abonnement Unibet Coolblue
pi_169571796
We kennen natuurlijk allemaal het anti-Islam riedeltje van de PVV inmiddels wel. Maar wat mij opviel is dat de gemeenten waar de PVV het grootst is geworden in delen van het land liggen (Groningen, Limburg) waar volgens mij amper burgers van allochtone komaf wonen :).

Wat beweegt juist deze mensen, die dus in het dagelijks leven volgens mij amper tot niet met allochtonen te maken hebben, om op de PVV te stemmen? Is het een simpelweg xenofobie (misschien aangewakkerd door berichten uit de media) of spelen andere factoren een rol?
pi_169571854
Zelf geen stem gegeven aan de PVV, maar ik kom uit één van de gemeenten waar PVV nummer één is geworden.

En daar ondervinden sommigen echt wel last van bepaalde allochtonen.
De gedachte die TS heeft alsof er daar geen allochtonen zijn is wel heel erg ouderwets.

Waar woon jij TS?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:51:27 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169571865
Ik dacht dat die Groningers op de SP hadden gestemd
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:52:31 #4
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169571879
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:46 schreef Dejannn het volgende:
We kennen natuurlijk allemaal het anti-Islam riedeltje van de PVV inmiddels wel. Maar wat mij opviel is dat de gemeenten waar de PVV het grootst is geworden in delen van het land liggen (Groningen, Limburg) waar volgens mij amper burgers van allochtone komaf wonen :).

Wat beweegt juist deze mensen, die dus in het dagelijks leven volgens mij amper tot niet met allochtonen te maken hebben, om op de PVV te stemmen? Is het een simpelweg xenofobie (misschien aangewakkerd door berichten uit de media) of spelen andere factoren een rol?
De afgelopen tijd zijn er veel PVV-stemmers voorbij gekomen en vaak zijn ze verongelijkt. Zij krijgen geen nieuwe sociale woning, maar de vluchtelingen wel. Zij worden gekort op de uitkering, maar er gaan miljarden naar Griekenland. Enzovoort. Wilders zegt 'eigen volk eerst' en dat vinden deze mensen vaak ook.
pi_169571887
Omdat die mensen tv kijken en bang zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169572007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:50 schreef schommelstoel het volgende:
Zelf geen stem gegeven aan de PVV, maar ik kom uit één van de gemeenten waar PVV nummer één is geworden.

En daar ondervinden sommigen echt wel last van bepaalde allochtonen.
De gedachte die TS heeft alsof er daar geen allochtonen zijn is wel heel erg ouderwets.

Waar woon jij TS?
Het woord 'geen' heb ik niet gebruikt, ik zeg amper. En volgens mij klopt dat ook wel. Het kan ook zeker dat er daar mensen wonen die last hebben van allochtonen, maar het percentage aanwezige allochtonen zal er vrij laag liggen lijkt me.

En betreft vraag twee, ik woon zelf in de Randstad maar heb in Groningen gestudeerd. Ik heb de regio's buiten Groningen-stad altijd als zeer Nederlands en autochtoon ervaren. Maar misschien zit ik mis natuurlijk, vandaar ook het topic :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De afgelopen tijd zijn er veel PVV-stemmers voorbij gekomen en vaak zijn ze verongelijkt. Zij krijgen geen nieuwe sociale woning, maar de vluchtelingen wel. Zij worden gekort op de uitkering, maar er gaan miljarden naar Griekenland. Enzovoort. Wilders zegt 'eigen volk eerst' en dat vinden deze mensen vaak ook.
Absoluut goede punten, had ik zelf nog niet zo aan gedacht :). Zou prima kunnen inderdaad dat de schuld van een mogelijke verslechtering van eigen omstandigheden (financieel) wordt gezocht bij allochtonen, met het idee dat zij alles in de schoot krijgen geworpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2017 17:03:42 ]
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 17:03:57 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169572017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De afgelopen tijd zijn er veel PVV-stemmers voorbij gekomen en vaak zijn ze verongelijkt. Zij krijgen geen nieuwe sociale woning, maar de vluchtelingen wel. Zij worden gekort op de uitkering, maar er gaan miljarden naar Griekenland. Enzovoort. Wilders zegt 'eigen volk eerst' en dat vinden deze mensen vaak ook.
Dit inderdaad, het gaat economisch niet zo goed met die gebieden er is weinig werk, hoge werkloosheid etc. Dan is een zondebok wel zo handig. De grap is als je de asielzoekers niet meer toelaat hebben die mensen niet ineens een baan...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169572055
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het woord 'geen' heb ik niet gebruikt, ik zeg amper. En volgens mij klopt dat ook wel. Het kan ook zeker dat er daar mensen wonen die last hebben van allochtonen, maar het percentage aanwezige allochtonen zal er vrij laag liggen lijkt me.

En betreft vraag twee, ik woon zelf in de Randstad maar heb in Groningen gestudeerd. Ik heb de regio's buiten Groningen-stad altijd als zeer Nederlands en autochtoon ervaren. Maar misschien zit ik mis natuurlijk, vandaar ook het topic :)

[..]

Absoluut goede punten, had ik zelf nog niet zo aan gedacht :). Zou prima kunnen inderdaad dat de schuld van een mogelijke verslechtering van eigen omstandigheden (financieel) wordt gezocht bij allochtonen, met het idee dat zij alles in de schoot krijgen geworpen.
Dan heb jij je waarschijnlijk begeven in de "goede" buurten van Groningen :P

Maar het is echt niet meer zo dat dit "probleem" alleen te plaatsen is in het westen en of grotere steden :)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:12:41 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169572150
Dat is vrij simpel.
Die mensen zijn erg gehecht aan tradities en hun manier van leven. En willen niet dat het verandert.
Dit zie je vooral in Limburgse dorpjes bijvoorbeeld.

En in Limburg is er nog steeds een flinke afkeer naar de politiek in Den Haag (al wordt dat wel steeds minder door de jaren heen).

Er zijn vrij veel verschillen tussen Limburgers en Hollanders. Limburgers lijken toch iets socialer en "volkser".
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_169572179
In Zuid Limburg hebben ze nogal last van criminele Marokkaantjes enzo, en ook redelijk wat probleemwijken, mss speelt dat mee.
Why stay small, if you can grow big..
pi_169572183
TS is wereldvreemd ze zitten overal ongeinformeerde dwaas date bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door HendrikV op 16-03-2017 19:41:45 ]
pi_169572225
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:15 schreef HendrikV het volgende:
TP is wereldvreemd ze zitten overal ongeinformeerde dwaas date bent.
Wat staat hier? _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169572257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:15 schreef HendrikV het volgende:
TP is wereldvreemd ze zitten overal ongeinformeerde dwaas date bent.
Eigenlijk in alle gebieden waar je veel sociale woningbouw hebt vind je veel PVVers. Ook logisch want het goedkope woonklimaat maakt deze omgeving bij uitstek geschikt immigranten en wat dan niet te dumpen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_169574847
Ahh vandaar dat we in brabant relatief weinig sociale huurwoningen hebben en erg veel PVV stemmen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:51:21 #15
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169575173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:46 schreef Dejannn het volgende:
We kennen natuurlijk allemaal het anti-Islam riedeltje van de PVV inmiddels wel. Maar wat mij opviel is dat de gemeenten waar de PVV het grootst is geworden in delen van het land liggen (Groningen, Limburg) waar volgens mij amper burgers van allochtone komaf wonen :).
Dat herken ik wel. Ik heb een tijdje in Emmen gewoond waar je dus echt vrijwel nooit een allochtoon tegenkomt (wat ik ervan begrijp is dat Turken en Marokkanen samen maar 1,2% van de bevolking uitmaken) en ik zag net dat PVV daar de grootste partij is geworden. Dat verraste me niet want het is wel een stad met een wat in zichzelf gekeerd sfeertje, maar het is eigenlijk wel heel vreemd.
pi_169575283
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:51 schreef beantherio het volgende:

Dat herken ik wel. Ik heb een tijdje in Emmen gewoond waar je dus echt vrijwel nooit een allochtoon tegenkomt (wat ik ervan begrijp is dat Turken en Marokkanen samen maar 1,2% van de bevolking uitmaken) en ik zag net dat PVV daar de grootste partij is geworden. Dat verraste me niet want het is wel een stad met een wat in zichzelf gekeerd sfeertje, maar het is eigenlijk wel heel vreemd.
Ligt Ter Apel niet vlak bij Emmen? Waar zoveel gedoe was rond nieuw aangekomen asielzoekers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169575286
Emmen ligt naast ter apel (belletje rinkelen)

1,2% turk/maroc zegt weinig misschien woont er wel een groep bosniers/pakistanen ik noem maar is wat geks. Of bedoel je dat 98.8% van emmen autochtoon/hollands is ?
pi_169575352
Simpel, dat soort mensen zoeken gewoon ergens de schuld.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:05:19 #19
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169575459
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ligt Ter Apel niet vlak bij Emmen? Waar zoveel gedoe was rond nieuw aangekomen asielzoekers.
Dat ligt wel in de buurt maar niet in dezelfde gemeente en zelfs niet in dezelfde provincie. En toen ik er woonde (rond 2010) was de PVV er ook al populair.
pi_169575573
Ter apel is al heel lang een asiel hub :p En dat ligt toch echt vlakbij ;) kijk is op de kaart..

Ik woon op 300 meter van de belse grens af ik kom dus nooit een belg tegen volgens jouw??
pi_169575592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:09 schreef HendrikV het volgende:
Ter apel is al heel lang een asiel hub :p en dat ligt toch echt vlakbij ;) kijk is op de kaart..
En ik heb begrepen dat die mensen met de trein aankomen. In Emmen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169575705
Enorme werkloosheid en armoede gecombineerd met het volledig negeren van die problematiek in de regio's door andere partijen de afgelopen 40 jaar heeft helaas een flinke voedingsbodem gecreëerd voor Wilders. In Zuid-Limburg zijn de mijnen dicht gegaan en vervolgens zijn is er een minieme hoeveelheid aan banen bij gekomen.
pi_169584585
Die mensen zijn werkend arm of werkloos. De mensen hebben zelf niet de opleiding en hebben of zien geen opties om zelf hun eigen leven te verbeteren.

Die mensen denken dat 'linkse rijken' en 'buitenlanders' in de randstad de oorzaak zijn van hun problemen. Wilders 'verwoort' dat. Ze snappen dat Wilders niets kan doen aan de 'linkse rijken' en 'de buitenlanders'. En dan gebeurt het verwonderlijke. Om een of andere reden nemen die mensen aan dat Wilders aan hun kant staat, omdat Wilders de zondebok aan wijst die zij het liefst aangewezen zien worden. Ze geloven echt dat Wilders er is voor de lage klasse in bijv Limburg of volkswijken. Maar het is een soort van drogreden 'by association'.

Zeer opmerkelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door Pandarus op 17-03-2017 02:09:01 ]
pi_169584655
Laatst nog ontkracht door onze staatsomroep : Er zijn ook veel hoger opgeleiden (midden opleiding is de grootste groep) ,vrouwen,redelijk veel allochtonen,ondernemers,jong en oud (65+ wel een heel stuk minder) die op de PVV stemmen.

Dat jij lekker in een bubbel leeft en alles in simpele hokjes wilt plaatsen be my gast. Maar dat lukt niet als het over een groep van 1.5mil stemmers gaat.

https://www.nporadio1.nl/(...)s-over-pvv-kiezers-2
pi_169584663
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:46 schreef Dejannn het volgende:
We kennen natuurlijk allemaal het anti-Islam riedeltje van de PVV inmiddels wel. Maar wat mij opviel is dat de gemeenten waar de PVV het grootst is geworden in delen van het land liggen (Groningen, Limburg) waar volgens mij amper burgers van allochtone komaf wonen :).

Wat beweegt juist deze mensen, die dus in het dagelijks leven volgens mij amper tot niet met allochtonen te maken hebben, om op de PVV te stemmen? Is het een simpelweg xenofobie (misschien aangewakkerd door berichten uit de media) of spelen andere factoren een rol?
Xenofobie? Ben je een trol?
Maar wat dacht je van de landsgrenzen. Of dacht je dat alles goed ging in Duitsland?
pi_169584668
Wat een onzin. Er is nergens zo een sterke corrolatie tussen opleidingsniveau, sociale klasse en regio als bij de PVV. Pure nonsens om te suggereren dat onder alle bevolkingslagen de PVV evenredig vertegenwoordigd zijn.
pi_169584675
Evenredig hoor je mij nergens zeggen.


https://www.nporadio1.nl/(...)s-over-pvv-kiezers-2


Stukje uit de link : De derde mythe is dat PVV’ers alleen richting de Duitse grens of in vissersdorpen substantiële aanhang heeft. De dorpen waar geen ‘buutenlanders’ te vinden zijn en waar men dat graag zo wil houden. Dit idee leeft nog steeds onder hoogopgeleiden in Amsterdam en Utrecht.


Volgens mij hebben ze het in de laatste regel over jouw. (k)
pi_169584718
Mijn (k)?


quote:
Evenredig hoor je mij nergens zeggen.
Misschien moet je beter lezen wat ik schrijf. Ik zeg namelijk expliciet dat ik het je niet heb horen zeggen. Je suggereert het.

Ik weet ook niet wat voor nut heeft om daar nu nog naar te kijken, een peiling van de Hond uit 2016. Als je gewoon naar het artikel gebaseerd op de uitslag kijkt, zie je de sterkste correlaties bij de PVV.


Trouwens een bizar slecht artikel. 'Dit idee leeft nog steeds onder hoogopgeleiden in Amsterdam en Utrecht.' en dan geen citaat. De manier waarop dat verwoord is, verraad gelijk de intentie. Maar misschien heeft het artikel in zekere zin ook gelijk. Er werken schijnbaar ook PVV-stemmers voor de NOS. Dat verwachten de hoog-opgeleiden in Amsterdan en Utrecht vast ook niet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Pandarus op 17-03-2017 02:24:06 ]
pi_169584746
Ahh 2017 is 75 dagen onderweg dus alles wat in 2016 is gebeurt, onderzocht en of uitgebracht is niet relevant!

Dat artikel refereerd naar 5/6 tal bronnen en jij pikt er maar 1 uit om te benoemen (de hond) hedde gij een hekel aan de beste man ofzo ?

http://www.socialevraagst(...)eografie-van-de-pvv/


Piep 22 dec 2016 :( niet relevant sorry

[ Bericht 37% gewijzigd door HendrikV op 17-03-2017 02:32:37 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 04:50:46 #30
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169584906
Waarom hebben mensen bij wie nog nooit ingebroken is een slot op hun deur? Is dat ook paranoia? Is dat ze ook aangepraat?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 05:25:56 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169584919
Naast de hoge werkloosheid in de provincie Groningen en in Limburg, is daar ook een behoorlijke vergrijzing doordat jongeren wegtrekken naar waar wel werk is.
De zorg voor onze bejaarden is iets waar Wilders zich óók actief mee bezig houdt en hij is in die bevolkingsgroep vrij populair bij mijn weten.
pi_169585127
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:25 schreef Lunatiek het volgende:
Naast de hoge werkloosheid in de provincie Groningen en in Limburg, is daar ook een behoorlijke vergrijzing doordat jongeren wegtrekken naar waar wel werk is.
De zorg voor onze bejaarden is iets waar Wilders zich óók actief mee bezig houdt en hij is in die bevolkingsgroep vrij populair bij mijn weten.
Tsja, niet slim. Hij roeptoetert het wel, maar zijn daden zijn anders.

quote:
De zorg
De PVV beloofde dat de zorg beter en betaalbaar zou worden en ouderen meer rechten en voorzieningen zouden krijgen.

In werkelijkheid stemde de fractie in de Tweede Kamer

voor hogere eigen bijdragen
voor bezuiniging op het persoonsgebonden budget
voor bezuinigingen op de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70

De PVV zegt tegen de marktwerking in de zorg te zijn, maar stemde

voor particuliere investeringen in ziekenhuizen
voor winstuitkeringen in ziekenhuizen
voor betaalde voorrangszorg via SOS-artsen
tegen een meer inkomensafhankelijke premie
tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen
tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg
tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden, waardoor meervoudig gehandicapten en mensen met een intensieve zorgvraag nu geen gebruik kunnen maken van een pgb
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 09:06:40 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169585858
Het zijn precies de plekken waar de NSB vroeger groot was ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169586471
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:46 schreef Dejannn het volgende:
Maar wat mij opviel is dat de gemeenten waar de PVV het grootst is geworden in delen van het land liggen (Groningen, Limburg) waar volgens mij amper burgers van allochtone komaf wonen :).

Wat beweegt juist deze mensen, die dus in het dagelijks leven volgens mij amper tot niet met allochtonen te maken hebben, om op de PVV te stemmen?
Omdat ze dat ook graag zo willen houden.
standaarddrinker
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 09:52:18 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169586501
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:49 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Omdat ze dat ook graag zo willen houden.
Angst dus voor iets wat ze niet kennen....

Het is trouwens wel verkeerd om zo'n hele regio nu PVVer te noemen het is slechts de grootste partij geworden meer niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169586512
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Angst dus voor iets wat ze niet kennen....

Het is trouwens wel verkeerd om zo'n hele regio nu PVVer te noemen het is slechts de grootste partij geworden meer niet.
Maar moet ik dan eerst door een vrachtwagen overreden worden om te zeggen dat ik dat niet wil?
standaarddrinker
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 09:53:43 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169586521
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar moet ik dan eerst door een vrachtwagen overreden worden om te zeggen dat ik dat niet wil?
}:| Volgensmij was die man in haaksbergen gewoon een autochtone nederlander :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 09:54:42 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169586536
In Emmen is de SP bijvoorbeeld de tweede partij... dus net als overal is het gewoon ontzettend verdeeld. 18% PVV, 15% SP, 15% VVD, 15% CDA

In vlagtwedde hetzelfde...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169586556
Waarom zou in de gemeente Pekela de PVV zo groot zijn? Iets met een AZC..
standaarddrinker
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 09:57:29 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169586567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zou in de gemeente Pekela de PVV zo groot zijn? Iets met een AZC..
In pekela staan zowel de PVV als de SP op 24% gevolgd door de VVD en CDA op 10%
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169586591
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In pekela staan zowel de PVV als de SP op 24% gevolgd door de VVD en CDA op 10%
Bedankt voor deze aanvulling.
standaarddrinker
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00:44 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169586609
De PVV was het grootste in kerkrade waar ze 28% kregen. Daar is het verschil ook het grootste met de nummer 2 SP op 19%
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 10:02:31 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169586631
Ik vind het wel een grappig patroon dat in alle steden waar de PVV erg groot is de SP ook relatief erg groot is... Blijkbaar putten die twee partijen toch uit een zelfde bron. En ik denk dus dat zeker werkloosheid in die regio's er mee van doen heeft. Er zijn daar gewoon erg weinig banen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169587619
Ik kom oorspronkelijk uit Limburg (weert) en ik heb het gevoel dat mensen daar denken dat de politiek heel ver van ze af staat, niet voor hun belangen opkomt. De economie daar trekt nog veel minder aan dan in de rest van Nederland terwijl de negatieve dingen - zoals de verhoging van de AOW leeftijd - wel direct te voelen is.

Het argument dat er geen 'buitenlanders' daar wonen is denk ik niet helemaal waar. Waar ik vandaan kom zijn er juist vrij veel problemen met mensen met een migratieachtergrond en is een groot AZC.

Ik heb overigens een hekel aan het elitaire gedrag van mensen uit de Randstad die doen alsof er alleen maar domme, wereldvreemde mensen wonen.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 14:27:58 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169591455
hier trouwens een leuk kaartje van tweede partijen

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169591519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:46 schreef Dejannn het volgende:
We kennen natuurlijk allemaal het anti-Islam riedeltje van de PVV inmiddels wel. Maar wat mij opviel is dat de gemeenten waar de PVV het grootst is geworden in delen van het land liggen (Groningen, Limburg) waar volgens mij amper burgers van allochtone komaf wonen :).

Wat beweegt juist deze mensen, die dus in het dagelijks leven volgens mij amper tot niet met allochtonen te maken hebben, om op de PVV te stemmen? Is het een simpelweg xenofobie (misschien aangewakkerd door berichten uit de media) of spelen andere factoren een rol?
Kijk ook eens of er een AZC in die gemeenten is of er ophef over een AZC was.
pi_169594987

Zie hier de beweegredenen van PVV'ers.
standaarddrinker
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:45:22 #48
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169595123
Wat een heerlijk volk is het ook, die kutbrabo's. :D
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169595435
Ik woon in zo'n PVV/SP regio in het noorden. Het is hier overigens prima wonen als je wat geld hebt. Veel ruimte en groen en vriendelijke dorpjes. De regio heeft in het verleden veel handenarbeiders aangetrokken in de landbouw en turfwinning. Toen dat werk wegviel is een deel vervallen in een lethargie die voor sommige families al vele generaties duurt. Voor velen zou werkverschaffing orde en tucht beter zijn dan de vrijheid die de mensen nu krijgen om hun hand op te houden en met hun hond te roken achter de TV. SP en PVV zijn de typische partijen waar deze paupers op stemmen. Beide partijen zijn sociaal (eerlijk delen met die rijke stinkerts) en conservatief: verheerlijking van vroeger waarin er nog geen autochtonen rondliepen.
pi_169596093
Brabos <3

Kaartje met de 2de partij per gemeente. Geeft iig een ander beeld (genuanceerder) als dat alle zeikerds hiero proberen neer te zetten. Lekker de boel framen zodat je eigen wereldbeeld klopt ga de gang.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:38:05 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169597282
ze zijn banger voor enge allochtonen dan daadwerkelijk hun leven te verbeteren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:05:57 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169600327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:37 schreef DrDentz het volgende:

Zie hier de beweegredenen van PVV'ers.
Wat is dat voor rare gemeente? Rucphen :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_169609291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:46 schreef Dejannn het volgende:
We kennen natuurlijk allemaal het anti-Islam riedeltje van de PVV inmiddels wel. Maar wat mij opviel is dat de gemeenten waar de PVV het grootst is geworden in delen van het land liggen (Groningen, Limburg) waar volgens mij amper burgers van allochtone komaf wonen :).

Wat beweegt juist deze mensen, die dus in het dagelijks leven volgens mij amper tot niet met allochtonen te maken hebben, om op de PVV te stemmen?
Ook de mensen in plaatsen waar weinig allochtonen wonen betalen mee aan de immigratie faal.
Het is niet alsof je kunt kiezen waar je belasting voor betaalt.

En die mensen zien ook dat het in plaatsen waar wel veel niet westerse allochtonen wonen, nu niet echt een succes is.
quote:
Is het een simpelweg xenofobie
:|W 8)7 xenofobie, een woord wat gebruikt wordt door voorstanders van de massaimmigratie om hun tegenstanders zwart te maken :r
Je weet dat dit niks met de werkelijke betekenis van "fobie" te maken heeft ?
pi_169609312
standaarddrinker
pi_169609434
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:51 schreef beantherio het volgende:
Dat herken ik wel. Ik heb een tijdje in Emmen gewoond waar je dus echt vrijwel nooit een allochtoon tegenkomt (wat ik ervan begrijp is dat Turken en Marokkanen samen maar 1,2% van de bevolking uitmaken) en ik zag net dat PVV daar de grootste partij is geworden. Dat verraste me niet want het is wel een stad met een wat in zichzelf gekeerd sfeertje, maar het is eigenlijk wel heel vreemd.
Dan zat jij waarschijnlijk in de goede buurt van Emmen, want ook daar lopen er aardig wat niet-westerse allochtonen rond.

Dat de gemeente vorig jaar statushouders wilde vestigen in de wijk Angelso (waar toch al aardig wat allochtonen wonen) viel ook niet in goede aarde.
Vanzelfsprekend is dit zo`n beetje de armste wijk van de gemeente, wonen er geen raadsleden of wethouders en wordt de bewoners niets gevraagd.
https://www.emmen.nu/nieu(...)ers-in-angelslo.html
quote:
Ondanks verzet vanuit de buurt gaan in de wijk Angelslo in Emmen vijftig statushouders wonen. De gemeenteraad van Emmen stemde donderdag met grote meerderheid in met dit plan.
De voormalige asielzoekers komen tien jaar lang te wonen in de voormalige basisschool Vijverkroost aan de Heemingeslag. Wijkbewoners zijn boos dat ze de plannen via de media moesten vernemen. Bovendien willen dat eerst de drugs en geluidsoverlast in de buurt opgelost moeten worden.
Volgens een raadsmeerderheid is het belangrijk dat de omwonenden mee mogen praten als het gaat om huisvesten van statushouders, maar hoeft de raad geen toestemming te vragen.
Ja, dan moet je het niet raar vinden dat de bewoners dan PVV gaan stemmen 8)7
pi_169609647
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:56 schreef Isabeau het volgende:
Ligt Ter Apel niet vlak bij Emmen? Waar zoveel gedoe was rond nieuw aangekomen asielzoekers.
En die asielzoekers reizen zowat dagelijks met de bus naar Emmen (waar meer te doen is)
Voor de bus betalen doen ze vanzelfsprekend niet.....
http://www.telegraaf.nl/b(...)egen_overlast__.html
quote:
Tientallen Marokkaanse en Albanese asielzoekers terroriseren in Ter Apel de buslijn tussen het asielzoekerscentrum en Emmen.
Bijna iedere rit is het raak, zo stelt busvervoerder Qbuzz die na een stortvloed van klachten permanent beveiligers op de route heeft gezet.
De gemeente Vlagtwedde neemt ook maatregelen en zet onder meer cameratoezicht in.

De laatste weken is het volledig uit de hand gelopen op lijn 73, de zogeheten vluchtelingenlijn tussen Groningen en Emmen die stopt bij het asielzoekerscentrum in Ter Apel.
„Ze stappen in groepjes op en zorgen voor intimiderend gedrag.
En betalen doen ze standaard niet. Ze hebben geen officiële papieren dus een boete geven heeft geen zin. En dat weten zij ook”, stelt woordvoerder Michel van der Mark van Qbuzz.
In Ter Apel en Emmen zorgen de asielzoekers bovendien voor overlast. Er zijn de laatste weken veel klachten over intimidatie en zakkenrollers.

De buschauffeurs zijn alle bedreigingen zat en drongen afgelopen week bij hun werkgever aan op harde actie. Sindsdien is er permanent beveiliging bij de haltes op het azc en het station in Emmen.
En ook dit soort zaken onthouden ze wel in Emmen en Ter Apel als er verkiezingen zijn:
http://www.dvhn.nl/archie(...)tallen-20850276.html
quote:
Binnen een week heeft de politie zeven mensen uit het asielzoekerscentrum Ter Apel opgepakt voor grootschalige winkeldiefstal en heling. De middenstand klaagt over het grote aantal diefstallen.
Woensdag pakte de politie zes Oost-Europeanen uit het azc op bij een auto in Ter Apel. Die zat vol gestolen kleding en parfum. Het zestal van 21 tot 36 jaar oud zit nog vast en wordt gehoord.

Een week eerder was het ook raak. Toen werd een 31-jarige bewoner van het asielcomplex opgepakt. De politie was getipt door personeel van een supermarkt in het dorp, dat hem had zien stelen. De man had artikelen bij zich uit meerdere winkels in Ter Apel.
http://www.elsevier.nl/ne(...)e-marokkanen-400719/
quote:
De binnenstad van Groningen wordt geplaagd door groepen jonge asielzoekers die op grote schaal zakkenrollen. Het zou vooral gaan om Marokkanen.

De jongens zouden in afwachting van hun asielprocedures in asielzoekerscentra in de provincie wonen, bijvoorbeeld op de opvanglocatie in Ter Apel en het azc in Onnen.

Het gaat wederom om groepen die tegen beter weten in asiel aanvragen. Marokko staat namelijk te boek als een veilig land, en de kans op een asielstatus is daarom nagenoeg nihil. Ze gaan wel de asielprocedure in, en strijken in veel gevallen ook nog een ‘oprotpremie’ op die kan oplopen tot 1.950 euro.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:49:18 #57
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_169610091
Als stem tegen de VVD
pi_169610567
Wel apart om te zien dat mensen die buiten het Noorden, oosten en het zuiden wonen, het beste denken te weten hoe het er daar aan toe gaat...
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:10:44 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169610605
quote:
Wat een mongolenvolk :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_169610695
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een mongolenvolk :')
Hebben ook gewoon 1 stemrecht, net zoveel waard als die van jou.
standaarddrinker
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:18:06 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169610786
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hebben ook gewoon 1 stemrecht, net zoveel waard als die van jou.
Vind je?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_169610938
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Vind je?
Ik ga daar wel van uit.
standaarddrinker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')