quote:
Op maandag 3 april 2017 11:53 schreef Miniem het volgende:[..]
Heb er 3 sleutels bij, even testen dan. Vind het ook niet zon grote issue, eveneens met het dak. Van de inbussleutel wist ik. Die dopjes zijn er al vanaf, de vorige eigenaar had het gezegd. Mijn vriendin ging er vanochtend mee naar het werk, drukt ze per ongeluk op juist die ene knop van het dak
inbussleutel pakken dan maar
Leuk detail is dat de gele kentekenpapieren uit 1992 er nog bij zaten, nog niet eerder gezien. Verder is hij professioneel Subaru blauw gespoten, ik zit over te denken om een dergelijke livery er op te stickeren.
Verder vraag ik me af of ik nog reserve onderdelen van de sloop zal halen, zoja wat? Bestaan er trouwens ook dakrekjes of dakdragers voor?
Ben benieuwd hoelang het autootje nog meegaat. Vooralsnog lijkt hij me zeer degelijk.
Hoe kan je nou per ongeluk op dat knopje drukken?
Die kleur blauw is wel voor de 121 leverbaar geweest, maar niet heel veel toegepast. Ik vind het een aardige tint. En bij Subaru-blauw horen gouden velgen hè...
Er zijn niet echt notoire technische zwaktepunten voor de 121 zelf. Maar check even mijn eerdere post over wat je voor noodgevallen het beste mee kunt nemen, en doe zelf een afweging qua onderdelen (ook afhankelijk van hoe duur dingen zijn). Voorlopig even afwachten of zich technische mankementen voordoen ook. Let er wel op dat de ANWB tegenwoordig dit soort dingen eigenlijk niet meer dekt, of er heel moeilijk over kan gaan doen. Klapt je koppeling of koppakking eruit, dan zal je hem onderweg (of bij terugkomst) waarschijnlijk wel moeten laten fixen...
Bij mijn weten zijn er geen dakdragers voor. Heel misschien universeel, die ze via de deurrand kan pakken. IVM het cabriodak heb je in ieder geval op het dak nergens bevestiging ervoor. Maar in principe moet je het zonder drager wel afkunnen: wij konden met 2 man en een klein dakdragertje alles kwijt in een Fiat 126. Een auto van normaler formaat moet alles binnenboord wel kunnen hebben
Wat betreft de radio: ik weet niet of er standaard voor boxen inzitten, maar het zou mij nogal verbazen als er 23 jaar lang niemand radio heeft willen luisteren
Als er inderdaad niets in zit, dan heeft iemand ze er denk ik uitgehaald om welke reden dan ook. Mocht je zelf aan de slag willen (uit mijn hoofd hoor; is al minstens 5 jaar geleden dit): schroeven achter de deurhendel, in het vakje, misschien nog eentje boven dat bij een gesloten deur achter het dashboard verdwijnt en aan beide zijde onderaan in de deurbekleding, waarvan in ieder geval die aan de kant van de B-stijl achter een dopje zit verscholen. Dan met een dunne schroevendraaier of een schaar of iets dergelijks een klemmetje dat om het slingerasje zit tussen de bekleding en de raamslinger wegwippen. Met een bekledingtang of dunne schroevendraaier (op eigen risico) de deurbekleding lostrekken: hij zit met plastic pluggen vastgedrukt, en kans is groot dat je er een aantal van sloopt. Met de deurbekleding los, beetje kantelen zodat je de deurhendel door het gat kan schuiven en dan is deurpaneel helemaal vrij. Monteren in omgekeerde volgorde
Kan zijn dat nieuwe boxen niet goed overeenkomen met montagepunten in de deur, dan zou er eigenlijk een adapterplaatje tussen moeten. Alternatief (met enige kans op klepperen), is de box op 1 of 2 punten wel vast te schroeven en voor de rest tiewraps door gaatjes van de speaker en gaatjes van de montagepunten te trekken. Al dan niet opvullen/extra bevestigen met tape. Beetje beunen, maar je zit het verder toch niet
Onder de 'hoedenplank' achter tegen het raam zitten ook twee ovalen speakerbevestigingen. Als het goed is zit de bedrading daarvoor al in (kan je zien vanuit de kofferbak). Wil je daar speakers in hebben: bank naar voren klappen, met bekledingtang of schroevendraaiers de doppen loswippen en dan komt de bekleding los genoeg dat je er onder kan lopen pielen. Monteren op dezelfde (beun)wijze als voor
[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 05-04-2017 22:59:54 ]