abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 mei 2017 @ 16:45:52 #151
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_171304014
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:39:31 #152
332671 crew  indiaantje89
pi_171305158
Jawel joh, Black Thumbnail + Knocked Up _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 mei 2017 @ 18:25:06 #153
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_171306117

Hier in ieder geval een nummertje.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 18:41:45 #154
332671 crew  indiaantje89
pi_171306574
Geen houthakkers blouse? Valt tegen.
pi_171306955
Headliners 2018 zijn blijkbaar al getekend http://festileaks.com/2017/05/headliners-pinkpop-2018-zijn-rond/
  maandag 29 mei 2017 @ 18:57:20 #156
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171307093
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:52 schreef Adrie072 het volgende:
Headliners 2018 zijn blijkbaar al getekend http://festileaks.com/2017/05/headliners-pinkpop-2018-zijn-rond/
de genoemde geruchten geven maar weer aan dat de groep headliners klein is.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 19:13:28 #157
332671 crew  indiaantje89
pi_171307529
Ik had meer geschrokken als Pearl Jam niet bij de geruchten had gezeten. Pinkpop is natuurlijk erg belangrijk voor Pearl Jam en licht het festival in hart.

Alleen pech voor Pinkpop dat ze afgelopen 17 jaar verhinderd waren :).
  maandag 29 mei 2017 @ 19:37:37 #158
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171308170
Jan Smeets: “Ik begrijp mensen die Pinkpop dit jaar overslaan”

Jan Smeets kan leven met het gegeven dat sommige vaste Pinkpopgangers de aankomende editie overslaan. De festivalbaas meldt aan De Limburger dat hij begrijpt dat sommigen verstek laten gaan vanwege de programmering van dit jaar, zo valt te lezen op de website van 1Limburg.

Het zijn voornamelijk de rockliefhebbers die zich dit jaar van het festival hebben afgekeerd. Jan Smeets: “Pinkpop is en blijft van de rock. Dat is dit jaar de missing link in het programma. Ik begrijp het als iemand een jaartje overslaat.”

Omdat vaste Pinkpopgangers het festival links laten liggen, verloopt de kaartverkoop stroever dan anders. Met nog slechts een paar dagen te gaan voordat Pinkpop losbarst, zijn tickets nog volop verkrijgbaar. Het festival vraagt ¤195 voor weekendtickets, maar via TicketSwap gaan ze al voor ¤150 over de toonbank. Via OOR kun je zelfs drie dagen Pinkpop bezoeken voor slechts ¤134 (en dan heb je er ook nog een tweejarig abonnement op het magazine bij).

Hoewel het programmabudget dit jaar steeg tot 7,5 miljoen euro, trekken de dure artiesten tot nu toe niet de gewenste bezoekersaantallen. Het rendement valt volgens Jan Smeets dan ook tegen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_171312580
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:52 schreef Adrie072 het volgende:
Headliners 2018 zijn blijkbaar al getekend http://festileaks.com/2017/05/headliners-pinkpop-2018-zijn-rond/
Er is helemaal niks getekend.

pi_171312895
Duidelijk!
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 22:26:38 #161
332671 crew  indiaantje89
pi_171313639
Ik ga nooit meer....

2 seconde later is zijn belofte weer gebroken. Wat zouden we toch weinig te zeuren hebben zonder Jan.

[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 29-05-2017 22:58:51 ]
pi_171316686
Ik ben stiekem wel benieuwd naar wat Live gaat doen.
  maandag 29 mei 2017 @ 23:55:18 #163
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171316735
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Er is helemaal niks getekend.

[ afbeelding ]
Haha lol
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 09:09:06 #164
332671 crew  indiaantje89
  Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 09:31:08 #165
332671 crew  indiaantje89
pi_171320312
Het digitale programma boekje voor de liefhebbers:

https://bc.pressmatrix.co(...)09fccdeb8d2631/pages
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:57:34 #166
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_171332973
'Amerikaanse festivals kapen gewilde Pinkpop-artiesten weg'

quote:
Pinkpop krijgt steeds meer concurrentie van festivals in Amerika. Die kapen artiesten weg die Jan Smeets ook graag in Landgraaf wil zien.

"De Engelse band Royal Blood wilde ik dit jaar op Pinkpop, maar was niet beschikbaar. Want het duo treedt op in Amerika", aldus Smeets. "Ook de Foo Fighters hadden we graag willen hebben, maar die hadden zich weer eens in de datum vergist."
http://www.1limburg.nl/am(...)inkpop-artiesten-weg
pi_171333157
De foo fighters hadden zich in de datum vergist, hij verzint de smoezen wel. _O-
  Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 21:18:24 #168
332671 crew  indiaantje89
pi_171335089
Dat heeft hij ooit eerser ook geroepen over Paul McCartney (was voor vorig jaar)

Lijkt me heel raar dat je in zo'n miljoenen business niet duidelijk de datum doorgeeft aan die managers. Komt erg amateuristisch over. Daar schat ik Mojo eigenlijk hoger in dan dit.
pi_171335278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Dat heeft hij ooit eerser ook geroepen over Paul McCartney (was voor vorig jaar)

Lijkt me heel raar dat je in zo'n miljoenen business niet duidelijk de datum doorgeeft aan die managers. Komt erg amateuristisch over. Daar schat ik Mojo eigenlijk hoger in dan dit.
Volgens mij ligt het volgens Smeets niet aan Mojo maar aan het management van de Foo's, wat me ook raar lijkt, dat het dan alleen weer met Pinkpop misgaat en niet met alle andere festivals en shows van zo'n band.

Gewoon weer met een korreltje (zak) zout nemen die teksten van Smeets.
  Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 21:39:25 #170
332671 crew  indiaantje89
pi_171335685
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:24 schreef alopio het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het volgens Smeets niet aan Mojo maar aan het management van de Foo's, wat me ook raar lijkt, dat het dan alleen weer met Pinkpop misgaat en niet met alle andere festivals en shows van zo'n band.

Gewoon weer met een korreltje (zak) zout nemen die teksten van Smeets.
Maar misschien heeft Mojo/Pinkpop dan ook niet duidelijk genoeg de datum doorgegeven aan het FF management. En ook al is het waar, dan nog moet je dit niet naar buiten brengen.

Maar wat zouden toch weinig te klagen hebben in dit land zonder Jan.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:42:22 #171
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171335743
Dat concurrentie een struikelblok is voor Pinkpop snap ik wel.
pi_171335901
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:39 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar misschien heeft Mojo/Pinkpop dan ook niet duidelijk genoeg de datum doorgegeven aan het FF management. En ook al is het waar, dan nog moet je dit niet naar buiten brengen.

Maar wat zouden toch weinig te klagen hebben in dit land zonder Jan.
Dat kan inderdaad maar dat zou echt een enorme blunder zijn. Kan het me bijna niet voorstellen.

En ik vind het altijd leuk om naar Jan te luisteren hoor, is gewoon een mooi symbool voor PP, je moet hem niet al te serieus nemen maar zonder hem is het toch niet hetzelfde meer
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:50:02 #173
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_171335936
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:24 schreef alopio het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het volgens Smeets niet aan Mojo maar aan het management van de Foo's, wat me ook raar lijkt, dat het dan alleen weer met Pinkpop misgaat en niet met alle andere festivals en shows van zo'n band.

Gewoon weer met een korreltje (zak) zout nemen die teksten van Smeets
Misschien is het management van de Foo's ook wel altijd heel slordig, maar is het verschil dat andere festivals geen uithangbord hebben dat steeds te vroeg zijn mond voorbij praat?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:54:30 #174
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171336064
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef alopio het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad maar dat zou echt een enorme blunder zijn. Kan het me bijna niet voorstellen.

En ik vind het altijd leuk om naar Jan te luisteren hoor, is gewoon een mooi symbool voor PP, je moet hem niet al te serieus nemen maar zonder hem is het toch niet hetzelfde meer
zo is het... maar op fora worden zijn woorden altijd enorm serieus genomen als excuus om hem dan neer te sabelen.. jammer is dat.
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 09:11:15 #175
332671 crew  indiaantje89
pi_171342092
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef alopio het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad maar dat zou echt een enorme blunder zijn. Kan het me bijna niet voorstellen.

En ik vind het altijd leuk om naar Jan te luisteren hoor, is gewoon een mooi symbool voor PP, je moet hem niet al te serieus nemen maar zonder hem is het toch niet hetzelfde meer
Haha ik ben zeker niet anti-jan hoor. Heb wel respect voor die man dat hij op die leeftijd nog steeds zo enthousiast en vol liefde met zijn festival behandeld.

Goed smeren, niet te veel drinken, op tijd naar bed. Die man is een beetje een soort ongeruste vader voor de Pinkpoppers, en dat kan ik wel erg waarderen.
pi_171342582
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:54 schreef peaceman het volgende:

[..]

zo is het... maar op fora worden zijn woorden altijd enorm serieus genomen als excuus om hem dan neer te sabelen.. jammer is dat.
Ga weg joh _O-

die man roept serieus in 3 zinnen 'de headliners liggen al vast' en 'er is nog niks getekend'. Dat kan gewoon de schoolboeken in als hét voorbeeld van contradictio in terminis.

Vervolgens gaat hij een beetje een van zijn gedroomde headliners van 2017/2018 een veeg uit de pan geven, omdat zij niet weten wanneer het grote Pinkpop uit Landgraaf nu weer plaatsvindt. Terwijl het me toch echt het werk van een festival/boeker lijkt om helder te communiceren WANNEER je een band wil boeken. En zeker niet van een band van stadion-niveau als de Foo's maar verwachten dat ze op eigen houtje gaan kijken wanneer Pinkpop nu weer is, en dat weekend ongevraagd vrij gaan houden, want daar willen ze natuurlijk PERSE spelen. Als je zo'n band wil moet je er op tijd bij zijn en gewoon duidelijk zijn.

Plus hoeveel excuses hebben we nu al gehoord? Eerst kwamen ze, toen niet, toen was er niet genoeg geboden, toen zouden ze uberhaupt niet touren, toen was er miscommunicatie over de datum. Maar niks ligt aan Jan / Pinkpop uiteraard...

Zelfde met Pearl Jam, die willen zó graag, en zijn écht de huisband van PP, daarom komen ze ook al 15 jaar niet meer ofzo :')

En dat verhaal over Amerikaanse festival horen we ook al jaren, en als dat zo'n probleem is MOET JE MISSCHIEN NIET ZO VROEG IN HET SEIZOEN GAAN ZITTEN :D :D

Die man is seniel, niks meer en niks minder. Was een mooi uithangbord, moet nu lekker even op Pinkpop de boel openen en sluiten en verder niet in de pers naar voren treden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 10:01:22 #177
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171342838
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 09:43 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ga weg joh _O-

die man roept serieus in 3 zinnen 'de headliners liggen al vast' en 'er is nog niks getekend'. Dat kan gewoon de schoolboeken in als hét voorbeeld van contradictio in terminis.

Vervolgens gaat hij een beetje een van zijn gedroomde headliners van 2017/2018 een veeg uit de pan geven, omdat zij niet weten wanneer het grote Pinkpop uit Landgraaf nu weer plaatsvindt. Terwijl het me toch echt het werk van een festival/boeker lijkt om helder te communiceren WANNEER je een band wil boeken. En zeker niet van een band van stadion-niveau als de Foo's maar verwachten dat ze op eigen houtje gaan kijken wanneer Pinkpop nu weer is, en dat weekend ongevraagd vrij gaan houden, want daar willen ze natuurlijk PERSE spelen. Als je zo'n band wil moet je er op tijd bij zijn en gewoon duidelijk zijn.

Plus hoeveel excuses hebben we nu al gehoord? Eerst kwamen ze, toen niet, toen was er niet genoeg geboden, toen zouden ze uberhaupt niet touren, toen was er miscommunicatie over de datum. Maar niks ligt aan Jan / Pinkpop uiteraard...

Zelfde met Pearl Jam, die willen zó graag, en zijn écht de huisband van PP, daarom komen ze ook al 15 jaar niet meer ofzo :')

En dat verhaal over Amerikaanse festival horen we ook al jaren, en als dat zo'n probleem is MOET JE MISSCHIEN NIET ZO VROEG IN HET SEIZOEN GAAN ZITTEN :D :D

Die man is seniel, niks meer en niks minder. Was een mooi uithangbord, moet nu lekker even op Pinkpop de boel openen en sluiten en verder niet in de pers naar voren treden.
jij bent idd het schoolvoorbeeld van wat ik bedoelde.
;)
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 10:03:12 #178
332671 crew  indiaantje89
pi_171342874
Met dit soort dingen praat hij inderdaad "te veel", maar van de andere kant vermaak ik me er wel weer mee. Die knulligheid kan ik stiekem ook wel waarderen ipv van die saaie grijze duiven als Marek Lieberberg of Herman Schueremans :P.

Geef toe, er gebeurt altijd wel weer wat als Jan een interview geeft. Zal Pinkop misschien niet altijd ten goede komen, maar vermakend is het stiekem wel :).

Al denk ik soms wel als Jan Smeets zo hoor dat hij misschien interessante line-ups neer zou zetten als Mojo vandaag de dag. Want de Chef'Specials, Kensingtons, My Baby's komen allemaal uit de hoge hoed van Mojo. Hij was een paar jaar geleden ook erg tegen Gers Pardoel, maar Mojo gaf geen fuck en heeft dat toen gewoon doorgedrukt (was te zien in die Mr. Pinkpop documentaire, die namen Smeets ook niet helemaal serieus).
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 10:06:47 #179
332671 crew  indiaantje89
pi_171342951

Who the fuck dacht The Cult wel even dat ze waren. Zomaar afwijken van de heilige Pinksterdag en een paar minuten door spelen _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 10:10:25 #180
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_171343031
Seniel gaat me dan weer te ver :P
Maar hij lult al zolang ik pinkpop ken overal een puntje aan en niemand die kritische vragen stelt. Hij komt gewoon overal mee weg en misschien raaskalt hij daarom ook maar vaker wat, er is toch niemand die hem erop aanspreekt. Zelfs als ie Krezip als vervanging van een headliner presenteert doet ie nog alsof het een vooruitgang is.

En als Foo Fighters op het laatste moment afzegt met dat gebroken been van een paar jaar geleden, dan gewoon helemaal niks doen om bezoekers met hun peperdure kaartje tegemoet te komen. Dan kan je op zijn minst iedereen als gebaar voor mijn part een paar bonnen geven met binnenkomen. PP heeft daar neem ik aan ook wel een groot deel van de boekingskosten voor terug gekregen lijkt me. Maar zoiets doen ze dan natuurlijk ook niet. Of dat er 10 jaar geleden (ofzo) opeens uit het niets alles met bonnen op de camping betaald moest worden, eerst was een blikje bier daar nog een euro, opeens 2.50. En dan doen alsof het allemaal een vooruitgang is.

Alles is eigenbelang en dat begrijp ik natuurlijk wel, hij en mojo willen er natuurlijk zoveel mogelijk uitpersen. Maar als je dan doet alsof je Woodstock voor de hippies organiseert...
  woensdag 31 mei 2017 @ 10:14:31 #181
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171343109
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:10 schreef planethugo het volgende:
Seniel gaat me dan weer te ver :P
Maar hij lult al zolang ik pinkpop ken overal een puntje aan en niemand die kritische vragen stelt. Hij komt gewoon overal mee weg en misschien raaskalt hij daarom ook maar vaker wat, er is toch niemand die hem erop aanspreekt. Zelfs als ie Krezip als vervanging van een headliner presenteert doet ie nog alsof het een vooruitgang is.

En als Foo Fighters op het laatste moment afzegt met dat gebroken been van een paar jaar geleden, dan gewoon helemaal niks doen om bezoekers met hun peperdure kaartje tegemoet te komen. Dan kan je op zijn minst iedereen als gebaar voor mijn part een paar bonnen geven met binnenkomen. PP heeft daar neem ik aan ook wel een groot deel van de boekingskosten voor terug gekregen lijkt me. Maar zoiets doen ze dan natuurlijk ook niet. Of dat er 10 jaar geleden (ofzo) opeens uit het niets alles met bonnen op de camping betaald moest worden, eerst was een blikje bier daar nog een euro, opeens 2.50. En dan doen alsof het allemaal een vooruitgang is.

Alles is eigenbelang en dat begrijp ik natuurlijk wel, hij en mojo willen er natuurlijk zoveel mogelijk uitpersen. Maar als je dan doet alsof je Woodstock voor de hippies organiseert...
ik ken geen festival die bezoekers tegemoet komt bij afzeggingen. Zijn festivals overigens ook op geen enkele manier verplicht, omdat het programma altijd onder voorbehoud is.
  woensdag 31 mei 2017 @ 10:21:49 #182
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_171343222
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:14 schreef peaceman het volgende:

[..]

ik ken geen festival die bezoekers tegemoet komt bij afzeggingen. Zijn festivals overigens ook op geen enkele manier verplicht, omdat het programma altijd onder voorbehoud is.
dat kan wel zijn, maar als je headliner opeens niet komt en het lukt je niet om een vervanger te regelen dan kan je op zijn minst iets doen. Verzin dan maar iets ipv in de media weer te doen alsof je jezus zelf bent die het weer top geregeld heeft
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 10:22:29 #183
332671 crew  indiaantje89
pi_171343231
Dat vind ik ook wat te makkelijk, was gewoon duidelijk gevalletje overmacht en normaal dat je je geld niet meekrijgt. Je krijgt ook niet je geld terug als Barcelona gaat voetballen en Messi doet niet mee ivm een blessure. Er stonden nog 10 anderen op het veld, en dat geld voor Pinkpop ook (dat jaar: Rise Against, Placebo, Counting Crows, Pharell Williams,etc.)
pi_171343241
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:14 schreef peaceman het volgende:

[..]

ik ken geen festival die bezoekers tegemoet komt bij afzeggingen. Zijn festivals overigens ook op geen enkele manier verplicht, omdat het programma altijd onder voorbehoud is.
Pukkelpop bij Neill Young, en zo zijn er nog wel voorbeelden te vinden. Maar verder ben ik dát wel met je eens, maar dat is nog steeds geen reden zo'n quasi-gepikeerd te gaan zitten doen dat ze niet volgend jaar komen als jij je festivalletje teringvroeg houdt voor Amerikaanse begrippen.
pi_171343260
Er wordt gewoon in zo'n jaar pijnlijk duidelijk dat Pinkpop minder en minder voorstelt. De 'bijna uitverkochtte' Bieber-kaarten zijn er ook gewoon nog, praktisch ALLE soorten kaarten gaan voor spotprijsjes op Seatwave, Ticketswap, Viagogo, etc.

Ze hebben gegokt door in hetzelfde weekend als RaR te gaan zitten (die je overigens NOOIT zo hoort janken over amerikaanse festivals en whatnot), maar die gooien het dit jaar over de Duitse boeg. En dat moet Pinkpop zelf de kar trekken, en dat gaat niet.
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 10:26:19 #186
332671 crew  indiaantje89
pi_171343290
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:24 schreef Cyanide- het volgende:
Er wordt gewoon in zo'n jaar pijnlijk duidelijk dat Pinkpop minder en minder voorstelt. De 'bijna uitverkochtte' Bieber-kaarten zijn er ook gewoon nog, praktisch ALLE soorten kaarten gaan voor spotprijsjes op Seatwave, Ticketswap, Viagogo, etc.

Ze hebben gegokt door in hetzelfde weekend als RaR te gaan zitten (die je overigens NOOIT zo hoort janken over amerikaanse festivals en whatnot), maar die gooien het dit jaar over de Duitse boeg. En dat moet Pinkpop zelf de kar trekken, en dat gaat niet.
Maar de RAR line-up had je in NL ook niet mee uitverkocht :P. Terwijl RAR dit jaar gewoon blijkbaar weer gaat uitverkopen, maar daar ligt de markt toch ook weer behoorlijk anders dan hier ;).

Edit: Als ik een Duitser had geweest had ik als vaste RAR/Hurricane bezoeker volgens mij ook Die Toten Hosen/Beatsteaks/Kraftklub/Wirtz/Marsimoto (aka Marteria) en dat soort acts uitgekotst.

Dat is hetzelfde als we hier Kensington zouden laten headlinen met daarvoor Chef'Special. Nee dan vind ik het enigzins dat Pinkpop dat beter doet met Justin Bieber (wat je daarvan ook mag vinden wat je wil).
pi_171344567
Nee klopt, maar dat is wat ik bedoel. Voorheen wisten ze toch wel wat 'grote' namen mee te pakken doordat ze op RaR staan, dat valt nu grotendeels weg omdat die veel Duitse meuk neerzetten waar een NL-festival niks mee kan.
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 11:56:03 #188
332671 crew  indiaantje89
pi_171344857
Tsja... SOAD hebben ze, en Rammstein hadden ze vorig jaar (daar was RAR dit jaar te laat mee).

Green Day was in het verleden wel een grote band natuurlijk (in ieder geval niet kleiner dan Radiohead of een Linkin Park) maar dei hebben hun beste tijd gehad.

Kings Of Leon is de vervanger van de Foo Fighters. En is een noodgreep, al hoewel ik wel weer een keer zin heb om ze live te zien is dit natuurlijk bij lange na niet de gedroomde headliner, dat had voor velen met Foo Fighters wel anders geweest.

Ik vraag me af of ze nog geïnformeerd hebben naar Aerosmith. Ook die had Pinkpop niet doen uitverkopen, maar is wel een band van enig formaat en had voor de variatie in het Pinkpop verleden er niet misstaan. Radiohead is weggekaapt door BKS, en ook daar zou ik mijn twijfels hebben anno 2017 op een festival als Pinkpop.
pi_171345112
Dit speelde Liam gisteravond (z'n eerste soloshow)

Setlist:

Pre-tape: Fuckin' In The Bushes
1. Rock 'n' Roll Star
2. Morning Glory
3. Greedy Soul
4. Wall of Glass
5. Bold
6. Paper Crown
7. D'You Know What I Mean? (eerste keer sinds 2002)
8. Slide Away (eerste keer door Liam sinds 2009)
9. It Doesn't Have To Be What Way
10. You'd Better Run, You'd Better Hide
11. Universal Gleam
12. Be Here Now (eerste keer sinds 1998, met Bonehead)
-
13. Live Forever (a capella + tamboerijn)
pi_171347086
Je moet Smeets niet serieus meer nemen, maar is dat erg? Zie hem als mascotte van het festival, zoals indiaan aangeeft de bezorgde opa die "smeren" roept en dat je optijd naar bed moet. Net of Smeets überhaupt enige invloed heeft op de programmering, die is alleen als mr Pinkpop nog verbonden maar heeft geen enkele inspraak meer. Mojo's wil is wet.

En dat ie dan soms onzin praat, ach, het is een gezellige oom die je niet serieus moet nemen, maar als je dat inmiddels nog niet weet dan ligt dat toch echt aan de mensen zelf.

En geld terug of compensatie omdat een headliner afzegt? Pure onzin. Je komt voor het festival an sich en er zijn nog genoeg andere acts.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 mei 2017 @ 17:34:34 #191
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_171353346
https://www.facebook.com/(...)eos/308680059563269/

Liam live, da's zo gek nog niet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_171369289
https://3voor12.vpro.nl/u(...)rock-te-noemen~.html

Speciaal voor Cyanide- _O- meer Smeets genot.

Maar zoiets kan je toch eigenlijk niet zeggen over je vrij exclusieve headliner.
pi_171369487
quote:
De dag van Justin Bieber en Martin Garrix is de dag waar de meeste kaarten over de toonbank van zijn gegaan: 61.000 maar liefst (waarvan 31.000 weekendkaarten), en daarmee is de zaterdag uitverkocht.
vs



quote:
Ik heb er stiekem van gedroomd om het Pinkrock te noemen, want ik ben gewoon een rockliefhebber.'
vs

quote:
'Ik kijk het meest uit naar Passenger, Live en Guus Meeuwis.'
pi_171370205
Al lopen er maar 5 man rond op het terrein, Pinkpop = uitverkocht :P. Dat weet je nu toch wel ;)

Die maandag gaat heerlijk rustig worden, mooi kan ik van SOAD door naar een mooi KoL plekje.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:07:43 #195
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_171370639
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:07 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

vs

[ afbeelding ]

[..]

vs

[..]

Hoeveel weekendkaarten verkopen ze normaal gesproken eigenlijk? Iets zegt me dat die genoemde 30.000 verkochte weekendkaarten schromelijk overdreven zijn
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2017 @ 11:18:11 #196
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_171370846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

Hoeveel weekendkaarten verkopen ze normaal gesproken eigenlijk? Iets zegt me dat die genoemde 30.000 verkochte weekendkaarten schromelijk overdreven zijn
40 om 20 normaliter.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_171371049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

Hoeveel weekendkaarten verkopen ze normaal gesproken eigenlijk? Iets zegt me dat die genoemde 30.000 verkochte weekendkaarten schromelijk overdreven zijn
Wat D_A zegt, volgens mij 40k weekendkaarten, om 20k dagkaarten. Maar daar is jaren geleden (met The Stones destijds) al wat in geschoven aangezien weekendkaarten 'meer' opleveren, dus bij grote (lees: dure) artiesten verkopen ze liever wat meer dagkaarten. Of na dat jaar de verhouding weer teruggegaan is naar 40/20 weet ik dus niet.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:44:17 #198
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_171371388
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:27 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Wat D_A zegt, volgens mij 40k weekendkaarten, om 20k dagkaarten. Maar daar is jaren geleden (met The Stones destijds) al wat in geschoven aangezien weekendkaarten 'meer' opleveren, dus bij grote (lees: dure) artiesten verkopen ze liever wat meer dagkaarten. Of na dat jaar de verhouding weer teruggegaan is naar 40/20 weet ik dus niet.
ok duidelijk, dan verwacht ik eerder dat er 15.000 weekendkaarten deze keer verkocht zijn. Als ik naar mijn eigen omgeving kijk dan gaat hooguit 1 van de 5 die vorig en andere jaren blind een kaartje kochten.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:44:30 #199
85962 ioko
I Appear Missing
pi_171371393
Ik ga dit jaar voor de 3e keer in 20 jaar niet. Komt niet alleen door het programma trouwens, maar wel voor een groot deel, maar ook omdat ik op maandag niet kan.

Ik had Live, Liam en System of a down graag gezien.

Ben er volgend jaar vast weer bij.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_171371697
Had toch wel verwacht dat die maandag iets beter zou verkopen. Al hoewel ik denk dat ze met Biffy Clyro erbij een nog betere dag hadden gehad ipv Sum 41.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:44 #201
134538 chansadres
Black & White
pi_171371865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Had toch wel verwacht dat die maandag iets beter zou verkopen. Al hoewel ik denk dat ze met Biffy Clyro erbij een nog betere dag hadden gehad ipv Sum 41.
Ik heb zelf getwijfeld maar als SoaD de main stage afsluiter was geweest had ik het gedaan. SoaD voor een uurtje is het niet echt waard. Zeker omdat ik beide Ziggo Dome concerten heb gezien. Laatste keer tikten ze ongeveer 2,5 uur. Dan is 1 uurtje wel erg kort...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_171371962
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:10 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik heb zelf getwijfeld maar als SoaD de main stage afsluiter was geweest had ik het gedaan. SoaD voor een uurtje is het niet echt waard. Zeker omdat ik beide Ziggo Dome concerten heb gezien. Laatste keer tikten ze ongeveer 2,5 uur. Dan is 1 uurtje wel erg kort...
Ja eens, ik vind KoL ook erg tof. Maar hun muziek zou overdag ook nog redelijk goed uit de verf kunnen komen. Bij SOAD heb ik veel meer het idee dat ze in het donker stukken beter overkomen dan overdag. Of best of both world, beide 1,5 uur gegeven.

En die ZiggoDome show was idd enorm tof.
pi_171371984
Wie waren trouwens de gast artiesten bij Guus Meeuwis in het Philips stadion? Benieuwd of die ook vrienden meeneemt naar Pinkpop :).
pi_171380809
pinkpop bestaat alleen nog maar om zo veel mogelijk poen binnen te harken. voor de muziek doen ze t al lang niet meer.
  donderdag 1 juni 2017 @ 19:51:09 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171381268
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:28 schreef FlipjeHolland het volgende:
pinkpop bestaat alleen nog maar om zo veel mogelijk poen binnen te harken. voor de muziek doen ze t al lang niet meer.
en alle andere festivals doen het puur voor ons? _O-

Een festival is gewoon een bedrijf met als doel winst maken.
pi_171381401
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:51 schreef peaceman het volgende:

[..]

en alle andere festivals doen het puur voor ons? _O-

Een festival is gewoon een bedrijf met als doel winst maken.
justin bieber is het failliet van pinkpop.
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:05:07 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171381520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:58 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

justin bieber is het failliet van pinkpop.
omdat?
pi_171381852
Pinkpop volgens de meeste:
pi_171382228
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Pinkpop volgens de meeste:
[ afbeelding ]
Je lijntjes staan scheef, wat een kut uitlijning }:|
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:59:18 #210
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171382722
Ze krijgen gewoon de bezoekersaantallen die ze verdienen met die line-up. Pinkpop kan het gezien hun concept (weinig activiteiten naast de muziek) gewoon niet permitteren om een line-up te produceren als dit jaar. Soms heb je gewoon een beetje pech met de headliners, maar dan moet je er alsnog meer van kunnen maken dan dit.

Dan heb je zo'n line-up en dan boek je SOAD maar voor een uurtje, ook wel een gefaal eerste klas.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  donderdag 1 juni 2017 @ 21:02:21 #211
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_171382797
rustig op Pinkpop is ook wel eens lekker, je kan snel bonnen halen en sneller aan drank komen.
pi_171385547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:02 schreef KingRadler het volgende:
rustig op Pinkpop is ook wel eens lekker, je kan snel bonnen halen en sneller aan drank komen.
PP vind ik juist ideaal qua snelheid drinken/eten bij drukte. Op dat veld loop je altijd makkelijk ff naar een bar en heb je snel je drinken/eten.
Denk dat een mindere kaartverkoop vooral op de campings te merken zal zijn.
pi_171386588
Ik ben twee keer geweest en PP is gewoon niet mijn festival, ligt niet aan PP hoor maar ik ben gewoon iemand die wat meer wil op een festival dan alleen maar keuze uit 2 bands tegelijk en ook niks eromheen qua aankleding. Lowlands, Pukkelpop, DTRH, BKS is meer mijn ding. Op Pinkpop "verveel" ik me vrij snel.

Ik vind Pinkpop trouwens wel een ideaal festival om lekker met een biertje voor de tv te kijken. Want goede muziek is er wel degelijk aanwezig!
  vrijdag 2 juni 2017 @ 05:13:26 #214
134538 chansadres
Black & White
pi_171389974
Ik heb gehoord dat ze toestemming hebben om System of a Down uit te zenden. Dat word thuis genieten. Eerste concert van de tour bevatte enkele verrassingen. Die zullen jammer genoeg waarschijnlijk niet meer in de setlist zitten voor Pinkpop als ze 1,5 uur moeten schrappen...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  Moderator vrijdag 2 juni 2017 @ 09:03:39 #215
332671 crew  indiaantje89
pi_171391036
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 05:13 schreef chansadres het volgende:
Ik heb gehoord dat ze toestemming hebben om System of a Down uit te zenden. Dat word thuis genieten. Eerste concert van de tour bevatte enkele verrassingen. Die zullen jammer genoeg waarschijnlijk niet meer in de setlist zitten voor Pinkpop als ze 1,5 uur moeten schrappen...
Ja gaan ze uitzenden. Vanavond spelen ze in Rock Im Park, dus daar kan je al wat van de setlist bekijken. Al zal dat een langere show zijn dan op Pinkpop :)
pi_171391353
Er zijn maar 31.000 weekendkaarten verkocht.
pi_171391561
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:03 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja gaan ze uitzenden. Vanavond spelen ze in Rock Im Park, dus daar kan je al wat van de setlist bekijken. Al zal dat een langere show zijn dan op Pinkpop :)
Dat. Die zijn daarna ook in prima kwaliteit op YouTube te vinden, én heel RaR/RiP wordt in HD gestreamed. Dan weet ik wel welke show ik ga kijken....
  Moderator vrijdag 2 juni 2017 @ 09:45:23 #218
332671 crew  indiaantje89
pi_171391753
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:36 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat. Die zijn daarna ook in prima kwaliteit op YouTube te vinden, én heel RaR/RiP wordt in HD gestreamed. Dan weet ik wel welke show ik ga kijken....
Van RiP was ik niet zeker, RAR inderdaad wel.

Ondertussen zijn de eerste Pinkpoppers weer aanwezig: http://www.1limburg.nl/ee(...)pot?context=topstory

Begint hier toch wel te kriebelen :)
pi_171391778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Van RiP was ik niet zeker, RAR inderdaad wel.

Ondertussen zijn de eerste Pinkpoppers weer aanwezig: http://www.1limburg.nl/ee(...)pot?context=topstory

Begint hier toch wel te kriebelen :)
Hier echt totaal niet, en das toch vrij zeldzaam. Vaak met dit weer denk je dan op de dag (of een dag eerder) 'mwah, had toch wel leuk geweest'. Maar nu echt niet. Ik verwacht ook geen Lowlands 15 scenario hier eigenlijk (dat last minute door het lekkere weer er ineens toch nog paar duizend mensen besluiten te gaan).
  Redactie Sport vrijdag 2 juni 2017 @ 09:52:15 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171391894
Pinkpop ga je ook niet heen omdat het "wel lekker weer is"

Als de lineup daar niet goed is ben je gewoon zo weg, ik vind het geen festival "voor de sfeer"
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 2 juni 2017 @ 09:54:34 #221
332671 crew  indiaantje89
pi_171391937
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:46 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Hier echt totaal niet, en das toch vrij zeldzaam. Vaak met dit weer denk je dan op de dag (of een dag eerder) 'mwah, had toch wel leuk geweest'. Maar nu echt niet. Ik verwacht ook geen Lowlands 15 scenario hier eigenlijk (dat last minute door het lekkere weer er ineens toch nog paar duizend mensen besluiten te gaan).
Nee, morgen ga ik eigenlijk puur voor Richard Ashcroft (en ik baal ik ervan dat ze gelijk staan met Five Finger Death Punch). En dan vind ik Kaiser Chiefs en White Lies leuk om mee te nemen. En ga ik op een afstandje Bieber/Garrix aankijken.

Maar die maandag heb ik toch best zin in:









  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:11:14 #222
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171392255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pinkpop ga je ook niet heen omdat het "wel lekker weer is"

Als de lineup daar niet goed is ben je gewoon zo weg, ik vind het geen festival "voor de sfeer"
er is geen enkel festival waar je 100-200 voor neertelt enkel 'voor de sfeer'. Goede sfeer is hooguit een bonus en is iedereen zelf ook debet aan.
  Moderator vrijdag 2 juni 2017 @ 10:15:49 #223
332671 crew  indiaantje89
pi_171392333
Ik vind de sfeer op Pinkpop ook nooit zo erg, het is allemaal natuurlijk wat minder uit je dak dan een Lowlands. Maar ik vind het altijd wel een rustige en gemoedelijke vibe hebben. Meer dan op een Werchter persoonlijk.
pi_171392366
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:11 schreef peaceman het volgende:

[..]

er is geen enkel festival waar je 100-200 voor neertelt enkel 'voor de sfeer'. Goede sfeer is hooguit een bonus en is iedereen zelf ook debet aan.
Mwah, er zijn toch wel festivals waar het hard meetelt en je ongeacht de line-up het naar je zin kan hebben. Of je daar 200 euro voor neer wil tellen is voor iedereen zelf te bepalen. Maar waarom denk je dat de DTRH's, BKSen en LL's van deze wereld zo hard inzetten op alles er om heen? Die willen mensen binden ongeacht de line-up. Dan heb je in een minder jaar niet zo'n enorme dip als Pinkpop om de 5 á 6 jaar kent, en zo'n beetje iedere keer weer voor een koerswijziging zorgt.
pi_171392401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind de sfeer op Pinkpop ook nooit zo erg, het is allemaal natuurlijk wat minder uit je dak dan een Lowlands. Maar ik vind het altijd wel een rustige en gemoedelijke vibe hebben. Meer dan op een Werchter persoonlijk.
Ik wilde het ook net zeggen, de sfeer is altijd wel prima. Gezellige soms wat rustige en volwassen sfeer. Nooit problemen, niemand doet echt moeilijk.

Totaal anders dan op andere festivals, maar daardoor niet gelijk sfeerloos.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')