abonnement Unibet Coolblue
pi_169900869
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:10 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik heb aan die van mij na aanschaf voor 500e preventief laten lassen op stukken die niet al te best waren, maar nog wel APK-waardig. Jaar erop kon er alsnog voor 250e aan gelast worden voor de APK, en nog eens 2 jaar later kwam er zoveel bij dat ik besloten heb de auto te stallen. Bij mijn eerste 121 heeft de lasser het zelfs maar opgegeven, begon een taak zonder einde te worden.

Geloof me: dat ding roest op andere (verborgen) plekken echt wel vrolijk verder dan alleen wat dorpels :+
Ja, dat geloof ik.
Verkoop hem als het goed is erna toch weer. Hoe kun je de koppeling testen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169901545
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:45 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik.
Verkoop hem als het goed is erna toch weer. Hoe kun je de koppeling testen?
Met draaiende motor luisteren of er verschil is in geluid tussen vrij lopen en met de koppeling ingetrapt. Als er (licht) gejank is dat verdwijnt bij het intrappen van de koppeling, dan is dat het druklager. En als die echt ver heen is, dan hoor je hem tijdens het rijden ook wel (jankt mee op de toeren).
Koppeling zelf test je door aan te voelen of hij niet te hoog opkomt, en bij rond de 70/80 in z'n 4/5 even plots vol op het gas te gaan. Als de auto (veel) meer toeren maakt dan dat hij optrekt (of als hij hoog in de toeren blijft hangen bij het terugschakelen) dan slipt de koppeling.
pi_169902959
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:35 schreef Dingest het volgende:

[..]

Met draaiende motor luisteren of er verschil is in geluid tussen vrij lopen en met de koppeling ingetrapt. Als er (licht) gejank is dat verdwijnt bij het intrappen van de koppeling, dan is dat het druklager. En als die echt ver heen is, dan hoor je hem tijdens het rijden ook wel (jankt mee op de toeren).
Koppeling zelf test je door aan te voelen of hij niet te hoog opkomt, en bij rond de 70/80 in z'n 4/5 even plots vol op het gas te gaan. Als de auto (veel) meer toeren maakt dan dat hij optrekt (of als hij hoog in de toeren blijft hangen bij het terugschakelen) dan slipt de koppeling.
Thnx voor de info.
Niet kopen als je het druklager hoort of als de koppeling hoog opkomt neem ik aan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169903138
Ik zou voor iets van VW gaan. Onderdelen op elke hoek van de straat/sloop te krijgen.

OF, aangezien je 90% van de tijd door Scandinavie aan het rijden bent, een Saab?

https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=15
pi_169913768
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:00 schreef Miniem het volgende:

[..]

Thnx voor de info.
Niet kopen als je het druklager hoort of als de koppeling hoog opkomt neem ik aan?
De koppeling gaat sowieso vrij licht, uit mijn hoofd weet ik niet meer of de koppeling van nature al vrij hoog aangrijpt (staat mij bij van wel). Maar niet kopen als-ie slipt of als je het druklager dus hoort, nee. Tenzij je zelf de boel zou kunnen vervangen :+

Vraag gewoon naar de onderhoudshistorie. Zo te zien staat het ding al een aardige tijd op hun naam, dus daar weten ze vast wel iets over.
pi_169963775
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:36 schreef Dingest het volgende:

[..]

De koppeling gaat sowieso vrij licht, uit mijn hoofd weet ik niet meer of de koppeling van nature al vrij hoog aangrijpt (staat mij bij van wel). Maar niet kopen als-ie slipt of als je het druklager dus hoort, nee. Tenzij je zelf de boel zou kunnen vervangen :+

Vraag gewoon naar de onderhoudshistorie. Zo te zien staat het ding al een aardige tijd op hun naam, dus daar weten ze vast wel iets over.
Gisteren gaan kijken en gekocht. :)
Leuke auto, rijdt fijn. Ruimer dan gedacht. Wel wat kleine gebreken maar doet niks af aan het rijden. Dak gaat alleen elektrisch open van achter naar voor en niet van voor naar achter. Ofja, wel open maar niet dicht. Kofferbak gaat alleen open met de ontgrendeling van binnen. Bestuurdersstoel is het stof aardig van gaan rafelen.
Maar verder erg fijn. :) Zou alleen het dakje en het kofferbakslot willen maken, enig idee waar te beginnen? :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169966704
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 06:44 schreef Miniem het volgende:

[..]

Gisteren gaan kijken en gekocht. :)
Leuke auto, rijdt fijn. Ruimer dan gedacht. Wel wat kleine gebreken maar doet niks af aan het rijden. Dak gaat alleen elektrisch open van achter naar voor en niet van voor naar achter. Ofja, wel open maar niet dicht. Kofferbak gaat alleen open met de ontgrendeling van binnen. Bestuurdersstoel is het stof aardig van gaan rafelen.
Maar verder erg fijn. :) Zou alleen het dakje en het kofferbakslot willen maken, enig idee waar te beginnen? :P
Leuke keuze, gefeliciteerd ^O^

Als de kofferbak niet met de sleutel open kan, dan is of het slot kapot of er zit een ander slot in en heb je daar niet de juiste sleutel voor (check even of je meer dan 1 sleutel hebt dus). Enige manier om dat op te lossen is kijken of er nog ergens op de sloop een slot (met sleutel) is. Of je gooit alleen de waardevolle dingen in de kofferbak en de dingen die je bijna nooit gebruikt en de rest gooi je op de achterbank :+

Het dakje zal waarschijnlijk in de bedieningsmodule zelf zitten, de mijne had er ook last van (maar het kan ook het motortje zelf zijn; kunnen overbelast raken als ze met te grote rijsnelheid het dak weer moeten sluiten). Die modules zijn niet moeilijk te demonteren, dat kun je even doen en de aansluitingen checken/opschonen, maar de kans is klein dat je nog een gebruikte ergens gaat vinden. Je kunt het dakje handmatig dicht (en open) draaien met een inbussleutel, dat gaat schuil onder het afdekdopje naast de schakelaar boven de achterbank. Ik reed in de praktijk toch eigenlijk nooit met het dak vol open op de snelweg, veel te waaiierig/lawaaiig, dus ik vond het niet zo'n issue :P
pi_169967847
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 11:10 schreef Dingest het volgende:

[..]

Leuke keuze, gefeliciteerd ^O^

Als de kofferbak niet met de sleutel open kan, dan is of het slot kapot of er zit een ander slot in en heb je daar niet de juiste sleutel voor (check even of je meer dan 1 sleutel hebt dus). Enige manier om dat op te lossen is kijken of er nog ergens op de sloop een slot (met sleutel) is. Of je gooit alleen de waardevolle dingen in de kofferbak en de dingen die je bijna nooit gebruikt en de rest gooi je op de achterbank :+

Het dakje zal waarschijnlijk in de bedieningsmodule zelf zitten, de mijne had er ook last van (maar het kan ook het motortje zelf zijn; kunnen overbelast raken als ze met te grote rijsnelheid het dak weer moeten sluiten). Die modules zijn niet moeilijk te demonteren, dat kun je even doen en de aansluitingen checken/opschonen, maar de kans is klein dat je nog een gebruikte ergens gaat vinden. Je kunt het dakje handmatig dicht (en open) draaien met een inbussleutel, dat gaat schuil onder het afdekdopje naast de schakelaar boven de achterbank. Ik reed in de praktijk toch eigenlijk nooit met het dak vol open op de snelweg, veel te waaiierig/lawaaiig, dus ik vond het niet zo'n issue :P
Heb er 3 sleutels bij, even testen dan. Vind het ook niet zon grote issue, eveneens met het dak. Van de inbussleutel wist ik. Die dopjes zijn er al vanaf, de vorige eigenaar had het gezegd. Mijn vriendin ging er vanochtend mee naar het werk, drukt ze per ongeluk op juist die ene knop van het dak :') inbussleutel pakken dan maar :+

Leuk detail is dat de gele kentekenpapieren uit 1992 er nog bij zaten, nog niet eerder gezien. Verder is hij professioneel Subaru blauw gespoten, ik zit over te denken om een dergelijke livery er op te stickeren.

Verder vraag ik me af of ik nog reserve onderdelen van de sloop zal halen, zoja wat? Bestaan er trouwens ook dakrekjes of dakdragers voor?

Ben benieuwd hoelang het autootje nog meegaat. Vooralsnog lijkt hij me zeer degelijk. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Miniem op 03-04-2017 12:16:56 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_170031277
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 11:53 schreef Miniem het volgende:

[..]

Heb er 3 sleutels bij, even testen dan. Vind het ook niet zon grote issue, eveneens met het dak. Van de inbussleutel wist ik. Die dopjes zijn er al vanaf, de vorige eigenaar had het gezegd. Mijn vriendin ging er vanochtend mee naar het werk, drukt ze per ongeluk op juist die ene knop van het dak :') inbussleutel pakken dan maar :+

Leuk detail is dat de gele kentekenpapieren uit 1992 er nog bij zaten, nog niet eerder gezien. Verder is hij professioneel Subaru blauw gespoten, ik zit over te denken om een dergelijke livery er op te stickeren.

Verder vraag ik me af of ik nog reserve onderdelen van de sloop zal halen, zoja wat? Bestaan er trouwens ook dakrekjes of dakdragers voor?

Ben benieuwd hoelang het autootje nog meegaat. Vooralsnog lijkt hij me zeer degelijk. :)
Hoe kan je nou per ongeluk op dat knopje drukken? :P

Die kleur blauw is wel voor de 121 leverbaar geweest, maar niet heel veel toegepast. Ik vind het een aardige tint. En bij Subaru-blauw horen gouden velgen hè... ;)

Er zijn niet echt notoire technische zwaktepunten voor de 121 zelf. Maar check even mijn eerdere post over wat je voor noodgevallen het beste mee kunt nemen, en doe zelf een afweging qua onderdelen (ook afhankelijk van hoe duur dingen zijn). Voorlopig even afwachten of zich technische mankementen voordoen ook. Let er wel op dat de ANWB tegenwoordig dit soort dingen eigenlijk niet meer dekt, of er heel moeilijk over kan gaan doen. Klapt je koppeling of koppakking eruit, dan zal je hem onderweg (of bij terugkomst) waarschijnlijk wel moeten laten fixen...
Bij mijn weten zijn er geen dakdragers voor. Heel misschien universeel, die ze via de deurrand kan pakken. IVM het cabriodak heb je in ieder geval op het dak nergens bevestiging ervoor. Maar in principe moet je het zonder drager wel afkunnen: wij konden met 2 man en een klein dakdragertje alles kwijt in een Fiat 126. Een auto van normaler formaat moet alles binnenboord wel kunnen hebben :)

Wat betreft de radio: ik weet niet of er standaard voor boxen inzitten, maar het zou mij nogal verbazen als er 23 jaar lang niemand radio heeft willen luisteren :P Als er inderdaad niets in zit, dan heeft iemand ze er denk ik uitgehaald om welke reden dan ook. Mocht je zelf aan de slag willen (uit mijn hoofd hoor; is al minstens 5 jaar geleden dit): schroeven achter de deurhendel, in het vakje, misschien nog eentje boven dat bij een gesloten deur achter het dashboard verdwijnt en aan beide zijde onderaan in de deurbekleding, waarvan in ieder geval die aan de kant van de B-stijl achter een dopje zit verscholen. Dan met een dunne schroevendraaier of een schaar of iets dergelijks een klemmetje dat om het slingerasje zit tussen de bekleding en de raamslinger wegwippen. Met een bekledingtang of dunne schroevendraaier (op eigen risico) de deurbekleding lostrekken: hij zit met plastic pluggen vastgedrukt, en kans is groot dat je er een aantal van sloopt. Met de deurbekleding los, beetje kantelen zodat je de deurhendel door het gat kan schuiven en dan is deurpaneel helemaal vrij. Monteren in omgekeerde volgorde ;) Kan zijn dat nieuwe boxen niet goed overeenkomen met montagepunten in de deur, dan zou er eigenlijk een adapterplaatje tussen moeten. Alternatief (met enige kans op klepperen), is de box op 1 of 2 punten wel vast te schroeven en voor de rest tiewraps door gaatjes van de speaker en gaatjes van de montagepunten te trekken. Al dan niet opvullen/extra bevestigen met tape. Beetje beunen, maar je zit het verder toch niet :+
Onder de 'hoedenplank' achter tegen het raam zitten ook twee ovalen speakerbevestigingen. Als het goed is zit de bedrading daarvoor al in (kan je zien vanuit de kofferbak). Wil je daar speakers in hebben: bank naar voren klappen, met bekledingtang of schroevendraaiers de doppen loswippen en dan komt de bekleding los genoeg dat je er onder kan lopen pielen. Monteren op dezelfde (beun)wijze als voor :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 05-04-2017 22:59:54 ]
pi_170070381
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik hoef geen grote auto. We zijn met zn 2.
Koop ze dan allebei mocht er 1 stuk gaan kan je verder in de andere :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')