abonnement Unibet Coolblue
pi_169756789
Trump wordt duidelijk steeds verder richting de afgrond geduwd door notabene z'n eigen partij. Natuurlijk nadat eerder een deel daarvan zich al historisch hard verzette tegen zijn nominatie.
Een eventueel aftreden van Trump (Nixon trad voor minder af ooit) zou waarschijnlijk betekenen dat er weer voor 4 jaar een democraat aan de macht komt, misschien wel Bernie Sanders zelfs. Toch doen ze dit.

Hebben de republikeinen, zolang ze het congres nog in handen hebben in elk geval, zelfs liever een democratische president dan Trump? Want ze weten gewoon dat dit het gevolg zal zijn als ze zo doorgaan. Wat extreem bijzonder is, want volgens mij zijn de zwaar principiële republikeinen normaal van het: "liever een slechte kandidaat van ons dan welke kandidaat van 'hun' aan de macht".
pi_169757448
Hoe kom je daar bij? Als Trump af zou treden dan wordt het Mike Pence, geen Democrat.
Jesus saves but death prevails.
pi_169759378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:06 schreef Shivo het volgende:
Hoe kom je daar bij? Als Trump af zou treden dan wordt het Mike Pence, geen Democrat.
Voor de gehele regeringsperiode? Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt als een president b.v. vermoord wordt of ernstig ziek raakt, want een president afmaken zou natuurlijk niet beloond moeten worden met nieuwe verkiezingen, net als dat tegenstanders niet moeten kunnen profiteren van het natuurlijk onvrijwillig ziek worden van een president.

Maar bij een 'vrijwillig' aftreden (al helemaal gedwongen door z'n eigen partij) van een president komen er dus geen nieuwe verkiezingen? Dat vind ik nogal kiezersbedrog, de kiesmannen hebben voor een specifiek persoon gekozen als vertegenwoordiger van het volk. Aan zijn lot zou vervolgens z'n kabinet verbonden moeten worden. Een president die zo extreem faalt en incapabel is dat ie moet stoppen zou met terugwerkende kracht ook geen opvolger en regering moeten kunnen aanstellen. Want dan stel je gewoon van tevoren je beste vriendje als vice-premier aan en kun je indirect je beleid lekker voortzetten desnoods.
pi_169759446
Veel is gewoon persoonlijk en daarvoor moet alles wijken, Paul Ryan haat bv Trump.
pi_169759622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:41 schreef Roland010 het volgende:
Een eventueel aftreden van Trump (Nixon trad voor minder af ooit) zou waarschijnlijk betekenen dat er weer voor 4 jaar een democraat aan de macht komt, misschien wel Bernie Sanders zelfs. Toch doen ze dit.

Hebben de republikeinen, zolang ze het congres nog in handen hebben in elk geval, zelfs liever een democratische president dan Trump?
Sanders is zoiets als de antichrist voor Republikeinen, dus die sowieso al niet.

Maar zoals al eerder gezegd wordt Pence president als Trump zou aftreden, en daarna is de "speaker of the house" aan de beurt (Paul Ryan nu)
Pence is natuurlijk minder onberekenbaar en heeft veel meer politieke ervaring dan Trump, maar ook hij is een conservatieve (understatement ;) ) Republikein.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:44 schreef Roland010 het volgende:
Maar bij een 'vrijwillig' aftreden (al helemaal gedwongen door z'n eigen partij) van een president komen er dus geen nieuwe verkiezingen? Dat vind ik nogal kiezersbedrog, de kiesmannen hebben voor een specifiek persoon gekozen als vertegenwoordiger van het volk. Aan zijn lot zou vervolgens z'n kabinet verbonden moeten worden. Een president die zo extreem faalt en incapabel is dat ie moet stoppen zou met terugwerkende kracht ook geen opvolger en regering moeten kunnen aanstellen. Want dan stel je gewoon van tevoren je beste vriendje als vice-premier aan en kun je indirect je beleid lekker voortzetten desnoods.
Zoiets als vervroegde verkiezingen als het kabinet valt kennen ze eigenlijk niet in de VS.
Dat is volgens mij nog nooit vertoond.
pi_169759955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 00:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Veel is gewoon persoonlijk en daarvoor moet alles wijken, Paul Ryan haat bv Trump.
Wie niet onderhand? ;) Dan had ie vandaag de stemming beter door kunnen laten gaan overigens. Zelfde eindresultaat maar Trump nog meer vernederd.
pi_169760020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[quote]Pence is natuurlijk minder onberekenbaar en heeft veel meer politieke ervaring dan Trump, maar ook hij is een conservatieve (understatement ;) ) Republikein.
Hoe ligt hij binnen z'n partij eigenlijk, die Pence? Die zit volgens mij meer tegen de Tea-party aan dan dat ie bij de republikeinen past.
quote:
Zoiets als vervroegde verkiezingen als het kabinet valt kennen ze eigenlijk niet in de VS.
Dat is volgens mij nog nooit vertoond.
En dat is raar, zeker aangezien het zelfs presidentsverkiezingen zijn en geen 2e kamer-verkiezingen. Lot van een kabinet van een president is nog veel meer verbonden aan het lot van een kabinet van een premier.

Een kabinet dat door de president persoonlijk is samengesteld (in Nederland zijn dat tenminste meerdere mensen en normaal gesproken zelfs meerdere partijen) kan toch niet aanblijven? Zoals ik al zei: het is ten eerste ernstig besmet en ten tweede wekt dat eigen opvolging inbouwen in de hand.

[ Bericht 19% gewijzigd door Roland010 op 25-03-2017 02:07:35 ]
pi_169760994
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:46 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Hoe ligt hij binnen z'n partij eigenlijk, die Pence? Die zit volgens mij meer tegen de Tea-party aan dan dat ie bij de republikeinen past.

[..]

En dat is raar, zeker aangezien het zelfs presidentsverkiezingen zijn en geen 2e kamer-verkiezingen. Lot van een kabinet van een president is nog veel meer verbonden aan het lot van een kabinet van een premier.

Een kabinet dat door de president persoonlijk is samengesteld (in Nederland zijn dat tenminste meerdere mensen en normaal gesproken zelfs meerdere partijen) kan toch niet aanblijven? Zoals ik al zei: het is ten eerste ernstig besmet en ten tweede wekt dat eigen opvolging inbouwen in de hand.

Dat valt wel mee. De president kan volgens mij niet even op eigen houtje zijn opvolgers benoemen. Bovendien zijn er elke 4 jaar presidentsverkiezingen.
pi_169762002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:41 schreef Roland010 het volgende:
Trump wordt duidelijk steeds verder richting de afgrond geduwd door notabene z'n eigen partij. Natuurlijk nadat eerder een deel daarvan zich al historisch hard verzette tegen zijn nominatie.
Een eventueel aftreden van Trump (Nixon trad voor minder af ooit) zou waarschijnlijk betekenen dat er weer voor 4 jaar een democraat aan de macht komt, misschien wel Bernie Sanders zelfs. Toch doen ze dit.

Hebben de republikeinen, zolang ze het congres nog in handen hebben in elk geval, zelfs liever een democratische president dan Trump? Want ze weten gewoon dat dit het gevolg zal zijn als ze zo doorgaan. Wat extreem bijzonder is, want volgens mij zijn de zwaar principiële republikeinen normaal van het: "liever een slechte kandidaat van ons dan welke kandidaat van 'hun' aan de macht".
Daar komen ze weer met hun linkse fantasieën. Zo heerlijk voorspelbaar. :')

Eén terug getrokken wetsvoorstelletje en men geilt alweer over een aftredingsprocedure.

In de Amerikaanse politiek sneuvelen constant nieuwe wetsvoorstellen. Daar treden zittende presidenten echt niet voor af.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 maart 2017 @ 17:46:17 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169769726
Zal niet gebeuren. Democraten moeten bidden dat ze in 2018 de Senaat terugveroveren en dan kijken wat ze kandidaat ze voor 2020 naar voren zullen schuiven.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')