abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 10 april 2017 @ 12:57:44 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170125581
registreer om deze reclame te verbergen
Al was het een socialist, een homo of een moslim. Maakt niks uit.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_170126478
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:13 schreef Hoog_groen het volgende:
bovenleiding utrecht zuidzijde uitgeschakeld vanwege een mafklapper die in een portaal klimt. Hele zuidzijde ligt nu plat
Was het geen mast? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 10 april 2017 @ 14:07:22 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170126498
…ťn mast is geen portaal
Twee mast is een half portaal
Drie mast is een paasportaal
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  maandag 10 april 2017 @ 16:26:33 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170129172
registreer om deze reclame te verbergen
Dienstregeling opnieuw opstarten blijkt weer te moeilijk voor NS: IC Schiphol-Nijmegen en de spitssprinter Breukelen-Veenendaal gaan vandaag niet meer rijden...
  maandag 10 april 2017 @ 16:37:14 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129396
Het is toch wel zorgwekkend als je ZO incapabel en wilsonbekwaam bent, dat je om 16:15 besluit dat het beter is om de hele avondspits in de puinpoeier te laten lopen, dan om te proberen gewoon te doen waar je voor betaald wordt :{
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 16:50:02 #181
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170129639
Ik heb de 9405 te pakken tussen Rotterdam en Utrecht. Valt me eigenlijk tegen wat ze er van gemaakt hebben. Minder zitplaatsen, zonder dat er nou significant meer staanplaatsen tegenover staan.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  maandag 10 april 2017 @ 17:03:44 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129890
registreer om deze reclame te verbergen
Het gaat hier over een rij-impressie van ťťn van de eerste vernieuwde Virms neem ik aan? :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_170129942
Na de eerste zes foto's van de Dag van de Verbrandingsmotor bij de MBS gisteren hier nog zes stuks:

De eerste trein van de dag werd naar Stepelo getrokken door loc 451. Deze loc werd door Werkspoor gebouwd om om een aantal tram- en lokaalspoorwegen in het noorden en westen van het land de oude stoomtramlocs te vervangen. Uit de serie van tien locomotieven is dit het enige bewaard gebleven exemplaar.

Bij de tweede trein was het de beurt aan MBS-locomotief 660 om zijn krachten te tonen op weg naar Stepelo. Achterop de trein die hier de automatische overweg in de Noordsingel passeert hangt War Department-loc 162, die de trein terug zal trekken naar Haaksbergen.

Even na tweeŽn keerde de Wismar terug van zijn tweede rit. Dit was een extra rit: de dienstregeling was ruim opgezet en er was veel belangstelling voor deze in 1936 als T1 aan de Kleinbahn Delmenhorst-Harpstedt geleverde motorwagen, waardoor werd besloten deze extra slag te rijden.

Tijdens de fotorit na afloop van het reguliere programma toonde de WD 162 nog even dat de loc niet veel onderdoet voor stoomlocomotieven, wat zwarte rook uitbraken betreft althans.

Met slechts drie goederenwagens aan de haak (niet vreemd voor een na de oorlog vooral op tramlijnen ingezette loc) passeert de loc telkens weer stoppend en langzaam optrekkend de fotografen die zich in het weiland verschanst hebben.

Na de laatste stop werd de sik die het spul naar Stepelo had gesleept weer aangekoppeld en vertrok het spul met twee locs vol met medewerkers weer naar Haaksbergen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170129950
Aan mij ligt het niet :D ik heb mij van mijn beste kant laten zien en zonder HC van alphen naar Leiden gereden :')
pi_170129974
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:07 schreef Salatrel het volgende:
Aan mij ligt het niet :D ik heb mij van mijn beste kant laten zien en zonder HC van alphen naar Leiden gereden :')
Maar dat is toch heel Gevaarlijk? :o :o :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 10 april 2017 @ 17:09:24 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129980
Dat Wismarding is echt superleuk O+ Ik heb nogeens een paar euro in een pot gegooid voor de restauratie van dat ding. Zou er graag deze zomer eens een ritje mee maken :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  maandag 10 april 2017 @ 17:10:36 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129996
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar dat is toch heel Gevaarlijk? :o :o :o
Ja en vooral TEGEN de REGELS :o Dus einde carriere lijkt me :{w
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_170130004
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Wismarding is echt superleuk O+ Ik heb nogeens een paar euro in een pot gegooid voor de restauratie van dat ding. Zou er graag deze zomer eens een ritje mee maken :Y
Is erg leuk inderdaad *O*

Die tijdelijke eindhalte Stepelo stelt trouwens echt niks voor, maar het belangrijkste hebben ze wel aan gedacht:
1VGV2zWh.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170130010
Na de laatste stop werd de sik die het spul naar Stepelo had gesleept weer aangekoppeld en vertrok het spul met twee locs vol met medewerkers weer naar Haaksbergen.

-> Zo te zien een mooi dagje geweest!
pi_170130033
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar dat is toch heel Gevaarlijk? :o :o :o
neehoor ik heb recentelijk instructie gehad voor vertrekassistent dus ik kon gelijk oefenen met aan mezelf toestemming vragen de vertrekprocedure te starten enzo.

En ja ondanks dat ik voorheen HC was en dus ook gewoon de chef trein papieren in mijn dossier heb zitten moest ik de instructie vertrekassistent meedoen :')
pi_170130043
(Ik had gewoon geen zin om die tijd in die bezemkast in leiden te zitten)
pi_170130051
Is de reden van wat jullie noemen 'falen' van de NS niet gewoon het feit dat wij allemaal massaal gebruik maken van de trein? Als je de NS vergelijkt met buitenlandse bedrijven zou ik geen een land weten te noemen waar er meer capaciteit per vierkante kilometer rijdt dan hier. Het probleem is alleen doordat treinreizen hier zo geschikt is, we hier massaal gebruik van maken en dan krijg je volle treinen en vertragingen. En als een trein eenmaal vertraagd is is het moeilijk om deze tussen alle andere treinen alsnog te laten rijden.
  maandag 10 april 2017 @ 17:14:45 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170130066
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:26 schreef ReisT het volgende:
Dienstregeling opnieuw opstarten blijkt weer te moeilijk voor NS: IC Schiphol-Nijmegen en de spitssprinter Breukelen-Veenendaal gaan vandaag niet meer rijden...
Goede genade. Omdat er 20 minuten geen treinen reden?
We are shaping the future.
pi_170130138
Kijk bijvoorbeeld naar BelgiŽ waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In BelgiŽ wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
pi_170130184
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

neehoor ik heb recentelijk instructie gehad voor vertrekassistent dus ik kon gelijk oefenen met aan mezelf toestemming vragen de vertrekprocedure te starten enzo.

En ja ondanks dat ik voorheen HC was en dus ook gewoon de chef trein papieren in mijn dossier heb zitten moest ik de instructie vertrekassistent meedoen :')
:')

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:13 schreef Salatrel het volgende:
(Ik had gewoon geen zin om die tijd in die bezemkast in leiden te zitten)
Dat is altijd een goede reden natuurlijk :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 10 april 2017 @ 17:26:39 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170130222
quote:
12s.gif Op maandag 10 april 2017 17:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is erg leuk inderdaad *O*

Die tijdelijke eindhalte Stepelo stelt trouwens echt niks voor, maar het belangrijkste hebben ze wel aan gedacht:
[ afbeelding ]
_O_
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  maandag 10 april 2017 @ 17:28:56 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170130246
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:19 schreef Jappie111 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar BelgiŽ waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In BelgiŽ wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
Hee kijk, het undercover promoteam :W
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_170130363
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:19 schreef Jappie111 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar BelgiŽ waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In BelgiŽ wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
Wel eens bij de RER gekeken waar 1 (!) lijn net zoveel mensen vervoert op 1 dag als NS doet? Chanante vertoning
  maandag 10 april 2017 @ 17:52:19 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170130579
GÍnant.

En ja, we hebben het hier over het algemeen best goed. Dat neemt niet weg dat er ruimte is voor verbetering, zo'n kleine storing zoals van vanmiddag mag niet zo'n enorme uitstraling hebben.

Als je het hebt over drukte en frequenties: rond ons heen zijn er echt wel plekken waar meer treinen per uur rijden over minder infra, zoals de Brighton Main Line.

(De impact van een storing op de BML is echt niet grappig.)
We are shaping the future.
pi_170130607
Dat geldt toch voor ieder lijntje naar Londen?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')