abonnement Unibet Coolblue
pi_169759447
Even iets anders, aangezien hier kenners van de muziekwereld zitten:
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)nieke-single-top-100

Het gaat me niet om BOEF ( :r ) maar om dit stukje:

quote:
Het is sowieso een bijzondere week in de geschiedenis van de Single Top 100. Naast Boef (17 noteringen) staat Ed Sheeran nog altijd met vijftien singles genoteerd en komt Drake ook nog eens met dertien van de 21 tracks van zijn pas uitgekomen album More Life binnen. De drie artiesten nemen daarmee bijna de helft van de lijst voor hun rekening.

De unieke getallen zijn voornamelijk te danken aan streamingscijfers op platforms als Spotify, waar de Single Top 100 grotendeels op wordt gebaseerd. Boef verpletterde afgelopen week meerdere records op Spotify. Zo werd hij met 4,6 miljoen streams de meest gestreamde artiest op één dag en pakte Slaaptekort ook nog eens het record van meest gestreamde album op één dag (4,2 miljoen). In totaal werd Slaaptekort afgelopen week zo'n 23 miljoen keer beluisterd. Boef was daarmee wereldwijd een van de meest gestreamde artiesten.
Klopt dit? Ik dacht altijd dat de Single Top 100 een pure verkooplijst was...
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 00:52:32 #127
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_169759451
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:50 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Wat ik draai kennen ze niet eens.
duh :D
13-joe_garston_and_andrew_farr-_happy_ending_(froxic_remix)-tdmlive :P oO<
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_169759459
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:51 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd te weinig kunnen luisteren, maar een vast blok van nieuwe muziek opnemen in een reguliere show, is dat een idee?
Kan ook, maar normaal spreid ik die muziek altijd een beetje over de show. Anders rennen de luisteraars gillend weg ;)
pi_169759462
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Het zegt me zo 1,2,3 niets, maar dan zal ik het vast wel een keer meegekregen hebben. Naja, nu is er weer wat meer energie om vaker te komen luisteren. Eindelijk. :D
Gelukkig maar ^O^
pi_169759467
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:46 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Max. 15% mogen ze innen.
Dat dat bij sommige dingen enorm kan oplopen is inderdaad erg krom.

15% van 100 euro van een kleine artiest en 15% van 1 miljoen van een grote artiest voor dezelfde handelingen... tja.. wat ik al aangaf, ideaal is het niet. En er mag een hoop op de schop.
Daarentegen staat wel dat zij wereldwijd geld voor je innen. Wil je dat als artiest zelf doen... dan ben je fulltime daar mee bezig.
Wat ik niet begrijp is hoe ze de verdeelsleutel toepassen.
Mij vragen ze nooit om playlisten dus ze kunnen dan ook niet die 90 euro die ik per maand betaal verdelen onder de artiesten
Dat is toch krom!
Waar gaat dat geld naartoe , naar Justin Bieber die ik nooit draai of naar dat obscure bandje dat ik wel draai ?
pi_169759474
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:52 schreef Elfletterig het volgende:
Even iets anders, aangezien hier kenners van de muziekwereld zitten:
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)nieke-single-top-100

Het gaat me niet om BOEF ( :r ) maar om dit stukje:

[..]

Klopt dit? Ik dacht altijd dat de Single Top 100 een pure verkooplijst was...
Wanneer het alleen om de verkoop gaat dan stijg je al gigantisch met 100 meer in dat genre.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 00:55:20 #132
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_169759480
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:52 schreef Elfletterig het volgende:
Even iets anders, aangezien hier kenners van de muziekwereld zitten:
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)nieke-single-top-100

Het gaat me niet om BOEF ( :r ) maar om dit stukje:

[..]

Klopt dit? Ik dacht altijd dat de Single Top 100 een pure verkooplijst was...
Op de laatste vraag kan Oscar denk ik wel een antwoord geven. Ik meen mij wel te herinneren dat een hele tijd terug de Top40 (gedeeltelijk) gestopt is met het bepalen van 'hits' op basis van streaming diensten en toch weer terug ging naar de echte verkoopcijfers
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_169759482
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:54 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Wanneer het alleen om de verkoop gaat dan stijg je al gigantisch met 100 meer in dat genre.
Dat snap ik, maar ik heb nooit ergens meegekregen dat de Single Top 100 op wat anders dan verkoop is gebaseerd.

Het zou wel een boel verklaren, trouwens....
pi_169759484
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:52 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

duh :D
13-joe_garston_and_andrew_farr-_happy_ending_(froxic_remix)-tdmlive :P oO<
Die tags zijn snel aangepast wanneer nodig.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 00:56:26 #135
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_169759490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:53 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is hoe ze de verdeelsleutel toepassen.
Mij vragen ze nooit om playlisten dus ze kunnen dan ook niet die 90 euro die ik per maand betaal verdelen onder de artiesten
Dat is toch krom!
Waar gaat dat geld naartoe , naar Justin Bieber die ik nooit draai of naar dat obscure bandje dat ik wel draai ?
Naar de Boemfunc MC's :P

Maar daar leg je denk ik wel de zere vinger op de plek. Wij leveren wél braaf lijsten in, maar die komen niet geheel en al overeen met wat er hier gedraaid wordt :@
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_169759499
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:52 schreef Elfletterig het volgende:
Even iets anders, aangezien hier kenners van de muziekwereld zitten:
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)nieke-single-top-100

Het gaat me niet om BOEF ( :r ) maar om dit stukje:

[..]

Klopt dit? Ik dacht altijd dat de Single Top 100 een pure verkooplijst was...
Daar zat Muis zich afgelopen middag ook al stúk aan te ergeren. _O-
L2B's Mixcloud
pi_169759511
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:55 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Op de laatste vraag kan Oscar denk ik wel een antwoord geven. Ik meen mij wel te herinneren dat een hele tijd terug de Top40 (gedeeltelijk) gestopt is met het bepalen van 'hits' op basis van streaming diensten en toch weer terug ging naar de echte verkoopcijfers
Ik moest wel lachen toen de mateloos populaire Lil Kleine vorig jaar amper 3.000 mensen naar zijn concert in de HMH kreeg. Ter indicatie: Pet Shop Boys stonden ook voor 3.000 mensen in Tilburg en die hebben in geen jaren een hit gehad in Nederland.

Ik heb zo mijn bedenkingen bij de werkelijke populariteit van "sterren" als Lil Kleine, BOEF en consorten.

En trouwens: als ik een album fysiek aanschaf (op cd, dus) is er niemand die bijhoudt hoe vaak ik dat album afspeel in mijn cd-speler, op de computer, in de auto, etc...
pi_169759514
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:56 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Naar de Boemfunc MC's :P

Maar daar leg je denk ik wel de zere vinger op de plek. Wij leveren wél braaf lijsten in, maar die komen niet geheel en al overeen met wat er hier gedraaid wordt :@
Kan je wel wat playlists geven waar ze hoofdpijn van krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2017 00:58:31 ]
pi_169759527
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:56 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Naar de Boemfunc MC's :P

Maar daar leg je denk ik wel de zere vinger op de plek. Wij leveren wél braaf lijsten in, maar die komen niet geheel en al overeen met wat er hier gedraaid wordt :@
Vind ik trouwens wel jammer, moet ik zeggen. Wij bezorgen Metallica en de Fratelli's geld; ik zou dat liever uitgekeerd zien aan de artiesten die we werkelijk draaien. Alle Klyne beetjes helpen...
pi_169759541
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik moest wel lachen toen de mateloos populaire Lil Kleine vorig jaar amper 3.000 mensen naar zijn concert in de HMH kreeg. Ter indicatie: Pet Shop Boys stonden ook voor 3.000 mensen in Tilburg en die hebben in geen jaren een hit gehad in Nederland.

Ik heb zo mijn bedenkingen bij de werkelijke populariteit van "sterren" als Lil Kleine, BOEF en consorten.

En trouwens: als ik een album fysiek aanschaf (op cd, dus) is er niemand die bijhoudt hoe vaak ik dat album afspeel in mijn cd-speler, op de computer, in de auto, etc...
http://www.volkskrant.nl/(...)in-top-100~a3597205/
pi_169759555
Ondertussen verander ik beetje van stijl.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 01:02:10 #142
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_169759568
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind ik trouwens wel jammer, moet ik zeggen. Wij bezorgen Metallica en de Fratelli's geld; ik zou dat liever uitgekeerd zien aan de artiesten die we werkelijk draaien. Alle Klyne beetjes helpen...
En DAAR ben ik het dus wél helemaal mee eens :Y
Als bijv. Lonesound gedraaid wordt hebben die gewoon recht op het geld. En ik haalde de Boemfunc MC's ook gewoon aan omdat blijkbaar onze ingeleverde lijsten niet echt gecontroleerd worden, dus vraag ik mij af? Waar gaat dat geld naar toe?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_169759571
quote:
Daar ben ik bekend mee. Een goede bekende van me ( O-) ) heeft daar zelfs een FOK!-topic over geopend: KLB / Gekochte hits
pi_169759589
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar ben ik bekend mee. Een goede bekende van me ( O-) ) heeft daar zelfs een FOK!-topic over geopend: KLB / Gekochte hits
We gaan op FOK! crowdfunden en dan een wanstaltige zelfgemaakte plaat de lijsten in jagen :D
pi_169759599
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:04 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

We gaan op FOK! crowdfunden en dan een wanstaltige zelfgemaakte plaat de lijsten in jagen :D
One day fly
L2B's Mixcloud
pi_169759601
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:02 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

En DAAR ben ik het dus wél helemaal mee eens :Y
Als bijv. Lonesound gedraaid wordt hebben die gewoon recht op het geld. En ik haalde de Boemfunc MC's ook gewoon aan omdat blijkbaar onze ingeleverde lijsten niet echt gecontroleerd worden, dus vraag ik mij af? Waar gaat dat geld naar toe?
Kortom je kunt lijsten insturen wat je wilt.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 01:04:51 #147
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_169759603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:04 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

We gaan op FOK! crowdfunden en dan een wanstaltige zelfgemaakte plaat de lijsten in jagen :D
*O*
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_169759621
DE hele maand Lee Perry.
pi_169759629
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:04 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Kortom je kunt lijsten insturen wat je wilt.
Ergo, het is niet te controleren.
L2B's Mixcloud
pi_169759630
quote:
Ha,ha , ja dat vwas een mooie ja
I wonder wonder why .........
Stips & ....... weet het niet precies meer
Dat was toch een reactie op Idols enzo ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')