In welk opzicht beter? Wat gaat er volgens jou 'stuk' van remmen op de motor?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:16 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er mis met normaal remmen in z'n 4, en dan vlak voor de rotonde terug te schakelen naar z'n 2? Nog beter voor zo'n beetje alle onderdelen voorin ook.
Te weinig gas terwijl je de koppeling al te hoog op laat komen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef BredeBroeder het volgende:
T gaat al stukken beter, gewoon in zn 3 meestal.
Enige wat nog stroef gaat is wegrijden, hij valt niet meer uit maar wegrijden gaat wel met schokjes, zeker als ik niet de tijd kan nemen, bij een druk stoplicht bijv.
Dan zou ik toch terugschakelen naar 2. Dan zit je net wat hoger in de toeren en heeft motor meer koppel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef BredeBroeder het volgende:
T gaat al stukken beter, gewoon in zn 3 meestal.
Enige wat nog stroef gaat is wegrijden, hij valt niet meer uit maar wegrijden gaat wel met schokjes, zeker als ik niet de tijd kan nemen, bij een druk stoplicht bijv.
Kwestie van ervaring, op termijn koppel je zelfs een hitsige Japanner met een versleten drujlager die ergens halverwege abrupt aan/uit koppeltquote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef BredeBroeder het volgende:
T gaat al stukken beter, gewoon in zn 3 meestal.
Enige wat nog stroef gaat is wegrijden, hij valt niet meer uit maar wegrijden gaat wel met schokjes, zeker als ik niet de tijd kan nemen, bij een druk stoplicht bijv.
In mijn C30 zit hetzelfde blok als in die mx-5. Ik kan zeer eenvoudig in de 4 een rotonde over, en zelfs de 5 kan prima gaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:31 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Een benzinemotor gaat op einde rotonde naar adem happen in zijn 5
Met een diesel lukt het wel in zijn 3
Gewoon terug naar zijn 2 en gas geven in de bocht.
Gevaar op de weg gespot.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:03 schreef Stien_Struis het volgende:
Zelf laat ik gas los en laat auto rollen en dan is het is het de kunst om in de 2e versnelling de rotonde zo snel mogelijk te nemen.
Gas los en uitrollen in de versnelling waarmee je daarvoor reed is veiliger dan wat dan ook, en je bespaart er gigantisch veel benzine mee. Liever dan je motor slopen door terug te schakelen naar 2 terwijl je nog 80 rijdt, waarmee je ook nog flink afremt zonder remlicht.quote:
Waarom zou dat zin hebben als ik foutloos rij in de lesauto?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:03 schreef Bucketwood het volgende:
[..]
Je rijbewijs pakken, inleveren bij het gemeentehuis en je weer aanmelden bij je rijschool?
Wel eens op een brede weg een 180-graden-draai gemaakt in zijn 5. Toen ik weg wilde accelereren dacht ik dat de motor in safe mode stond ofzo, want het leek of ik minstens 200 pk kwijt wasquote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef DieselTank het volgende:
Mijn auto kan ook 50 in z'n 5.
En op de rotonde ga ik vaak terug naar zn 2 zodat ik erg vlot kan optrekken
Dat kan ook., zo min mogelijk remmen is de truc.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zet de auto in z'n vrij als ik op de rotonde af rijd, rol de rotonde over en als ik eraf ben zet hem in z'n 5, lekker zuinig.
Jij snapt hem.quote:Op zondag 19 maart 2017 00:37 schreef Stien_Struis het volgende:
De snelste weg is rechtdoor over de rotonde.
alleen in een eendquote:Op zondag 19 maart 2017 00:37 schreef Stien_Struis het volgende:
De snelste weg is rechtdoor over de rotonde.
Niet om het een of ander maar niemand hoeft zich aan jou aan te passen als jij in moet voegenquote:Op zondag 19 maart 2017 00:29 schreef PluggieOD het volgende:
Godsgruwelijke klootzak vanmiddag met een TDI die me probeerde klem te rijden terwijl ik vanaf de invoegstrook kom. Als je zo empathisch mislukt bent, dan moeten ze je rijbewijs afpakken.
Even de curbstones meenemen op de rotonde waarvan die klinkers liggen, doe ik ook vaak.quote:Op zondag 19 maart 2017 00:38 schreef PluggieOD het volgende:
Jij snapt hem.
Dat is wat mijn vader me altijd leerde; mensen sturen veel te veel zoon.
Rechter uitvoegstrook, linkerkant rotonde, rechterkant eruit.
Met geen pen te beschrijven wat er met de automobilist achter je gebeurt.
Zelfde auto, sommige rotondes schakel ik zelfs in 3 voordat ik er af ga. 1100 toeren en dan gas geven als je eraf stuurt komt ie vanzelf bij 1400 als eraf bent en begint ie te trekken.quote:Op zondag 19 maart 2017 12:45 schreef Palomar het volgende:
In mijn seat leon ecobakje ga ik op rotondes vaak zelfs terug naar de 1. Anders is de snelheid te laag om in de 2 nog goed op te pakken en duurt het eeuwen voordat je weer op snelheid bent. Dit was wennen met mijn vorige auto, want daarmee kon ik praktisch vanuit stilstand nog in de 2 gewoon weer rap oprijden.
Maw. het verschilt helemaal per auto hoe dit gaat. Kwestie van aanvoelen en dat leer je vanzelf wel het is iig goed dat je merkt dat er verschil is
Moedwillig iemand klem rijden is niet zo lief. Ik zal het echt nooit doen. Echt nooit. Als jij met je DAF in wil voegen krijg je alle kans, en ga ik meteen naar de linker baan sowieso en ik laat meteen mijn gas los. Dat heet verkeer en anticiperen.quote:Op zondag 19 maart 2017 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar niemand hoeft zich aan jou aan te passen als jij in moet voegen
Tenzij hij je bewust zat te etteren natuurlijk, maar dat kan ik niet beoordelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |