zoem | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:00 | |
Voorbeschouwing Grand Prix van Australië 2017 Aankomend weekend is de eerste race van het nieuwe Formule 1 seizoen. Een seizoen waar door velen naar uitgekeken wordt. Door de nieuwe aerodynamische regels zien de auto's er een stuk aggressiever uit en zijn ze een stuk sneller dan de afgelopen jaren. De verwachting is dat de auto's 4 à 5 seconden sneller zijn dan vorig jaar. Of het racen er ook beter op wordt is afwachten, want daar zijn de meningen over verdeeld. Volgens Lewis Hamilton wordt het moeilijker om in te halen, maar volgens Max Verstappen maakt het niet zoveel uit. Een ding is zeker, de coureurs zullen een stuk vermoeider uit hun auto's komen na de race. Dat zal Nico Rosberg niet meer ervaren, want de wereldkampioen is na het behalen van zijn titel vorig seizoen gestopt. Een vereenvoudigde weergave van de nieuwe regels Australië is de traditionele opening van het seizoen, dus dat betekent voor velen vroeg opstaan, want zowel de kwalificatie als de race is 's ochtends om 7:00 uur Nederlandse tijd. Sinds 1985 staat de Australische Grand Prix op de Formule 1 kalender en sinds 1996 wordt deze op het circuit in het Albert Park in Melbourne verreden. Hier zullen de coureurs zondag 58 keer in de rondte rijden om uiteindelijk een afstand van ruim 307 kilometer af te leggen. Wie dat het snelste doet is afwachten, maar als de voortekenen niet bedriegen kan het een spannende strijd worden tussen Mercedes en Ferrari met kort daarachter Red Bull Racing met onze eigen Max Verstappen. Ferrari was de afgelopen twee testsessies het snelste, zowel over één enkele ronde als tijdens de racesimulatie. Vorig jaar werd de race uiteindelijk een makkelijke overwinning voor Nico Rosberg, nadat Lewis Hamilton bij de start slecht weg kwam en beide Ferrari's de verkeerde strategie kozen na de herstart. Het ongeluk van Fernando Alonso, die met zijn McLaren achterop de Haas van Esteban Gutierrez reed resulteerde in een rode vlag en herstart achter de safety car. Max Verstappen scoorde in deze race in de Toro Rosso slechts één puntje doordat hij te vroeg binnenkwam en het team nog niet klaar stond. FIA Grand Prix van Australië informatie Voor het actuele weer in Melbourne
| ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:01 | |
verder | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:01 | |
En door! | ||
StephanL | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:01 | |
Op tijd lolz | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:02 | |
gaat max 1 lap doen? | ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:03 | |
sowieso 3 | ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04 | |
Minimaal dus | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04 | |
Waarom is Max niet op de baan. Straks is het druk. | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04 | |
max gaat eerst met daniel koffie drinken zo te zien | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04 | |
Dat gaat niet lukken | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:05 | |
out- snel - en pit ronde | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:05 | |
Grosjean | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:05 | |
| ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:05 | |
2 getimede laps dus | ||
Bluurgh | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:05 | |
steeds maar dat "DRS wide open"; alsof ze de mogelijkheid hebben om 'm een beetje open te zetten | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:06 | |
Niet binnen de tijd | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:06 | |
wat rijden die auto's traag zeg vorig jaar reden ze allemaal veel sneller | ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:06 | |
jawel hoor, out, getimed, in. Nu tijd voor 4, out, timed, timed, in | ||
Swetsenegger | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:06 | |
Snap ook niet zo goed waarom verstappen niet direct naar buiten is gegaan. Dan had hij tijd voor 2 snelle rondjes. | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:07 | |
hammertime | ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:07 | |
nu ook als ie doortrapt | ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:07 | |
Of de outlap was te langzaam | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:07 | |
heywoodu | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:07 | |
Netjes van Bottas | ||
zoem | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:07 | |
HAM 1.22.188 | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08 | |
Bottas | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08 | |
Kut. | ||
zoem | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08 | |
Max P5 dus | ||
Edensnator | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08 | |
man man man 5e tijd | ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08 | |
dat dus. Rij dan door of vertrek 5 seconden eerder | ||
tralalala | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08 | |
1.3 seconde achter Mercedes | ||
zoem | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08 | |
Vettel P2 | ||
tralalala | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
Sow | ||
ondeugend | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
P5 is prima | ||
heywoodu | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
Netjes van Vettel | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
zo vettel! | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
FORZA FERRARI!!!!! | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
SERIOUSLY | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
Yes, een split Wordt leuk bij de start morgen | ||
lord_bono | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
Halve seconde/seconde achter de Ferrari's Netjes van Ferrari trouwens! | ||
Max23 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:09 | |
Was toch de hele kwali al duidelijk dat er niet meer in zou zitten | ||
heywoodu | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Mooi ook van Grosjean | ||
zoem | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Een seconde achterstand voor RB, had niet verwacht dat het zo veel zou zijn. | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
idd | ||
Swetsenegger | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Hopelijk hebben ze bij RBR wat gevonden voor de racepace. En hopen op een goede start. | ||
sasquatsch | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Don't feed the .... | ||
Asschen_sukar | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Hopelijk kan ferrari ook tijdens de race het mercedes moeilijk maken. Kijkt een stuk leuker dan weer zo'n dominant seizoen voor mercedes. Jammer dat red bull het nog niet waar kan maken tot zo ver. | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Toch netjes van Max. Dit was het hoogst haalbare. | ||
sasquatsch | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
| ||
Evenstar | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Prima dit, vijfde is maximaal haalbare op dit moment. Met race zou het iets dichter bijelkaar liggen denk ik en Ferrari kan het de Mercedes nog een beetje lastig maken lijkt het. Als je er met kwalificatie maar 0.3 achter zit zit je tijdens de race wel goed aangezien de Mercedes motor echt een tandje beter is met kwalificeren. | ||
ReQuiem83 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:10 | |
Werk aan de winkel voor RB en Renault | ||
WheeledWarrior | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:11 | |
Vettel, lekker bezig! | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:11 | |
En Max houdt van inhalen he, dat scheelt ook | ||
ondeugend | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:11 | |
Vorig jaar was RB in het begin ook niet sterk. | ||
StephanL | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:11 | |
LOL effe kijken | ||
Verrekte_Koekwous | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:11 | |
1.3 sec, red bull en Renault hebben heel wat werk te doen willen ze kans maken op podiums, om te winnen hebben ze dit seizoen een wonder nodig. Stellen me teleur, had ze dichterbij verwacht. | ||
Waffle | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:11 | |
Netjes van Vettel om de Mercedessen te splitsen. | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:11 | |
1.3 sec achter de pole daarentegen niet. Dat gat gaat ze dit seizoen ECHT niet meer dichten. Zelfs met motorupdate niet. | ||
Sjemmert | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:12 | |
Goede startopstelling wel | ||
Asschen_sukar | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:12 | |
Goeie manier om even af te kijken bij de buren | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:12 | |
DIT ZEGT helemaal niks morgen kan na de eerste bocht alles anders zijn..... Racen gaat niet alleen maar dat je auto het snelste is.. Strategie enzovoorts wordt steeds belangrijker ik kan er over meepraten ik heb jarenlang in zo'n formule 1 auto gereden | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:12 | |
Niet sterk is iets anders dan zwak. Fucking 1.3 sec. dat krijg je nooit dicht. | ||
trein2000 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:13 | |
Hopen op een betere betrouwbaarheid dus. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:13 | |
175 puntjes, ik ben tevreden. | ||
NieuwsgierigvrAagje | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:13 | |
Vorig seizoen was het verschil tussen p1 en p9 1,9 seconden. Dit jaar is dat verschil maar liefst 2,3 seconden. | ||
Bluurgh | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:13 | |
Ze hebben dit jaar iig niet meer die gare tokens, dus in theorie kunnen ze weer onbeperkt ontwikkelen. Zolang ze maar niet meer dan 4 motoren gebruiken .. | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:13 | |
Ga jij je bagger lekker in het Feyenoord topic spuien, of zijn ze jou daar ook al schijtbeu? | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:13 | |
pssst dat geldt voor iedereen he | ||
Evenstar | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:13 | |
Waar rekenen we dat snel uit? | ||
StephanL | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:14 | |
Ze hebben de beelden toch? en de foto's | ||
Abdus18 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:14 | |
Vettel en Hamilton die die Red Bull bekijken, Vettel zelfs die aan de sidepods zit XD | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:14 | |
Maar nu kan hij ze ook aanraken. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:14 | |
http://managers.fok.nl/f1/f1-2017/puntentelling | ||
StephanL | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:14 | |
Is ook wel geil ja | ||
Frozen-assassin | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:15 | |
Grosjean netjes gekwalificeerd | ||
Sjemmert | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:15 | |
Vorig jaar was het 1.7 in melbourne. | ||
King_Merc | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:15 | |
Vettel controleert even de aero onderdelen van Mercedes en Red Bull | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:15 | |
Inspector Vettel | ||
RAVW | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:15 | |
jongens kijken mag aan komen niet ;-) | ||
TagForce | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:16 | |
Netjes van Max... Podium is nu wel zekerheidje. Ferrari doet precies wat we verwacht hadden... Heel hard gaan. Morgen staan ze gewoon weer P6 en P8, als ze de finish uberhaupt halen. Red Bull heeft wat minder brute snelheid dan we gehoopt hadden, maar doen het op de long runs altijd lekker constant. Dus die gaan sowieso de Ferrari's voorbij. | ||
NieuwsgierigvrAagje | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:16 | |
Vorig seizoen was het verschil in de kwalificatie tussen Hamilton en de snelste Red Bull 1,8 seconden. Dit jaar is dat slechts 1,3 seconden. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:16 | |
Toro Rosso en Haas toch wel knap | ||
MakkieR | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:16 | |
1.297 seconden op Hamilton, dat is toch wel zorgelijk voor de rest van het seizoen voor RBR | ||
M.Melandri | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:17 | |
Mooi dat het close is tussen Ferrari en Mercedes. Gat met het middenveld is wel schrikbarend groot. | ||
M.Melandri | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:17 | |
Vind je? Zijn gewoon b-teams. Williams en FI moeten het echt zelf doen. | ||
MakkieR | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:18 | |
Stiekem een spijker in de motor van Mercedes gooien | ||
DutchTrain | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:18 | |
Vettel loopt rond alsof hij op de grote occasionshow is. Nu alleen nog even tegen de bandjes schoppen... | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:18 | |
Wat een lekkere persmannetje van Red Bull bij Max | ||
pmponer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:18 | |
Suiker in de tank! | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:19 | |
Max is opgelucht | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:19 | |
Terug bij af dus, waar ze eind vorig seizoen steeds dichterbij kwamen, is het gat nu weer gigantisch groot. | ||
Evenstar | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:19 | |
Vorig jaar had Max 1.7sec op Hamilton .... en 1.2sec op Vettel ... Dit bedoel ik dus met zeiken zonder te weten waar je het over hebt. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:19 | |
5e plek, op zich niet slecht, in de 1e bocht buitenom dan maar. | ||
alpeko | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20 | |
Maar toen reed Max nog in de TR | ||
NieuwsgierigvrAagje | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20 | |
Vettel is 2,2 seconden sneller dan vorig seizoen. Verstappen is 2,0 seconden sneller dan vorig jaar. Hamilton is slechts 1,6 seconden sneller dan vorig jaar. Het lijkt erop dat Ferrari en Red Bull iets dichter bij Mercedes zijn gekomen. | ||
JJH | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20 | |
Ik keek net ff. Ricciardo kwalificeerde zich vorig jaar als 8ste. Kvyat 18de..... | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20 | |
dat maakt het toch niet minder? Tenminste niet naar mijn mening, al was Haas vorig jaar in het begin ook goed maar lieten ze het in de ontwikkeling afweten | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20 | |
Ik denk dat Ferrari minimaal net zo betrouwbaar is als RBR. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20 | |
Nee, gewoon rustig aan en even uit de problemen blijven. Laat de rest het maar verneuken in die eerste bocht, tijd zat om een inhaalrace te rijden. | ||
King_Merc | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20 | |
Maar toen zat ie in een Torro Rosso.. | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21 | |
Kwam ook door de manier van kwalificeren. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21 | |
Torro Rosso heeft ook goede auto. | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21 | |
Ik hoop voor Haas dat het dit jaar niet weer gaan achter lopen in de ontwikkeling | ||
MakkieR | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21 | |
We willen toch geen achterstand hebben op Ferrari en Mercedes, waarom nou altijd genoegen nemen met minder. RBR gaat nu voor het kampioenschap en voor niets minder. | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21 | |
Verstappen reed toen in een Torro Rosso | ||
JJH | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21 | |
Oh. Dat wijzigde ook na een aantal races ja. | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21 | |
Denk dat hij liever even 'per ongeluk' tegen de voet van Hamilton schopt in het vierkantje.. Hebben ze gelijk een boxring mee als het escaleerd | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:22 | |
Moeten nog wat Pk's bij in die Renault. | ||
Evenstar | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:22 | |
Ja en beide Toro's waren sneller dan de Bulls toen Ricciardo was nog een tiende langzamer dan Max, dus gat was zelfs nog groter tussen RB en Ferrari/Mercedes. De TR kunnen niet ontwikkelen de RB wel zoals we gezien hebben. Ja ze zijn te langzaam, ja het gaat een paar races duren voordat ze erbij zijn, maar seizoen afschrijven is echt belachelijk. Daarnaast lijkt het er dit jaar op dat de Ferrari's mee gaan komen met de Mercedes, dus punten van elkaar afpakken en dat werk in voordeel van RB. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:22 | |
Ferrari heeft zich wel goed verbeterd al is het gat nog best wel groot, het is dat Bottas het potentieel nog niet helemaal benut | ||
M.Melandri | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:22 | |
Zit wel een randje aan, als je zowat de auto kopieert van het hoofdteam. Toevallig liet Ferrari het qua ontwikkeling ook afweten vorig jaar | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:22 | |
Zou mooie tv opleveren | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:22 | |
Ah dus omdat het vorig seizoen NOG kutter was, valt het nu wel mee? | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:23 | |
Kwam vooral door de manier van kwalificeren. | ||
trein2000 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:23 | |
Het is wel Melbourne, er kan morgen genoeg gebeuren. | ||
Sjemmert | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:23 | |
Als dit gat zo blijft tot Europa kan je het kampioenschap wel vergeten. | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:23 | |
1.297 seconden is niet wat je wilt maar ook geen ramp. RBR moet gewoon aan de bak, maar dat wisten we voor dit weekend ook. Er zit echt wel meer in deze auto dan we nu zien, en dat gaan ze er echt we uit halen. | ||
alpeko | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:23 | |
Redelijke Q van Max gezien het weinige aantal rondjes in practice. Meer zat er niet in. Werk aan de winkel voor RB. De extra run in Q2 vond ik zonde van de banden. Hoeveel setjes ultra's heeft ie nog? Hopelijk kan de RB in racepace de Ferrari volgen. Anders kan het een eenzame race worden. | ||
trein2000 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:24 | |
Nee, beste wat red bull dit seizoen kan lijkt aanhaken op pak hem beet een halve seconde. En misschien een keer profiteren bij problemen bij ferrari/merc. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:24 | |
ik begrijp je ook wel maar ik kijk ook naar budget/prestatie verhouding | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:24 | |
Kamphues heeft gisteravond iets teveel bier gezopen, zijn stem klinkt brak | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:25 | |
Een Ferrari en Mercedes die in de 1e bocht crashen. | ||
MakkieR | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:25 | |
Eerst zien, dan geloven Tot nu toe horen we alleen nog maar gouden bergen. Maar voorlopig is het Hamilton die als enige echt lacht. | ||
Yaku | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:25 | |
Nogmaals. Ricci was vorig jaar 8e met de RB, 1.7 seconden achter MB. We zijn pas net begonnen dus er is zeker hoop dat RB dichter bij kan komen (zie vorig jaar...). | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:25 | |
Vettel, sowieso. | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:25 | |
Vettel start beter dan Hamilton. | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:25 | |
Dus 2 teams die strijden om de overwinning is beter dan 1 team? Je loopt de eerste races op 2 teams achterstand op. Wereldkampioen word je sowieso niet dit jaar. En waar je vorig seizoen 2e werd in het constructeurskampioenschap, mag je nu voorlopig alleen hopen op plek 2. | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:25 | |
Max komt gewoon op het podium morgen. | ||
Hanschje | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:26 | |
5 setjes us gebruik, waarschijnlijk 1 stopper. verplicht starten op de snelste q2 set. waarom zou je ze bewaren? | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:26 | |
Het zou me niet eens verbazen. | ||
M.Melandri | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:26 | |
Kunnen ze al vergeten. Cheaten met de vering is afgelopen. | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:27 | |
Nee, door manier van kwalificeren kan je het niet 1 op 1 vergelijken. | ||
MakkieR | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:27 | |
Met de top voor je en de minder bedeelden achter je sta je waar je moet staan, maar echt goed is het niet. Verstappen heeft het minimum gehaald en dat is het eigenlijk dan ook wel. . | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:27 | |
Het is gewoon niet veel anders als vorig jaar tijdens de kwalificaties. Kwalificatie is gewoon bijzaak, is alleen voordelig als je op nummer 1 pole komt | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:28 | |
Zie je Kimi (en Mika), Finnen kunnen best wel praten met een camera op ze gericht.. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:28 | |
Het hele concept om net door de mazen van de wet te glippen is nu al mislukt. | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:29 | |
is er ergens een lijst van alle kwalificaties vorig seizoen en het daadwerkelijke eindresultaat? | ||
alpeko | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:29 | |
Dat zeg ik toch ook? | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:30 | |
op f1.com kan je wel veel terug vinden | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:30 | |
Weet je niet, het token systeem is overboord gegooid en er kunnen eindelijk weer eens innovatieve ideëen halverwege het seizoen gebracht worden. | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:32 | |
Bottas heeft het toch ook wel goed gedaan hoor. Lastig om Rosberg te vervangen en er dan gelijk bij de eerste kwalificatie zo tussen te zitten: zelfs met een Mercedes. Ze gaan bij dat team nog veel plezier van hem hebben. | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:32 | |
dus morgen start de race om 7 uur ? | ||
Hanschje | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:32 | |
zie topicstart, vergeet zomertijd niet | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:33 | |
De race begint om: 7 uur zomertijd 6 uur wintertijd | ||
THEFXR | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:33 | |
jij weet het! | ||
King_Merc | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:33 | |
Denk flink wat uitvallers morgen, zoveel zelfs dat als je finished je automatisch in de punten finished.. | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:33 | |
wtf moet ik daar ook al rekening mee gaan houden | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:33 | |
die smile is aanstekelijk | ||
tralalala | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:34 | |
Kamphues gvd | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:34 | |
Kap nou eens met lachen als je zegt dat je engineers waarschijnlijk wel de hele nacht door zullen moeten werken Ricciardo! | ||
M.Melandri | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:34 | |
Gisteren kon hij er volgens velen niks van. Gat van Rosberg naar Lewis was vorig jaar groter. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:42 | |
ik had toch liever een wat positievere verrassing van hem gehad al weet ik ook wel dat het er waarschijnlijk niet inzit | ||
komrad | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:48 | |
hoe veel moet er aan de auto van Ricciardo gebeuren? Krijgt hij daar een grid penalty voor of gewoon P10? | ||
Jane | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:49 | |
Netjes gedaan van Vettel. Hopen dat het morgen echt een gevecht wordt met Mercedes. Max kwam op mij vooral erg solide over tijdens de hele kwalificatie. In control. Maar waarom toch altijd zo laat naar buiten? Niet goed voor mijn hart. | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:49 | |
Bottas is de laatste 2 seizoenen in slaap gesust bij Williams. Kansen die hij had en kreeg op de baan werden door de grond geboord door falende tactiek en communicatie. Zeker Silverstone 2015 was pijnlijken heeft het vuur uit z'n talent gehaald. Nu bij Mercedes zal z'n zelfvertrouwen weer groeien en ik denk dat dat sneller zal gaan dan Hamilton zou willen. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:50 | |
hangt er vanaf, als de versnellingsbak vervangen moet worden bijvoorbeeld wel, zo niet dan p10 | ||
komrad | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:50 | |
en de achterophanging? | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:51 | |
Volgens mij stond z'n rechter achterwiel in een vreemde hoek, zou zomaar kunnen dat dat ook een bakwissel gaat worden. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:51 | |
Lewis is toch wel goed hoor. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:51 | |
ik hoop het met je al is het leuke nu wel dat een Ferrari ze splitst | ||
SnowOokami | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:51 | |
Waarom staan er eigenlijk grid penalties voor het vervangen van de versnellingsbak? Zie het nut niet helemaal om daar penalties voor te geven. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:52 | |
ik dacht van niet | ||
Jane | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:52 | |
In dat korte interviewtje net op Ziggo met RIC klonk het niet alsof hij zelf dacht dat er ook nog een gridpenalty aan zat te komen. Maar goed, dat zegt op zich nog niks. | ||
Sjemmert | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:54 | |
Een versnellings bak moet een minimaal aantal races meegaan voordat deze penalty vrij gewisseld mag worden. Ik dacht 6 races voor de bak. | ||
MakkieR | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:55 | |
Daar stoor ik mij ook zo vaak aan. Voor hetzelfde geldt stuitert een tweede auto in de grind terwijl er dan nog maar 2 minuten op de klok staat, voor je het weet heb je dan helemaal geen tijd gezet. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:57 | |
En het doel is volgens mij betrouwbaarheid en daarmee kostenbesparing. Rijke teams zouden anders elke race een nieuwe bak in de auto leggen, terwijl armere teams dat niet kunnen betalen. De vraag is wel of het in de praktijk echt iets uitmaakt voor de kosten. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:59 | |
Als je laat gaat weet je beter in hoeverre je moet reageren op anderen - en vervolgens kan de ander niet meer op jou reageren. Bovendien is het idee dat de baan steeds sneller wordt naarmate er meer op gereden is, dus ook daarom wil je laat gaan. | ||
SnowOokami | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:59 | |
Dat was idd mijn vraag, maar vraag me af of het idd zo hard in de kosten gaat lopen als deze 20x vervangen moet worden... overigens zijn de meeste bak wissels te wijten aan crashes denk ik zo | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:00 | |
Dat denk ik niet. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2017 09:00:40 ] | ||
Sjemmert | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:01 | |
Met 2 auto's al 40 keer he. | ||
Mani89 | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:24 | |
Slecht van Max Verstappen. Hij moet echt beter kwalificeren als hij dit jaar wereldkampioen wil worden. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:31 | |
deze lijsten we in | ||
Sinister-D- | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:41 | |
Nieuwschierig | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:49 | |
Als je weet dat je de bak toch elke race gaat vervangen kun je hem ook veel lichter maken, Omdat hij toch maar 1 race mee hoeft. En dus zullen de rijke teams veel geld in de ontwikkeling daarvan gaan stoppen terwijl auto 7 t/m 20 dat niet kunnen. | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:12 | |
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren. Als Max ooit wereldkampioen wil worden moet hij naar Ferrari of Mercedes. | ||
Mani89 | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:18 | |
Red Bull moet gewoon de motor sneller maken anders heeft het op deze manier geen zin. | ||
Frozen-assassin | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:21 | |
Max moet gewoon meer gas geven dan komt alles goed | ||
XL | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:25 | |
Precies, je kunt goed zien dat Hamilton een stuk dieper op het pedaal trapt. Zijn auto trekt sneller op en gaat sneller op het rechte stuk! | ||
Tijn | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:27 | |
Er staat een motorupgrade voor Barcelona gepland. | ||
heywoodu | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:27 | |
2016 all over again | ||
Mani89 | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:28 | |
Ja leuk, maar al die hype voor dit seizoen dat Max wel even wereldkampioen zou worden kan nu wel gelijk de prullenbak in. | ||
Smoofie | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:29 | |
Jammer dat RB (nog) niet mee kan dan. Hopelijk is race pace beter | ||
Mani89 | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:31 | |
Ok dat is wel goed nieuws dan. | ||
Frozen-assassin | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:33 | |
Ik zou bodemplaat laten verwijderen zodat Max zijn pedaal dieper kan trappen. Profit | ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:34 | |
| ||
klaasweetalles | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:38 | |
Bijna iedereen hoorde ik hier zeggen aan het eind van het vorig seizoen dat de Redbull de andere dit seizoen zou inhalen. Toen riep ik hier al dat Merceds ook niet stil zou blijven staan. Mercedes heeft een voorsprong op de rest die moeilijk in te halen zal zijn. IK denk dat de Redbull op dit moment op het zelfde nivo zit als Mercedes vorig seizoen. Mercedes heeft zelf het niveau van zijn auto weer verbeterd zodat het weer een slagje voorblijft. Dat zal de komende jaren zo blijven. Maar het is natuurlijk altijd de bestuurder die uiteindelijk bepaalt of er alles uit een auto gehaald gaat worden. Max is niet kansloos om uiteindelijk bij de top 3 te eindigen. Wat mij betreft is hij na Hamilton de 2e beste rijder. | ||
Geralt | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:39 | |
die hype hebben max en Red Bull niet de wereld in geholpen | ||
fathank | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:44 | |
Red bull aan t sandbaggen? | ||
Evenstar | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:44 | |
Dit inderdaad, nergens hebben ze bij RB gezegd dat ze wel even kampioen zouden gaan worden. Ze waren altijd terughoudend. Het zijn vooral de Nederlanders zelf en de vele nieuwe fans die er te makkelijk over denken. Ik had verwacht dat de RB binnen een halve seconden van de Mercedes zou zitten, maar helaas halen ze dat niet. Ik verwacht echter wel dat ze een inhaalslag gaan maken. Ben benieuwd welke banen ze wel gaan liggen. Daarnaast hoop ik echt dat Ferrari mee kan komen met Mercedes, mooie gevechten en druk op de ketel kan altijd voor verassingen zorgen. | ||
Tijn | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:46 | |
Mwah, het was anders Helmut Marko zelf die bij Pauw aanschoof om te vertellen dat de nieuwe auto wel even zou gaan meedingen om het kampioenschap. | ||
XL | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:46 | |
Het is goed dat Ferrari er dichtbij zit. Nu kan Mercedes niet in juli al aan het volgende seizoen beginnen! | ||
trein2000 | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:49 | |
Helmut zat bij Jinek. Wel bij de feiten blijven hè? | ||
Tijn | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:50 | |
Je moet niet lezen wat ik schrijf, maar wat ik bedoel | ||
Aitvaras | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:53 | |
ik denk dat red bull morgen pas echt hun true pace zal laten zien | ||
Beach | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:54 | |
Uitgeslapen, naar de sportschool geweest, de Q van de private tracker gedownload en nu kijken. | ||
XL | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:56 | |
Laat me weten hoe het afloopt! | ||
Jane | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:57 | |
Het is natuurlijk jammer dat de Red Bull nog snelheid tekort komt, maar ik hoop toch vooral ook dat de auto betrouwbaar blijkt tijdens de races. Uitvallen met allerlei rare technische issues is nog frustrerender. Gebrek aan (wat) snelheid kan tenminste nog op allerlei manieren (enigszins) goed gemaakt worden. | ||
Weltschmerz | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:58 | |
Mensen hebben zich in hun hoofd gehaald dat Verstappen de uitdager van Hamilton ging worden en dat was ten eerste nergens op gebaseerd, en ten tweede wil het er maar niet uit. Vettel kon wel 4 keer wereldkampioen worden in een RBR, maar een titel is doorgaans een traject waarbij de auto en de rijder samen heel goed moeten worden als je geen Mercedes hebt. Verstappen is helemaal zover nog niet, een ruwe diamant. Hij is nog niet stelselmatig sneller dan zijn teamgenoot, het rijden van dat ene snelle kwalificatierondje wanneer het moet heeft hij nog niet onder de knie, en die volwassenheid van hem zit hem vooral in de interviews en ook dat niet altijd. We mogen blij zijn als hij zich dit seizoen weet te ontwikkelen tot kopman door Ricciardo structureel te snel af te zijn, wanneer hij belangrijk is bij het doorontwikkelen van de auto en wanneer hij consistent de punten er uit sleept die erin zitten. Het is een bijzonder talent maar ook weer niet zo bijzonder dat hij alleen op rauwe snelheid mee kan doen voor de titel. Hij heeft nog aardig wat te leren. | ||
opgebaarde | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:58 | |
Ik hoop dat de Q bij jou wel droog blijft | ||
opreis | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:03 | |
Wat praat jij onzin zeg | ||
Jane | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:11 | |
Vettel was vorig jaar vaak erg goed weg bij de start. Hoe groot schatten jullie de kans in dat hij Hamilton gelijk inhaalt? | ||
XL | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:13 | |
Of je zegt: verstappen is ongeveer on par met de man die Vettel het snot uit de ogen reed | ||
XL | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:14 | |
En dat je dan door de nieuwe auto's niet kan inhalen en ferrari door foute strategie de race verspeelt | ||
Knipoogje | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:15 | |
In een Renault wordt Lewis ook gewoon 12e. Het is wat mij betreft vooral de Mercedes die gewoon weer heel goed is. Stop je Bottas in een Mercedes, wordt ie dus ook tweede, terwijl hij vorig jaar gewoon 8e-11e eindigde, zoals zijn auto voor hem bepaalde. Poppetjes zijn redelijk inwisselbaar. Al scheelt het natuurlijk wel 1 of 2 plaatsen, wat belangrijk is om kampioen te worden. | ||
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:18 | |
Toen Hamilton naar Mercedes ging was dat volgens velen een keuze voor het geld, Mercedes was destijds redelijk kansloos voor de titel. Het is moeilijk te voorspellen wanneer, maar de regeerperiode van Mercedes zal ooit stoppen, zou wel ironisch zijn als Max juist dan instapt. | ||
KillerBee4ever | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:20 | |
Of nog beter: hoe groot is de kans dat ze elkaar eraf rijden | ||
Twieki | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:24 | |
Vijf plekken gridstraf voor Stroll wegens wisselen versnellingsbak.Hij was 19e gekwalificeerd, dus start 20e. Was er dit jaar niet een nieuwe regel dat plaatsen die niet ingeleverd konden worden meegenomen worden naar de volgende race? Dus dat Stroll in Shanghai ook nog vier plaatsen naar achteren gezet wordt? Iemand die 't kan verduidelijken. | ||
Monolith | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:25 | |
Natuurlijk is het materiaal bepalend voor de bandbreedte waarin een coureur kan presteren, maar de coureur is verantwoordelijk voor het optimale presteren binnen de bandbreedte die het materiaal hem geeft. Dat is voor Mercedes niet het verschil tussen structureel eerste of structureel tiende worden, maar het verschil tussen structureel eerste en structureel tweede / derde worden. Dat is dan ook waar je als coureur op wordt beoordeeld. | ||
Evenstar | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:29 | |
Wat is dat een kut regel als het waar is. Teams die niet genoeg plaatsen kunnen inleveren zijn meestal de kleine teams, straf ze even nog harder ... | ||
Twieki | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:30 | |
Eens. Als dat vorig jaar zo was, was McLaren nog in Abu Dhabi bezig. | ||
sasquatsch | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:32 | |
Nee. Alleen de penalty voor een extra onderdeel moet de volgende race ingelost worden. Dus twee motorwissels (na de vierde) in een weekend betekent twee races achter elkaar een penalty. | ||
Evenstar | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:34 | |
Ah ok Dat is dan wel terecht ja | ||
SnowOokami | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:43 | |
Dus je kan niet meer 1 race opofferen met 2 a 3 motorwissels zodat je weer 3 goede motoren hebt? Je wordt dan afgerekend in dat weekend en in de volgende 2 weekenden? | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:46 | |
Zeer groot. | ||
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:49 | |
Zo, ook de Q gezien. RIC | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:49 | |
Vorig jaar lag Vettel ook eerste na bocht 1. Hamilton kwam toen slecht weg. P6 of zo. Zelfs Max zat er voor. | ||
Re | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:50 | |
ik ben niet echt onder de indruk van Bottas | ||
Nattekat | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:51 | |
Die rijdt voor het eerst in die Mercedes op 100% tegen een zeer ervaren teamgenoot. Er is een reden dat Williams Massa wilde houden. | ||
franklop | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:53 | |
Nou nu net de quali gekeken. Gelukkig dat Vettel nog P2 redde, zitten ze met Ferrari toch nog enigzins in de buurt. Red Bull lijkt echt in niemandsland te zitten; niet dicht genoeg op P1 tm 4 en ver voor de rest weer | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:53 | |
Dit. Bottas doet het prima! | ||
BadderHaring | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:54 | |
En de coureur is essentieel in zijn rol bij het doorontwikkelen van de auto. Dat wordt ook nog wel eens onderschat. | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:54 | |
Bottas gaat echt nog wel loskomen.. Ik gok na zo'n 4/5 races. vanaf Barcelona of Monaco dan (ken kalender niet uit hoofd).. Hamilton gaat het gedurende het jaar echt wel lastig met hem krijgen. Zeer relaxed mannetje en naar mijn gevoel veel meer coureur dan moiboy Rosberg. | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:56 | |
Ik denk dat Bottas mentaal sterker is dan Rosberg.En ook wel een betere coureur. | ||
Meike26 | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:57 | |
Ja dat denk ik dus ook.. veel meer down to earth, net als Riciardo of Verstappen, laat zich niet het kaas van het brood eten. Rosberg af en toe echt Pietje Paniek met "Waar zit hij? Welke banden heeft ie? Redt ik het zo wel? Zit m'n haar nog goed? | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:58 | |
https://hasstrollcrashedyet.com/ | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:58 | |
Hij had vorig jaar ook niet voor niets psychische hulp. | ||
Fer | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:59 | |
Dat laatste noemen ze ook wel de Alonso | ||
Beach | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:01 | |
Bij mij kwam Max op pole. | ||
franklop | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:03 | |
Jack Plooij met weer een bijster goede vraag naar Max toe: "Ferrari staat gelukkig weer op de eerste rij. Euhm wat kun je doen? Heb je al enig idee wat je kunt doen.. tijdens de race" Doek die vent aub op zeg | ||
Beach | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:05 | |
was Teds Notebook al gepost | ||
Weltschmerz | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:12 | |
Daar kun je natuurlijk zoveel mogelijk aan op proberen te hangen, Ricciardo is ook nooit een ubertalent geweest en ik concludeer er vooral uit dat Vettel een zwakte heeft, ik heb hem en zijn auto al eens eerder vergeleken met het prinsesje met de erwt onder de matras. Dat is zeker een zwakte maar daar staat tegenover dat hij ook wel echt heel snel is als de balans wel naar zijn zin is. En dan is de combinatie ook zo snel dat die meedoet voor het WK. Als Vettel 3 tienden tot een halve seconde sneller is dan Raikkonen, dan doet Vettel voorin mee, als Raikkonen ongeveer net zo snel is komen geen van beiden er vooraan aan te pas. Gaat het goed met Vettel dan gaat het goed met de auto. Gaat het matig met de auto, dan gaat het heel slecht met Vettel. Loop maar lekker achter de hype aan, lekker met zijn allen Vettel uitlachen omdat hij vorig seizoen aldoor aan het kortste eind trok, maar kampioen worden is een andere vaardigheid dan relatief hard gaan met een te langzame auto. Dat levert weinig op, vraag maar aan Alonso. | ||
Beach | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:14 | |
Ric is meer zoals Mansell. | ||
Swetsenegger | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:16 | |
Ik lees net dat die pas in Canada komt. | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:18 | |
Dat was vorig jaar toch? Bron? | ||
Swetsenegger | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:20 | |
http://www.auto-motor-und(...)hassis-11950037.html | ||
lord_bono | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:21 | |
Inhaalrace voor RIC , kijken of hij dat net zo goed kan als Max | ||
BadderHaring | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:23 | |
Verstappen gewoon podium morgen hoor. Niets aan het handje. | ||
Ooku | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:25 | |
Dit. Max is veel beter dan Kimi en Bottas. Als de racepace wel voldoende is, heeft hij die zo te pakken. Vettel en Hamilton zijn te snel jammer genoeg. | ||
BadderHaring | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:27 | |
Ach, Vettel doet vast weer iets doms. Ik vrees eerder dat beide Mercs niet te stoppen zullen zijn. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:34 | |
voor Bottas is dit ook redelijk nieuw op zo'n startpositie | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:39 | |
Rommelig begin van cringebook. Tevens zeggen dat de site over Stroll niet aardig en tegelijkertijd zeggen dat hij nog niet os geüpdatet en de volledige naam van de site zeggen. | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:44 | |
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:49 | |
? Voel jij je in je reet geneukt als Vettel wordt uitgelachen? Hij gedroeg zich vorig seizoen gewoon als een klein verwend jankend kutkind. Dus ik weet niet over welke hype jij het hebt? Hij kreeg de reactie die hij verdiende mijn inziens. Het is een verdomd goede coureur, maar als de dingen niet zijn zoals Meneer Vettel het wil hebben, dan heeft hij meteen een pruillipje en een Calimero syndroom. Dan kun je meervoudig wereldkampioen zijn, maar dan ben je gewoon een zeurpiet, en verdien je het dat mensen je uitlachen met je "he pushed me off the track". | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:54 | |
Ai. https://nl.motorsport.com(...)r-mgu-k-2016-886156/ | ||
marcodej | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:57 | |
Renault | ||
Beach | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:58 | |
kansloos weer | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:58 | |
Altijd nog beter dan Honda. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:58 | |
dus als het aan Max ligt kunnen om 7:05 weer terug naar bed | ||
marcodej | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:00 | |
RBR heeft gewoon een waardeloos package dit jaar. | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:01 | |
Dat geldt voor alle toppers. Alonso en Hamilton kunnen er ook wat van. | ||
ShaoliN | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:05 | |
Bottas is ideaal voor Mercedes. Hamilton kampioen en Bottas is die degelijke rijder die gewoon zijn auto naar huis brengt. Indien nodig kan hij de Ferraris tegen houden. | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:06 | |
De gifbeker van Alonso is een stuk groter en voller dan die van Vettel. Tevens heb ik Alonso in al die jaren tesamen niet zoveel over de boardradio horen mekkeren dan Vettel alleen al afgelopen jaar. Tevens was Vettel gewoon competatief voor podiumplekken, Alonso daarentegen niet echt... | ||
casperrrrr | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:08 | |
Nou wat een sof, die Max zou wel even wereldkampioen worden, gewoon een dikke seconde achter de nummer 1. Blij dat ik op mn vrije dag daar niet voor ben opgestaan... | ||
Nober | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:09 | |
Wow Hamilton op pole position, nu al de verrassing van het jaar. Geen idee wat er aan de hand is met Ferrari, McLaren en Red Bull. Max mag blij zijn als hij morgen voor zijn teamgenoot finisht, hij valt enorm door de mand. Hopen en bidden voor regen er zit niks anders op. | ||
potjecreme | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:13 | |
Ga ergens anders trollen of troll goed. | ||
sasquatsch | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:15 | |
Yep. | ||
opgebaarde | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:25 | |
Nee man. Zo is het beter want als Max vanaf race één gaat domineren is er na een paar racen al niks meer aan. Hij laat zich bewust op achterstand rijden. Dat je dat niet ziet..... mên | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:28 | |
Op 3 teams na kunnen alle andere teams alleen maar dromen van die waardeloze package. Vraag maar aan McLaren. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:28 | |
wel met je eens hoor, Vettel zat niet zo lekker in z'n vel vorig jaar, valt ook niet mee om te doen wat je grote voorbeeld voor elkaar heeft gekregen. | ||
XL | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:37 | |
Ben vooral benieuwd hoe dat meer algemeen gaat. Hij heeft een auto die een seconde sneller is dan plek 7. Hoe snel hij maar plek 6 rijdt gaat ons veel inzicht geven over hoe moeilijk inhalen is. | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:39 | |
Ik hoop dat Max wat kan aanpinken bij Raikonen, die overige 3 lijken me onhaalbaar. Misschien is de racepace een stuk beter dan die in de Q, maar dat is nog ff afwachten. | ||
beantherio | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:41 | |
De start wordt erg interessant: Why tricky new start rules could decide Australian GP | ||
DeeBee | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:47 | |
Sowieso dus gewoon nog een seizoen Merc dominantie, dit had niemand verwacht. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:48 | |
als ik het zo lees en hoor niet, ze komen gewoon nog tekort, maar gelukkig doen er nog anderen mee, persoonlijk hoop ik op een 1-2 voor Ferrari, zou een heerlijk begin van het seizoen zijn | ||
Sked | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:52 | |
| ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:54 | |
Ik heb het gevoel dat Raikonen nog niet de goede pace heeft, waar Vettel dat al wel voor elkaar heeft. Misschien is het ijdele hoop en rijden beide RBR coureurs straks in niemandsland. Maar als Max in de DRS zone kan blijven, wie weet dat hij ff kan bijblijven zou ook goed voor het moraal zijn gezien de updates die nog komen gaan. Maar normaal gesproken is het gat te groot. | ||
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:54 | |
Alles wat ongeevenaarde Mercedesdominantie tegengaat vind ik prima. Bring it on morgen! | ||
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:55 | |
Ik wil niet opscheppen, maar ik had het verwacht.
| ||
Weltschmerz | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:58 | |
Ik ben in het algemeen niet zo dol op stemmingmakerij en pispaalzoekerij, ik zie liever een blijk dat mensen zelf kijken en nadenken ook al ben ik het er niet mee eens. Anderzijds geeft die kuddementaliteit ook weer goede odds, ik heb mijn geld op Vettel gezet toen hij nog 1:12 of zo stond, en Verstappen nog op 1:4 om het WK te winnen. | ||
Tarado | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:01 | |
Schumacher/Ferrari is nog niet geëvenaard, verder met je eens | ||
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:02 | |
Ik bedoelde ook niet ongeevenaard maar onbereikbaar, eigenlijk. Geen idee waarom ik ongeevenaard schreef. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:03 | |
Met iets andere woorden heeft Wolff het zelf ook zo gebracht. Men zegt geleerd te hebben van het HAM-ROS tijdperk en wilden dat nu voorkomen, dan is Bottas een veilige keuze. | ||
Funzel | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:12 | |
GiovinazziGod ook een prima debuut Toch een mooie kop om in de Ferrari te hebben volgend jaar of niet dan | ||
tja77 | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:13 | |
Er zullen ongetwijfeld een hoop dames soppend van de bank glijden. | ||
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:15 | |
Mwah. | ||
Yashaaaaa | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:31 | |
Bwoah | ||
VacaLoca | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:32 | |
Bah half jaar vol hoop uitgekeken naar een F1 seizoen waarbij Red Bull zou gaan profiteren van nieuwe regels... Is het gat juist weer groter geworden waar het eind vorig seizoen gering was. Huilen. | ||
nils7 | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:39 | |
Las dat Renault de oude Electro motor heeft gebruikt die 5kg zwaarder is (verklaard de tail happy Renault powered auto's) en minder power heeft | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:39 | |
Als je bedenkt dat Verstappen vijfde op de grid staat met de motor van 2016 is dat eigenlijk een wereldprestatie. | ||
Gezicht | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:44 | |
Zou mooi zijn als hij volgend jaar Kimi's stoeltje krijgt ja. | ||
SnowOokami | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:49 | |
Tis toch gewoon de 2017 ICE met de 2016 MGU-K en niet de gehele 2016 motor? | ||
VEM2012 | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:51 | |
Afwachten nog. Kwalificatie ging als vanouds, maar nu nog de zondag. Vorig jaar was Vettel koning van de starts. Met een goede start en dit jaar lastiger inhalen is het nog niet gedaan. | ||
Swetsenegger | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:51 | |
Vorig jaar starte Verstappen ook met een motor uit het vorige seizoen en dat kwam uiteindelijk allemaal best goed. In Barcelona rijdt hij voor Mercedes denk ik. | ||
Sinister-D- | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:52 | |
haha, wat? Iets met gedachte wens en vader ofzo. | ||
VacaLoca | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:59 | |
Ik hoop het want dan ben ik er bij op het circuit | ||
Weltschmerz | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:09 | |
Ik neem aan dat hij dan ook een helm op moet. | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:10 | |
Klopt, was ietwat gechargeerd. https://racingnews365.nl/(...)appen-pas-in-canada/ | ||
Fylax | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:11 | |
Ja hoi ik ben de in de war met zomertijd. In OP staat 07:00, Ziggo Sport zegt op TV 06:00, wat is 't nou | ||
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:12 | |
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:13 | |
Barcelonameet | ||
Fylax | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:13 | |
Je kunt ook gewoon even antwoord geven. | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:13 | |
Om 6.00 hh Q. | ||
H0D3NPYL | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:14 | |
Klote zomertijd | ||
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:14 | |
Had gekund ja | ||
Klummie | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:15 | |
Nattekat | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:16 | |
Mensen die er niet mee om kunnen gaan | ||
MakkieR | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:17 | |
Dat Max Verstappen vroeg of laat wereldkampioen gaat worden, dat kunnen we nu denk ik wel wegstrepen | ||
sasquatsch | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:17 | |
Moet Ferrari wel hun strategie verbeteren. Daar verloren ze vorig jaar de race op. | ||
H0D3NPYL | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:17 | |
Hier kijk ik altijd hoe laat het begint: http://www.gpupdate.net/nl/ | ||
motorbloempje | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:18 | |
We zullen het allemaal wel gaan zien. | ||
H0D3NPYL | zaterdag 25 maart 2017 @ 15:18 | |
|