Kanaaltunnel werkt ook zo. Passagiersrijtuig voor- of achterop omdat je op die open wagens kennelijk niet in de cabine kunt blijven zitten.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:30 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet een kwestie van erop scheuren?
Een wit-Rus of Roemeen kost niet zoveel.quote:
Niet kunnen is een groot woord, heeft meer met veiligheid te doenquote:Op zondag 2 april 2017 08:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Kanaaltunnel werkt ook zo. Passagiersrijtuig voor- of achterop omdat je op die open wagens kennelijk niet in de cabine kunt blijven zitten.
Wel verwacht dan? ICd rijdt niet eahquote:Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is niet echt rustig in de trein van Hoofddorp naar Amsterdam Centraal.
Over krachten gesproken moet je die W-concept onderlossers waar Butter mee rijdt eens een krappe bocht zien/horen maken. Star aluminium onderstel hebben die dingen - indien Nederlandse auto en chauffeur mogen ze 38 ton aardappels laden volgens mij.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.
Weet ik veel zondagochtend 8:24 verwacht ik gewoon niet een goed gevulde sprinter.quote:
vrij logisch.quote:Op zondag 2 april 2017 10:12 schreef Zelfscanner het volgende:
NS denkt natuurijk vandaag: Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger gratis reist?
als de deuren tenminste dicht willenquote:Op zondag 2 april 2017 11:50 schreef MTL het volgende:
Oh, wees niet bevreesd, die tunnels zie ik in de eerste helft van mijn dienst ook nog wel
Zoals ze op andere dagen denken: "Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger betaalt voor zijn reis?"quote:Op zondag 2 april 2017 10:12 schreef Zelfscanner het volgende:
NS denkt natuurijk vandaag: Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger gratis reist?
quote:
Toch kan ik de NS qua beleid echt amper volgen. De ene keer zet men een hoeveelheid treinstellen in dat je een kanon kan afschieten. En de andere keer beknibbeld men zodanig op treinstellen dat je blij mag zijn dat je überhaupt mee kan. Vooral de Noordoost is iedere keer bal, zo lijkt het.quote:Op zondag 2 april 2017 12:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals ze op andere dagen denken: "Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger betaalt voor zijn reis?"
het is de warmte!quote:Op zondag 2 april 2017 14:42 schreef Jappie111 het volgende:
Nog geen 30 seconden later: Even een mededeling, we zullen zometeen enige tijd stoppen op Rotterdam Noord, dit heeft er mee te maken dat een spoorbrug in Gouda niet dicht wil.
HIj jinxte zichzelfquote:Op zondag 2 april 2017 14:42 schreef Jappie111 het volgende:
Nog geen 30 seconden later: Even een mededeling, we zullen zometeen enige tijd stoppen op Rotterdam Noord, dit heeft er mee te maken dat een spoorbrug in Gouda niet dicht wil.
Zo te lezen ben je in je eentje vanavond "De 1000 wordt opgeheven a.g.v. "problemen met de personeelsinzet". Weer iets nieuws op de HSL." Iedereen op het terras?quote:Op zondag 2 april 2017 11:50 schreef MTL het volgende:
Zo, als alles door gaat, ga ik vanavond even wat sandwichspul richting Eindhoven verplaatsen vanaf Amsterdam voor de opstart van de treindienst Eindhoven - Den Haag morgenochtend.
Amsterdam - Eindhoven via Utrecht is weer eens wat anders dan de hele dag tunnels kijken met dat materieel
Oh, wees niet bevreesd, die tunnels zie ik in de eerste helft van mijn dienst ook nog wel
Nu ook al? Ik sta op op Amsterdam Centraalquote:Op zondag 2 april 2017 15:49 schreef Maegrim het volgende:
Wel zwaaien he, ik zit te Amsterdam de Benelux te keren
Verschil moet er wezenquote:Op zondag 2 april 2017 16:27 schreef Salatrel het volgende:
Als jullie het werk ff opknappen ga ik met een biertje op balkon zitten.
Sta nu buiten bij het Ijquote:Op zondag 2 april 2017 16:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nu ook al? Ik sta op op Amsterdam Centraal
Wilde staking?quote:Op zondag 2 april 2017 15:34 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zo te lezen ben je in je eentje vanavond "De 1000 wordt opgeheven a.g.v. "problemen met de personeelsinzet". Weer iets nieuws op de HSL." Iedereen op het terras?
Ik achteraan de Pimpel op spoor 10aquote:
Hoe danquote:Op zondag 2 april 2017 16:44 schreef Maegrim het volgende:
24 man personeel te weinig ingeroosterd hier, daardoor ligt die 1000 serie eruit
Au. Alleen Amsterdam?quote:Op zondag 2 april 2017 16:44 schreef Maegrim het volgende:
24 man personeel te weinig ingeroosterd hier, daardoor ligt die 1000 serie eruit
Ja, dat idee had ik vandaag ook al. Ik stond in een bloedhete ICM3 (airco was waarschijnlijk ook te duur) waarin Herman Koch blijkbaar ook meereed om zijn boekenweekgeschenk voor te lezen. Werden er koptelefoons uitgeleend zodat je mee kon luisteren. . Voor dat soort onzin is dan blijkbaar wel geld. Ik zei tegen het meisje dat ze uitdeelde dat ik daar niet zo'n behoefte aan had, maar dat ik een zitplaats toch wel op prijs zou stellen. Dat was het verkeerde antwoord denk ik.quote:Op zondag 2 april 2017 10:12 schreef Zelfscanner het volgende:
NS denkt natuurijk vandaag: Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger gratis reist?
Ik ga niet naar 8a lopen om te zwaaien hoorquote:Op zondag 2 april 2017 17:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Au. Alleen Amsterdam?
Ik kom met een uurtje even zwaaien
Ik ben vrij snel afgehaakt, maar de eerste minuten niet.quote:Op zondag 2 april 2017 18:23 schreef b2py het volgende:
Ik had het gezien in een aankondiging, kwam er meer uit dan een 1 miljard promotiepraatje?
Pff, flauw hoorquote:Op zondag 2 april 2017 18:23 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ik ga niet naar 8a lopen om te zwaaien hoor
I know, kon 'm prima op routelint volgen. Even lekker rustig aan gedaan...quote:
Waarom zou ProRail als beheerder geen proeven mogen doen met zelfrijdende treinen op haar spoorwegnet?quote:Op maandag 3 april 2017 11:51 schreef b2py het volgende:
Hellup, mijn baan!
http://www.ovpro.nl/perso(...)-uitspraken-prorail/
http://www.ovpro.nl/trein(...)ders-rijden-treinen/
Werkzaamheden.quote:Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef RokStarr het volgende:
Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie.
Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
Ah, thanks.quote:
Waar alle andere treinen die over hetzelfde spoor rijden geen last van hebben?quote:
Dus zelfrijdend Transport is uitermate geschikt voor zelfrijdend transport?quote:Op maandag 3 april 2017 11:51 schreef b2py het volgende:
Hellup, mijn baan!
http://www.ovpro.nl/perso(...)-uitspraken-prorail/
http://www.ovpro.nl/trein(...)ders-rijden-treinen/
Werkzaamheden volgens de NSquote:Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef RokStarr het volgende:
Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie.
Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
oh vandaar dat ze weer mentoren aan het werven zijnquote:Op maandag 3 april 2017 16:36 schreef dennistd het volgende:
Onderzoeksrapport over een trein die voorbij een gedoofd sein rijdt: https://www.ilent.nl/Imag(...)am_tcm334-382322.pdf
Je zou bijna zeggen van wel:quote:Op maandag 3 april 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
nou, ze hebben een fikkiestoker opgepakt die het voorzien had op een SGMm. Uiteraard is het nog niet duidelijk of hij ook achter de andere branden zat
http://www.blikopnieuws.n(...)pt-in-amsterdam.html
quote:In het kader van dit onderzoek werd de man uit IJmuiden al enige tijd door de politie geobserveerd.
Tja, dat is de invloed van Keolis...quote:Op maandag 3 april 2017 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste FLIRT voor het traject Bielefeld (bestaat dat echt ) - Hengelo is opgedoken. Ikzelf vind het wat een fletse kleurstelling
http://www.drehscheibe-on(...),8144149#msg-8144149.
Aan de ene kant wel toevallig altijd in de buurt. Aan de andere kant wel een vaak volger van digitale bronnen. Reist wel vaak op Amsterdam-Haarlem gezien de berichten.quote:
Robotisering gaat enorm veel banen kosten in de toekomst, niet alleen in deze sector. Dat zag je al met diens voorloper, automatisering.quote:Op maandag 3 april 2017 12:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarom zou ProRail als beheerder geen proeven mogen doen met zelfrijdende treinen op haar spoorwegnet?
Rijkswaterstaat doet toch ook proeven met zelfrijdende auto's? Daar hoor je ook niemand over klagen.
Die paniekreacties en behoudendheid onder spoorpersoneel gaat een keer tegen werken. Bij alles wat nieuw is wordt direct geroepen: "onveilig!" "onverantwoord!" "Er gaan doden vallen!"
Rondje rond de kerk: "gevaarlijk!" Hofplein en Zoetermeerstadslijn zijn over naar metro en tram, met rondje rond de kerk. En we leven allemaal nog...
Dit soort ontwikkelingen houd je niet tegen. Je er tegen verzetten levert je hooguit WW op, er in mee gaan geeft je ook weer nieuwe kansen. Die zelfrijdende treinen zullen door iemand in de gaten gehouden moeten worden en voor het fijne afstellen is kennis nodig van ervaren machinisten. En je kan wel raden wie eerder in aanmerking komt: de machinist die vanaf begin af aan mee werkt of de machinist die zijn poot stijf houdt?
De NS (en andere spoorvervoerders) zij commerciële bedrijven en als het echt goedkoper (en toegestaan) wordt om zonder machinist te rijden, dan zullen ze vast wel iets verzinnen om "lastig" personeel te lozen.
Ik zeg toch duidelijk dat het ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee zal brengen. Met name de werkgevers gaan hier erg blij van worden. Echter gaan deze voordelen niet opwegen tegen de nadelen in het maatschappelijk oogpunt. Of moet ik er soms blij mee zijn dat ik straks weer tig jaar (onbetaald) naar school toe moet om mezelf om te laten scholen voor nieuw soort werk (welk 'nieuw' werk zou dit dan moeten worden volgens jou?) ?quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:28 schreef b2py het volgende:
En de voordelen van robotisering maar gelijk afschuiven en het feit dat robotisering ook banen oplevert? Weliswaar in een andere sector maar zo zwart-wit als je hem nu schetst is het niet
Lees je maar eens in dan in de vroege industriële revolutie, wat voor een ellende dat allemaal met zich meebracht voor de mensen die er de dupe van zijn geworden. De mensen die hun banen zijn verloren en opeens een totaal andere manier van leven moesten gaan aanhangen. Die mensen dat zijn jij en ik nu ook hoor. Wij zijn nou eenmaal niet de mensen die over 100 jaar in een op en top gerobotiseerde wereld leven waarin alles op rolletjes loopt en tot in de puntjes perfect verzorgd is. Wij zijn die mensen die straks hun werk kwijt zijn en moeten happen naar lucht omdat we op een andere manier moeten gaan leven.quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:45 schreef b2py het volgende:
We hebben de vorige industriële revoluties ook overleefd als maatschappij, je kan je kont wel tegen de krib gooien maar daar ga je het niet mee redden. De argumenten die je aandraagt zijn ongetwijfeld dezelfde die ze in de 19e eeuw ook gebruikten. Zijn we er slechter van geworden?
Nee joh, de vakbonden zullen instemmen met robotmachinisten op treinen op voorwaarde dat ze dezelfde CAO-eisen krijgen als echte machinisten, met als argumente dat het anders niet veilig zou zijn...quote:Op dinsdag 4 april 2017 10:09 schreef Kansenjongere het volgende:
Als die robots wel in staat zijn een rondje om de kerk te rijden zonder dat de veiligheid zogenaamd in het geding is, ben ik voor.
Sinds de start van de automatisering na de tweede wereldoorlog zijn is de bevolking bijna verdubbeld. Die mensen zitten niet massaal thuis.quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:03 schreef GlenSpey het volgende:
Robotisering gaat enorm veel banen kosten in de toekomst, niet alleen in deze sector. Dat zag je al met diens voorloper, automatisering.
Ik snap dat het zuur is om het werk waar je met veel plezier naar toe gaat dreigt te verdwijnen, maar ik ben bang dat het een ontwikkeling is die je niet tegen kan houden.quote:Ik juich dit soort ontwikkelingen dan ook niet toe. Het zal ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee brengen maar uiteindelijk zijn de enigen die er beter van worden de personen die deze rotzooi aan het ontwikkelen zijn, en de personen die er in hun eigen werkende leven nog geen last van ondervinden.
In de ICT is werk zat, die systemen zullen ook beheerd, vervangen, gerepareerd, geëvalueerd, uitgebreid en geïnstalleerd moeten worden.quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:37 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zeg toch duidelijk dat het ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee zal brengen. Met name de werkgevers gaan hier erg blij van worden. Echter gaan deze voordelen niet opwegen tegen de nadelen in het maatschappelijk oogpunt. Of moet ik er soms blij mee zijn dat ik straks weer tig jaar (onbetaald) naar school toe moet om mezelf om te laten scholen voor nieuw soort werk (welk 'nieuw' werk zou dit dan moeten worden volgens jou?) ?
waarom zou ik dat niet willen? Ik heb er alleen niet zoveel aannals mijn standplaats geen ritten krijgt toegewezen door logistiekquote:Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is wel heel curieus. Wil jij de FLIRT-cursus?
Er zullen ook machinisten betrokken moeten worden bij de ontwikkeling gok ik en als je actief meedenkt ipv kont tegen de krib heb je vast ook mogelijkhedenquote:Op dinsdag 4 april 2017 19:35 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is ook dat de huidige generatie machinisten er waarschijnlijk niks aan heeft: de systemen worden allemaal ontworpen door huidige IT'ers. Tegen de tijd dat een machinist vijf jaar nadat hij overbodig is geworden eindelijk omgeschoold is zitten er ook al anderen die het systeem onderhouden, waardoor hij alsnog moet hopen dat hij ergens anders werk kan vinden.
Zei je dit eerder vandaag of gisteren niet ook al?quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Er zullen ook machinisten betrokken moeten worden bij de ontwikkeling gok ik en als je actief meedenkt ipv kont tegen de krib heb je vast ook mogelijkheden
Kunnen ze gelijk in Spoorzone Delft gaan rijden, dat gaat dan ook richting voltooiingquote:Op dinsdag 4 april 2017 20:03 schreef Adrie072 het volgende:
Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.
December 2024.
Kloptquote:Op dinsdag 4 april 2017 20:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zei je dit eerder vandaag of gisteren niet ook al?
Ik ga richting 2030quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:03 schreef Adrie072 het volgende:
Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.
December 2024.
en Eindhoven heeft een tekortquote:Op dinsdag 4 april 2017 18:57 schreef Salatrel het volgende:
Ondertussen heeft Rotterdam al maanden mensen over bij de machinisten maarja wij zaten niet in het clubje standplaatsen die op Flirtcursus gingen terwijl we wel gewoon in het inzetgebied rijden maar nu dus alleen de ic's
De Gekstûhquote:Op dinsdag 4 april 2017 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Allemaal Rotterdammerts naar Einthovûn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |