Ja, vanwege de schoteldruk.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Rijdt zo'n BE trekker veel beter dan een gewone kogeltrekker?
ja afgunst idd, vriend van mij heeft een eigen vrachtwagen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus je moet auto's van tonnen vervoeren in een branche waar men enorm op de centjes let
Wat is er tegenwoordig mis in Nederland met mensen die hun geld kunnen verdienen en daarvoor graag een auto kopen? Afgunst altijd
Dat is natuurlijk zo, maar dan moeten ze ook geen dure auto kopen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mwoah; mensen die rijk zijn geworden (en dat vooral zijn gebleven), hebben dat niet bereikt door het geld met bakken tegelijk weg te geven.
Zo kan ik me nog levendig de collega's van de autoslaapexpres herinneren die stomverbaasd waren dat rijke mensen zo weinig fooi geven.
Idd. Sowieso trots zijn op je werk is ook not-done schijnbaar (zie vrachtwagen met special paint).quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar dan moeten ze ook geen dure auto kopen.
En als je weet dat het hebben van een dure auto een pijnpunt is bij de klant is het onhandig om een dure auto te kopen.
Ik vind het nog steeds een bizarre situatie. Je kan als TS zijnde toch ook gewoon zeggen dat je juist omdat je in de autobranche werkt en vaak zware auto's moet vervoeren je een geschikte auto ervoor gekocht hebt? Dat zou ik als klant meer waarderen dan wanneer ik erachter kom dat er een X5 op de oprit thuis staat, er een tweede auto is om de klanten af te gaan en een derde ouwe goedkope jeep waarmee mijn dure wagen mee opgepikt wordt.
Moet je niet in Duitsland gaan rijden want dan moet er een tachograaf inzitten en heb je je aan rij- en rusttijden te houden.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Ik zou voor een bus gaan inderdaad. Kun je vol hangen met reclame, en die zijn sterk zat. Sprinter bijv.
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 18:57 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Moet je niet in Duitsland gaan rijden want dan moet er een tachograaf inzitten en heb je je aan rij- en rusttijden te houden.
Dan lees je maar eens in, ik ken zat autoboeren die de bus ervoor hebben gehaald en gewoon de luxewagen er weer voor hebben geplant om die tachoplicht te omzeilen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.
Geef maar een bron danquote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:30 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Dan lees je maar eens in, ik ken zat autoboeren die de bus ervoor hebben gehaald en gewoon de luxewagen er weer voor hebben geplant om die tachoplicht te omzeilen.
Hmm, ze spreken eerst over voertuigen en voertuigcombinaties, maar bij het stukje over Duitsland alleen over "voertuig". Heb liever een Duitse bron dan een Nederlands bladquote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:40 schreef Buikboor het volgende:
[..]
http://www.evo.nl/site/bestelauto-en-de-tachograaf
In nederland kan dat ook.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.
De "vrachtwagen" waar ik een paar jaar in gereden heb was een Iveco Daily met tachograaf en snelheidsbegrenzer op 90 km/u. Gewoon op Nederlands kenteken, met TMM van ruim 5000kg. De meeste van die bussen worden alleen administratief begrensd op 3500 kg omdat de gebruiker dan veel minder verplichtingen heeft en nog steeds voldoende laadvermogen heeft.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.
Ik doelde meer op categorie Nissan patrol, Mitsubishi Landcruiser etc.quote:Op woensdag 22 maart 2017 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De "vrachtwagen" waar ik een paar jaar in gereden heb was een Iveco Daily met tachograaf en snelheidsbegrenzer op 90 km/u. Gewoon op Nederlands kenteken, met TMM van ruim 5000kg. De meeste van die bussen worden alleen administratief begrensd op 3500 kg omdat de gebruiker dan veel minder verplichtingen heeft en nog steeds voldoende laadvermogen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |