abonnement Unibet Coolblue
pi_174433585
Hoe bedenk je die kleuren bij elkander? Ze matchen! Knap.
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:17:51 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174436614
Een collega van me wilde graag een deken in herfstkleuren. Ik heb daarvoor wel wat afgekeken bij Bijou, due al heel veel van zulke dekens gemaakt heeft.
in de haak.
pi_174665512
Ik heb van mijn schoonmoeder allemaal restjes katoen gekregen, het zijn allemaal roze/paars tinten. Iemand een idee wat een leuk projectje hiermee zou kunnen zijn??
  donderdag 26 oktober 2017 @ 09:51:58 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174665649
Misschien een tas of kussenhoesje van kleine vierkantjes in die verschillende tinten?
in de haak.
pi_174665862
Ja iets van een granny square dekentje was ik ook al aan het denken.
Voor de poppen van mijn dochter....maar een tasje is ook leuk voor haar.
pi_174972598
Hoi ik heb een vraag over wol. Ik ben mezelf aan het leren haken en mijn eerste project wordt de scheepjescal van 2016. Het haken heb ik geooefend en de filmpjes zijn duidelijk dus daar ga ik wel uitkomen. Ik weet alleen niet welke wol ik moet gebruiken. In de winkel heb ik Lana grossa Marino 100 meegekregen maar de draad bestaat uit diverse losse draadjes die zo los zitten dat ik er de hele tijd inprik en dan niet de hele draad heb of één extra draadje meeprik. Ik weet niet of jullie het snappen maar kortom onhandig dus.

Maar welke wol kan ik nu het beste nemen? Ik snap niets van het verschil tussen acryl, katoen, Marino...het zegt me allemaal niets dus dat is heel moeilijk zoeken.
Ik zou graag wol willen die geschikt is voor een beginner, niet schrikbarend duur en met een hele ruime keuze aan kleuren omdat je voor deze deken veel kleuren nodig hebt en ze ook nog bij mijn kamer moeten passen.
Ik ga de deken gebruiken als sprei over ons bed.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met advies. Alvast hartelijk dank.
  vrijdag 10 november 2017 @ 07:34:26 #282
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_174974101
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 00:01 schreef Evany het volgende:
Hoi ik heb een vraag over wol. Ik ben mezelf aan het leren haken en mijn eerste project wordt de scheepjescal van 2016. Het haken heb ik geooefend en de filmpjes zijn duidelijk dus daar ga ik wel uitkomen. Ik weet alleen niet welke wol ik moet gebruiken. In de winkel heb ik Lana grossa Marino 100 meegekregen maar de draad bestaat uit diverse losse draadjes die zo los zitten dat ik er de hele tijd inprik en dan niet de hele draad heb of één extra draadje meeprik. Ik weet niet of jullie het snappen maar kortom onhandig dus.

Maar welke wol kan ik nu het beste nemen? Ik snap niets van het verschil tussen acryl, katoen, Marino...het zegt me allemaal niets dus dat is heel moeilijk zoeken.
Ik zou graag wol willen die geschikt is voor een beginner, niet schrikbarend duur en met een hele ruime keuze aan kleuren omdat je voor deze deken veel kleuren nodig hebt en ze ook nog bij mijn kamer moeten passen.
Ik ga de deken gebruiken als sprei over ons bed.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met advies. Alvast hartelijk dank.
Ik zou acryl gebruiken. Dat heeft vaak erg veel kleuren, is redelijk goedkoop, splijt minder (hangt af van merk denk ik) en kan goed gebruikt worden als deken. Als ik het internet mag geloven blijft het ook lang mooi en gaat het minder pillen dan bijvoorbeeld wol, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Katoen zou ik niet doen, is wel mooi, maar je deken wordt dan erg zwaar. Echte wol is wel erg warm, maar ik weet niet of het voor een deken geschikt is.
Bij deze deken hebben ze zelf ook een pakket met acrylgaren, dus het is niet ongebruikelijk. Deze heeft heel veel kleuren: https://www.wolplein.nl/wol/stylecraft/stylecraft-special-dk
Hou wel rekening met de wasvoorschriften, veel garen/wol kan alleen op handwas en dat is voor een deken niet zo handig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ceviche op 10-11-2017 07:56:58 ]
pi_174975416
De colorcrafter van de cal zelf haakt fijn en maakt uiteindelijk ook een heerlijke zachte deken! Ik heb hem zelf namelijk gemaakt O+


  vrijdag 10 november 2017 @ 14:09:43 #284
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_174980166
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 09:40 schreef Zo-is-dat het volgende:
De colorcrafter van de cal zelf haakt fijn en maakt uiteindelijk ook een heerlijke zachte deken! Ik heb hem zelf namelijk gemaakt O+


[ afbeelding ]
Wat een mooie deken! Ik was zelf ook begonnen maar ben blijven steken bij week 2 :')
  vrijdag 10 november 2017 @ 15:32:58 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174981786
m'n 'alpacayourwrap' à la Moogly is klaar en geblockt.

in de haak.
pi_174986065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:32 schreef trui het volgende:
m'n 'alpacayourwrap' à la Moogly is klaar en geblockt.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Gaaf zeg! O+
pi_175022668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 00:01 schreef Evany het volgende:
Hoi ik heb een vraag over wol. Ik ben mezelf aan het leren haken en mijn eerste project wordt de scheepjescal van 2016. Het haken heb ik geooefend en de filmpjes zijn duidelijk dus daar ga ik wel uitkomen. Ik weet alleen niet welke wol ik moet gebruiken. In de winkel heb ik Lana grossa Marino 100 meegekregen maar de draad bestaat uit diverse losse draadjes die zo los zitten dat ik er de hele tijd inprik en dan niet de hele draad heb of één extra draadje meeprik. Ik weet niet of jullie het snappen maar kortom onhandig dus.

Maar welke wol kan ik nu het beste nemen? Ik snap niets van het verschil tussen acryl, katoen, Marino...het zegt me allemaal niets dus dat is heel moeilijk zoeken.
Ik zou graag wol willen die geschikt is voor een beginner, niet schrikbarend duur en met een hele ruime keuze aan kleuren omdat je voor deze deken veel kleuren nodig hebt en ze ook nog bij mijn kamer moeten passen.
Ik ga de deken gebruiken als sprei over ons bed.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met advies. Alvast hartelijk dank.
Ik haak graag met Stylecraft. Kan goed in de wasmachine, en ik gooi het zelfs in de droger. Haakt heel fijn, en veel kleuren.
  zondag 12 november 2017 @ 18:07:23 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175024703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 00:01 schreef Evany het volgende:
Hoi ik heb een vraag over wol. Ik ben mezelf aan het leren haken en mijn eerste project wordt de scheepjescal van 2016. Het haken heb ik geooefend en de filmpjes zijn duidelijk dus daar ga ik wel uitkomen. Ik weet alleen niet welke wol ik moet gebruiken. In de winkel heb ik Lana grossa Marino 100 meegekregen maar de draad bestaat uit diverse losse draadjes die zo los zitten dat ik er de hele tijd inprik en dan niet de hele draad heb of één extra draadje meeprik. Ik weet niet of jullie het snappen maar kortom onhandig dus.

Maar welke wol kan ik nu het beste nemen? Ik snap niets van het verschil tussen acryl, katoen, Marino...het zegt me allemaal niets dus dat is heel moeilijk zoeken.
Ik zou graag wol willen die geschikt is voor een beginner, niet schrikbarend duur en met een hele ruime keuze aan kleuren omdat je voor deze deken veel kleuren nodig hebt en ze ook nog bij mijn kamer moeten passen.
Ik ga de deken gebruiken als sprei over ons bed.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met advies. Alvast hartelijk dank.
Er zijn inderdaad heel veel verschillende soorten garens waar je uit kunt kiezen. Wol (van schapen of andere dieren), katoen / bamboe (van een plantje), acryl (kunsttof vezels), en er zijn ook nogal wat mengvormen te koop. Katoen is inderdaad best zwaar. Wol vind ik zelf wel heel fijn maar is toch ook wat kwetsbaar soms. En niet iedereen kan er goed tegen.

Acryl lijkt me voor jouw project ook prima, goed wasbaar, betaalbaar. Maar ook daarbinnen heb je nog best wat variatie. Zeeman/Wibra/Action acryl garens vind ik zelf niet zo prettig aanvoelen over het algemeen. Stylecraft DK, zoals Bleie en Ceviche noemen, is heel zacht en in veel kleuren verkrijgbaar. Scheepjes Colourcrafter lijkt daar veel op, dus zou je ook nog kunnen overwegen als alternatief.
in de haak.
pi_175039145
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 09:40 schreef Zo-is-dat het volgende:
De colorcrafter van de cal zelf haakt fijn en maakt uiteindelijk ook een heerlijke zachte deken! Ik heb hem zelf namelijk gemaakt O+


[ afbeelding ]
Komt er nog een nieuwe CAL binnenkort??
Misschien dat ik me er eens aan waag...
pi_175053691
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Komt er nog een nieuwe CAL binnenkort??
Misschien dat ik me er eens aan waag...
http://www.haakplein.com/(...)4&lang=nl&Itemid=231
Deze is nu gaande geloof ik, lijkt op de mijne ook wel
  dinsdag 14 november 2017 @ 00:01:02 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175058348
Die van Lillabjorn crochet vind ik zelf interessanter momenteel.
in de haak.
pi_175082486
Allebei mooi!
pi_175091028
Ik heb mezelf aangemeld voor de maillijst met info over deze CAL: https://twoheartscrochet.(...)ts/solar-system-cal/.
  woensdag 15 november 2017 @ 17:09:29 #294
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_175091381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:48 schreef Bleie het volgende:
Ik heb mezelf aangemeld voor de maillijst met info over deze CAL: https://twoheartscrochet.(...)ts/solar-system-cal/.
Die is leuk O+ Heb nog honderdmiljoen wips -O-
pi_175091637
ik zag op FB de lossen & vasten CAL voorbij komen.
beetje jammer alleen van de tekst "home, sweet, home". zou dat gemakkelijk aan te passen zijn voor bijv een naam? of helemaal weglaten maar dan kan ik net zo goed een andere dekentje gaan haken...
  woensdag 15 november 2017 @ 23:31:51 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175101655
Het lijkt me dat je daar best een andere tekst van kunt maken hoor!
in de haak.
pi_175105279
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:48 schreef Bleie het volgende:
Ik heb mezelf aangemeld voor de maillijst met info over deze CAL: https://twoheartscrochet.(...)ts/solar-system-cal/.
Dat is een aparte deken!
Ben benieuwd.
  donderdag 16 november 2017 @ 13:39:43 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175109732
Ik heb op verzoek van dochterlief een draak ('Tandloos') gehaakt voor een vriendje van haar. Zwart, dus lekker lastig in de avond uurtjes. Maar goed, na veel gepriegel zit 't ding in elkaar. Blijkt nu dat de witte vulling er wel erg lelijk doorheen schijnt, dus ik dacht gisteren de oplossing gevonden te hebben: dat ding even in een mengsel van water, azijn, en zwarte food-colouring verf te dompelen, zodat dat zwarte overal in zou trekken. (ik had expres nog even gewacht met de (vilten) oogjes erop naaien en een extra rood staartvinnetje aannaaien). Maar wat blijkt, die verf pakt helemaal niet op de vulling, en geeft de draak nog af ook. En hij stinkt naar azijn. Pffff. Schiet lekker op!
in de haak.
pi_175112316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:39 schreef trui het volgende:
Ik heb op verzoek van dochterlief een draak ('Tandloos') gehaakt voor een vriendje van haar. Zwart, dus lekker lastig in de avond uurtjes. Maar goed, na veel gepriegel zit 't ding in elkaar. Blijkt nu dat de witte vulling er wel erg lelijk doorheen schijnt, dus ik dacht gisteren de oplossing gevonden te hebben: dat ding even in een mengsel van water, azijn, en zwarte food-colouring verf te dompelen, zodat dat zwarte overal in zou trekken. (ik had expres nog even gewacht met de (vilten) oogjes erop naaien en een extra rood staartvinnetje aannaaien). Maar wat blijkt, die verf pakt helemaal niet op de vulling, en geeft de draak nog af ook. En hij stinkt naar azijn. Pffff. Schiet lekker op!
Bestaat er ook donkere vulling?
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad.

Ben trouwens benieuwd naar je eindresultaat.
pi_175114885
quote:
Bestaat er ook donkere vulling?
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad.
Nee, volgens mij niet. Maar dit had je kunnen voorkomen door de vulling in een zwart pantykousje o.i.d. te doen.
Maar daar heb je nu waarschijnlijk niets meer aan, want hij zit al in elkaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')