Bron.quote:Het Europees Parlement heeft zich vandaag met 510 tegen 126 stemmen tegen invoering van de Duitse wegentol gekeerd. ,,De Europese Commissie moet de bezwaarprocedure tegen deze wet weer opstarten", vinden EU-parlementariërs Wim van de Camp en Jeroen Lenaers (CDA). Het duurt minstens nog tot 2020 voordat Nederlandse autorijders tol moeten betalen om op de Duitse autobahn te rijden.
Volgens het parlement discrimineert de Duitse tol op basis van nationaliteit. Het plan voorziet in wegenvignetten voor de Autobahn die voor schone auto's goedkoper zijn dan voor vuilere. Duitse weggebruikers krijgen als compensatie korting op de wegenbelasting die hoger is naarmate een auto milieuvriendelijker is. ,,Buitenlandse weggebruikers betalen dus de tekorten in de Duitse wegenbelasting", stelt Van de Camp.
,,We willen niet wachten tot een Europese rechter over een paar jaar de wet naar de prullenbak verwijst. Voorkomen is beter dan genezen", aldus de CDA' ers.
De uitspraak van het Europees Parlement gooit ook roet in de plannen van de Nederlandse partij 50 Plus. Eerder noemde lijsttrekker Henk Krol het plan van de Duitsers 'geen slecht idee', omdat de Nederlandse wegen veel worden gebruikt door weggebruikers uit het buitenland.
Dat zijn maar eenmalige kosten.quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:16 schreef tcr het volgende:
Mooi, alleen nog wel een groene vignet halen voor de binnensteden...
Met de opdracht die ze gekregen hebben, ook van de Duitsers.quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:42 schreef LXIV het volgende:
Die tol is een kutplan, maar als de Duiters een kutplan willen uitvoeren moeten ze dat zelf weten. Waar bemoeit de EU zich mee?
Zij zijn zelf met de regeltjes van de EU akkoord gegaan die ze o.a. ook zelf hebben bedacht.quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:42 schreef LXIV het volgende:
Die tol is een kutplan, maar als de Duiters een kutplan willen uitvoeren moeten ze dat zelf weten. Waar bemoeit de EU zich mee?
Otto Normalverbraucher is hierin gerolt zonder er iets van te wetenquote:Op woensdag 15 maart 2017 14:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Zij zijn zelf met de regeltjes van de EU akkoord gegaan die ze o.a. ook zelf hebben bedacht.
Wie?quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Otto Normalverbraucher is hierin gerolt zonder er iets van te weten
Hönkquote:
Joe Sixpack of Jan Modaalquote:
Ze hadden een aantal jaren geleden al een gemiddelde berekening gemaakt hoeveel Euro's de ondernemers gingen mislopen. Het ging over tientallen miljarden terwijl de tol maar iets meer dan 500 miljoen moest opleveren.quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:51 schreef tralalala het volgende:
Denk dat grenssteden zoals Kleve daar ook niet op zitten te wachten, die gaan een hoop inkomsten mislopen als Nederlanders daar geen boodschappen meer komen doen.
Of er moet een simpel systeem komen natuurlijk, ipv die achterlijke stickers.
Nee hoor. Als we een systeem hebben om ook buitenlandse automobilisten te pakken, is er geen probleem. Zie ook dat hele Belgische vrachtwagencameragedoe.quote:Om deze reden zal de kilometerheffing ook afgeschoten worden. Wij moeten per kilometer betalen terwijl buitenlandse automobilisten gratis over onze wegen mogen rijden.
Helaas, eigen volk mag je wel discrimineren.quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:14 schreef HSG het volgende:
Om deze reden zal de kilometerheffing ook afgeschoten worden. Wij moeten per kilometer betalen terwijl buitenlandse automobilisten gratis over onze wegen mogen rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |