abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 09:30:52 #151
45833 crew  Fogel
pi_169716862
Toen we van gebouw gingen verhuizen en een lijst met verschillende locatieopties en inrichtingen tevoorschijn kwam werd de optie kantoortuin geopperd en de reactie van ons was "dan zoek ook maar meteen nieuwe werknemers, want dan gaan we gewoon ergens anders werken". Dus hebben we nu ook weer een gebouw waar ieder een eigen kantoor heeft, zoals het hoort :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:31:08 #152
458679 Ruse
Super, man
pi_169716866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:27 schreef Harmankardon het volgende:
Bij ons exact hetzelfde, niemand wilde maar de RvB duwde door onder het mom van: wij gaan ook werken in een kantoortuin dus niet zeuren. Wat ze er alleen niet bij hebben verteld is dat die kantoortuin op een aparte verdieping is en alleen zij de autorisatie hebben om daar binnen te komen _O_ _O-
dat snap ik dan weer wel :P
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_169716886
Verandering is soms zo overschat.
pi_169716900
Wat is het voordeel van al die kantoortuinen? Ik bedoel, waarom word er voor gekozen?
Is het alleen goedkoper?

Ik moet hier in iets over het hoofd zien toch?
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:33:52 #155
141482 Q.
JurassiQ
pi_169716915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:32 schreef Allures het volgende:
Wat is het voordeel van al die kantoortuinen? Ik bedoel, waarom word er voor gekozen?
Is het alleen goedkoper?

Ik moet hier in iets over het hoofd zien toch?
Ja. Want ze hoeven nu nog maar 0,65 werkplek per FTE aan te houden. En dat scheelt een boel geld.
For great justice!
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 09:34:20 #156
45833 crew  Fogel
pi_169716924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:32 schreef Allures het volgende:
Wat is het voordeel van al die kantoortuinen? Ik bedoel, waarom word er voor gekozen?
Is het alleen goedkoper?

Ik moet hier in iets over het hoofd zien toch?
Je kan meer mensen per m2 kwijt en dus is het goedkoper. Dat die mensen vervolgens een stuk minder productief zijn nemen ze niet mee in de berekening.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:34:32 #157
141482 Q.
JurassiQ
pi_169716928
Sinds de verhuizing hier is iedereen in mijn team een stuk chagerijniger. :') Op de oude plek hadden we nog ons eigen plekje.
For great justice!
pi_169716934
Maar het gaat echt alleen om geld?

:N

Ik had gedacht/hoopt dat er toch nog wel een ander voordeel aan zou zitten
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:35:14 #159
141482 Q.
JurassiQ
pi_169716941
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:34 schreef Allures het volgende:
Maar het gaat echt alleen om geld?

:N
Ja.
For great justice!
pi_169716974
En hoe duur is het om een jaar lang van die onderzoeksmensen te betalen? :D
En dat niemand meer gefocust kan werken?

Naja dan gaan ze wel thuis werken en dat scheelt waarschijnlijk ook weer in allerlei kosten.

Ik zal het wel allemaal niet snappen ;( maar ik word echt best sip van dit soort processen
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:39:16 #161
458679 Ruse
Super, man
pi_169716990
ik werk dus in zo'n branche waar ze dit soort plannen ontwerpen, maar er wordt al op teruggekomen. het punt alleen is dat de meeste mensen (managers) zo hopeloos (ver) achter de mode aanhuppelen dat ze nu nog steeds kantoortuinen bestellen, terwijl al lang bekend is dat het niet optimaal werkt
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:41:07 #162
458679 Ruse
Super, man
pi_169717017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef Allures het volgende:
En hoe duur is het om een jaar lang van die onderzoeksmensen te betalen? :D
En dat niemand meer gefocust kan werken?

Naja dan gaan ze wel thuis werken en dat scheelt waarschijnlijk ook weer in allerlei kosten.

Ik zal het wel allemaal niet snappen ;( maar ik word echt best sip van dit soort processen
lang leve de kortzichtigheid :') we leven echt in het tegenovergestelde van een golden age wat dat betreft
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_169717098
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:41 schreef Ruse het volgende:

[..]

lang leve de kortzichtigheid :') we leven echt in het tegenovergestelde van een golden age wat dat betreft
Ik snap sowieso niet waarom allerlei dingen alleen gemeten worden in geld (als je snapt wat ik bedoel)
En dat er wel geld is voor dit soort dingen, maar niet voor organisaties waarvan ik denk dat ze goed werk doen maar die altijd te kort hebben. Bijvoorbeeld een voedselbank/vluchtelingenwerk/buurtwerk etc
pi_169717160
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:41 schreef Ruse het volgende:

[..]

lang leve de kortzichtigheid :') we leven echt in het tegenovergestelde van een golden age wat dat betreft
Je zou eens een week mijn baas moeten schaduwen _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:59:53 #165
458679 Ruse
Super, man
pi_169717319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet waarom allerlei dingen alleen gemeten worden in geld (als je snapt wat ik bedoel)
En dat er wel geld is voor dit soort dingen, maar niet voor organisaties waarvan ik denk dat ze goed werk doen maar die altijd te kort hebben. Bijvoorbeeld een voedselbank/vluchtelingenwerk/buurtwerk etc
dat is toch uiteindelijk gewoon de keuze van een groot deel van het volk. de VVD is net weer als grootste partij verkozen. ik bedoel niet dat de VVD bepaalt wat er binnen een bedrijf gebeurt, maar een groot deel van alle mensen hangt dat gedachtegoed dus wel aan, en onder het management is dat percentage alleen maar groter.

die kiezen ervoor om niet zelf een doordacht beleid te ontwikkelen, maar om 'de markt' z'n werk te laten doen :') en dus lekker vluchtig en hip bezig te zijn. het tegenovergestelde van gezond verstand (daar voeren ze nog campagne mee ook, hoe ironisch) en onderzoek gebruiken
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:00:35 #166
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169717329
Een opdrachtgever (een grote gemeente) is de laatste tijd ook bezig met allerlei innovaties op dat gebied. Ook heel veel klachten van werknemers dat er gewoon geen plek meer is om te zitten, dat je een uur voor je oorspronkelijke tijd al binnen moet zijn om een goede plek te krijgen. Teams die bij elkaar horen zitten verspreid over meerdere verdiepingen, wat samenwerken ook erg lastig maakt. Is echt een puinhoop. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  Grootste filosoof 2022 donderdag 23 maart 2017 @ 10:01:16 #167
442397 UitStraling
pi_169717340
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:13 schreef Ruse het volgende:

[..]

ik kan ook prima mensen 'lezen' en mijn empathisch vermogen schat ik wat hoger in dan dat van jou, maar ik heb meestal geen zin om er iets mee te doen. onsociaal by choice :)
Ik denk dat jij best aanleg ervoor hebt maar je hebt mijn achter-de-toog en op-het-podium ervaring (nog) niet dus lijkt me sterk in deze levensfase
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:03:51 #168
458679 Ruse
Super, man
pi_169717395
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ik denk dat jij best aanleg ervoor hebt maar je hebt mijn achter-de-toog en op-het-podium ervaring (nog) niet dus lijkt me sterk in deze levensfase
jij hebt empathie misschien aan moeten leren achter de toog of op het podium, voor mij is het gewoon mijn natuurlijke houding. hoe meer levenservaring hoe meer ik het afleer juist. je zei net zelf ook al dat je steeds minder zin hebt om ernaar te handelen toch?
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  Grootste filosoof 2022 donderdag 23 maart 2017 @ 10:04:41 #169
442397 UitStraling
pi_169717415
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:39 schreef Ruse het volgende:
ik werk dus in zo'n branche waar ze dit soort plannen ontwerpen, maar er wordt al op teruggekomen. het punt alleen is dat de meeste mensen (managers) zo hopeloos (ver) achter de mode aanhuppelen dat ze nu nog steeds kantoortuinen bestellen, terwijl al lang bekend is dat het niet optimaal werkt
Hier werkt het perfect voor sommige afdelingen en voor andere afdelingen juist weer voor geen meter, beetje inherent aan de werkzaamheden, het is dus half half
pi_169717436
Goedenmorgen :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_169717472
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:59 schreef Ruse het volgende:

[..]

dat is toch uiteindelijk gewoon de keuze van een groot deel van het volk. de VVD is net weer als grootste partij verkozen. ik bedoel niet dat de VVD bepaalt wat er binnen een bedrijf gebeurt, maar een groot deel van alle mensen hangt dat gedachtegoed dus wel aan, en onder het management is dat percentage alleen maar groter.

die kiezen ervoor om niet zelf een doordacht beleid te ontwikkelen, maar om 'de markt' z'n werk te laten doen :') en dus lekker vluchtig en hip bezig te zijn. het tegenovergestelde van gezond verstand (daar voeren ze nog campagne mee ook, hoe ironisch) en onderzoek gebruiken
Ja maar ik snap dus echt niet hoe je dat gedachtegoed aan kunt hangen :@
Naja ik snap het wel. Als je voor jezelf gaat. Maar ik snap niet waarom je dat zou doen. Je bent toch niet alleen?

Maar tijdens mijn opvoeding was er maar 1 regel en dat was 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet' (of moderner verwoord, lag maar net aan de bui van mijn moeder en hoe zwaar de preek was :P )
Ik zie niet hoe je die stelregel los kunt laten :@

Jaja, naïef. Ik weet het
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:10:29 #172
458679 Ruse
Super, man
pi_169717523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:07 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja maar ik snap dus echt niet hoe je dat gedachtegoed aan kunt hangen :@
Naja ik snap het wel. Als je voor jezelf gaat. Maar ik snap niet waarom je dat zou doen. Je bent toch niet alleen?

Maar tijdens mijn opvoeding was er maar 1 regel en dat was 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet' (of moderner verwoord, lag maar net aan de bui van mijn moeder en hoe zwaar de preek was :P )
Ik zie niet hoe je die stelregel los kunt laten :@

Jaja, naïef. Ik weet het
ja, noem het naïef. het is eerder het tegenovergestelde heb ik het gevoel, 1 en 1 is 2.

ik heb het idee dat de huidige politieke koers de samenleving alleen maar schade toebrengt, maar 'het volk' heeft gesproken dus we mogen er niks van zeggen.
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  Grootste filosoof 2022 donderdag 23 maart 2017 @ 10:13:46 #173
442397 UitStraling
pi_169717591
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:03 schreef Ruse het volgende:

[..]

jij hebt empathie misschien aan moeten leren achter de toog of op het podium, voor mij is het gewoon mijn natuurlijke houding. hoe meer levenservaring hoe meer ik het afleer juist. je zei net zelf ook al dat je steeds minder zin hebt om ernaar te handelen toch?
Ik kan het niet uitzetten, het zit in mijn genen, in mijn ervaring en het zit in mijn wezen en het is niet sociaal zoals je stelde, ik verrijk mezelf ermee en maak er gebruik van zonder dat het opvalt, mensen vinden me na een oppervlakkig minuutje brabbelen vaak sociaal, belangstellend en aardig maar dan weet ik al lang of ze sterk in hun schoenen staan, of ze links of rechts zijn, wat hun milieu is, afkomst, wat hun smaak, of seks hun ding is, of ze aan durven pakken, of ze branie en lef hebben, of ze oesters lusten, wat voor auto ze rijden, of ze gelukkig zijn en of ze kinderen hebben :')
pi_169717616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ik kan het niet uitzetten, het zit in mijn genen, in mijn ervaring en het zit in mijn wezen en het is niet sociaal zoals je stelde, ik verrijk mezelf ermee en maak er gebruik van zonder dat het opvalt, mensen vinden me na een oppervlakkig minuutje brabbelen vaak sociaal, belangstellend en aardig maar dan weet ik al lang of ze sterk in hun schoenen staan, of ze links of rechts zijn, wat hun milieu is, afkomst, wat hun smaak, of seks hun ding is, of ze aan durven pakken, of ze branie en lef hebben, of ze oesters lusten, wat voor auto ze rijden, of ze gelukkig zijn en of ze kinderen hebben :')
Nee je bedoeld dat je dat er bij gefantaseerd hebt en zelf bent gaan geloven als de waarheid

Is net wat anders
  Grootste filosoof 2022 donderdag 23 maart 2017 @ 10:18:52 #175
442397 UitStraling
pi_169717689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:14 schreef Allures het volgende:

[..]

Nee je bedoeld dat je dat er bij gefantaseerd hebt en zelf bent gaan geloven als de waarheid

Is net wat anders
Moet jij geen braadworst gaan eten voor ontbijt of zo? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')