Nee, eerder een stuk of 10 series, Hoekse Lijn niet meegerekend.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 15:38 schreef GlenSpey het volgende:
Er zijn ook nog maar een stuk of vier treinseries waar SGM vast op rijdt, toch?
thx voor de tipquote:Op vrijdag 31 maart 2017 16:02 schreef b2py het volgende:
De California Zephyr dreigt aan zijn einde te komen door bezuinigingen Trump:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-amerika-a1552338
Welke dan? Kom zelf niet verder dan Hoorn - Amsterdam (-Zandvoort) en Rotterdam / Den Haag - Roosendaal. Exclusief Hoekse lijn inderdaad...quote:Op vrijdag 31 maart 2017 16:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, eerder een stuk of 10 series, Hoekse Lijn niet meegerekend.
Morgen is het 1 april hè...quote:Op vrijdag 31 maart 2017 17:53 schreef James1988 het volgende:
NS gaat het GtbV-proces versnellen: http://m.metronieuws.nl/n(...)vertraging-met-trein
Dit is echt, tenzij het locov er ook aan meewerkt. Als ik het NS document zo lees op die website vraag ik me af of het nou wel zo makkelijk wordtquote:
Nja, zo'n serie 4000 rijdt bijvoorbeeld vrijwel altijd SLT. Bedoelde meer de series waarin SGM echt nog vast op rijdt, niet waarin het incidenteel nog wordt ingezetquote:Op vrijdag 31 maart 2017 17:11 schreef James1988 het volgende:
SGMm rijdt in de 4000, 4100, 4200, 4800, 5000, 5100, 5400, 5900, 6300, 7100, 7300, 7600, 7700, 8900, dat zijn:
- 4000, Rotterdam - Uitgeest
- 4100, Rotterdam - Hoek van Holland
- 4200, Rotterdam - Maassluis West
- 4800, Amsterdam - Hoorn
- 5000 Dordrecht - Den Haag
- 5100 Dordrecht - Den Haag
- 5400 Amsterdam - Zandvoort
- 5900 Dordrecht - Roosendaal
- 6300 Den Haag - Haarlem
- 7100 Rotterdam - Vlaardingen
- 7300 Breukelen - Veenendaal Centrum
- 7600 Zutphen - Wijchen
- 7700 Rotterdam - Gouda Goverwelle
- 8900 Leiden - Alphen aan den Rijn
En dan zijn er nog een paar series waarin er 1 trein per week met SGMm wordt gereden, die heb ik niet meegeteld.
Ik las dat het (oudste) middendeel naar de SGB in Goes zou gaan: http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=32&t=4210quote:Op vrijdag 31 maart 2017 19:41 schreef FredvZ het volgende:
Het laatste restje van de Rotterdamse spoorwegmaterieelbouwer Allan is langzaam aan het verdwijnen.
Sinds 1959 is er geen trein of tram meer gebouwd en is het de werkplaats geweest van de RET. Niemand vond het de moeite waard om het pand te bewaren, dus wordt het nu met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe remise.
Dan krijg je midden in de nacht gesleep met ICM en/of VIRM.quote:
Weet ik nog niet precies. Maar er zal vast 's nachts een hoop worden gedaan met een loc ervoor. En ook Roodeschool en Delfzijl moeten natuurlijk bediend worden.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
@ziggy: in hoeverre staan er tussen Groningen en Leeuwarden exotische ritten gepland vanwege de aanpak van station Assen?
Ja. Vier DH'tjes met een ICM. De calamiteitenbestrijding keek raar op toen ze een ICM tegenkwamen bij Tytsjerk en de treindienstleider had wat uit te leggen...quote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
ICM deden ze vroeger al, dus dat is niet bijzonder. De laatste keer dat het gebeurde heeft het een aantal koeien de kop gekost en gingen er wat treinstellen bij de vissen kijken
En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen? Zou ergens wel mooi zijn als de laatste trein tjokvol zit en de machinist gewoon leeg terug rijdtquote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:12 schreef Salatrel het volgende:
Er staat een sgm2 stand-by om evt 8 bakken sgm naar de hoek te rijden als het erg druk is bij de laatste
bij aankomst op hoek van Holland is de officiële overdracht dus busvervoer is voor de RETquote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen?
Tenzij ze die trein als reizigerstrein in gaan leggen gaat dat ook gewoon gebeuren. Is een verzekeringskwestiequote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen? Zou ergens wel mooi zijn als de laatste trein tjokvol zit en de machinist gewoon leeg terug rijdt
Koppelstang en een RET5400 mee op sleep.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij aankomst op hoek van Holland is de officiële overdracht dus busvervoer is voor de RET
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |