abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169585726


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 09:15:21 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169585965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. De reistijden op de Zeeuwse Lijn zijn sinds dienstregeling 2012 flink langer geworden, ik denk dat veel reizigers uit Zeeland zijn overgestapt op de auto.
Tsja, provincie Zeeland ... Die hebben deze keuze gemaakt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:27:14 #3
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169586142
We kunnen de provincie Zeeland wel echt als een uitzondering beschouwen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:54:45 #4
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169586538
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, provincie Zeeland ... Die hebben deze keuze gemaakt
Zeeland heeft zelf niet bedacht dat de IC voor stoptrein moest gaan spelen.
pi_169586605
Zeeland heeft wel bedacht om die kleine stations niet te sluiten
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:01:54 #6
433932 iBugged
Webdeveloper
pi_169586623
Heb geen tijd om t artikel te zoeken, maar de provincie heeft wél zelf besloten dat de "Intercity" op alle tussengelegen stations stopt. Provincie wilde 4 treinen per uur (twee IC, twee stoptrein) maar dat was totaal niet haalbaar volgens de NS. De keus was óf twee IC en wat stations sluiten óf twee stoptreinen. Provincie wilde geen stations sluiten, dus dan maar 2 stoptreinen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04:10 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169586652
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zeeland heeft zelf niet bedacht dat de IC voor stoptrein moest gaan spelen.
Ze hadden ook kunnen investeren, zodat het bestaande niveau gehandhaafd zou blijven of dat er een vierde trein per uur bij zou komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04:44 #8
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169586658
Volgens mij is NS onnodig dogmatisch bezig geweest met hun tweetreinensysteem. Dat kan je de provincie lastig verwijten. Tegelijkertijd had de provincie wat meer thuis kunnen geven als het om het ofwel sluiten van stations gaat ofwel het uitgeven van geld.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:06 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169586685
Ik zie het nog wel gebeuren dat de Zeelandlijn wordt losgeknipt van het HRN en wordt aanbesteed door de provincie.
pi_169586727
De komende oplossing met voor en natreinen is denk ik best een goede oplossing voor het probleem.
pi_169587941
quote:
Mensen die nu iedere dag in de trein staan om maar betrouwbaar op hun werk te komen

Bron: NWS / Automobilisten opgelet: zo gaat Jesse Klaver jullie naaien
Zijn die mensen er? En zo ja, op welke trajecten dan?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169588187
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zijn die mensen er? En zo ja, op welke trajecten dan?
Tussen Zaandam en Amsterdam bijvoorbeeld. Tussen Almere en Amsterdam. Tussen Arnhem en Utrecht. Het gaat vaak om specifieke treinen, bijvoorbeeld die van 8:14 uit X. Vanuit het Meldpunt Volle Treinen en de media is hier al diverse keren onderzoek naar gedaan. Het is tevens de reden dat er zo gezucht wordt over een landelijke uitgedunde dienstregeling, omdat ze eigenlijk altijd minder maar geen langere treinen laten rijden en dat schiet niet op.
Heino-Zwolle trouwens, is ook lekker staan om 8:00 en 8:30 en ik vermoed dat dat vanuit Raalte al zo is :P

[ Bericht 9% gewijzigd door DeaDLocK2K op 17-03-2017 12:03:47 ]
Bier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:57:10 #13
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169588288
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:01 schreef iBugged het volgende:
Heb geen tijd om t artikel te zoeken, maar de provincie heeft wél zelf besloten dat de "Intercity" op alle tussengelegen stations stopt. Provincie wilde 4 treinen per uur (twee IC, twee stoptrein) maar dat was totaal niet haalbaar volgens de NS. De keus was óf twee IC en wat stations sluiten óf twee stoptreinen. Provincie wilde geen stations sluiten, dus dan maar 2 stoptreinen.
De keus was óf twee stoptreinen óf twee stoptreinen, die om de pijn een beetje te verzachten een paar stations over zouden slaan. Dat noem ik nog steeds geen IC.
pi_169588311
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

De keus was óf twee stoptreinen óf twee stoptreinen, die om de pijn een beetje te verzachten een paar stations over zouden slaan. Dat noem ik nog steeds geen IC.
Dan hadden ze maar in de buidel moeten tasten zoals Twente/Overijssel ook heeft gedaan destijds bij de sprinter van Apeldoorn naar Almelo (verlengd naar Enschede) buiten de brede spits.
Bier.
pi_169588326
Maar er zal nog wel een kerk gerestaureerd moeten worden of een huildienst om een weiland van een halve hectare dat onder water moet worden gezet gehouden worden.
Bier.
pi_169588341
5 werkwoorden achter elkaar en het is nog steeds een correcte Nederlandse zin. *traantje wegpinkt*
Bier.
pi_169588395
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zijn die mensen er? En zo ja, op welke trajecten dan?
Wat voor mensen? Ik begrijp het niet helemaal..
pi_169588406
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat voor mensen? Ik begrijp het niet helemaal..
Die iedere dag moeten staan omdat hun trein altijd vol is.
Bier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:10:13 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169588504
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zijn die mensen er? En zo ja, op welke trajecten dan?
In de ochtendspits is er met veel moeite nog een zitplaats te vinden op
Gouda - Rotterdam
Gouda - Den Haag
Rotterdan - Den Haag
Den Haag - Rotterdam

In de avondspits met veel moeite op
Rotterdam - Gouda
Den Haag - Gouda
Rotterdan - Den Haag
Den Haag - Rotterdam
So we just called him Fred
pi_169588651
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat voor mensen? Ik begrijp het niet helemaal..
Mensen die de trein nemen omdat die zoveel betrouwbaarder is dan de auto.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:20:46 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169588672
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

De keus was óf twee stoptreinen óf twee stoptreinen, die om de pijn een beetje te verzachten een paar stations over zouden slaan. Dat noem ik nog steeds geen IC.
Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
So we just called him Fred
pi_169588721
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Wie gaat dat betalen dan?
Bier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:24:59 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169588731
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Dan kun je ook een taxibusje sturen, dat is wel voldoende capaciteit voor de tussengelegen stations. :')
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:30:46 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169588822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wie gaat dat betalen dan?
De provincie, zoals andere provincies dat ook doen voor lijnen die onrendabel zijn, maar wel fors bediend moeten worden.

quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:24 schreef Nobu het volgende:
Dan kun je ook een taxibusje sturen, dat is wel voldoende capaciteit voor de tussengelegen stations. :')
Eens, maar als de provincie (en de inwoners) zo graag een trein willen, dan geef je ze toch een trein en de factuur voor die trein?

Andere optie is een nieuwe OV-concessie voor Zeeland uitschrijven waarbij de NS het alleenrecht houdt op een doorgaande IC vanuit Zeeland naar de Randstad en voor regionaal vervoer (gecombineerd met de bus) alle vervoerders mogen inschrijven.
So we just called him Fred
pi_169588861
Het probleem is dus juist dat de provincie niet wil dokken en zich wel als de gebeten hond gedraagt. Ik wil ook wel een mooie kwartierspreiding over de Veluwe van Zwolle naar Utrecht maar het gaat niet gebeuren vrees ik :P
Bier.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')