En DD-AR en DDM1 voorlopig nog niet met pensioen sturen nu de FLIRT straks volledige diensten draait. En je hebt nog een paar stelletjes SGMm die vrij zijn gekomen vanwege de Hoekse Lijn.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
nee, maar het kan wel DDZ vrijspelen voor IC'squote:
Als je het huidige materieel tussen Utrecht en Eindhoven (de meeste treinen in de spits zijn 10 bakken) verdeelt over 6 treinen, dan krijg je per uur 2 treinen met twee viertjes en de rest met losse zesjes.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
Kan je een te korte ICB mee versterken.quote:
Dat kun je nu ook al met de twee opgeknapte DDM-1 stammen die aan de kant staan bij gebrek aan rijvaardige locs.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kan je een te korte ICB mee versterken.
Ja, ja, ja, dat weten we nu wel.quote:Op donderdag 23 maart 2017 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt weer mede veroorzaakt door de verbouwing van Maastricht
Deel van het onderhoud dan maar tijdelijk naar Amsterdam verplaatsen?quote:Op donderdag 23 maart 2017 13:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, ja, ja, dat weten we nu wel.
zou me eerder zorgen maken dat er bij verstoring treinen tussenuit gehaald worden zonder de andere alsnog te versterken.quote:Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
Ik wilde nog even reageren op die materieeldiscussie in PHS van vanochtend. Persoonlijk denk ik dat er twee cruciale zaken zijn waarvan er 1 compleet de mist in kan gaan aan de voorkant.
1) De materieelinzet moet overeen komen met het aanbod
2) De materieelinzet moet overeenkomen met het plan
En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Puntje 2 is al jaren een issue en ik gok dat dat niet zomaar is opgelost.
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol wasquote:Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen.
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.quote:Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Je bent wat te naiefquote:Op donderdag 23 maart 2017 22:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.
En spreiding van drukte kan je met slimme planners ook beter sturen: rustigere opties duidelijker als alternatief aangeven bijvoorbeeld of vaste reizigers eenmalig te upgraden naar 1e klas als ze kiezen voor een rustigere trein.
Dan ben je weer de verbindingen met halfuursdiensten verderop kwijt, dus dat is ook niet echt een optie.quote:Op donderdag 23 maart 2017 23:30 schreef Jappie111 het volgende:
Waarom gaan ze belangrijke verbindingen met de A2 corridor niet gewoon omvormen tot een 20-minuutsdienstregeling, evt met langere treinen, zo blijven de overstappen gehandhaafd
Ik zie het probleem niet zo? Hooguit dat de bus die aansluit op de trein met een groter exemplaar gereden moet worden. En de kwartiersverdichting prima werkt voor het lokale verkeer.quote:Op donderdag 23 maart 2017 22:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol was
Ik droom graagquote:
Het is toevallig dat juist die persoon veel post over de branden en ook in de trein zat waar de bakovergangen bij gesloopt zijn. Vind je ook niet?quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ...
http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+23+maart/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |