abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:59:20 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169370323
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

#wachtmaar
Ik las ooit op babybytes een topic waarin vrouwen ervan overtuigd waren dat strippen hetzelfde was als vingeren O+.
KuikenGuppy
pi_169370674
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik las ooit op babybytes een topic waarin vrouwen ervan overtuigd waren dat strippen hetzelfde was als vingeren O+.
Als dat het nou op gang bracht..... :9 _O-
  woensdag 8 maart 2017 @ 13:41:38 #203
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_169371146
Sq ik kan de lieve reacties van hier niet overtreffen, ik hoop dat ze je helpen om weer zen te worden en vertrouwen te hebben dat Noudje snel komt. Lekker walvissen vanmiddag :*
pi_169371440
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik las ooit op babybytes een topic waarin vrouwen ervan overtuigd waren dat strippen hetzelfde was als vingeren O+.
De onschuld O+

-net geen thee over mijn toetsenbord geproest-
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:11:47 #205
30252 Soempie
Procreating
pi_169371594
Verdorie SQ. :{ heb steeds meegelezen,maar kon niet reageren mobiel. Hoopte dat ze al ergens tussendoor langs kon komen om alsnog te strippen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_169371914
Heyy Dames,

Het is een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Heb het erg druk met de verbouwing van het huis en alles wat daarbij komt kijken.
Ik ben momenteel 14,5 week zwanger:) 2 september ben ik uitgerekend.

Het gaat erg goed en heb gelukkig bijna geen klachten. Het enige waar ik mee zit zijn mijn schoonouders. Omdat ons huis nog niet klaar is, wonen we nog even bij mijn schoonouders in.

Sinds ze weten dat ik zwanger ben, laten ze duidelijk merken dat ze voorkeur hebben voor een kleinzoon. De opmerking van mijn schoonvader: "Het maakt niet uit wat het wordt, zolang de jongen maar gezond is" heb ik al zeker 10x gehoord.

Mijn schoonmoeder is daarin precies hetzelfde zo ziet ze bijvoorbeeld dat ik iets eet dan is het gelijk: "ja toen ik zwanger was van je vriend, had ik daar ook trek in" "De baby bewoog veel op de echo dan moet het wel een klein voetballertje zijn" Als ik dan zeg dat iedere zwangerschap verschillend is en het niet uitmaakt. Dan krijg ik de opmerking: "Nou, ik weet gewoon dat het een jongen wordt" Ook na iedere echo vraagt ze: En hoe is het met mijn kleinzoon?

Volgens vriendlief maken ze maar een grapje en maakt het voor hun echt niet uit wat het wordt... Maar ik hoor ze NOOIT over hoe leuk een kleindochter kan zijn. Vriendlief en mijn eigen ouders hebben trouwens geen voorkeur voor wat het wordt.

De voorkeur van mijn schoonouders kan te maken hebben dat mijn vriend de stamboomhouder is. De achternaam zou dan ook echt "uitsterven." Ik merk dat ik het echt niet leuk vindt dat ze zo duidelijk hun voorkeur laten zien. Het maakt me echt boos en verdrietig. Dus als het een meisje is, is het dan niet meer leuk of gaan ze er dan minder van houden?

Want stel dat het een jongen wordt dan krijg ik vast de opmerking: ik zei het toch, ik had gelijk! Door deze hele situatie merk ik van mezelf dat ik een voorkeur voor een meisje heb ontwikkelt terwijl me dat in het begin echt niks uitmaakte.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het even kwijt...
Ben ook erg benieuwd of iemand deze situatie herkent.
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:43:33 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169372125
Volgende week geslachtsecho dus!? Meisje zou mooi zijn :P Ben benieuwd.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169372137
Ik heb hier geen duimen meer over, zit maar te duimen en hopen voor SQ :*
Speelt het ook mee dat je vader geopereerd moet worden, SQ? Dat je meer "druk" daardoor voelt?

Memoru, mijn ouders hadden na 2 kleinzoons ook een duidelijke voorkeur voor een meisje, hoewel ze dat probeerden te verbergen in tegenstelling tot jouw schoonouders. Maar hoera voor hen... Mijn schoonzus is zwanger van een meisje.
Ik weet dat mijn broertje en schoonzus meer donaties krijgen dan wij van mijn ouders, maar eigenlijk vind ik dat wel prima en dat weet mijn moeder ook. Zij hebben immers ook een stuk minder te besteden dan wij.

Ik merk dat ik vrij hard ben, als ze het meisje "leuker" zouden vinden dan mijn kind doen ze dat maar lekker. Zou het een gemis vinden voor hen; Ons kind zal niets tekort komen wat liefde betreft.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169372258
Memoru, wat vervelend. Hier een jongetje en straks vier generaties van hetzelfde geslacht. Supertof hoor, maar echt bijzaak. Meisje was net zo welkom geweest. Schoonouders hebben er nooit iets over gezegd.
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:57:15 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_169372373
Dat is inderdaad niet leuk memoru. Ik zou ook op een meisje gaan hopen zo :')
disclaimer
pi_169372456
@pinquit: Aan de ene kant zie ik tegenop de echo omdat ik de "ik zei het toch" opmerking zo verschrikkelijk vindt. Ik merk dat ik die zoveel mogelijk probeer uit te stellen.

@Messina: Ik snap van je ouders dat ze van ieder "soort" wat willen. Mja het kind en jijzelf kan er niks aan doen dat het jongens zijn

@Cygne: Natuurlijk willen mensen raden wat het wordt maar wat zij doen is gewoon vervelend.

@SQ: Ja.. terwijl ik dat in het begin echt helemaal niet had. Ik maak mezelf ook gek door al mijn symptomen te googlen en na te gaan of dit bij een jongen of meisje past.
Ik wens je trouwens heel veel succes en sterkte toe:) Hopelijk gaat alles voorspoedig! Ik duim voor je!
pi_169372460
Messina, hier ook zoiets. Schoonouders hebben al twee kleindochters en mijn ouders ook.

De enige die trouwens een voorkeur had voor een jongen was mijn nichtje van 16 want 'ik houd niet van roze' :'). Dat vind ik wel weer schattig. _O-
pi_169372518
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:02 schreef Memoru het volgende:


@Cygne: Natuurlijk willen mensen raden wat het wordt maar wat zij doen is gewoon vervelend.
Ik zei niks over raden? :P
Ik kan me heel goed voorstellen dat het naar voelt wat je schoonouders doen..
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:08:25 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_169372540
Messina, die operatie speelt inderdaad wel mee. Ik dacht eerst aan inleiden op vrijdag, maar mignonne en Wup hebben me weer even teruggezet op aarde. Ik wil het een kans blijven geven dus maandag pas inleiden. Ik beval snel dus dan hebben we nog minimaal 3 dagen tot hij onder het mes moet.
Ik heb vanmiddag zelfs al een paar keer een wee gehad dus wie weet :') er komt ook allemaal bloederig slijm uit :9
disclaimer
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:12:28 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169372605
Wat een gezeur van je schoonouders, Memoru. Wil je zelf wel al met de echo weten wat het wordt? Kan me voorstellen dat in jouw geval duidelijkheid wel welkom is... maar ik wil het zelf niet weten en zou zwaar geïrriteerd zijn als dit soort geneuzel me min of meer dwingt om het geslacht toch maar vast bekend te maken.
Ik neem aan dat je al gemeld hebt aan ze dat je je stoort aan hun opmerkingen? Als dat niet helpt zou ik nog wel toevoegen 'ik vind het vervelend zoals ik al eerder zei, en negeer die opmerkingen vanaf nu, dan weten jullie dat'. En dan voortaan weglopen of je mobiel pakken ofzo.
Echt, wat een waarde hechten mensen toch aan geslacht en wat een verwachtingen worden er vast op een kind gedrukt...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:13:51 #216
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169372621
Oeh, bloederig slijm, *O* :9~ *O* ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169372631
Memoru, met mijn bloedlinke zwangerschapsassertiviteit zou ik denk ik allang de schoonouders hebben verteld dat ze moeten ophouden met die opmerkingen omdat ik ze anders de rest van de zwangerschap niet meer hoef te zien, en dat het me pijn doet dat ze het gevoel geven dat een jongetje meer welkom is dan een meisje.. }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169372671
Oeh bloederig slijm klinkt goed SQ *O*

En misschien heeft dat druk maken onbedoeld nog juist geholpen ook..

Ik gun het je zo! :*

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2017 15:19:07 ]
pi_169372700
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:14 schreef Franny_G het volgende:
Memoru, met mijn bloedlinke zwangerschapsassertiviteit zou ik denk ik allang de schoonouders hebben verteld dat ze moeten ophouden met die opmerkingen omdat ik ze anders de rest van de zwangerschap niet meer hoef te zien, en dat het me pijn doet dat ze het gevoel geven dat een jongetje meer welkom is dan een meisje.. }:| .
Ja en dit dus ook.

Bloedslijm! :Y) *O*
pi_169372734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:12 schreef Lemijn het volgende:
Echt, wat een waarde hechten mensen toch aan geslacht en wat een verwachtingen worden er vast op een kind gedrukt...
Ja, verwachtingen, maar ook het toe eigenen. Alsof je als de moeder zijnde alleen maar de broedkip bent, en jouw mening er verder niet toe doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169372736
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:14 schreef Franny_G het volgende:
Memoru, met mijn bloedlinke zwangerschapsassertiviteit zou ik denk ik allang de schoonouders hebben verteld dat ze moeten ophouden met die opmerkingen omdat ik ze anders de rest van de zwangerschap niet meer hoef te zien, en dat het me pijn doet dat ze het gevoel geven dat een jongetje meer welkom is dan een meisje.. }:| .
Dit dus
Ikk had dr hoofd er al lang afgebeten denk ik :@
pi_169372780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:31 schreef Memoru het volgende:
Heyy Dames,

Het is een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Heb het erg druk met de verbouwing van het huis en alles wat daarbij komt kijken.
Ik ben momenteel 14,5 week zwanger:) 2 september ben ik uitgerekend.

Het gaat erg goed en heb gelukkig bijna geen klachten. Het enige waar ik mee zit zijn mijn schoonouders. Omdat ons huis nog niet klaar is, wonen we nog even bij mijn schoonouders in.

Sinds ze weten dat ik zwanger ben, laten ze duidelijk merken dat ze voorkeur hebben voor een kleinzoon. De opmerking van mijn schoonvader: "Het maakt niet uit wat het wordt, zolang de jongen maar gezond is" heb ik al zeker 10x gehoord.

Mijn schoonmoeder is daarin precies hetzelfde zo ziet ze bijvoorbeeld dat ik iets eet dan is het gelijk: "ja toen ik zwanger was van je vriend, had ik daar ook trek in" "De baby bewoog veel op de echo dan moet het wel een klein voetballertje zijn" Als ik dan zeg dat iedere zwangerschap verschillend is en het niet uitmaakt. Dan krijg ik de opmerking: "Nou, ik weet gewoon dat het een jongen wordt" Ook na iedere echo vraagt ze: En hoe is het met mijn kleinzoon?

Volgens vriendlief maken ze maar een grapje en maakt het voor hun echt niet uit wat het wordt... Maar ik hoor ze NOOIT over hoe leuk een kleindochter kan zijn. Vriendlief en mijn eigen ouders hebben trouwens geen voorkeur voor wat het wordt.

De voorkeur van mijn schoonouders kan te maken hebben dat mijn vriend de stamboomhouder is. De achternaam zou dan ook echt "uitsterven." Ik merk dat ik het echt niet leuk vindt dat ze zo duidelijk hun voorkeur laten zien. Het maakt me echt boos en verdrietig. Dus als het een meisje is, is het dan niet meer leuk of gaan ze er dan minder van houden?

Want stel dat het een jongen wordt dan krijg ik vast de opmerking: ik zei het toch, ik had gelijk! Door deze hele situatie merk ik van mezelf dat ik een voorkeur voor een meisje heb ontwikkelt terwijl me dat in het begin echt niks uitmaakte.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het even kwijt...
Ben ook erg benieuwd of iemand deze situatie herkent.
Ik heb een dochter(2) en een zoontje (4mnd) en mijn schoonmoeder heeft een overduidelijke voorkeur voor mn zoon, Toen we vertelde dat we een zoontje kregen zei ze ook letterlijk;Oooh geweldig,tja meisjes zijn wel leuk hoor maaaaar jongens.... :{ En je merkt t ook als ze reageert op foto's waar ze samem op staan, altijd op hem reageren en zelden op haar, wmb kan ze echt onstilbare jeuk krijgen, Als mn dochter niet goed genoeg is hoef je mn zoon ook niet te zien.

SQ klinkt wel alsof Noud bedacht heeft eruit te komen.
S. 2014
J. 2016
pi_169372922
SQ, het klinkt alsof het staat te geschieden!! :@ Spannond!!

Memoru, ik zou, grapje of niet. Er zeker iets van zeggen. Het is ook gewoon rete vervelend om dat steeds aan te moeten horen. Ik zou ook het gevoel hebben dat een meisje niet welkom is. Mijn moeder interesseerde het echt geen hol wat het werd. Die vond het sowieso al fantastisch dat ze oma werd. (enig kind) Ik was volgens haar sowieso al 20 jaar te laat met het geven van kleinkinderen :D :')

Morgen het 'tweede kind eerste een KS' gesprek bij de gyn. Welke vragen mag ik niet vergeten te stellen? Maar voorkeur gaat uit naar gewoon en dus afwachten. Maar ik wil niet nog een keer die doffe ellende zoals bij Senn :@ Daar ben ik zelfs eigenlijk gewoon wel heel erg bang voor :'(
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:33:02 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169372977
Mijn schoonouders waren bij mijn eerste heel makkelijk: ze hadden nog geen meisjeskleinkind en een jongetje zou stamboomhouder worden. Ze waren overal blij mee dus. U vraagt, wij draaien ;)

Ik heb wel mijn schoonmoeder's mond gesnoerd toen ze allerlei namen ging beoordelen van wel of niet leuk. Vooral omdat ik het niet leuk zou vinden als ze "de" naam zou noemen als stom of juist wel leuk.
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:34:10 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169372993
Wat hebben aanstaande grootouders en schoon-grootouders eigenlijk te wensen en willen dan? :') :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')