abonnement Unibet Coolblue
pi_169622873
Ik ben in de race voor een andere auto. Niet nieuw, want dat vind ik de meerprijs niet waard. Wat ik zoek is een stationwagon met 3 of 5 deuren, veel bergruimte en liefst zo zuiging mogelijk in gebruik (1.2 of 1.0 eco hokken wil ik dan weer niet in rijden).
Momenteel rij ik met een Lexus CT200h, fijne auto maar net te weinig ruimte om alle spullen (geef cursussen in de Benelux) mee te nemen. Dagwaarde vlgs Independer is ¤13k

Momenteel ben ik in het importcircuit aan het rondneuzen, want daar koop je voor ongeveer ¤15000 een mooie Mercedes of Audi station, diesel, met ongeveer 140000km erop. ¤2000 bijleggen is prima (¤3000 kan ook nog voor automaat).
Vraag waar ik mee zit is wel:
- Hoe check je of de km stand betrouwbaar is? (half versleten bestuurdersstoel en slechts 100.000km erop is duidelijke zaak, dat klopt niet)
- Wat is de inruilwaarde als ik over 5-6jaar weer iets anders wil/moet? Als ik dan ¤2k van de inruil af moet halen, dan beter een NL auto kopen die van dag 1 in de NAP check zit
- Auto zal ik ws kopen bij een bedrijf dat veel import auto's binnenhaalt uit Duitsland/Luxemburg. Wat kan ik daar verwachten qua inruil? Als die 1:1 dagwaarde geven, kom ik ws bij een NL dealer weer beter uit.

Los van diesel, import etc zit ik ook nog met de keuze diesel of benzine hybride. Ik rij ongeveer 30000km/jaar dus diesel is net niet voordeliger dan benzine hybride. Echter.....als je benzine hybride een beetje leuk wil rijden, en vlot doorstampen, dan komt die ook in de 6-7liter/100km uit. Een diesel blijft dan toch wat meer richting 5ltr/100km hangen (ik leen de Megane van mijn collega wel eens, 1.6TDI en daarmee rij ik dat verbruik).
Blijf ik met de CT200h netjes op 100kmh tuffen, dan doet die 4,5l/100km en dan is dat weer voordeliger.....Dus een Auris station (en daar is geen import van) zit ook nog in het keuzepakket. Nu eerst eens zien wat diesel en evt import voor mij gaat doen.
pi_169623096
Import is bij inruil altijd weer een punt van waardevermindering.
tevens koop ik liever bij een Nl dealer ivm met garantie.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169623098
Je zoek niet écht iets bijzonders (al zal een 3-deurs station niet meevallen om te vinden), dus waarom perse in het buitenland gaan zoeken?
pi_169623112
De import handelaar waar ik interessante wagens zie, die biedt ook 12 of 24 maanden garantie. Bedrijf is 40km van mij vandaan, dus ook wel een plek binnen handbereik.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:11:24 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169623138
Duitsers gaan vaak zuiniger om met hun auto's dan wij, nooit gesnapt dat gehaat op import.
And so is the past
  zondag 19 maart 2017 @ 11:29:36 #6
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169623386
Import is altijd slechter bij inruil.

Import kun je het beste doen bij een speciaal model of als je de auto lang wilt houden. Wil je een goede prijs bij inruil, dan gewoon een Nederlandse auto aanschaffen.

De handel geeft helaas gewoon weinig voor import modellen. Of dat terrecht is is 2, maar een feit is dat het gebeurt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_169623848
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Duitsers gaan vaak zuiniger om met hun auto's dan wij, nooit gesnapt dat gehaat op import.
Omdat:
1) een import auto niet per definitie uit Duitsland komt
2) schade historie nog wel eens wil verdwijnen tijdens het importeren
3) het is niet moeilijk om de tellerstand terug te draaien en hem vervolgens te exporteren (naar NL in dit geval)
pi_169625769
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:29 schreef bokkepoot het volgende:
Import is altijd slechter bij inruil.

Import kun je het beste doen bij een speciaal model of als je de auto lang wilt houden. Wil je een goede prijs bij inruil, dan gewoon een Nederlandse auto aanschaffen.

De handel geeft helaas gewoon weinig voor import modellen. Of dat terrecht is is 2, maar een feit is dat het gebeurt.
Die is moeilijk te verkopen, ik bv hoef geen ex-importauto want keuze genoeg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 19 maart 2017 @ 14:32:31 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169627246
Bij een auto van 10 jaar of ouder met 3 ton op de teller (=mijn schatting) maakt het volgens mij nauwelijks meer uit of het import is of niet.

Ik zou lekker een import halen als dat goedkoper is. Import met wel heel mooie km-standen vertrouw ik niet. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 19 maart 2017 @ 14:33:59 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169627264
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:35 schreef halfway het volgende:

[..]

Die is moeilijk te verkopen, ik bv hoef geen ex-importauto want keuze genoeg.
Ik heb een import auto, en hij rijdt net zo goed als een niet-geïmporteerde.

Meestal hebben mensen met problemen gewoon net als altijd, hun uiterste best gedaan om de goedkoopste te vinden.. goedkoop is nou eenmaal vaak duurkoop.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 19 maart 2017 @ 14:37:25 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169627331
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb een import auto, en hij rijdt net zo goed als een niet-geïmporteerde.

Meestal hebben mensen met problemen gewoon net als altijd, hun uiterste best gedaan om de goedkoopste te vinden.. goedkoop is nou eenmaal vaak duurkoop.
Bij oudere auto's kan je ook beter naar onderhoud van de laatste 5 jaar oid. kijken dan waar ie geboren is. Moet altijd wel grimlachen over van die handelaartjes die foto's van boekjes met stempels tot 2012 oid . in hun advertentie plaatsen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169627783
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij oudere auto's kan je ook beter naar onderhoud van de laatste 5 jaar oid. kijken dan waar ie geboren is. Moet altijd wel grimlachen over van die handelaartjes die foto's van boekjes met stempels tot 2012 oid . in hun advertentie plaatsen
Ik heb vorig jaar een auto verkocht, zie ik dat ding op internet staan met door de handelaar ingevulde boekjes met dingen die ik nooit heb laten doen.
Oplichter!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169634708
Import auto's zijn in aanschaf natuurlijk aantrekkelijk in prijs. Maar dat voordeel is ook je nadeel zodra je er weer van af wil. Dan is de inruilwaarde wellicht ook lager, en,lever je het voordeel weer in dat je bij aanschaf verdiend hebt. Hooguit "oprijden" totdat het ding nog een paar ¤100 waard is, kan dan de moeite waard zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')