abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:49:39 #101
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_169408230
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gelukkig worden vakbonden steeds kleiner en gaan mensen steeds meer zelf dingen regelen.
Aha, daarom gaat het zo goed met de rechten van werknemers. Ik denk al, hoe komt dat toch. Bedankt voor de uitleg.
pi_169411214
Ik heb nog niet veel gelezen over de ARBO-wetgeving qua tijd. Dit is ook funest voor je slaapritme en derhalve ook je gezondheid!

Absoluut niet niet aan deze onzin meewerken!
x
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:07:15 #103
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_169411952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:31 schreef Appelkers het volgende:
mijn werkgever verplicht mij op 1.5 uur van tevoren in te checken op een app.
..
De reden voor het inchecken is dat op andere locaties veel problemen zijn met medewerkers die niet op komen dagen
..
Mogen ze mij verplichten dit te doen?
Als ik jou was zou ik navraag doen bij vakbond CNV of FNV, al is het maar slechts een informerend mailtje. Zo van komen dit soort praktijken wel vaker voor, mogen ze me verplichten dit zo te doen?

Gewoon doorgaan lijkt me geen optie, nml. wie zwijgt stemt toe. Je kan een brief of mailtje sturen en gewoon netjes verwoorden waarom het voor jou storend / onhandig / overbodig is en vragen waarom zij dit echt nodig vinden. Dan heb je het iig zwart op zwit dat je het er niet mee eens bent. Dat lijkt me beter dan expres niet aanmelden en op die manier de confrontatie aangaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door doppelgänger op 10-03-2017 14:18:49 ]
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zaterdag 11 maart 2017 @ 08:38:41 #104
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169427485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Aha, daarom gaat het zo goed met de rechten van werknemers. Ik denk al, hoe komt dat toch. Bedankt voor de uitleg.
Wat hebben rechten van werknemers te maken met vakbonden? Vroeger hadden ze misschien zin, tegenwoordig worden ze steeds overbodiger. Zie alleen al de steeds dalende ledenaantallen, de zinloze acties die vooral allerlei andere dingen in de weg zitten etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169439402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat hebben rechten van werknemers te maken met vakbonden?
Ehm ... net zoveel als brood te maken heeft met een bakker.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:52:53 #106
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169445824
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... net zoveel als brood te maken heeft met een bakker.
Dat snap ik maar ik doelde meer op het feit dat vakbonden in de huidige tijd steeds minder invloed hebben en vanwege dalende ledenaantallen ook steeds minder kunnen. Ik denk dat we binnen niet al te lange tijd een tijd gaan krijgen waarbij werknemers en werkgevers zelf zaken regelen en een vakbond in zijn geheel niet meer nodig is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169446191
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 23:48 schreef wiskundenoob het volgende:
Nee dat mag niet, zelfs de gebruikelijke kom 10 minuten eerder aan op de werkvloer is niet kosher.

Download de app Tasker dan kan je die handeling automatiseren.
Ik krijg die 15 minuten die ik eerder moet komen gewoon betaald, ook een kwartier later overigens (dus 15 minuten voor werk en 15 minuten na werktijd).

OT: Als mijn baas dit zou verwachten zou ik lekker opstappen, de groeten zeg. Of hij betaald dat anderhalf uur ook maar gewoon.
No Guts, No Glory
pi_169446258
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:01 schreef nuget het volgende:
OT: Als mijn baas dit zou verwachten zou ik lekker opstappen, de groeten zeg. Of hij betaald dat anderhalf uur ook maar gewoon.
Zou je dat ook nog roepen als je 50+ bent?
pi_169446339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Zou je dat ook nog roepen als je 50+ bent?
ja, dan maak ik er wel werk van.. dit kun je niet maken als werkgever.
No Guts, No Glory
pi_169446454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:04 schreef nuget het volgende:

[..]

ja, dan maak ik er wel werk van.. dit kun je niet maken als werkgever.
Dat laatste ben ik volledig met je eens, het eerste (er werk van maken) ook maar "lekker opstappen" is eigenlijk geen reële optie als je 50+ bent; zo makkelijk kom je op die leeftijd niet meer aan de bak.
pi_169446680
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik volledig met je eens, het eerste (er werk van maken) ook maar "lekker opstappen" is eigenlijk geen reële optie als je 50+ bent; zo makkelijk kom je op die leeftijd niet meer aan de bak.
Dat licht er maar net aan wat voor werk je doet. Maar ja mischien dat je dan terughoudender bent.
No Guts, No Glory
  zaterdag 11 maart 2017 @ 23:16:06 #112
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169446753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Zou je dat ook nog roepen als je 50+ bent?
Tja geen idee, ik kan nu wel heel stoer zeggen dat ik dat absoluut zou doen maar het wordt dan ook een stuk lastiger om weer aan de bak te komen. Lastig....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169447226
Wat als je anderhalf uur voor de aanvang netjes je aanmeld en daarna op weg naar je werk verongelukt, opeens ziek wordt of hartaanval krijgt? Dan heeft die aanmelding geen enkel nut.
pi_169451147
Dit kost je dus gewoon elke dag 1 uur aan goede kwaliteit slaap, tenzij je eerder naar bed gaat, dan kost het je een uur aan vrije tijd. Wat staat daar voor enorme beloning tegenover?
  zondag 12 maart 2017 @ 14:16:29 #115
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_169459612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat snap ik maar ik doelde meer op het feit dat vakbonden in de huidige tijd steeds minder invloed hebben en vanwege dalende ledenaantallen ook steeds minder kunnen. Ik denk dat we binnen niet al te lange tijd een tijd gaan krijgen waarbij werknemers en werkgevers zelf zaken regelen en een vakbond in zijn geheel niet meer nodig is.
Droom lekker verder.

Dankzij jouw insteek is het inderdaad zo dat vakbonden steeds minder leden en invloed hebben. De gevolgen zie je om je heen. Baggercontracten, flut-flex en uitbuiting zijn terug. Hartelijk dank
  zondag 12 maart 2017 @ 21:55:21 #116
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169472476
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Droom lekker verder.

Dankzij jouw insteek is het inderdaad zo dat vakbonden steeds minder leden en invloed hebben. De gevolgen zie je om je heen. Baggercontracten, flut-flex en uitbuiting zijn terug. Hartelijk dank
:') Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar ik zie toch echt hele andere dingen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169477500
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

:') Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar ik zie toch echt hele andere dingen
Dan wordt het tijd om je ogen open te doen.

90% van de zzp is verkapt vast werk. Bijna al die mensen hebben hebben geen sociale verzekeringen. Die gaan bij ongeluk of ontslag dus allemaal op de belasting betaler drukken in plaats van op een verzekering. De werkgever vaart er wel bij want die heeft minder kosten dan bij vast personeel. De belastingbetaler betaald wel.

Inmiddels is een vaste baan bijna een uitzondering. Alleen al om een huis te kopen is dat erg lastig. Sowieso is een beetje weten waar je aan toe bent wel bevorderlijk voor je leven. Je kan dan dingen plannen in je leven.

Bij vaststellen van de cao heeft de werkgever juridische hulp van werkgeversorganisaties. Ga je nu vertellen dat die spontaan een fatsoenlijk en reëel voorstel gaan doen. Zelf heb ik liever ondersteuning van een organisatie die min of meer gelijkwaardig kan onderhandelen. Eneh, mogelijk wil je zelf geen cao maar zelf onderhandelen. Veel succes met je laten uitspelen tussen je collega's.
  maandag 13 maart 2017 @ 08:58:26 #118
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169477508
90% ja?

Heb je daar een onderbouwing voor?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_169477567
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:58 schreef MutedFaith het volgende:
90% ja?

Heb je daar een onderbouwing voor?
Radio 1 dit weekend of vanmorgen.

Of wil je beweren dat al die postbode's en mensen in de bouw er blij mee zijn dat ze geen vastigheid en geen sociale verzekeringen hebben?
  maandag 13 maart 2017 @ 10:13:00 #120
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169478336
Er zijn massa's ZZPers die niet in een verkapte loondienst situatie zitten, maar daadwerkelijk ondernemen. Die 90% van Radio 1 is ook alleen populistisch gelul.

Sterker nog, uit onderzoek van de kamer van koophandel (gepubliceerd in februari van dit jaar) blijkt juist dat 95% van de ZZp'ers meer dan 1 opdrachtgever heeft, en dat meer dan 90% van de ZZP'ers zich ook echt ondernemer voelt. En slechts 6% van alle ZZP'ers zou wel weer terug willen in loondienst als die kans zich voordoet.

Neemt niet weg dat je laatste punt niet verkeerd is. Er zijn beroepsgroepen waarin mensen min of meer gedwongen worden om ZZP'er te worden als ze er willen werken. Maar die vormen samen echt geen 90% van alle ZZP'ers, maar behoren tot die laatste 6%.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 13 maart 2017 @ 10:15:57 #121
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_169478392
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:57 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd om je ogen open te doen.

90% van de zzp is verkapt vast werk. Bijna al die mensen hebben hebben geen sociale verzekeringen. Die gaan bij ongeluk of ontslag dus allemaal op de belasting betaler drukken in plaats van op een verzekering. De werkgever vaart er wel bij want die heeft minder kosten dan bij vast personeel. De belastingbetaler betaald wel.

Inmiddels is een vaste baan bijna een uitzondering. Alleen al om een huis te kopen is dat erg lastig. Sowieso is een beetje weten waar je aan toe bent wel bevorderlijk voor je leven. Je kan dan dingen plannen in je leven.

Bij vaststellen van de cao heeft de werkgever juridische hulp van werkgeversorganisaties. Ga je nu vertellen dat die spontaan een fatsoenlijk en reëel voorstel gaan doen. Zelf heb ik liever ondersteuning van een organisatie die min of meer gelijkwaardig kan onderhandelen. Eneh, mogelijk wil je zelf geen cao maar zelf onderhandelen. Veel succes met je laten uitspelen tussen je collega's.
wat een bullshit. Ik was tot vorige maand als zzp'r beter verzekerd dan nu als loondienster. En dat ben ik weer omdat geen enkele opdrachtgever het nog aandurft.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_169480646
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:57 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd om je ogen open te doen.

90% van de zzp is verkapt vast werk. Bijna al die mensen hebben hebben geen sociale verzekeringen. Die gaan bij ongeluk of ontslag dus allemaal op de belasting betaler drukken in plaats van op een verzekering. De werkgever vaart er wel bij want die heeft minder kosten dan bij vast personeel. De belastingbetaler betaald wel.

Inmiddels is een vaste baan bijna een uitzondering. Alleen al om een huis te kopen is dat erg lastig. Sowieso is een beetje weten waar je aan toe bent wel bevorderlijk voor je leven. Je kan dan dingen plannen in je leven.

Bij vaststellen van de cao heeft de werkgever juridische hulp van werkgeversorganisaties. Ga je nu vertellen dat die spontaan een fatsoenlijk en reëel voorstel gaan doen. Zelf heb ik liever ondersteuning van een organisatie die min of meer gelijkwaardig kan onderhandelen. Eneh, mogelijk wil je zelf geen cao maar zelf onderhandelen. Veel succes met je laten uitspelen tussen je collega's.
Heel veel ZZP-ers in de bouw zijn in de goede tijd voor zichzelf begonnen toen het werk voor het oprapen lag en er daardoor een serieus goede boterham te verdienen was en je lekker voor jezelf de leukere klussen uit kon kiezen.

En ja er is een hele slechte tijd geweest, maar die is in de bouw nu echt wel voorbij. In elk geval voor diegenen die betrouwbaar zijn en goed werk leveren
  maandag 13 maart 2017 @ 18:14:16 #123
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_169487605
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

:') Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar ik zie toch echt hele andere dingen
Zie mijn voorgangers. Feit is dat Nederland inmiddels koploper flexwerk is. En deels is daar niets mis mee, namelijk voor dat deel waar het een echte keuze is. Deels is daar heel veel mis mee, namelijk daar waar misbruik gemaakt wordt van de regels zoals die er zijn.

En om dat misbruik te bestrijden en juist ook de onderkant van de arbeidsmarkt een beetje te beschermen is een vorm van organisatie noodzakelijk.

Of dat in de vorm van traditionele vakbonden moet, daar kunnen we het inderdaad wel eens over hebben. Er is inderdaad best het nodige mis met die organisaties, helemaal mee eens. Maar wat er nu gebeurd is erger, de willekeur van de werkgever die zich weinig hoeft aan te trekken van wet of ethiek is terug van weggeweest. En dat is bijzonder kwalijk.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 maart 2017 @ 18:37:33 #124
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_169488521
Laten we het offtopic weer achterwege laten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_169586018
Hoe heet de app dan, dan zoeken we hem even op in de app store. Ben wel benieuwd waar deze app allemaal toegang tot wil.

Overigens 1,5 uur van te voren inchecken zegt toch helemaal NIETS over of je überhaupt op je werk komt of op tijd gaat zijn. Voor hetzelfde geld draai je je nog een keer om, hebt autopech of de brug stond open. Lijkt me totaal nutteloos dus.

En stel nou dat je niet incheckt, dan gaat WG vervanging voor je regelen en dan sta je toch op tijd op de stoep om aan je dienst te beginnen. Wordt je dan weer naar huis gestuurd? Of die ander? Of krijg je dan niet uitbetaald? Welk probleem wil de WG hier mee oplossen en welk nieuw probleem creëert hij zo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')