abonnement Unibet Coolblue
pi_169907115
De California Zephyr dreigt aan zijn einde te komen door bezuinigingen Trump:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-amerika-a1552338
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:37:19 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169907669
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:38 schreef GlenSpey het volgende:
Er zijn ook nog maar een stuk of vier treinseries waar SGM vast op rijdt, toch?
Nee, eerder een stuk of 10 series, Hoekse Lijn niet meegerekend.
pi_169907754
Je zou ook het sprintermaterieel kunnen herverdelen
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:58:04 #29
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169907992
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:02 schreef b2py het volgende:
De California Zephyr dreigt aan zijn einde te komen door bezuinigingen Trump:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-amerika-a1552338
thx voor de tip
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_169908037
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee, eerder een stuk of 10 series, Hoekse Lijn niet meegerekend.
Welke dan? Kom zelf niet verder dan Hoorn - Amsterdam (-Zandvoort) en Rotterdam / Den Haag - Roosendaal. Exclusief Hoekse lijn inderdaad...
Weet dat er incidenteel nog inzet is op Arnhem - Ede, Zutphen - Wijchen en Arnhem - Deurne...
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:11:02 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169908176
SGMm rijdt in de 4000, 4100, 4200, 4800, 5000, 5100, 5400, 5900, 6300, 7100, 7300, 7600, 7700, 8900, dat zijn:

- 4000, Rotterdam - Uitgeest
- 4100, Rotterdam - Hoek van Holland
- 4200, Rotterdam - Maassluis West
- 4800, Amsterdam - Hoorn
- 5000 Dordrecht - Den Haag
- 5100 Dordrecht - Den Haag
- 5400 Amsterdam - Zandvoort
- 5900 Dordrecht - Roosendaal
- 6300 Den Haag - Haarlem
- 7100 Rotterdam - Vlaardingen
- 7300 Breukelen - Veenendaal Centrum
- 7600 Zutphen - Wijchen
- 7700 Rotterdam - Gouda Goverwelle
- 8900 Leiden - Alphen aan den Rijn

En dan zijn er nog een paar series waarin er 1 trein per week met SGMm wordt gereden, die heb ik niet meegeteld.
pi_169908655
Prettige stellen die nieuwe NS Flirts. Vandaag de mogelijkheid gehad om eens een ritje te maken. Stoelen zitten fijn voor een Sprinter, zeker prettiger dan de variant die we tijdens een Nieuwjaarsrondje in Duitsland hebben gedaan.

Interieur komt wel wat druk over met die "kunst", maar dat is altijd een afweging.

Ander vraagje: wanneer is eigenlijk gestopt met houten biels en overgestapt naar beton?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:53:41 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169908948
NS gaat het GtbV-proces versnellen: http://m.metronieuws.nl/n(...)vertraging-met-trein
  Moderator vrijdag 31 maart 2017 @ 18:09:41 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169909236
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:53 schreef James1988 het volgende:
NS gaat het GtbV-proces versnellen: http://m.metronieuws.nl/n(...)vertraging-met-trein
Morgen is het 1 april hè...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169909287
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 18:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Morgen is het 1 april hè...
Dit is echt, tenzij het locov er ook aan meewerkt. Als ik het NS document zo lees op die website vraag ik me af of het nou wel zo makkelijk wordt
  vrijdag 31 maart 2017 @ 19:41:16 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169910558
Het laatste restje van de Rotterdamse spoorwegmaterieelbouwer Allan is langzaam aan het verdwijnen. :'(
Sinds 1959 is er geen trein of tram meer gebouwd en is het de werkplaats geweest van de RET. Niemand vond het de moeite waard om het pand te bewaren, dus wordt het nu met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe remise.
So we just called him Fred
pi_169912181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:11 schreef James1988 het volgende:
SGMm rijdt in de 4000, 4100, 4200, 4800, 5000, 5100, 5400, 5900, 6300, 7100, 7300, 7600, 7700, 8900, dat zijn:

- 4000, Rotterdam - Uitgeest
- 4100, Rotterdam - Hoek van Holland
- 4200, Rotterdam - Maassluis West
- 4800, Amsterdam - Hoorn
- 5000 Dordrecht - Den Haag
- 5100 Dordrecht - Den Haag
- 5400 Amsterdam - Zandvoort
- 5900 Dordrecht - Roosendaal
- 6300 Den Haag - Haarlem
- 7100 Rotterdam - Vlaardingen
- 7300 Breukelen - Veenendaal Centrum
- 7600 Zutphen - Wijchen
- 7700 Rotterdam - Gouda Goverwelle
- 8900 Leiden - Alphen aan den Rijn

En dan zijn er nog een paar series waarin er 1 trein per week met SGMm wordt gereden, die heb ik niet meegeteld.
Nja, zo'n serie 4000 rijdt bijvoorbeeld vrijwel altijd SLT. Bedoelde meer de series waarin SGM echt nog vast op rijdt, niet waarin het incidenteel nog wordt ingezet :P
  Redactie Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 21:56:52 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169914414
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:41 schreef FredvZ het volgende:
Het laatste restje van de Rotterdamse spoorwegmaterieelbouwer Allan is langzaam aan het verdwijnen. :'(
Sinds 1959 is er geen trein of tram meer gebouwd en is het de werkplaats geweest van de RET. Niemand vond het de moeite waard om het pand te bewaren, dus wordt het nu met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe remise.
Ik las dat het (oudste) middendeel naar de SGB in Goes zou gaan: http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=32&t=4210
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 21:59:43 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169914502
@ziggy: in hoeverre staan er tussen Groningen en Leeuwarden exotische ritten gepland vanwege de aanpak van station Assen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169914602
Vast een hoop vanwege Onnen
pi_169914876
Er staat een sgm2 stand-by om evt 8 bakken sgm naar de hoek te rijden als het erg druk is bij de laatste :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 22:28:11 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169915351
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:02 schreef b2py het volgende:
Vast een hoop vanwege Onnen
Dan krijg je midden in de nacht gesleep met ICM en/of VIRM.

Cargo's geloof ik verder wel, al zal Zug-Chef daar anders over denken :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 maart 2017 @ 22:32:31 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169915479
Cargo's via Leeuwarden is gaaf :9~
ICM met een dieseltje ervoor ook, maar na 2 keer ook wel weer gezien
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 22:41:23 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169915695
ICM deden ze vroeger al, dus dat is niet bijzonder. De laatste keer dat het gebeurde heeft het een aantal koeien de kop gekost en gingen er wat treinstellen bij de vissen kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:14:41 #45
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_169916617
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
@ziggy: in hoeverre staan er tussen Groningen en Leeuwarden exotische ritten gepland vanwege de aanpak van station Assen?
Weet ik nog niet precies. Maar er zal vast 's nachts een hoop worden gedaan met een loc ervoor. En ook Roodeschool en Delfzijl moeten natuurlijk bediend worden.

Overdag krijg je er nauwelijks een extra trein tussendoor, zeker niet met die 10 km enkelspoor naar Hurdegaryp.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:15:58 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_169916657
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
ICM deden ze vroeger al, dus dat is niet bijzonder. De laatste keer dat het gebeurde heeft het een aantal koeien de kop gekost en gingen er wat treinstellen bij de vissen kijken
Ja. Vier DH'tjes met een ICM. De calamiteitenbestrijding keek raar op toen ze een ICM tegenkwamen bij Tytsjerk en de treindienstleider had wat uit te leggen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:26:33 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169916985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:12 schreef Salatrel het volgende:
Er staat een sgm2 stand-by om evt 8 bakken sgm naar de hoek te rijden als het erg druk is bij de laatste :P
En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen? Zou ergens wel mooi zijn als de laatste trein tjokvol zit en de machinist gewoon leeg terug rijdt :+
So we just called him Fred
pi_169917026
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen?
bij aankomst op hoek van Holland is de officiële overdracht dus busvervoer is voor de RET :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 23:28:37 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169917039
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen? Zou ergens wel mooi zijn als de laatste trein tjokvol zit en de machinist gewoon leeg terug rijdt :+
Tenzij ze die trein als reizigerstrein in gaan leggen gaat dat ook gewoon gebeuren. Is een verzekeringskwestie ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:32:42 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169917162
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

bij aankomst op hoek van Holland is de officiële overdracht dus busvervoer is voor de RET :P
Koppelstang en een RET5400 mee op sleep.
Downchopper aan en als eerste metro terug :P

(Enig probleem is dat de 5400 met downchopper al gesloopt is)
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')