abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2017 @ 09:32:32 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169716897
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:27 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
En DD-AR en DDM1 voorlopig nog niet met pensioen sturen nu de FLIRT straks volledige diensten draait. En je hebt nog een paar stelletjes SGMm die vrij zijn gekomen vanwege de Hoekse Lijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 09:57:22 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169717274
Wil je dan DDAR inzetten in IC's?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:59:22 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169718365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:57 schreef dennistd het volgende:
Wil je dan DDAR inzetten in IC's?
nee, maar het kan wel DDZ vrijspelen voor IC's
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2017 @ 11:00:24 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169718388
De nieuwe FLIRT krijgt deze week een software update die ervoor moet zorgen dat de uitschuiftredes minder vaak op het perron blijven haken

http://www.ad.nl/binnenla(...)-storingen~a8b9c57c/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169718391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:57 schreef dennistd het volgende:
Wil je dan DDAR inzetten in IC's?
Waarom niet?
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:11:33 #256
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169718539
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:27 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
Als je het huidige materieel tussen Utrecht en Eindhoven (de meeste treinen in de spits zijn 10 bakken) verdeelt over 6 treinen, dan krijg je per uur 2 treinen met twee viertjes en de rest met losse zesjes.
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:53:37 #257
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169719283
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom niet?
Kan je een te korte ICB mee versterken.
pi_169719361
Goede!
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 13:00:40 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169720449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Kan je een te korte ICB mee versterken.
Dat kun je nu ook al met de twee opgeknapte DDM-1 stammen die aan de kant staan bij gebrek aan rijvaardige locs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2017 @ 13:10:04 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169720606
Dat wordt weer mede veroorzaakt door de verbouwing van Maastricht
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:18:35 #261
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169720774
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt weer mede veroorzaakt door de verbouwing van Maastricht
Ja, ja, ja, dat weten we nu wel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2017 @ 13:28:27 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169721000
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, ja, ja, dat weten we nu wel.
Deel van het onderhoud dan maar tijdelijk naar Amsterdam verplaatsen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:34:06 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169721117
Ik kan er geen foto van maken, maar op Roosendaal vertrekt straks de "niet instappen" naar Essen van spoor 1a.
So we just called him Fred
pi_169721369
wow, dat is echt nog nooit eerder voorgekomen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2017 @ 17:35:19 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169725435
De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ...

http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+23+maart/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169731483
Ik wilde nog even reageren op die materieeldiscussie in PHS van vanochtend. Persoonlijk denk ik dat er twee cruciale zaken zijn waarvan er 1 compleet de mist in kan gaan aan de voorkant.
1) De materieelinzet moet overeen komen met het aanbod
2) De materieelinzet moet overeenkomen met het plan

En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.

Puntje 2 is al jaren een issue en ik gok dat dat niet zomaar is opgelost.
pi_169731703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
Ik wilde nog even reageren op die materieeldiscussie in PHS van vanochtend. Persoonlijk denk ik dat er twee cruciale zaken zijn waarvan er 1 compleet de mist in kan gaan aan de voorkant.
1) De materieelinzet moet overeen komen met het aanbod
2) De materieelinzet moet overeenkomen met het plan

En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.

Puntje 2 is al jaren een issue en ik gok dat dat niet zomaar is opgelost.
zou me eerder zorgen maken dat er bij verstoring treinen tussenuit gehaald worden zonder de andere alsnog te versterken.
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 22:47:24 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169733927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen.
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol was
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:59:21 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169734445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.

En spreiding van drukte kan je met slimme planners ook beter sturen: rustigere opties duidelijker als alternatief aangeven bijvoorbeeld of vaste reizigers eenmalig te upgraden naar 1e klas als ze kiezen voor een rustigere trein.
So we just called him Fred
pi_169735559
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.

En spreiding van drukte kan je met slimme planners ook beter sturen: rustigere opties duidelijker als alternatief aangeven bijvoorbeeld of vaste reizigers eenmalig te upgraden naar 1e klas als ze kiezen voor een rustigere trein.
Je bent wat te naief ;)
pi_169735789
Waarom gaan ze belangrijke verbindingen met de A2 corridor niet gewoon omvormen tot een 20-minuutsdienstregeling, evt met langere treinen, zo blijven de overstappen gehandhaafd
  Redactie Sport vrijdag 24 maart 2017 @ 04:48:38 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169738646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:30 schreef Jappie111 het volgende:
Waarom gaan ze belangrijke verbindingen met de A2 corridor niet gewoon omvormen tot een 20-minuutsdienstregeling, evt met langere treinen, zo blijven de overstappen gehandhaafd
Dan ben je weer de verbindingen met halfuursdiensten verderop kwijt, dus dat is ook niet echt een optie.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169738916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol was
Ik zie het probleem niet zo? Hooguit dat de bus die aansluit op de trein met een groter exemplaar gereden moet worden. En de kwartiersverdichting prima werkt voor het lokale verkeer.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:09:44 #274
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169740504
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent wat te naief ;)
Ik droom graag :D
So we just called him Fred
  vrijdag 24 maart 2017 @ 15:10:49 #275
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169745782
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ...

http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+23+maart/
Het is toevallig dat juist die persoon veel post over de branden en ook in de trein zat waar de bakovergangen bij gesloopt zijn. Vind je ook niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')