FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 1600 euro aan onderhoud aan 2ehands auto binnen een jaar
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 20:21
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.

Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.

Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.

Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.

Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
Speedwavemaandag 3 april 2017 @ 20:23
Is gewoon pech, je weet het nooit met een tweedehands :)
vaginabeheerdermaandag 3 april 2017 @ 20:26
ik ken de auto verder niet maar de koppeling versleten bij 131.000 lijkt mij niet echt normaal.
Bij de kosten voor groot onderhoud staat multiriem, moet dat niet distributieriem zijn?
waarom was die apk zo duur?
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 20:28
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:26 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik ken de auto verder niet maar de koppeling versleten bij 131.000 lijkt mij niet echt normaal.
Bij de kosten voor groot onderhoud staat multiriem, moet dat niet distributieriem zijn?
waarom was die apk zo duur?
nee de garage had het over een multiriem ofso, vroeger ook wel V-snaar genoemd. Zaten wat kleine scheurtjes in.

APK was zo duur omdat er 2 nieuwe banden opmoesten, remmen moesten schoongespoten worden en nog wat dingen. Samen was dat 460 euro.
Hyaenidaemaandag 3 april 2017 @ 20:28
Gevalletje goedkoop is duurkoop.
Mr.Pingmaandag 3 april 2017 @ 20:33
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 20:36
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Nou in januari heb ik al 2 nieuwe banden erop laten zetten i.v.m. de APK. En nu opeens adviseert hij om de andere 2 ook te doen.

Ik zei, waarom heb je dat 2 maanden geleden bij de APK niet gezegd. Zegt hij, dat ze nog wel 1.6mm profiel hadden en wettelijk nog wel waren toegestaan.

Ik heb een beetje het gevoel dat ze mij een beetje naaien omdat ik 0 verstand heb van auto's. Maar goed, dat hoor je wel vaker van garages. Je kan het nooit controleren.

1600 euro aan onderhoud & reparaties, volgens mij is dat niet normaal.
vaduzmaandag 3 april 2017 @ 20:37
Ik denk niet dat je extreem genaaid bent, maar als je wat beter onderzoek had gedaan, had je wellicht een betere kar kunnen vinden. Hoewel het bij dit soort budgetten altijd een gok blijft. Misschien kun je nog een iets goedkopere garage vinden voor onderhoud.
Revolution-NLmaandag 3 april 2017 @ 20:38
Lijkt mij niet heel exorbitant voor een auto in deze prijsklasse. Bij een oudere auto heb je soms wat extra onderhoud. Bij een nieuwe auto heb je weinig onderhoud maar gegarandeerd een zeer hoge afschrijving.
halfwaymaandag 3 april 2017 @ 20:38
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Huh, ik rij er zeker 40-50.000 mee.
Fermaandag 3 april 2017 @ 20:40
Klinkt als een Aygo, die zijn wat minder degelijk. Sowieso worden auto's vaak ingeruild als er nogal wat werk aan zit te komen.
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 20:44
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:40 schreef Fer het volgende:
Klinkt als een Aygo, die zijn wat minder degelijk. Sowieso worden auto's vaak ingeruild als er nogal wat werk aan zit te komen.
klopt. Als ik er nu nog een jaar mee kan rijden zonder kosten, dan valt het gezien over 2 jaar wel mee toch?

Het voelt nu alleen als heel veel geld in korte tijd. Alleen het grote onderhoud nu is ook deels preventief. Ik rij er gewoon heel veel mee.
Revolution-NLmaandag 3 april 2017 @ 20:46
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:44 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

klopt. Als ik er nu nog een jaar mee kan rijden zonder kosten, dan valt het gezien over 2 jaar wel mee toch?

Het voelt nu alleen als heel veel geld in korte tijd. Alleen het grote onderhoud nu is ook deels preventief. Ik rij er gewoon heel veel mee.
Linksom of rechtsom, autorijden kost gewoon geld als je kilometers maakt. Als je meerdere jaren achter elkaar hoge onderhoudskosten hebt dan zou ik wat anders zoeken.
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 20:49
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom, autorijden kost gewoon geld als je kilometers maakt. Als je meerdere jaren achter elkaar hoge onderhoudskosten hebt dan zou ik wat anders zoeken.
Wat moet ik onder hoge onderhoudskosten beschouwen? Ik heb nu in 1 jaar meer dan 50% van de aankoopprijs erin gestoken.

Had ik niet beter een betere auto voor 4500 kunnen kopen? Of is dat achteraf kijken? Het is voor mij ook een leerproces, omdat het mijn eerste auto was en ik er helemaal niks vanaf wist.
Revolution-NLmaandag 3 april 2017 @ 20:50
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:49 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Wat moet ik onder hoge onderhoudskosten beschouwen? Ik heb nu in 1 jaar meer dan 50% van de aankoopprijs erin gestoken.

Had ik niet beter een betere auto voor 4500 kunnen kopen? Of is dat achteraf kijken? Het is voor mij ook een leerproces, omdat het mijn eerste auto was en ik er helemaal niks vanaf wist.
Ligt eraan wat je budget was en of je huidige auto een sluitende onderhoudshistorie had toen je hem kocht. Meestal kan je beter iets meer uitgeven voor een auto die aantoonbaar onderhouden is en niet aan de onderkant van de markt zit. Je kan ook geluk hebben.
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 20:52
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je budget was en of je huidige auto een sluitende onderhoudshistorie had toen je hem kocht.
Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

Maar deze auto reed prima, had een sluitende onderhoudshistorie. Koppeling was gewoon pech.

Alleen al met al is het een dure grap geworden deze auto.
Revolution-NLmaandag 3 april 2017 @ 20:55
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:52 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

Maar deze auto reed prima, had een sluitende onderhoudshistorie. Koppeling was gewoon pech.

Alleen al met al is het een dure grap geworden deze auto.
Klinkt als pech inderdaad, je weet pas of je auto duur is geworden als je hem verkoopt. Als je nu een paar jaar voor weinig kosten rijdt dan rij je goedkoop.

Bij een tweedehands auto is dat part of the deal. Bij een nieuwe auto is het de afschrijving alleen is dat niet incidenteel dus wordt het niet zo gevoelt.
Sounddragonmaandag 3 april 2017 @ 21:07
Welkom in de autobizz, waar een heeeeele boel mensen kortzichtig genoeg zijn om hun auto te verkopen/in te ruilen zodra er kosten aankomen.. jij hebt er dus net eentje gekocht..

voordeel; je auto staat nu op nieuwe bandjes, de remmen zijn rondom OK , heeft een frisse a
k en hij heeft een grote beurt met distributieriem gehad.. karren met die handel.

Remmen schoonblazen is overigens wel dikke bullshit, maar ok, je kunt niet alles weten.

Niet klakkeloos alles geloven wat een garagist roept en af en toe effe googelen of een topicje openen kan soms wat geld schelen, maar ik denk ook niet dat je echt heel erg genaaid bent.. je hebt nu gewoon een aantal dure onderhouds dingen gehad die voorlopig niet terug gaan komen als het goed is..
GizartFRLmaandag 3 april 2017 @ 21:13
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:44 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

klopt. Als ik er nu nog een jaar mee kan rijden zonder kosten, dan valt het gezien over 2 jaar wel mee toch?

Het voelt nu alleen als heel veel geld in korte tijd. Alleen het grote onderhoud nu is ook deels preventief. Ik rij er gewoon heel veel mee.
Koppeling kan inderdaad een zwak punt zijn bij Aygo/C1/107.
Heb zelf een 2007 C1, destijds gekocht voor een X bedrag.
Tellerstand is nu bijna 3 ton, heb er ooit een 2ehands accu ingezet voor 15 euro.
Recent de kat vervangen voor 150 euro ( nieuwe Ebay, 2 uurtjes werk).
En de afgelopen jaren 3 lampjes bij de APK. Je moet er even geluk mee hebben soms.
opgebaardemaandag 3 april 2017 @ 21:14
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Misschien een paar euro meer uitgeven voor banden met kwaliteit.
Ik dacht ooit een nakomeling van Albert E. te zijn toen ik kekke nieuwe zomerbandjes van vier tientjes vond want dat scheelde veel geld...
Tango5Romeomaandag 3 april 2017 @ 21:17
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:52 schreef Jonassen08 het volgende:

Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

En dan had het ook kunnen gebeuren. Wat je nog wel enige mate van zekerheid kan bieden is een ANWB-keuring. Maar ook de keurmeesters kunnen niet door een auto heen kijken.

Grappen zoals bandenslijtage kun je natuurlijk wel zien aankomen, maar dat is meestal niet een hoge kostenpost bij een Aygo.
Tango5Romeomaandag 3 april 2017 @ 21:19
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Zelfs met mijn R doe ik minimaal 30dkm met de voorbanden.
Bzzzztmaandag 3 april 2017 @ 21:21
Ben benieuwd wat je moest betalen voor de remmen schoon te laten blazen...
Juup©maandag 3 april 2017 @ 21:22
PTA / Slot aygo werkt niet meer
Misschien kunnen jullie overleggen?
klaaskootstra1maandag 3 april 2017 @ 21:31
Koppeling, gevalletje pech
APK en de rest, zo niks zinnig over te zeggen
Groot onderhoud, hoort erbij na 20k kilometers, alle andere zaken had je kunnen weten (slijtage delen)

Als je zo doorkachelt met bijna 30k per jaar komt er sowiezo nog een setje banden aan, 2x kleine beurt, 1x grote beurt, 2x apk, nieuwe bougies. Daarnaast geheit 2 setjes remblokken, en reken ook maar op de schijven, keertje airco onderhoud etc... wat hebben we verder nog, deurrubbers, vloeistoffen (rem en koel) vervangen.

Autorijden kost nu eenmaal geld...
Fermaandag 3 april 2017 @ 21:33
Klinkt trouwens ook alsof je hem naar een dealer brengt, een goede universeel kan zo 40% schelen.
Mr.Pingmaandag 3 april 2017 @ 21:35
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misschien een paar euro meer uitgeven voor banden met kwaliteit.
Ik dacht ooit een nakomeling van Albert E. te zijn toen ik kekke nieuwe zomerbandjes van vier tientjes vond want dat scheelde veel geld...
Het is de compound die bepalend is of een band lang of kort mee gaat. Een zachte compound is beter (meer grip), maar slijt eerder.

Een Chinese band zal dus langer meegaan, dan een dure sportieve band van een A-merk.
Hyperdudemaandag 3 april 2017 @ 21:41
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 21:35 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het is de compound die bepalend is of een band lang of kort mee gaat. Een zachte compound is beter (meer grip), maar slijt eerder.

Een Chinese band zal dus langer meegaan, dan een dure sportieve band van een A-merk.
Zijn genoeg Chinese banden die geen grip hebben en toch niet lang meegaan.
Best of both worlds. ^O^
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 21:43
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:33 schreef Fer het volgende:
Klinkt trouwens ook alsof je hem naar een dealer brengt, een goede universeel kan zo 40% schelen.
Nee breng hem naar een locale garage, die zogenaamd goedkoop is. Ze gebruiken onderdelen van Bosch, misschien dat dat er mee te maken heeft.
Mr.Pingmaandag 3 april 2017 @ 21:44
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zijn genoeg Chinese banden die geen grip hebben en toch niet lang meegaan.
Best of both worlds. ^O^
Ik heb weleens Landsailers op mijn Williams gehad, die waren van zwart plastic en gingen maar niet op!
Glijdt_lichtmaandag 3 april 2017 @ 22:38
Tja, en ik heb gewoon 70k met Vredestein Sportrac5 gedaan, waarvan 45k achter en 25k achter.
Als je de 20k niet haalt ben je volgens mij alleen maar aan het spinnen en keihard remmen..
daNpymaandag 3 april 2017 @ 22:40
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
Ja.
vaduzmaandag 3 april 2017 @ 22:41
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik heb weleens Landsailers op mijn Williams gehad, die waren van zwart plastic en gingen maar niet op!
Hoe was de remweg?
Glijdt_lichtmaandag 3 april 2017 @ 22:45
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:52 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

Maar deze auto reed prima, had een sluitende onderhoudshistorie. Koppeling was gewoon pech.

Alleen al met al is het een dure grap geworden deze auto.
Newsflash:
Een auto is niet goedkoop, alhoewel een Aygo wel zo'n beetje het goedkoopst is.

Al vind ik het onderhoud dat jij noemt wel belachelijk duur.
2 bandjes voor een Aygo, ¤100 inclusief omleggen?
Wat heb jij betaald?

Kuch..
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
¤36 per band, ¤72.
15 per band voor omleggen
Is ¤102
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 22:52
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:45 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Newsflash:
Een auto is niet goedkoop, alhoewel een Aygo wel zo'n beetje het goedkoopst is.

Al vind ik het onderhoud dat jij noemt wel belachelijk duur.
2 bandjes voor een Aygo, ¤100 inclusief omleggen?
Wat heb jij betaald?

Kuch..
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
¤36 per band, ¤72.
15 per band voor omleggen
Is ¤102

Volgens mij kosten de banden 40 euro per stuk, dus 80 euro en dan komt er nog 40 euro arbeid en btw bij geloof ik.
Mr.Pingmaandag 3 april 2017 @ 23:04
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:41 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe was de remweg?
Als of je op ijs aan het remmen was!
Glijdt_lichtmaandag 3 april 2017 @ 23:04
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:52 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Volgens mij kosten de banden 40 euro per stuk, dus 80 euro en dan komt er nog 40 euro arbeid en btw bij geloof ik.
20eur per band exclusief BTW?
Dat is een dure garage dan.
Zeker als over de banden ook nog BTW komt..

En die APK is wel echt een toppunt..
Apk'tje betaal je als je een garage hebt die er niet op verliest en 'wint' met afkeur zo'n ¤35 a ¤40 voor.
Die twee bandjes die ik je liet zien ¤105.
Samen ~¤150. Blijft er ¤300 onverklaarbaar voor mij. Remmen schoonspuiten geloof ik niet in. Nieuwe schijven en blokken vóór zal voor ¤200 te doen moeten zijn lijkt me..

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 03-04-2017 23:09:44 ]
vaduzmaandag 3 april 2017 @ 23:04
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 23:04 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als of je op ijs aan het remmen was!
Hoop dat ze je vervangen hebt, voordat ze op waren dan.
Mr.Pingmaandag 3 april 2017 @ 23:08
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:04 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoop dat ze je vervangen hebt, voordat ze op waren dan.
Ik heb hem zo verkocht, maar wel eerlijk erbij gezegd dat er gevaarlijke banden op zaten.
Jonassen08maandag 3 april 2017 @ 23:10
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:04 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

20eur per band exclusief BTW?
Dat is een dure garage dan.
Zeker als over de banden ook nog BTW komt..

En die APK is wel echt een toppunt..
Apk'tje betaal je als je een garage hebt die er niet op verliest en 'wint' met afkeur zo'n ¤35 a ¤40 voor.
Die twee bandjes die ik je liet zien ¤105.
Samen ~¤150. Blijft er ¤300 onverklaarbaar voor mij. Remmen schoonspuiten geloof ik niet in.
ik zal de bon er is bijzoeken. Maar was iets met carosie aan de remschijven / kabels. 2 banden.en nog wat andere dingen, ik zal even de bon erbij zoeken.
Glijdt_lichtmaandag 3 april 2017 @ 23:11
Heb ook Landsail op een 206 gehad. Spinnen bij het minste of geringste aan regen met 70pk :')..

Heb ze toen erg snel vervangen met Vredestein (met die Landsails waren die mooie Ouragan velgen aan mij verkocht ;()

Huidige garage wilde mij ook aan de Landsail omdat het lekker goedkoop was.. mooi niet :)..
Glijdt_lichtmaandag 3 april 2017 @ 23:16
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:10 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

ik zal de bon er is bijzoeken. Maar was iets met carosie aan de remschijven / kabels. 2 banden.en nog wat andere dingen, ik zal even de bon erbij zoeken.
Niks mis met wat roest op Remschijven. Dat is gewoon even hard remmen, en het is er af.
Roest remleiding is wel een probleem en kan soms duur zijn indien lastig bereikbaar
Ivo1985dinsdag 4 april 2017 @ 10:42
Bij een autootje met zo weinig vermogen en zo'n kilometerstand is een versleten koppeling niet wat je verwacht. Maar als er 8 jaar iemand zonder enig gevoel in gereden heeft, is het ook weer niet gek.

Banden kun je natuurlijk gewoon voor aankoop zien hoe die er bij staan. Als de garagehouder je moet vertellen wanneer je banden aan vervanging toe zijn, moet je toch nog maar eens je theorie boeken voor rijbewijs B er bij pakken.

Een accu die na 8 jaar stuk is, is heel normaal.

Roest op remleidingen is APK afkeur. Versleten remblokken ook.

4 banden inclusief montage 300-400 euro
Accu inclusief montage 100 euro.

Grote beurt exclusief reparaties 250 euro

Dat zijn dus sowieso onvermijdelijke kosten geweest voor een autootje van 8 jaar oud. Daar bovenop bij de onderhoudsbeurt nog reparaties van 250 tot 500 euro en dan blijft eigenlijk alleen de koppeling nog over als gevalletje 'pech'.

Bij jouw aantal kilometers moet je simpelweg rekenen op gemiddeld 75 tot 100 euro onderhoudskosten per maand.
Glijdt_lichtdinsdag 4 april 2017 @ 10:58
quote:
4 banden inclusief montage 300-400 euro
Ik betaal nog minder dan ¤300 voor 205/55/16 winterbanden, en mijn zomerbanden 205/50/17 gaan wel over de 400 heen.

Zo'n Aygo heeft 155/65/14 oid, en die zijn spotgoedkoop.
Als daar voor 4 banden meer dan 250 neerlegt inclusief omleggen, ben je genaaid..
Pinda555dinsdag 4 april 2017 @ 13:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik betaal nog minder dan ¤300 voor 205/55/16 winterbanden, en mijn zomerbanden 205/50/17 gaan wel over de 400 heen.

Zo'n Aygo heeft 155/65/14 oid, en die zijn spotgoedkoop.
Als daar voor 4 banden meer dan 250 neerlegt inclusief omleggen, ben je genaaid..
Hangt ook een beetje af van het merk hoor.

Heb laatst 4x Michelin crossclimates laten opzetten in 185/65/15 en kosten waren iets van 300. Hoe kom jij onder de 300?

Maarja feit is dat TS sowieso genaaid is niet alleen met de banden. :')
bokkepootdinsdag 4 april 2017 @ 13:38
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:33 schreef Pinda555 het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje af van het merk hoor.

Heb laatst 4x Michelin crossclimates laten opzetten in 185/65/15 en kosten waren iets van 300. Hoe kom jij onder de 300?

Maarja feit is dat TS sowieso genaaid is niet alleen met de banden. :')

Cross climate is een vrij dure band in vergelijking met de rest.
Metalfreakdinsdag 4 april 2017 @ 14:08
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:33 schreef Fer het volgende:
Klinkt trouwens ook alsof je hem naar een dealer brengt, een goede universeel kan zo 40% schelen.
Mijn ervaring met de Toyota specialist (geen officiële dealer) is juist dat die behoorlijk goedkoop is, de gemiddelde universele garage is duurder. Ik betaal daar in elk geval per beurt minder dan de genoemde bedragen van TS met een bijna 18 jaar oude Lexus.

Vind het overigens ook niet normaal dat een koppeling bij 130.000km al op is, maar goed, daarmee kun je pech hebben als je auto voorheen van een of andere idioot is geweest.

Maar goed, nu zijn wel alle dure zaken vervangen en weet je wat je hebt.
Glijdt_lichtdinsdag 4 april 2017 @ 18:21
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:33 schreef Pinda555 het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje af van het merk hoor.

Heb laatst 4x Michelin crossclimates laten opzetten in 185/65/15 en kosten waren iets van 300. Hoe kom jij onder de 300?

Maarja feit is dat TS sowieso genaaid is niet alleen met de banden. :')

Toyo s954 winterband was nogal in de aanbieding voor ¤53 per band. Bij andere sites was hij een stuk duurder.
53*4, en ¤12 per stalen velgen omleggen = ¤212+48 =¤260
Ikzelf dacht ook wtf :'). Maar goed, gewoon doen natuurlijk. Toyo is geen Linglong oid..

Maar ik klikte voor die Aygo van TS Hankook aan, en dat is prima voor een Aygo.

Verder is een Crossclimate geen goedkope band
Ivo1985dinsdag 4 april 2017 @ 22:19
Blijft staan dat het wel mee valt met 'genaaid zijn'.

Groot deel van de kosten die genoemd worden zijn regulier onderhoud. En dat kost nu eenmaal een hoop geld als je het niet zelf doet.

Alleen de koppeling is 'domme pech'.

Maar los van deze auto geldt dat heel veel tweedehands auto's worden weggedaan als er een dure onderhoudsbeurt aan zit te komen. Zaken die niet perse meteen hersteld hoeven worden stelt men graag even uit als er plannen zijn om de auto te verkopen. Denk aan een multiriem, een accu die wat slechter begint te worden....

Tenzij je de auto bij een aankoopkeuring volledig binnenstebuiten laat keren, weet je dat er bij het kopen van een tweedehands auto in het eerste jaar extra onderhoudskosten bij kunnen komen, bovenop de reguliere onderhoudskosten.
Garfield1985dinsdag 4 april 2017 @ 22:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:19 schreef Ivo1985 het volgende:
Blijft staan dat het wel mee valt met 'genaaid zijn'.

Groot deel van de kosten die genoemd worden zijn regulier onderhoud. En dat kost nu eenmaal een hoop geld als je het niet zelf doet.

Alleen de koppeling is 'domme pech'.

Maar los van deze auto geldt dat heel veel tweedehands auto's worden weggedaan als er een dure onderhoudsbeurt aan zit te komen. Zaken die niet perse meteen hersteld hoeven worden stelt men graag even uit als er plannen zijn om de auto te verkopen. Denk aan een multiriem, een accu die wat slechter begint te worden....

Tenzij je de auto bij een aankoopkeuring volledig binnenstebuiten laat keren, weet je dat er bij het kopen van een tweedehands auto in het eerste jaar extra onderhoudskosten bij kunnen komen, bovenop de reguliere onderhoudskosten.
Ain't that the truth.....
Ik heb het zélf aan den lijve ondervonden :{ .
Pizza_Boomwoensdag 5 april 2017 @ 00:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:08 schreef Metalfreak het volgende:
Vind het overigens ook niet normaal dat een koppeling bij 130.000km al op is, maar goed, daarmee kun je pech hebben als je auto voorheen van een of andere idioot is geweest.
TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.

Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).

TS: je kan wel controleren door de onderdelen te vragen. Vooraf aangeven dat je de vervangen onderdelen wilt zien.
klawiewoensdag 5 april 2017 @ 00:31
Je verhaal klinkt alsof je bij de kwikfit komt

Zoek gwn een goeie bovag garage en zeker als je er geen verstand van hebt dan gaat het meestal goed en kan je met een gerust hart je auto achterlaten
klawiewoensdag 5 april 2017 @ 00:36
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.

Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).

TS: je kan wel controleren door de onderdelen te vragen. Vooraf aangeven dat je de vervangen onderdelen wilt zien.
Voor 4 remmen gangbaar maken staat 30min dus dat zijn de kosten niet


En onderdelen vragen te zien heeft geen nut en zeker als je geen verstand hebt heb meegemaakt dat er van alles gwn 1 set lag bv schijven en blokken enz die versleten waren en werden laten zien

Je kan beter gwn een nette en betrouwbare garage zoeken
kaasplankjewoensdag 5 april 2017 @ 06:47
Als er 4 nieuwe banden onder mijn auto moeten ben ik 1000.- kwijt.
Jolige_Jofferwoensdag 5 april 2017 @ 19:37
Is het soms een MMT (Semi- automatische versnellingsbak)?
Dan is 130000 geen uitzondering....
opgebaardewoensdag 5 april 2017 @ 20:18
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:31 schreef klawie het volgende:
Je verhaal klinkt alsof je bij de kwikfit komt

Zoek gwn een goeie bovag garage en zeker als je er geen verstand van hebt dan gaat het meestal goed en kan je met een gerust hart je auto achterlaten
Hm. "Zal wel kwikfit zijn" en "oplossing is BOVAG".

Goede tips
Palomarvrijdag 7 april 2017 @ 11:11
Ik vind het ook niet schokkend. Koppeling is idd een beetje pech, al liggen dat soort reparaties wel een klein beetje in lijn der verwachting bij zo'n auto. Wordt vaak voor kleine stukjes gebruikt, dus dan wordt de koppeling gemiddeld heel wat vaker ingetrapt dan bij lange snelwegritten. Tel daarbij op dat een koppeling bij zo'n klein autootje minder degelijk is dan bij een grote auto, dus tja, bij 130K kan ie op zijn.

Enige is dat je een versleten koppeling vaak al wel kunt voelen aankomen. Bijv. bij de proefrit. Moet je wel weten waar je op moet letten. Dus daar had je evt. bij de koop op kunnen afdingen of van de koop afzien.

Aan de andere kant is die koppeling nu gefixt, dus die gaat ws. bij jou niet meer kapot ;) Je kunt op die manier elke reparatie ook als een investering zien om de auto weer beter te maken ;) Als er in de 20K die je er nu mee hebt gereden verder geen andere gekke dingen zijn voorgekomen (motorstoringen, olieverbruik, lekkages) dan heb je imo best een nette auto gekocht.
rivalvrijdag 7 april 2017 @ 11:12
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:28 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

nee de garage had het over een multiriem ofso, vroeger ook wel V-snaar genoemd. Zaten wat kleine scheurtjes in.

APK was zo duur omdat er 2 nieuwe banden opmoesten, remmen moesten schoongespoten worden en nog wat dingen. Samen was dat 460 euro.
die nog wat dingen waren dan wle erg duur ;)
Jonassen08maandag 10 april 2017 @ 11:15
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:45 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Newsflash:
Een auto is niet goedkoop, alhoewel een Aygo wel zo'n beetje het goedkoopst is.

Al vind ik het onderhoud dat jij noemt wel belachelijk duur.
2 bandjes voor een Aygo, ¤100 inclusief omleggen?
Wat heb jij betaald?

Kuch..
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
¤36 per band, ¤72.
15 per band voor omleggen
Is ¤102

Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
Pinda555maandag 10 april 2017 @ 15:34
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:15 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
Wat voor banden heb je erop
EasyLifemaandag 10 april 2017 @ 15:42
Mensen verkopen nou eenmaal de auto meestal niet na groot onderhoud, juist vlak voor dat nodig is.
Jismdinsdag 11 april 2017 @ 03:56
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:42 schreef EasyLife het volgende:
Mensen verkopen nou eenmaal de auto meestal niet na groot onderhoud, juist vlak voor dat nodig is.
Ik zou er geruster op slapen het grote onderhoud na koop zelf te doen.
Atakdinsdag 11 april 2017 @ 04:02
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.

Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.

Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.

Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.

Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
je bent genakt. Dat zijn echt geen normale prijzen.
Nerdslayerdinsdag 11 april 2017 @ 04:20
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:36 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Ik zei, waarom heb je dat 2 maanden geleden bij de APK niet gezegd. Zegt hij, dat ze nog wel 1.6mm profiel hadden en wettelijk nog wel waren toegestaan.
Laat je je auto bij 1 of andere turk onderhouden ofzo? :')

1.6mm is het absolute minimum qua profiel, het is dan eigenlijk al redelijk gevaarlijk om in regen te rijden :') Als de garage niet eens ADVISEERT om die banden te vervangen kun je beter een andere garage zoeken

En je bent waarschijnlijk niet genaaid omdat je niks van auto's weet: omdat je niks van auto's weet heb je het achterstallige onderhoud van een vorige eigenaar gekocht.
Nerdslayerdinsdag 11 april 2017 @ 04:25
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:15 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
Dat is geen drol, en voor een Aygo kun je daar wel goede banden mee kopen aangezien het kleine wielen zijn

Ik ben bijna 270 euro per band kwijt :') https://www.kwik-fit.nl/a(...)/mi245-35y19pssbmwxl
EasyLifedinsdag 11 april 2017 @ 09:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 03:56 schreef Jism het volgende:

[..]

Ik zou er geruster op slapen het grote onderhoud na koop zelf te doen.
Yep, zelf ook gedaan, auto gekocht voor bijna 1500 euro onder de gemiddelde prijs van die auto's, met 147.500 op de teller, maar daarna zelf alles gedaan (riemen, waterpomp, thermostaten, startmotor revisie, sterkere diverter valve, motor flush, nieuwe filters en olie), kostte in totaal wel rond de 2000, maar weet nu precies wat eraan gedaan is en wanneer en bij wie.
Glijdt_lichtdinsdag 11 april 2017 @ 10:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 04:25 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Dat is geen drol, en voor een Aygo kun je daar wel goede banden mee kopen aangezien het kleine wielen zijn

Ik ben bijna 270 euro per band kwijt :') https://www.kwik-fit.nl/a(...)/mi245-35y19pssbmwxl
Bij de kwik shit wel ja.. hier een stuk goedkoper
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
Jismwoensdag 12 april 2017 @ 01:03
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 04:02 schreef Atak het volgende:

[..]

je bent genakt. Dat zijn echt geen normale prijzen.
Waar baseer je dat op. Op iedere reparatie worden onderdelen vervangen. Die kosten geld. De koppeling vervangen ligt binnen lijn qua prijzen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:12 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Bij de kwik shit wel ja.. hier een stuk goedkoper
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
Omdat er op zaterdagen geen enkel uitlijnbedrijf meer open was hier in de buurt (en kwikfit wel) heb ik de proef op de som genomen met mijn RS4 B5.

Ze zijn naar schatting 45 minuten bezig geweest om zowel voor als achter uit te lijnen. Nu een kleine 3 maanden later rijdt het ding nog steeds in een rechte lijn, ook met volle acceleratie.

Het koste ook niet veel ofzo, 50 euro ~ volgens mij. Knap werk. Zeker gezien ik bij meerdere uitlijners ben geweest, en vooral de meest bekende mij tot 3x toe met een scheef stuur weer terug stuurde.

"Ja maar ons uitlijnapparatuur is correct hoor" ... terwijl andere garages die de uitlijning naar hun toe uitbestede ook auto's met een afwijkend stuur retour kregen.

Je moet gewoon een goede en bekwame monteur treffen bij de Kwikfit heb ik het idee. De youngsters en in stage / opleiding kan je soms maar beter niet aan bepaalde taken uitbesteden.
OpgeFOKt1991woensdag 12 april 2017 @ 01:25
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb ook Landsail op een 206 gehad. Spinnen bij het minste of geringste aan regen met 70pk :')..

Heb ze toen erg snel vervangen met Vredestein (met die Landsails waren die mooie Ouragan velgen aan mij verkocht ;()

Huidige garage wilde mij ook aan de Landsail omdat het lekker goedkoop was.. mooi niet :)..
Snel wegwezen bij die garage. Die geven niets om veiligheid.
Een garage zou jou moeten vertellen dat die banden troep zijn, en levensgevaarlijk.
Als ze je zulke banden aanraden, wil ik niet weten wat voor kwaliteit onderdelen ze gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door OpgeFOKt1991 op 12-04-2017 04:15:38 ]
Piet__Piraatdonderdag 13 april 2017 @ 01:28
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.

Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).
Was mijn idee ook. Misschien heeft TS de koppeling zelf wel opgerookt. Plus dat een stadsautootje nou eenmaal meer te lijden heeft. 20km stadsverkeer elke dag betekent tig keer schakelen en koppelen, 100km snelweg achter elkaar heeft dat niet.

Banden zijn gewone slijtage, als je er 20k mee hebt gereden waren ze bij aankoop dus halverwege hun levensduur (of mogelijk iets verder), ook niet heel schokkend. Auto's slijten nou eenmaal als je ze gebruikt. Hetzelfde geldt voor een accu en nog wat spul. Ook multiriemen gaan een keer uitdrogen; dat mag best na 8 à 9 jaar.

Natuurlijk is het zuur dat je al die kosten hebt gekregen, maar de posten die je opnoemt zijn niet heel gek. Het is nu allemaal weer fris en je kunt er weer een tijdje tegenaan, zo kun je het ook zien :)

En ja, je had toen ook en auto van 5k kunnen kopen en nu 500 euro aan reparaties gehad hebben. Onderaan de streep was je dan nu hetzelfde kwijt geweest. En nu weet je tenminste wat je volgend jaar niet meer hoeft te vervangen, dat was bij die duurdere nog maar de vraag geweest.
Metro2005donderdag 13 april 2017 @ 09:30
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.

Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.

Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.

Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.

Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
Het zijn een hoop kosten maar ik denk gewoon pech. Groot onderhoud is sowieso altijd duur.

Voor een 8 jaar oude auto met die kmstand was de aanschafprijs overigens behoorlijk laag dus dan kan je wel verwachten dat er het e.e.a. aan achterstallig onderhoud aan zit.

Het enige dat ik bij die kmstand niet had verwacht is de koppeling. Dat is wel erg vroegtijdig overleden. Meestal gaan die pas bij 180k~2 ton op hun einde lopen.
Maarja dat is het nadeel van een stadsauto. Die maken relatief veel km's in en om de stad en wordt de koppeling nu eenmaal meer belast.

Maargoed je hebt nu net de dure kosten gehad, lekker doortuffen nu!

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 13-04-2017 10:03:22 ]
Ivo1985donderdag 13 april 2017 @ 13:00
Je kan niet zeggen dat een koppeling X kilometer mee gaat.

De levensduur van de koppeling is namelijk vrijwel volledig afhankelijk van het gebruik. Als iemand de auto alleen maar gebruikt om in het weekend van Groningen naar Maastricht en vice versa te rijden over de snelweg met zelden files gaat de koppeling van die auto vrijwel oneindig lang mee.

Rij je alleen maar in de stad, dan is 100.000-150.000 kilometer geen gekke levensduur als je er fatsoenlijk mee om gaat.

En iemand die de koppeling niet op de juiste manier gebruikt, kan de boel in een paar meter rijden volledig oproken. Kijk maar eens wat afleveringen van 'de allerslechtste chauffeur van Nederland' of ga eens een middag op het parkeerterrein van je plaatselijke supermarkt de boel in de gaten houden hoe veel mensen hun auto zwaar verneuken door een flinke dot gas te geven met slippende koppeling.
Scarlet_Dragonflydonderdag 13 april 2017 @ 13:10
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

[..knip..]

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.
Ik denk dat je nu de verkeerde conclusie trekt. De rest van je verhaal maakt duidelijk dat je geen idee hebt wat voor onderhoud de auto (vlak) voordat je 'm gekocht hebt heeft gehad, dus misschien is het wel 1615 euro aan kosten over ruim 2 jaar. Lijkt me niet belachelijk veel eigenlijk.
pechvogel-010donderdag 13 april 2017 @ 20:58
ik heb niet alles gelezen, maar ¤1600 in 9 maanden is wel veel.
ik heb de volgende verklaring, of combinatie van alle:

- auto was slecht onderhouden (lees niet onderhouden), en werd veel in de stad gebruikt (extra slijtage)

- je laat je van alles aanpraten door de garage en laat je onnodig onderdelen vervangen

- je gaat niet naar andere garages om te vergelijken

- je bent misschien niet handig met autos waardoor je niet gaat shoppen voor onderdelen bij de sloop

- pech heb je bijna altijd. Een 2-handse auto kopen van 10 jaar en 20 dkm meerijden zonder onderhoud bestaat bijna niet
pechvogel-010donderdag 13 april 2017 @ 21:08
overigens is 130000 ongeveer het omslagpunt waarbij sommige onderdelen vervangen dienen te worden afhankelijk hoe zwaar de auto is gebruikt. En als dit niet eerder is gebeurd, dan krijg jij dit op je bord. Op zich normaal, maar het totaal bedrag is aan de hoge kant
keazeboerzaterdag 22 april 2017 @ 09:59
een aygo uit 2008 voor 2800 euro, goedkoop autootje, volgens mij staan er daar niet veel van, kan het zijn dat ie geimporteerd is? wellicht km-stand teruggedraaid? de enige ayg/107/c1 die ik voor dat geld kon vinden paar maand terug was allemaal met vervangend kenteken. die boot laat ik liever aan me voorbij gaan.
Diqiu-Longzondag 23 april 2017 @ 22:43
Banden is iets wat ik preventief vervang en reken tot kosten die je uiteindelijk moet maken, want bij tweedehandse auto's zitten vaak gewoon redelijke banden op. Dus voor de banden ga ik gewoon shoppen en laat ik erop zetten net over de grens.
vaduzmaandag 24 april 2017 @ 00:24
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Banden is iets wat ik preventief vervang en reken tot kosten die je uiteindelijk moet maken, want bij tweedehandse auto's zitten vaak gewoon redelijke banden op. Dus voor de banden ga ik gewoon shoppen en laat ik erop zetten net over de grens.
Belgie?
Diqiu-Longmaandag 24 april 2017 @ 00:33
Nee Duitsland en bij A.T.U. dat is een grote garage keten, die prijzen voor banden en het laten monteren zijn tenminste helder. Dus dat zijn klusjes die ik wel over de grens wil laten doen.
x3romaandag 24 april 2017 @ 13:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:59 schreef keazeboer het volgende:
een aygo uit 2008 voor 2800 euro, goedkoop autootje, volgens mij staan er daar niet veel van, kan het zijn dat ie geimporteerd is? wellicht km-stand teruggedraaid? de enige ayg/107/c1 die ik voor dat geld kon vinden paar maand terug was allemaal met vervangend kenteken. die boot laat ik liever aan me voorbij gaan.
Dit dus, wanneer je aan de onderkant van de markt gaat kopen, kun je dit soort kosten gewoon verwachten. Iets met vooraan willen zitten voor een duppie :')
dopfles1dinsdag 25 april 2017 @ 06:53
Een aygo ja?
#ANONIEMdinsdag 25 april 2017 @ 06:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 06:53 schreef dopfles1 het volgende:
Een aygo ja?
En ook nog verdacht goedkoop.