten.
Wat dacht je van de Volvo 850 T5, T5R en R.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:10 schreef x3ro het volgende:
[..]
Al het leuke oudere leuke spul lijkt die kant op te gaan. Kijk de prijzen van Detla Integrale's maar eens
Klopt inderdaad. Diegene die nog voor een schappelijke prijs op internet staan is allemaal automaat met 300k+ km'squote:Op dinsdag 18 april 2017 14:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Volvo 850 T5, T5R en R.
omdat de rest allemaal in de prak is gereden of doorgerot.quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Bizar hoe snel de prijzen van de GTi's omhoog zijn geschoten.
De GTi krijgt eigenlijk alle aandacht en daardoor stijgen direct de prijzen in-direct, omdat juist de GTi uitvoeringen erg moeilijk te vinden zijn. Vooral als je zoals hierboven algenoemd wordt een net exemplaar wilt vinden, dus niet eentje met dik 3 ton op de teller want dan heb je er waarschijnlijk niet erg lang plezier want die lopen dan ook langzaam aan het einde van hun leven. Vooral als het een benzine-motor betreft en i.v.m. de wegenbelasting en milieuzones wil je echt geen Diesel kopen, dan kom je gewoon niet de grote Duitse steden onder andere binnen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 10:09 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik heb ook nog altijd spijt van het verkopen van mijn '89er 205 GTi. Vooral wanneer je de huidige prijzen van een nette GTi ziet. Dat stokbrood was qua carrosserie keihard en had bij verkoop net wat meer dan 190k gelopen
Hoop vandaag of morgen mijn ST weer op te halen, want in zo'n Kia Picanto word je als autoliefhebber toch redelijk depressief.
Mrb valt wel mee, je hebt het er echt wel snel uit tov benzine. Maar diesel staat nu qua prijs best hoog en dat is dan wel weer jammer.quote:Op vrijdag 21 april 2017 08:36 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vooral de wegenbelasting voor het rijden van een diesel is duur, de brandstof zelf is ja net iets goedkoper dan benzine.
Zag vanuit m'n ooghoeken iets langsschieten in m'n binnenspiegel. Toen ik keek zag ik een Peugeot 106 met hoge snelheid frontaal op de vangrail klappen. Gok dat 'ie een flinke ruk aan z'n stuur heeft gegeven of door iemand anders is geraakt, hij stond voor zover ik kon zien vrijwel haaks op de rijrichting toen hij de vangrail raakte.quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klinkt best plausibel op de A76. Daar is het elke ochtend kermis.
Kon je zien wat er precies gebeurde?
https://www.onderdelenlij(...)k/peugeot/model/106/quote:Op vrijdag 21 april 2017 20:10 schreef mpc007 het volgende:
Even kort vraagje tussendoor, welke kit / lijm kan ik het best gebruiken de wijkende raamrubbers van m'n Peug 106 weer vast te zetten? Is dat gewoon van 3M ofzo?
Een linkje is lief
Zal best, maar ik hoef nu ook niet gelijk het hele raam te vervangen. Enkel het rubber moet vastquote:Op vrijdag 21 april 2017 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://www.onderdelenlij(...)k/peugeot/model/106/
Kitten is kutten.
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mrb valt wel mee, je hebt het er echt wel snel uit tov benzine. Maar diesel staat nu qua prijs best hoog en dat is dan wel weer jammer.
Met de 206 heb ik het er wel uit, rij ongeveer 35k-40k per jaar nu. Alleen het voordeel is nu wat minder als de prijzen zo dicht bij elkaar liggen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.
Heb voor de grap even op de site van de belastingdienst uitgerekend, als mijn 205 een diesel was i.p.v. een benzine dan zou dat per kwartaal ruim ¤ 100 meer zijn.
Dus dan moet je wel heel veel rijden om het voordeel met een diesel eruit te halen.
Het is per auto verschillend omdat het verschil in verbruik tussen diesel en benzine per auto/motor weer anders is. Bij één van mijn vorige auto's lag het verschil op 15k, bij de huidige op 20k geloof ik.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.
Heb voor de grap even op de site van de belastingdienst uitgerekend, als mijn 205 een diesel was i.p.v. een benzine dan zou dat per kwartaal ruim ¤ 100 meer zijn.
Dus dan moet je wel heel veel rijden om het voordeel met een diesel eruit te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |