abonnement Unibet Coolblue
pi_169427506
Is er een reden waarom je een huishoudsnoer/ binnenkabel niet buiten zou gebruiken voor bijvoorbeeld het aansluiten van een buitenstopcontact of lamp op een balkon? Zijn ze minder waterdicht of weer resistent waarom ik dat niet zou doen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_169427769
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is er een reden waarom je een huishoudsnoer/ binnenkabel niet buiten zou gebruiken voor bijvoorbeeld het aansluiten van een buitenstopcontact of lamp op een balkon? Zijn ze minder waterdicht of weer resistent waarom ik dat niet zou doen?
Antwoord staat in je vraag
Koop gewoon buiten spul voor buiten
Betreft safe than sorry

Water en stroom, doe het veilig
  Moderator zaterdag 11 maart 2017 @ 10:29:43 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169428663
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is er een reden waarom je een huishoudsnoer/ binnenkabel niet buiten zou gebruiken voor bijvoorbeeld het aansluiten van een buitenstopcontact of lamp op een balkon? Zijn ze minder waterdicht of weer resistent waarom ik dat niet zou doen
Eigenlijk geef je zelf het antwoord; het materiaal waarvan de kabel gemaakt is niet bestand tegen blootstelling aan weersinvloeden. Voor schakelmateriaal buiten dien je minimaal te kiezen voor (spatwaterdicht) materiaal met een IP44 classificatie. Dit is voldoende om regen buiten te houden.

pi_169454416
Wat betreft het schakelmateriaal ben ik sowieso met je eens. Het gaat me om de draad er naar toe. :)

Maar ik ga maar eens op zoek naar een stukje buitenkabel.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_169455054
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
huishoudsnoer
Daar mag je binnen ook geen stopcontacten mee aansluiten hoor ;)
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 10:19:20 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169455288
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wat betreft het schakelmateriaal ben ik sowieso met je eens. Het gaat me om de draad er naar toe. :)

Maar ik ga maar eens op zoek naar een stukje buitenkabel.
Ymvk 3x2,5mm² is gewone kabel die je buiten mag gebruiken; eventueel boven de grond extra beschermen door hem in slagvaste buis te leggen. In de grond moet je Ymvk-as kabel gebruiken; as staat voor aardscherm :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')