abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:29:40 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169366800
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:16 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er mis met normaal remmen in z'n 4, en dan vlak voor de rotonde terug te schakelen naar z'n 2? Nog beter voor zo'n beetje alle onderdelen voorin ook.
In welk opzicht beter? Wat gaat er volgens jou 'stuk' van remmen op de motor?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169366902
Grote rotondes waarbij ik rechtsaf sla of rechtdoor ga, soms in de 3e versnelling.
De gemiddelde rotonde neem ik toch in de 2e versnelling. Ik schakel voor de rotonde dan al terug zodat ik op de motor af rem.

Waarom? Meer controle over de auto als er zich ineens een vreemde situatie voordoet en betere acceleratie bij het verlaten van de rotonde.

3.0 liter 6-cilinder handbak hier. Deed dit overigens ook altijd zo in mijn vorige auto's met minder vermogen.
pi_169367027
Belangrijkste is dat de auto niet gaat strobbelen, en dat de motor niet te zwaar moet trekken.

Op het moment dat de motor gaat strobbelen en er gewoon echt moeite mee heeft om weer op snelheid te komen. Krijg je resonantie in de bak en motor, en daar kun je serieus de boel mee naar de klote helpen.

Te zwaar trekken is ook niet goed, want dan gaat je verbruik omhoog.
Je moet gewoon zorgen dat je vloeiend weg rijd.
Liever te veel toeren dan te weinig :Y
Is minder voor je verbruik, maar beter voor je motor ^O^
pi_169367941
T gaat al stukken beter, gewoon in zn 3 meestal.

Enige wat nog stroef gaat is wegrijden, hij valt niet meer uit maar wegrijden gaat wel met schokjes, zeker als ik niet de tijd kan nemen, bij een druk stoplicht bijv.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:50:53 #55
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169367983
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef BredeBroeder het volgende:
T gaat al stukken beter, gewoon in zn 3 meestal.

Enige wat nog stroef gaat is wegrijden, hij valt niet meer uit maar wegrijden gaat wel met schokjes, zeker als ik niet de tijd kan nemen, bij een druk stoplicht bijv.
Te weinig gas terwijl je de koppeling al te hoog op laat komen?
pi_169368491
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef BredeBroeder het volgende:
T gaat al stukken beter, gewoon in zn 3 meestal.

Enige wat nog stroef gaat is wegrijden, hij valt niet meer uit maar wegrijden gaat wel met schokjes, zeker als ik niet de tijd kan nemen, bij een druk stoplicht bijv.
Dan zou ik toch terugschakelen naar 2. Dan zit je net wat hoger in de toeren en heeft motor meer koppel.
pi_169369731
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef BredeBroeder het volgende:
T gaat al stukken beter, gewoon in zn 3 meestal.

Enige wat nog stroef gaat is wegrijden, hij valt niet meer uit maar wegrijden gaat wel met schokjes, zeker als ik niet de tijd kan nemen, bij een druk stoplicht bijv.
Kwestie van ervaring, op termijn koppel je zelfs een hitsige Japanner met een versleten drujlager die ergens halverwege abrupt aan/uit koppelt
.
pi_169370517
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:31 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Een benzinemotor gaat op einde rotonde naar adem happen in zijn 5
Met een diesel lukt het wel in zijn 3
Gewoon terug naar zijn 2 en gas geven in de bocht.
In mijn C30 zit hetzelfde blok als in die mx-5. Ik kan zeer eenvoudig in de 4 een rotonde over, en zelfs de 5 kan prima gaan.

Dat 1.8 benzine blok is zo belachelijk soepel dat het haast onvoorstelbaar is :P. En ja, de 1.8 in mijn Volvo is een Ford duratec blok dat volledig is gebaseerd op het Mazda blok (1op1 kopie)

Ik neem een rotonde normaal gesproken in de 3. Alleen een specifieke rotonde hier in het dorp doe ik standard in 4, daar moet ik naar rechts, en die kun je nemen met een zeer flauwe bocht gewoon met 50kmh :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 08-03-2017 13:17:31 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:07:39 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169371533
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:03 schreef Stien_Struis het volgende:
Zelf laat ik gas los en laat auto rollen en dan is het is het de kunst om in de 2e versnelling de rotonde zo snel mogelijk te nemen.
Gevaar op de weg gespot.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 15:28:23 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169372878
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gevaar op de weg gespot.
Gas los en uitrollen in de versnelling waarmee je daarvoor reed is veiliger dan wat dan ook, en je bespaart er gigantisch veel benzine mee. Liever dan je motor slopen door terug te schakelen naar 2 terwijl je nog 80 rijdt, waarmee je ook nog flink afremt zonder remlicht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:34:31 #61
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_169372999
Ligt aan de snelheid en rotonde. Ik rijd ook met een 6cilinder 3.0 op benzine. Mijn automaatbak blijft soms in de 4e versnelling hangen waarmee in accelereer naar zo'n 60 om hierna in zijn 5 door te trekken naar de 83 km/h waar hij over gaat naar de 6e versnelling.
Ga ik langzamer dan 45km/h over de rotonde (vaak dus) dan gaat hij natuurlijk terug naar z'n 3e versnelling en als ik echt sloom rijdt terug naar de 2e. Ik kom pas in de 1e versnelling als ik stil heb gestaan.

Oftewel, rijd gewoon waar je je goed bij voelt. Er is geen goed of slecht, er is wel een beter en een slechter. Maar als je in de 2 niet fijn vindt dan probeer je de 1e en de 3e versnelling toch gewoon? Of is jou praktisch inzicht niet zo goed?
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_169389839
Ik zet de auto in z'n vrij als ik op de rotonde af rijd, rol de rotonde over en als ik eraf ben zet hem in z'n 5, lekker zuinig.
Facts don't care about your feelings
pi_169389866
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Maar wat kan ik 't beste doen?
Je rijbewijs pakken, inleveren bij het gemeentehuis en je weer aanmelden bij je rijschool?
pi_169390535
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:03 schreef Bucketwood het volgende:

[..]

Je rijbewijs pakken, inleveren bij het gemeentehuis en je weer aanmelden bij je rijschool?
Waarom zou dat zin hebben als ik foutloos rij in de lesauto?
  zondag 19 maart 2017 @ 00:06:33 #65
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_169619795
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef DieselTank het volgende:
Mijn auto kan ook 50 in z'n 5.

En op de rotonde ga ik vaak terug naar zn 2 zodat ik erg vlot kan optrekken :D
Wel eens op een brede weg een 180-graden-draai gemaakt in zijn 5. Toen ik weg wilde accelereren dacht ik dat de motor in safe mode stond ofzo, want het leek of ik minstens 200 pk kwijt was :'( :D

Ik dacht overigens dat ie in zijn drie stond. Een beetje hoge versnelling voor keren op de weg, maar kan prima met een Busso-V6. In zijn 5 dus ook, want de motor gaf geen krimp. Alleen loeihard wegaccelereren was er toch niet echt meer bij :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_169620155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zet de auto in z'n vrij als ik op de rotonde af rijd, rol de rotonde over en als ik eraf ben zet hem in z'n 5, lekker zuinig.
Dat kan ook., zo min mogelijk remmen is de truc.
  zondag 19 maart 2017 @ 00:29:55 #67
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169620159
Mijn auto kan 120 in zijn 2, en nu?

Godsgruwelijke klootzak vanmiddag met een TDI die me probeerde klem te rijden terwijl ik vanaf de invoegstrook kom. Als je zo empathisch mislukt bent, dan moeten ze je rijbewijs afpakken.
pi_169620267
De snelste weg is rechtdoor over de rotonde.
  zondag 19 maart 2017 @ 00:38:56 #69
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169620289
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:37 schreef Stien_Struis het volgende:
De snelste weg is rechtdoor over de rotonde.
Jij snapt hem.

Dat is wat mijn vader me altijd leerde; mensen sturen veel te veel zoon.
Rechter uitvoegstrook, linkerkant rotonde, rechterkant eruit.

Met geen pen te beschrijven wat er met de automobilist achter je gebeurt.
  zondag 19 maart 2017 @ 10:20:04 #70
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169622549
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:37 schreef Stien_Struis het volgende:
De snelste weg is rechtdoor over de rotonde.
alleen in een eend ^O^

Ook lollig om te kijken of je de eend om kan laten vallen :') :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 19 maart 2017 @ 12:35:36 #71
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_169624403
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:29 schreef PluggieOD het volgende:
Godsgruwelijke klootzak vanmiddag met een TDI die me probeerde klem te rijden terwijl ik vanaf de invoegstrook kom. Als je zo empathisch mislukt bent, dan moeten ze je rijbewijs afpakken.
Niet om het een of ander maar niemand hoeft zich aan jou aan te passen als jij in moet voegen :P
Tenzij hij je bewust zat te etteren natuurlijk, maar dat kan ik niet beoordelen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_169624552
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:38 schreef PluggieOD het volgende:
Jij snapt hem.

Dat is wat mijn vader me altijd leerde; mensen sturen veel te veel zoon.
Rechter uitvoegstrook, linkerkant rotonde, rechterkant eruit.

Met geen pen te beschrijven wat er met de automobilist achter je gebeurt.
Even de curbstones meenemen op de rotonde waarvan die klinkers liggen, doe ik ook vaak.
Kun je veel vlotter doorrijden inderdaad.

Lui die niet vooruitkijken bij rotonde,s is heel irritant als je erachter zit, dan staan ze stil en kijken ze of er niets aankomt en dan rijden ze pas de rotonde op.
pi_169624600
In mijn seat leon ecobakje ga ik op rotondes vaak zelfs terug naar de 1. Anders is de snelheid te laag om in de 2 nog goed op te pakken en duurt het eeuwen voordat je weer op snelheid bent. Dit was wennen met mijn vorige auto, want daarmee kon ik praktisch vanuit stilstand nog in de 2 gewoon weer rap oprijden.

Maw. het verschilt helemaal per auto hoe dit gaat. Kwestie van aanvoelen en dat leer je vanzelf wel :) het is iig goed dat je merkt dat er verschil is ;)
pi_169624727
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:45 schreef Palomar het volgende:
In mijn seat leon ecobakje ga ik op rotondes vaak zelfs terug naar de 1. Anders is de snelheid te laag om in de 2 nog goed op te pakken en duurt het eeuwen voordat je weer op snelheid bent. Dit was wennen met mijn vorige auto, want daarmee kon ik praktisch vanuit stilstand nog in de 2 gewoon weer rap oprijden.

Maw. het verschilt helemaal per auto hoe dit gaat. Kwestie van aanvoelen en dat leer je vanzelf wel :) het is iig goed dat je merkt dat er verschil is ;)
Zelfde auto, sommige rotondes schakel ik zelfs in 3 voordat ik er af ga. 1100 toeren en dan gas geven als je eraf stuurt komt ie vanzelf bij 1400 als eraf bent en begint ie te trekken.

Als je geen haast hebt.
.
  zondag 19 maart 2017 @ 23:04:28 #75
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169641620
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:35 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar niemand hoeft zich aan jou aan te passen als jij in moet voegen :P
Tenzij hij je bewust zat te etteren natuurlijk, maar dat kan ik niet beoordelen ;)
Moedwillig iemand klem rijden is niet zo lief. Ik zal het echt nooit doen. Echt nooit. Als jij met je DAF in wil voegen krijg je alle kans, en ga ik meteen naar de linker baan sowieso en ik laat meteen mijn gas los. Dat heet verkeer en anticiperen.

2004 en de ring belde, SD in full flowa:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')