abonnement Unibet Coolblue
pi_169740970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 17:24 schreef Grems het volgende:
Vlees eten en hier moeite mee hebben :')
Waarom zou dat niet samengaan?

Goedkoop vlees eten en hier moeite mee hebben wellicht, maar ik zou het toch fijn vinden als duurder (en dan niet 5% duurder) vlees eten enige garantie zou geven dat dit soort dingen niet gebeuren. En als je je leverancier goed uitkiest, is dat op zich ook wel mogelijk...

Maar met 25-35k varkens per week, tering. Kan ook niet goed blijven gaan dan zeg. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:18:52 #152
37769 erodome
Zweefteef
pi_169741851
Dit is iets wat veel vaker voorkomt. En net iets minder erg, maar nogsteeds heel erg is gewoon de norm. Zeg ik al jaren, maar misschien dat men het nu wel geloofd.

Het hangt samen met het massaal slachten. Als je weet dat er in Nederland alleen al 550 (naar beneden afgerond) miljoen dieren per jaar geslacht worden dan zou je moeten begrijpen dat het er niet zachtzinnig aan toe gaat. Veel daarvan zijn kippen, 1,3 miljoen per dag. Varkens staan op een 14 miljoen per jaar. Nogmaals, dat in Nederland, wereldwijd hebben we het over cijfers waar je van duizelt. Zo'n 1600 dieren per seconde.

Die dieren zijn in een vreemde omgeving, die werken niet mee. Om ze vooruit te krijgen naar de plek waar ze 'verdoofd' worden wordt er geschopt, geslagen, stroomstoten gegeven, geschreeuwd en op andere manieren gepoogd de dieren (varkens wegen bv ergens rond de 110 kilo als ze geslacht worden) in beweging te krijgen. Dat gaat niet vanzelf, je roept niet blij kom maar biggetjes en dat ze dan blij knorrend aan komen huppelen. Die beesten vertrouwen het niet en willen niet. Die gaan niet zonder druk die nieuwe ruimte in die ze niet kennen en ze niet weten wat ze daar te wachten staat. De druk die wordt gegeven op de andere dieren maakt het er niet beter op, een vreemde ruimte inlopen zonder vluchtwegen terwijl je luid protest en pijnkreten hoort gaat volledig tegen het instinct in.

En dan is er dus nog niet eens verdoofd en geslacht. Waar ook een redelijke foutmarge in zit, want haast...

De vleesindustrie is echt een monster industrie en de enige oplossing voor dit soort misstanden is die industrie verkleinen. Meer tijd mogen besteden per dier, wat nu gewoonweg onmogelijk is alleen al door de hoeveelheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:20:50 #153
37769 erodome
Zweefteef
pi_169741905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:33 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet samengaan?

Goedkoop vlees eten en hier moeite mee hebben wellicht, maar ik zou het toch fijn vinden als duurder (en dan niet 5% duurder) vlees eten enige garantie zou geven dat dit soort dingen niet gebeuren. En als je je leverancier goed uitkiest, is dat op zich ook wel mogelijk...

Maar met 25-35k varkens per week, tering. Kan ook niet goed blijven gaan dan zeg. :{
Ook duur vlees moet geslacht worden en ook daar geld dat als het er zoveel zijn dat dat niet meer zachtzinnig kan. Er is gewoon geen tijd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:47:00 #154
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169742432
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:13 schreef Evienne het volgende:

[..]

Jassen met donsvulling bijvoorbeeld. :')

Of wol, ook al zo diervriendelijk door schaalvergroting!

Maar ik ben wel dol op wol, dus dit voorjaar ga ik op schaapscheerstage en ben op zoek naar een spinnewiel. Maak ik het voorts zelf wel! :P
Dons en bont zijn verschillend he?
Maar je bedoeld waarschijnlijk dat daar een kraagje op hoort.. tja die hype begrijp ik ook niet helemaal..

Valt tegen hoor.. mijn moeder deed het ook altijd, maar is enorm bewerkelijk..
Schapen scheren is wel tof.. iets met zo mak als een lammetje.. :Y
Kan wel een bloederige leerweg worden btw... :7 Maargoed ze kunnen wel tegen wat schrammetjes, merken ze ook erg weinig van, net als een scheerfoutje bij jezelf
pi_169742952
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:58 schreef Evienne het volgende:

[..]

Het verschil is doorgaans echt heel goed te zien en in een paar seconden te verifiëren, mensen moeten zich ook niet van de domme houden en de verantwoordelijkheid afschuiven op degene die het gelabeld heeft. Gewoon even erop blazen, of een haartje verschroeien. Blijkt het echt bont, retourneren met de boodschap, ik weiger mee te werken aan dit dierenleed.

Maar veel mensen houden zich helaas niet van de domme, zij zijn dat ook daadwerkelijk. ;(
Ja, dat weet ik nu, maar dat wist ik vóór die Radar-uitzending dus niet.
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:13 schreef Evienne het volgende:

Maar ik ben wel dol op wol, dus dit voorjaar ga ik op schaapscheerstage en ben op zoek naar een spinnewiel. Maak ik het voorts zelf wel! :P
Leuk! Wij krijgen Merino schapen, kunnen we ook zelf wol maken O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169743624
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:18 schreef erodome het volgende:
Dit is iets wat veel vaker voorkomt. En net iets minder erg, maar nogsteeds heel erg is gewoon de norm. Zeg ik al jaren, maar misschien dat men het nu wel geloofd.

Het hangt samen met het massaal slachten. Als je weet dat er in Nederland alleen al 550 (naar beneden afgerond) miljoen dieren per jaar geslacht worden dan zou je moeten begrijpen dat het er niet zachtzinnig aan toe gaat. Veel daarvan zijn kippen, 1,3 miljoen per dag. Varkens staan op een 14 miljoen per jaar. Nogmaals, dat in Nederland, wereldwijd hebben we het over cijfers waar je van duizelt. Zo'n 1600 dieren per seconde.

Die dieren zijn in een vreemde omgeving, die werken niet mee. Om ze vooruit te krijgen naar de plek waar ze 'verdoofd' worden wordt er geschopt, geslagen, stroomstoten gegeven, geschreeuwd en op andere manieren gepoogd de dieren (varkens wegen bv ergens rond de 110 kilo als ze geslacht worden) in beweging te krijgen. Dat gaat niet vanzelf, je roept niet blij kom maar biggetjes en dat ze dan blij knorrend aan komen huppelen. Die beesten vertrouwen het niet en willen niet. Die gaan niet zonder druk die nieuwe ruimte in die ze niet kennen en ze niet weten wat ze daar te wachten staat. De druk die wordt gegeven op de andere dieren maakt het er niet beter op, een vreemde ruimte inlopen zonder vluchtwegen terwijl je luid protest en pijnkreten hoort gaat volledig tegen het instinct in.

En dan is er dus nog niet eens verdoofd en geslacht. Waar ook een redelijke foutmarge in zit, want haast...

De vleesindustrie is echt een monster industrie en de enige oplossing voor dit soort misstanden is die industrie verkleinen. Meer tijd mogen besteden per dier, wat nu gewoonweg onmogelijk is alleen al door de hoeveelheid.
Geweldig verwoord. En dan heb je alsnog mensen die het goedpraten of gewoon wegkijken.

Brrrr, echt een vreselijke industrie.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:04:26 #157
285174 Evienne
never odd or even
pi_169743643
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dons en bont zijn verschillend he?
Maar je bedoeld waarschijnlijk dat daar een kraagje op hoort.. tja die hype begrijp ik ook niet helemaal..

Valt tegen hoor.. mijn moeder deed het ook altijd, maar is enorm bewerkelijk..
Schapen scheren is wel tof.. iets met zo mak als een lammetje.. :Y
Kan wel een bloederige leerweg worden btw... :7 Maargoed ze kunnen wel tegen wat schrammetjes, merken ze ook erg weinig van, net als een scheerfoutje bij jezelf
Dons en bont zijn idd verschillend, maar ganzen worden toch echt levend kaalgeplukt, evenals angorakonijnen, en de honden die voor bont gebruikt worden, zijn vaak zelfs levend gevild, of bruut doodgeknuppeld.

Het is vast bewerkelijk, maar als je het van de juiste mensen leert kun je er toch heel mooie dingen van fabriceren. Zo wil ik mijn kleding uiteindelijk van A tot Z zelf gaan maken. Een lucratieve business zal het op die manier nooit worden, maar dat is mijn stille protest tegen de wanstaltige omgang met dieren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik nu, maar dat wist ik vóór die Radar-uitzending dus niet.

[..]

Leuk! Wij krijgen Merino schapen, kunnen we ook zelf wol maken O+
Ik vind dat zulke dingen op de basisschool al geleerd moeten worden! Of bij maatschappijleer, en dan met een paar soortgelijke filmpjes erbij. Op een leeftijd dat het nog echt indruk maakt, nog voordat alles draait om hip zijn en erbij horen, wat een groot euvel is met die vermaledijde bontkragen en de jeugd.

Wat leuk, merino wol is heel geschikt! En een ram heeft goeie houvast voor het scheren ;) Succes alvast!
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_169743712
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:18 schreef erodome het volgende:
Dit is iets wat veel vaker voorkomt. En net iets minder erg, maar nogsteeds heel erg is gewoon de norm. Zeg ik al jaren, maar misschien dat men het nu wel geloofd.

Het hangt samen met het massaal slachten. Als je weet dat er in Nederland alleen al 550 (naar beneden afgerond) miljoen dieren per jaar geslacht worden dan zou je moeten begrijpen dat het er niet zachtzinnig aan toe gaat. Veel daarvan zijn kippen, 1,3 miljoen per dag. Varkens staan op een 14 miljoen per jaar. Nogmaals, dat in Nederland, wereldwijd hebben we het over cijfers waar je van duizelt. Zo'n 1600 dieren per seconde.

Die dieren zijn in een vreemde omgeving, die werken niet mee. Om ze vooruit te krijgen naar de plek waar ze 'verdoofd' worden wordt er geschopt, geslagen, stroomstoten gegeven, geschreeuwd en op andere manieren gepoogd de dieren (varkens wegen bv ergens rond de 110 kilo als ze geslacht worden) in beweging te krijgen. Dat gaat niet vanzelf, je roept niet blij kom maar biggetjes en dat ze dan blij knorrend aan komen huppelen. Die beesten vertrouwen het niet en willen niet. Die gaan niet zonder druk die nieuwe ruimte in die ze niet kennen en ze niet weten wat ze daar te wachten staat. De druk die wordt gegeven op de andere dieren maakt het er niet beter op, een vreemde ruimte inlopen zonder vluchtwegen terwijl je luid protest en pijnkreten hoort gaat volledig tegen het instinct in.

En dan is er dus nog niet eens verdoofd en geslacht. Waar ook een redelijke foutmarge in zit, want haast...

De vleesindustrie is echt een monster industrie en de enige oplossing voor dit soort misstanden is die industrie verkleinen. Meer tijd mogen besteden per dier, wat nu gewoonweg onmogelijk is alleen al door de hoeveelheid.
We leven in een bizarre wereld.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:09:14 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169743720
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geweldig verwoord. En dan heb je alsnog mensen die het goedpraten of gewoon wegkijken.

Brrrr, echt een vreselijke industrie.
Jij moet helemaal je mond houden over dierenleed. Met je ritueel slachten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:10:52 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169743757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:18 schreef erodome het volgende:
Dit is iets wat veel vaker voorkomt. En net iets minder erg, maar nogsteeds heel erg is gewoon de norm. Zeg ik al jaren, maar misschien dat men het nu wel geloofd.

Het hangt samen met het massaal slachten. Als je weet dat er in Nederland alleen al 550 (naar beneden afgerond) miljoen dieren per jaar geslacht worden dan zou je moeten begrijpen dat het er niet zachtzinnig aan toe gaat. Veel daarvan zijn kippen, 1,3 miljoen per dag. Varkens staan op een 14 miljoen per jaar. Nogmaals, dat in Nederland, wereldwijd hebben we het over cijfers waar je van duizelt. Zo'n 1600 dieren per seconde.

Die dieren zijn in een vreemde omgeving, die werken niet mee. Om ze vooruit te krijgen naar de plek waar ze 'verdoofd' worden wordt er geschopt, geslagen, stroomstoten gegeven, geschreeuwd en op andere manieren gepoogd de dieren (varkens wegen bv ergens rond de 110 kilo als ze geslacht worden) in beweging te krijgen. Dat gaat niet vanzelf, je roept niet blij kom maar biggetjes en dat ze dan blij knorrend aan komen huppelen. Die beesten vertrouwen het niet en willen niet. Die gaan niet zonder druk die nieuwe ruimte in die ze niet kennen en ze niet weten wat ze daar te wachten staat. De druk die wordt gegeven op de andere dieren maakt het er niet beter op, een vreemde ruimte inlopen zonder vluchtwegen terwijl je luid protest en pijnkreten hoort gaat volledig tegen het instinct in.

En dan is er dus nog niet eens verdoofd en geslacht. Waar ook een redelijke foutmarge in zit, want haast...

De vleesindustrie is echt een monster industrie en de enige oplossing voor dit soort misstanden is die industrie verkleinen. Meer tijd mogen besteden per dier, wat nu gewoonweg onmogelijk is alleen al door de hoeveelheid.
Tijd voor kunstmatig vlees.... ik bedoel dus wel van echte vleescellen, maar gegroeid in een lab. Ik weet dat men hiermee bezig is maar het gaat veel te traag. Wordt veel te weinig geld ingestopt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:11:08 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169743762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:18 schreef erodome het volgende:
Dit is iets wat veel vaker voorkomt. En net iets minder erg, maar nogsteeds heel erg is gewoon de norm. Zeg ik al jaren, maar misschien dat men het nu wel geloofd.

Het hangt samen met het massaal slachten. Als je weet dat er in Nederland alleen al 550 (naar beneden afgerond) miljoen dieren per jaar geslacht worden dan zou je moeten begrijpen dat het er niet zachtzinnig aan toe gaat. Veel daarvan zijn kippen, 1,3 miljoen per dag. Varkens staan op een 14 miljoen per jaar. Nogmaals, dat in Nederland, wereldwijd hebben we het over cijfers waar je van duizelt. Zo'n 1600 dieren per seconde.

Die dieren zijn in een vreemde omgeving, die werken niet mee. Om ze vooruit te krijgen naar de plek waar ze 'verdoofd' worden wordt er geschopt, geslagen, stroomstoten gegeven, geschreeuwd en op andere manieren gepoogd de dieren (varkens wegen bv ergens rond de 110 kilo als ze geslacht worden) in beweging te krijgen. Dat gaat niet vanzelf, je roept niet blij kom maar biggetjes en dat ze dan blij knorrend aan komen huppelen. Die beesten vertrouwen het niet en willen niet. Die gaan niet zonder druk die nieuwe ruimte in die ze niet kennen en ze niet weten wat ze daar te wachten staat. De druk die wordt gegeven op de andere dieren maakt het er niet beter op, een vreemde ruimte inlopen zonder vluchtwegen terwijl je luid protest en pijnkreten hoort gaat volledig tegen het instinct in.

En dan is er dus nog niet eens verdoofd en geslacht. Waar ook een redelijke foutmarge in zit, want haast...

De vleesindustrie is echt een monster industrie en de enige oplossing voor dit soort misstanden is die industrie verkleinen. Meer tijd mogen besteden per dier, wat nu gewoonweg onmogelijk is alleen al door de hoeveelheid.
Maar wij willen de goedkoopst mogelijke bende en vooral geen cent extra betalen. Daarbij willen de supermarkten de hele keten een poot uitdraaien en belachelijke marges halen. Slachthuizen willen winst draaien en boeren, die al het werk eigenlijk hebben, mogen geen moer krijgen.

Iedereen in de keten is verrot. Alle partijen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169743780
Waarom kan het niet kleinschaliger? De dieren uit de biologische landbouw, zijn die ook dit lot beschoren?

België is een rotland aan het worden. Hebben ze daar geen inspectie?

[ Bericht 14% gewijzigd door Loekie1 op 24-03-2017 13:18:38 ]
pi_169743920
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tijd voor kunstmatig vlees.... ik bedoel dus wel van echte vleescellen, maar gegroeid in een lab. Ik weet dat men hiermee bezig is maar het gaat veel te traag. Wordt veel te weinig geld ingestopt.
Hoe heet zo'n lab dan?

Varkenslab?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:43:49 #164
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_169744258
Walgelijk vertoning.
Gelukkig let ik zoveel mogelijk op dat ik scharrelvlees eet.
Het is onze taak als mensheid om ook met het leven van andere wezens zo ethisch mogelijk om te gaan.

De beelden die ik daar zag kreeg ik een knoop van in mijn maag. Dat wij bovenaan in de voedselpiramide staan wil nog niet zeggen dat we die arme beesten op een gruwelijke manier de dood in hoeven te sturen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 24 maart 2017 @ 14:00:58 #165
285174 Evienne
never odd or even
pi_169744503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:43 schreef Eiwitshake het volgende:
Walgelijk vertoning.
Gelukkig let ik zoveel mogelijk op dat ik scharrelvlees eet.
Het is onze taak als mensheid om ook met het leven van andere wezens zo ethisch mogelijk om te gaan.

De beelden die ik daar zag kreeg ik een knoop van in mijn maag. Dat wij bovenaan in de voedselpiramide staan wil nog niet zeggen dat we die arme beesten op een gruwelijke manier de dood in hoeven te sturen.
Ook scharreldieren ondergaan deze behandeling!
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  vrijdag 24 maart 2017 @ 14:13:34 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_169744700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:18 schreef erodome het volgende:
Dit is iets wat veel vaker voorkomt. En net iets minder erg, maar nogsteeds heel erg is gewoon de norm. Zeg ik al jaren, maar misschien dat men het nu wel geloofd.

Het hangt samen met het massaal slachten. Als je weet dat er in Nederland alleen al 550 (naar beneden afgerond) miljoen dieren per jaar geslacht worden dan zou je moeten begrijpen dat het er niet zachtzinnig aan toe gaat. Veel daarvan zijn kippen, 1,3 miljoen per dag. Varkens staan op een 14 miljoen per jaar. Nogmaals, dat in Nederland, wereldwijd hebben we het over cijfers waar je van duizelt. Zo'n 1600 dieren per seconde.

Die dieren zijn in een vreemde omgeving, die werken niet mee. Om ze vooruit te krijgen naar de plek waar ze 'verdoofd' worden wordt er geschopt, geslagen, stroomstoten gegeven, geschreeuwd en op andere manieren gepoogd de dieren (varkens wegen bv ergens rond de 110 kilo als ze geslacht worden) in beweging te krijgen. Dat gaat niet vanzelf, je roept niet blij kom maar biggetjes en dat ze dan blij knorrend aan komen huppelen. Die beesten vertrouwen het niet en willen niet. Die gaan niet zonder druk die nieuwe ruimte in die ze niet kennen en ze niet weten wat ze daar te wachten staat. De druk die wordt gegeven op de andere dieren maakt het er niet beter op, een vreemde ruimte inlopen zonder vluchtwegen terwijl je luid protest en pijnkreten hoort gaat volledig tegen het instinct in.

En dan is er dus nog niet eens verdoofd en geslacht. Waar ook een redelijke foutmarge in zit, want haast...

De vleesindustrie is echt een monster industrie en de enige oplossing voor dit soort misstanden is die industrie verkleinen. Meer tijd mogen besteden per dier, wat nu gewoonweg onmogelijk is alleen al door de hoeveelheid.
Je weet er niets vanaf, doe normaal.

Enig idee hoe pluimvee geslacht wordt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_169745134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij moet helemaal je mond houden over dierenleed. Met je ritueel slachten.
Ik ben al 3 jaar vegetarisch. Wie moet zijn bek nou houden?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 14:42:37 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_169745257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ben al 3 jaar vegetarisch. Wie moet zijn bek nou houden?
mond*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_169745285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

mond*
Klopt. Is asociaal. Maar man man man, triest om gelijk islam aan te halen en daarmee te denken mij op mijn plek te kunnen zetten. Los van het halal slachten, dat maakt het leed van deze dieren ( die gewoon verdoofd geslacht worden) er niet minder op.
pi_169745312
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij moet helemaal je mond houden over dierenleed. Met je ritueel slachten.
Klopt. Je ziet hier idd wel wat erg is. Kafir stijl is die beste ja tog
pi_169745411
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ben al 3 jaar vegetarisch. Wie moet zijn bek nou houden?
Je bent niet 'vegetarisch' (tenminste, ik neem toch aan van niet), maar vegetariër!
Tails tell tales
pi_169745488
Dit nieuws is natuurlijk ontiegelijk kut, maar helaas niet verbazingwekkend. Beelden niet gekeken verder, daar begin ik echt niet aan (dat gaat me een soort van trauma opleveren, dat weet ik nou al wel)...
Tails tell tales
pi_169745524
Eigenlijk wist je al dat dit gebeurde, maar kijk je er liever voor weg. Heb het filmpje dan ook gek genoeg niet kunnen bekijken, misselijkmakend...

Denk dat het voor mij ook eens tijd wordt om te minderen met vlees en zeker met spul uit die slachthuizen. Walgelijk dit.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 14:57:46 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169745532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe heet zo'n lab dan?

Varkenslab?
Geen idee :P Hangt ervan af van welk beest de stamcellen afkomen denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169745534
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom kan het niet kleinschaliger? De dieren uit de biologische landbouw, zijn die ook dit lot beschoren?
Nee kan ik je uit 1e bron vertellen. Dieren van mijn schoonouders worden bij de lokale slachterij geslacht :-)

Maar die slachten dan ook gewoon 1 koe of 1 varken per week en geen 5828.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')