JJH | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:51 |
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. De einduitslag van 2016 En de constructeurs Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. De Agenda Datum Evenement Locatie 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor. Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) [b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein | |
JJH | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:00 |
Ik zat nog eens te filosoferen over vandaag. Max was sneller dan Bottas in zijn longrun, Het gat tussen de snelste tijden van Bottas en Hamilton is ook gewoon twee seconden. Topsnelheid van de Mercedessen ligt behoorlijk lager dan die van RBR en Ferrari. Raikonen is marginaal sneller dan Hamilton in rondertijd, maar een stuk trager in de speedtrap dus dan zou je zeggen dat hun aeropakket ook gewoon heel erg goed is en datzelfde geldd ook voor Verstappen, snel in de speedtrap maar levert in qua ronde. Magnussen rijd vandaag ook gewoon de vierde tijd, en heeft vandaag de hoogste topsnelheid maar reed wel op supersofts, net als Hamilton, terwijl Raikonen sneller was op Softs. En je kunt er helemaal niets van zeggen, want je hebt geen idee van wat de teams aan het testen waren, hoeveel brandstof ze bij zich hadden en hoeveel vleugel ze reden. Mijn conclusie voor vandaag: Prima dagje voor Max. | |
Joene | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:04 |
Mooie conclusie : prima dagje , dat geld net zo voor Bottas / Hamilton / Kimi als je het mij vraagt. Ik gok op Sandbagging qua top snelheid bij de mercedessen . | |
JJH | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:05 |
Begrenzer erop op 9500rpm. En inderdaad. Weinig problemen voor de toppers vandaag. | |
Ooku | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:07 |
Teds notebook dag 2 | |
Joene | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:10 |
ik vermoed meer met brandstof toevoer of mix | |
Montelly | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:10 |
Teabagging. | |
JJH | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:13 |
Was ook niet helemaal serieus bedoeld. Ik begin allen maar nieuwsgieriger te worden naar de eerste Q3 straks eind maart. | |
Joene | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:13 |
ik ook al heb ik wel een zilvergrijs vermoeden | |
Peterselieman | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:16 |
ik hoop dat ze rood of blauw aanlopen | |
Joene | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:16 |
Rood zou ik persoonlijk wel gaaf vinden | |
Joene | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:17 |
maar dan wel door The Icemen gerne! | |
ondeugend | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:36 |
Ze hadden volgens mij exact dezelfe topsnelheid | |
motorbloempje | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:44 |
er is maar 1 Ice Man. | |
lord_bono | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:45 |
Klopt, 320.4 ofzo iets. Duidelijk begrensd | |
beantherio | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:47 |
Interessant interview met Ross Brawn van Ted Kravitz. | |
Joene | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:48 |
niet haten | |
JJH | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:49 |
Ted dag 2. Ik had het nog niet gehoord, maar Max dus achter Hamilton no2 favoriet voor het kampioenschap bij de bookmakers. [ Bericht 33% gewijzigd door JJH op 01-03-2017 00:30:47 ] | |
Dauthi | woensdag 1 maart 2017 @ 01:36 |
Dat interview met Ross Brawn is echt waanzinnig. Eindelijk rationaliteit in de top van de F1. | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 01:38 |
Jep, samen met Bottas en nipt voor Ricciardo | |
Beathoven | woensdag 1 maart 2017 @ 01:46 |
Opzich zijn t wel klasbakken die nieuwe bolides maar ik vind die "haaienvinnen" vreemd. Het zal wel aerodynamisch zijn maar geeft dat geen gedonder met stevige zijwind? | |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 09:05 |
En we zijn weer begonnen! https://www.autosport.com(...)na-f1-test-day-three | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 09:17 |
Kwartiertje onderweg en Bottas zit alweer op acht rondjes Het blijft knap hoe goed Mercedes het vooralsnog voor elkaar heeft allemaal. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 09:21 |
Ik denk dat na deze week Vettel ook wel in dat rijtje gaat staan | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 09:22 |
| |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 09:25 |
Snel ff retweeten. Share the love! | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 09:30 |
Goeiemorgen Het is al rood geloof ik | |
JJH | woensdag 1 maart 2017 @ 09:30 |
Vandaag is rooood.... In ieder geval nu ff. | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 09:31 |
Misschien, maar na twee dagen is er in elk geval nog niks veranderd
| |
SnowOokami | woensdag 1 maart 2017 @ 09:31 |
Bottas in de muur ofzo, of waarom is het rood? | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 09:31 |
DE RENAULT WORDT OPGEHAALD De marshals zijn nu bezig om de gestrande Renault van Jolyon Palmer op te halen. Het lijkt erop alsof de Brit bij het uitkomen van bocht 2 is gespind en achterwaarts de grindbak is geschoven. JOLYON PALMER GESPIND De rode vlag hangt uit. Er staat een auto in het grind aan de buitenkant van bocht 3. Het is Jolyon Palmer, die het nog rustig aan deed op het rechte stuk. | |
JJH | woensdag 1 maart 2017 @ 09:31 |
Palmer in de grindbak. | |
SnowOokami | woensdag 1 maart 2017 @ 09:32 |
phew geen Renault motor problemen dus. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 09:32 |
Dat dan weer niet | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 09:33 |
Felipe Massa is Any Other Driver? | |
WheeledWarrior | woensdag 1 maart 2017 @ 09:33 |
Ze reden er tussen 2008 en 2010 ook al drie jaar mee, het werkt schijnbaar. | |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 09:33 |
Talentje. | |
JJH | woensdag 1 maart 2017 @ 09:34 |
| |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 09:35 |
Die T-wing configuratie begint wel uit de hand te lopen nu | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 09:37 |
dat ding ervoor zijn sensoren XD , (gelukkig ), | |
JJH | woensdag 1 maart 2017 @ 09:41 |
Heel z'n sensorrack in de puinpoeier... | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 09:41 |
Morgen testen ze de trekhaak voor de caravan | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 09:43 |
geweldig interview tussen Brawn en Kravitz En Brawn heeft een leuk idee , je kan niet zomaar dingen voor het seizoen beslissen om te gaan doen voor dat seizoen ( denk maar even aan die kwalificatie blamage van vorig jaar ) Daarom leek het hem een goed idee om weer een race buiten het kampioenschap te houden (om oa zulke dingen te kunnen testen. lijkt me een geweldig plan | |
ShaoliN | woensdag 1 maart 2017 @ 09:45 |
Haha . Volgens mij wordt Hamilton zelfs dan nog kampioen, met de caravan erachter. | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 09:46 |
zal wel iets technisch zijn of een andere omstandigheid (zijwind ), reed nog geeneens op volle snelheid, en met zo,n rek neem je ook geen risico lijkt me.. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 09:50 |
Kvyat op 1. Hij gaat als de brandweer. Als hij zo doorgaat komt hij op het podium tijdens wedstrijden
| |
Twieki | woensdag 1 maart 2017 @ 09:51 |
Dat deed ie vorig jaar ook. Je weet hoe 't is afgelopen. | |
Frozen-assassin | woensdag 1 maart 2017 @ 09:53 |
Wat een stunt van Toro Rosso. Dat was pas sandbagging. Wat een verrassing dit seizoen! Afvlaggen maar! | |
JJH | woensdag 1 maart 2017 @ 10:01 |
Vettel heeft 't gas er ook op staan. | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 10:05 |
I know, sarcasme is moeilijk over te brengen op internet Ruilen ze dan Olav ook in voor v Duin? | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 10:07 |
en dan achteruit racen, met een schans voor de finishlijn | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 10:08 |
nou hopen dat ie dan nu ruilt met Ricciardo | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 10:10 |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 10:18 |
Rosberg komt even kijken, respect hoor. Toch wel enigszins verguisd in de media, maar hij heeft gewoon zijn eigen weg gekozen. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 10:20 |
Ik vind hem zoveel leuker en relaxter nu hij niet die stress meer heeft. je ziet nog steeds opluchting | |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 10:26 |
Tien-elf jaar in de Formule 1, met een wereldkampioenschap afsluiten, echt niet meer dan respect voor Rosberg. Zullen genoeg coureurs in de Formule 1 blijven/gebleven zijn die niet zo moedig zijn (geweest) om te stoppen. | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 10:44 |
http://www.autosport.com/(...)sion-amid-fia-checks Als dat red bull is, kan het wel eens pijn gaan doen. Alonso: 1m23.956s. Eindelijk gaat Mclaren ook een beetje mee doen [ Bericht 26% gewijzigd door Asschen_sukar op 01-03-2017 11:02:15 ] | |
Gloorbek | woensdag 1 maart 2017 @ 11:09 |
streampje op youtube | |
Frozen-assassin | woensdag 1 maart 2017 @ 11:17 |
En weer offline | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 11:21 |
Zoals in dat artikel staat is de Red Bull nog niet onderzocht deze week.
| |
Gloorbek | woensdag 1 maart 2017 @ 11:21 |
is het ergens anders nog live te volgen? | |
bloodymary1 | woensdag 1 maart 2017 @ 11:23 |
Dat vind ik eigenlijk onzin. Iedereen moet uiteraard zelf weten wanneer voor hem het moment aangekomen is om te stoppen. Dat hij nu gestopt is, is helemaal prima, daar kan niemand kritiek op hebben. Maar ik denk niet dat hij gestopt is uit moed. | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 11:30 |
Bottas naar 1.20,1 op softs. Nu dus 2 seconden sneller dan tijdens Q3 tijdens de afgelopen GP. | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 11:31 |
| |
Frozen-assassin | woensdag 1 maart 2017 @ 11:31 |
Nee, testdagen worden vrijwel nooit gestreamd. Of je moet een verdwaalde periscope-stream vinden van een fan daar | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 11:38 |
Bottas nu op supersofts ben benieuwd | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 11:41 |
Ricciardo nu naar 3 met een 1.22.3 | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 11:41 |
Pitstop practice. | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 11:42 |
Heb je het stuk uberhaupt gelezen? ah, spuit 11 | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 11:50 |
Die uitspraken van Horner waren van voor de verduidelijking van de regels toch? Dus wellicht dat ze inmiddels eieren voor hun geld gekozen hebben. Enige twee teams die er echt bezig mee waren zijn Mercedes en Red Bull, dus 50/50 kans dat Red Bull het is, vandaar mijn uitspraak | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 11:53 |
Volgens mij Williams, McLaren en Toro Rosso ook. | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 11:55 |
11:54 ...and we have our first sub-1m20s lap of the test. Bottas posts a 1m19.838s using super-softs. Toch nog wat sneller | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 11:56 |
Ah, dan heb ik niks gezegd | |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 11:57 |
Dat zijn de tijden die ergens op beginnen te lijken | |
Ener-G | woensdag 1 maart 2017 @ 11:57 |
Ik denk dat het eerder Ferrari is, RB en Mercedes hadden het vorig seizoen al, en Ferrari was naarstig op zoek naar hoe het ook te fixen. Blijkbaar hebben ze iets bedacht wat toch tegen de regels blijkt te zijn, en dit zou weer samenvallen met de geruchten dat ferrari het achter de schermen compleet niet op orde heeft en al aan een b-spec/redesign zou werken. Maargoed, speculaas, speculaas... | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 11:58 |
Nee, er staat dat een team is gevraagd hun ophanging aan te passen, terwijl die van Red Bull (volgens sources) deze week nog niet gecontroleerd is. Dus kleine kans dat het Red Bull betreft, maar eerder een ander team dat al wel gecontroleerd is. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 12:00 |
Bottas nu met een 1.19,8 Dat is serieus snel | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 12:01 |
Wel weer weinig rondjes van RBR en weinig spectaculaire tijden. Óf RBR heeft zitten slapen (want de renault lijkt snel zat) Óf ze toveren volgende week (of misschien pas in Melbourne) een enorme verrassing uit de hoge hoed. Gelet op de rust en optimisme die je bij elk interview bij elk teammember ziet hoop ik het laatste. | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:02 |
Daarom vind ik het pre-season gebeuren het leukste om te volgen | |
Ener-G | woensdag 1 maart 2017 @ 12:02 |
Bij RBR zijn ze steeds maar op 1 segment/sector aan het trappen, doen de rest van de ronde kalmpjes aan en in Milton Keynes prakken ze al die data wel aan elkaar om zo een theoretische 'fast lap' te compileren | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 12:02 |
Ferrari heeft juist de FIA gevraagd om een verduidelijking. Lijkt me sterk dat zij nu juist met een oplossing komen die tegen de regels is. | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:03 |
Ben inderdaad ook wel benieuwd waar ze nu echt mee gaan komen straks, zeker gezien alle uitspraken die gedaan zijn over de nieuwe wagen | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 12:03 |
Lijkt me niet. De Ferrari zit vastgeplakt aan het asfalt, aldus de aanwezige journalisten. Als ze het al waren dan lijkt het me niet dat ze nog met het systeem rondrijden. | |
Ener-G | woensdag 1 maart 2017 @ 12:03 |
Dat zou prima parallel kunnen lopen, aangezien Ferrari zelf dus ook niet exact weet wat wel en niet mag | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:04 |
Testen gaat gewoon niet om snelste rondjes. Wat nog negatief is uit te leggen is dat ze weinig rondjes rijden, maar zelfs dat valt mee. Denk dat het wel goed zit bij RB. | |
Anton91 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:04 |
http://www.f1today.net/nl(...)roversiele-ophanging | |
Doevelaer | woensdag 1 maart 2017 @ 12:05 |
Tijd van Bottas is overigens een nieuw officieus ronderecord. Oude officieuze ronderecord was 1:19.954 tijdens kwalificatie door Barrichello in de Brawn. | |
Ener-G | woensdag 1 maart 2017 @ 12:10 |
Volgens mij had de McLaren bij de presentatie ook een behoorlijke rake.. en of het legaal was of niet zou te maken hebben met het al dan niet fysiek verbonden zijn van de achterwiel- en de voorwielophanging. Wellicht dat ze nu een systeem hebben uitgevonden wat puur op de achterwielophanging werkt, waarbij op hoge snelheden de rake wat minder wordt; En de huidige regelgeving is daar nog vaag of niet-bestaand over | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 12:15 |
Goed nieuws;
| |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 12:17 |
Ricciardo schuift op naar P2 in de Red Bull: 1.21.153 op softs, op 1,3 seconde van Bottas op supersofts. | |
Anton91 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:19 |
Maakt allemaal niks uit Jan Lammers en Tom Coronel zijn niet zo onder de indruk van de auto. | |
HerrFritz | woensdag 1 maart 2017 @ 12:19 |
Valtteri naar de Ultrasoft band nu | |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:21 |
Ik proef cynisme. Maar toch maak ik me wel een beetje zorgen, die 2 zijn geen totale koekenbakkers. | |
tja77 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:21 |
RBR kan ook gewoon in de 1:19 rijden mocht het nodig zijn. Die laten echt nog niet het achterste van de tong zien. | |
Ener-G | woensdag 1 maart 2017 @ 12:22 |
Die kijken dus ook alleen maar naar de tijden zoals ze tot nu toe gereden zijn in de test Ik ben wel benieuwd naar een compilatie per constructeur van alle snelste sectoren die ze tot nu toe gereden hebben over alle rondes, dat zou een stuk duidelijker beeld geven. | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:24 |
Het zijn juist de twee grootste koekenbakkers die er zijn. Beetje dom zitten lullen. Als je waarde hecht aan de tijden tijdens een test ben je een koekenbakker eerste klas. Goed, als ze 1:40 reden kon je zeuren, maar ze rijden gewoon netjes de rondjes en zitten niet ver van de top. Daarnaast lijkt het alsof ze bepaalde sectoren aan het gassen zijn terwijl ze de andere sectoren rustig aan doen, dus het zegt echt 0.0 niks. Als de teambazen en coureurs positief zijn dan ben ik nog gerust in ieder geval. | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 12:24 |
Denk ook niet dat Mercedes dat doet | |
Doevelaer | woensdag 1 maart 2017 @ 12:25 |
Ach, het werd hier gisteren ook al gezegd; Red Bull loopt ieder jaar gigantisch te sandbaggen tijdens de wintertests. Om er vervolgens in Melbourne 'ineens' te staan. Laat Coronel & Lammers maar lullen. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 12:26 |
ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is. | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:26 |
Ze weten door simulaties trouwens echt wel wat voor tijden ze kunnen neerzetten op die baan. Hoeven ze geen testrit voor te doen. Het is nu vooral materiaal testen en zorgen dat je je auto niet achterstevoren in de vangrail parkeert omdat je snelste wil zijn. Coronel lult, ze gaan echt niet de baan op om de snelste te zijn. | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:27 |
Mee eens, daarom lijken mij sectortijden etc. veel belangrijker dan complete rondetijden en zelfs dan zegt het nog niks. | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 12:28 |
2014; 2e (DSQ) en DNF 2015; 6e (+1 lap) en DNS 2016; 4e en DNS (arme Kvyat, 2 jaar op rij Mwoa, wisselend hoor. | |
Anton91 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:29 |
En is het ook niet zo dat Renault een grote upgrade heeft gepland voor Spanje. Ze willen eerst zeker weten of deze motor betrouwbaar is. | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 12:30 |
Gelet op de hoge topsnelheden lijkt de renault me nu al prima. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 12:32 |
Het komt allemaal goed | |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:32 |
Ik denk dat gebaseerd op de info die we nu krijgen we gewoon weer een saaie Mercedes-hegemonie gaan krijgen dit jaar. En ja, dat is speculatie. Maar al die sandbag verhalen, ik geloof daar niet zo in. Wishfull thinking. We hopen allemaal op keiharde competitie tussen Mercedes, Ferrari en RB, maar ik ben bang dat de praktijk anders wordt. En waarschijnlijk word ik hierom afgezeken en kan je gebaseerd op wat je nu ziet nog niets zeggen. Dan baseer ik het wel op mijn glazen bol . | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:32 |
1. S. Vettel Ferrari 01:22.852 142 2. C. Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 01:23.134 133 3. F. Massa Williams 01:23.644 129 4. S. Perez Force India F1 01:23.721 60 Testtijden van 4 maart vorig jaar ... Het zegt dus NIKS. | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:34 |
Er vanuit gaande dat de betrouwbaarheid in de fabriek uitgebreid getest is, lijkt me dat die motor zeker mee kan komen. Al zegt topsnelheid niet alles, maar de acceleratie gaan we pas tijdens de kwalificatie zien in melbourne gok ik zo. | |
HerrFritz | woensdag 1 maart 2017 @ 12:35 |
Iemand trouwens een werkend filmpje gevonden van ted's notebook van gisteren ? | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:35 |
en dit zijn de gecombineerde resultaten van alle dagen in Barcelona vorig jaar: 1. Kimi Raikkonen FIN Ferrari-Ferrari 363 laps 1m 22.765s (II) 2. Sebastian Vettel GER Ferrari-Ferrari 493 laps 1m 22.852s (II) 3. Nico Rosberg GER Mercedes-Mercedes 656 laps 1m 23.022s (II) 4. Nico Hulkenberg GER Force India-Mercedes 357 laps 1m 23.110s (I) 5. Carlos Sainz ESP Toro Rosso-Ferrari 514 laps 1m 23.134s (II) 6. Felipe Massa BRZ Williams-Mercedes 411 laps 1m 23.192s (II) 7. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes 442 laps 1m 23.261s (II) 8. Max Verstappen NED Toro Rosso-Ferrari 577 laps 1m 23.382s (II) 9. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-TAG-Heuer 456 laps 1m 23.525s (I) 10. Lewis Hamilton GBR Mercedes-Mercedes 673 laps 1m 23.622s (II) edit: totale rondes van vorig jaar Team lap counts 1. Mercedes 1329 laps 2. STR 1091 3. Ferrari 856 4. Williams 853 5. Sauber 832 6. Red Bull 814 7. Force India 814 8. Renault 782 9. McLaren 707 10. Manor 479 11. Haas 412 | |
Ener-G | woensdag 1 maart 2017 @ 12:37 |
Ja dat dus, en niet de rondetijden in hun geheel. Ze zijn specifiek op bepaalde bochten aan het testen, of de cijfertjes die er in werkelijkheid uit rollen overeen komen met de sim data. Als dat het geval is klopt hun model en hebben ze ook veel meer aan de sim data. | |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:37 |
En de commentaren van vorig jaar? Zoiets als dit (Gary Anderson): Kan iemand zich herinneren of dat een beetje klopte? | |
nils7 | woensdag 1 maart 2017 @ 12:38 |
Ze zullen van alles willen testen van bandenslijtage bij verschillende set ups. Maar ook hoe de remmen en het doen en ook het verbruik van de nieuwe motor. En als ze inderdaad telkens 1 sector snel gaan. Maar laten we wel wezen de voorgaande jaren draaide het niet om t snelste rondje maar om wie als eerste over de streep gaat. Dus als je een halve seconde verliest maar een pitstop uit kan sparen zullen ze wel willen weten waar die punten liggen. | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 12:48 |
Als de teams niet sandbaggen ziet Ferrari er beter uit dan Mercedes omdat ze op hardere banden bijna net zo snel rijden als de Mercedes. | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 12:51 |
Ik weet ook niet of het echt sandbagging genoemd kan worden. Het is niet alsof ze door niet voluit te gaan dingen willen achterhouden. Het is meer dat ze niet voluit willen/hoeven te gaan want dat levert niks op. | |
SnowOokami | woensdag 1 maart 2017 @ 12:54 |
Het lijkt me handig om de gehele dag te testen met 1 motor instelling en kan me voorstellen dat ze nu op 90 of 95% zitten en niet op 100. | |
Weltschmerz | woensdag 1 maart 2017 @ 12:55 |
Lekker makkelijk verdienen aan die hypes. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je hebt nieuwe regels dus de kaarten worden opnieuw geschud. Mercedes heeft de beste motor, maar de verschillen zijn kleiner geworden en de verschillen zijn minder belangrijk geworden omdat de auto's meer snelheid meenemen uit de bocht. Zowel Mercedes als Ferrari zijn goed uit de winter gekomen, er is op zich geen reden om aan te nemen dat Mercedes per se nog wat voor zou hebben op Ferrari. Dan zit Hamilton in die Mercedes, die 3 keer WK is geworden in een stuk of 8 WK-waardige auto's, en Vettel in de Ferrari, die 4 keer WK is geworden in slechts 4 WK-waardige auto's. Dan zou je zeggen dat die ongeveer gelijk genoteerd staan, maar Hamilton staat 1:1.8 en Vettel 1:12. Wat voor malloot moet je zijn om 100 euro te riskeren om er 80 te winnen? | |
Geralt | woensdag 1 maart 2017 @ 12:55 |
Ik denk eerder dat die 2 heren met commentaar een redelijk kale auto zien tov de rest van het veld en dan meteen in een stuip schieten als er niet de snelste ronde naar buiten komt. RB doet er goed aan om gewoon schoon te beginnen. De rest is al verder ontwikkeld en daar kan waarschijnlijk minder winst gehaald worden met een extra vleugeltje of randje hier of daar tov de RB. | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 13:00 |
| |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 13:01 |
| |
SnowOokami | woensdag 1 maart 2017 @ 13:02 |
Another break in the brake? | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 13:03 |
Done deal, kunnen het seizoen wel afsluiten. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 13:04 |
Stroll weer naast de baan Bij het vallen van de vlag is Lance Stroll nog van de baan geschoven. De Williams staat in de grindbak. Het is lastig te zien waar precies, het lijkt op bocht 4. Update geplaatst op 13:03:11 | |
Re | woensdag 1 maart 2017 @ 13:06 |
die gaat er nog veel afkegelen... | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 13:07 |
En de enige voorvleugel van vandaag naar de klote? Zo gaan Pa Strolls centen er snel doorheen. | |
Zorro | woensdag 1 maart 2017 @ 13:09 |
Strolldonado | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 13:10 |
Laten we het er maar op houden dat hij nog aan de F1 moet wennen. Al vind ik het vreemd dat je naast de baan schiet bij testdagen terwijl je naar mijn idee dan niet tot de max gaat. | |
opgebaarde | woensdag 1 maart 2017 @ 13:10 |
Hoeft niet zoveel te zeggen. Als men nu massaal gaat inzetten op het kampioenschap van Palmer, dan passen de bookies zijn odds ook aan en lijkt hij een serieuze kandidaat voor het kampioenschap terwijl zijn kansen voor het kampioenschap gewoon hetzelfde gebleven zijn | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 13:12 |
Misschien moet hij Nissany eens bellen? | |
JJH | woensdag 1 maart 2017 @ 13:13 |
Klopt, ik herhaalde alleen maar wat er in het filmpje gezegd werd. Max hoort mijns inziens wel in de top 5/6 thuis. Maar twee zou ik hem niet op zetten. | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 13:20 |
Wennen? Terwijl hij afgelopen seizoen juist veel kilometers gemaakt heeft in een F1 van 2014. | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 13:26 |
ach die past de Gilles Villeneuve methode toe.. "om de limiet te vinden moet je erover gaan" Gilles spinde bij z,n debuut (in de trainingen) ook elke ronde, maar wel elke keer op een andere plek | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 13:28 |
en reed ook geregeld een auto plat.. Tis dat Enzo zo gek op hem was anders was ie door elk team ontslagen | |
Beach | woensdag 1 maart 2017 @ 13:30 |
Stroll gaat het Max nog lastig maken als hij gewend is. | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 13:32 |
de parodieën zijn er ook weer.. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 13:37 |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 13:38 |
Valt me op hoe goed er eigenlijk geacteerd wordt . | |
Beach | woensdag 1 maart 2017 @ 13:39 |
Die Hitler parodiën waren al niet grappig meer in 1945 | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 13:44 |
Vond jij al niet grappig meer in 1945 bedoel je | |
BaasBanaan | woensdag 1 maart 2017 @ 13:55 |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 14:08 |
Was het niet Renault die een koeling probleem hadden met hun bodywork? Dat wordt nog wat als die motor echt harder zou moeten lopen dan | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 14:22 |
Dus in ieder geval geen Red Bull die ophanging moet aanpassen (kan natuurlijk nog komen). | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 14:24 |
TAG Heuer is dus eigenlijk gewoon een Renault-motor? Dat zijn de zaken waar ik me totaal niet mee bezig houdt eigenlijk | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 14:25 |
Onder welke steen leef jij? Dat was vorig jaar ook al zo. | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 14:26 |
Ja er staat me wel heel vaag iets van bij, maar ik weet niet meer hoe het nou zat en waarom het dan niet gewoon een Renault-motor heet | |
Sjemmert | woensdag 1 maart 2017 @ 14:26 |
Tag Heuer maakt klokken geen motors Is gewoon een Renault motor. | |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 14:27 |
Dit kan echt niet als je in de eindredactie sport zit . (hoe vaak heb je die al gehoord ) | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 14:30 |
Nu ongeveer één keer denk ik (misschien twee, maar dat weet ik niet zeker) | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 14:32 |
Gezien de problemen met de Renault motor twee jaar geleden wilde RB van de Renault af, maar kon geen andere leverancier krijgen. Daarom bleven ze bij Renault maar hebben ze de bedongen dat ze de motor mochten rebadgen naar TAG Heuer (en ging STR naar Ferrari). Afgelopen jaar waren ze redelijk tevreden over de vooruitgang van de motor en is ook STR terug bij Renault en is het alleen nog de vraag of die ook gerebadged wordt of dat die Renault blijft (er staat vooralsnog geen Renault op de wagen). | |
Sjemmert | woensdag 1 maart 2017 @ 14:33 |
In een interview waar er naar gevraagd werd zei die iets in de trend van " ja, kan gebeuren, we zijn allemaal aan het pushen (dag1 ) maar dat ligt nu achter ons we kijken weer vooruit". En dan spint ie vandaag weer | |
ShaoliN | woensdag 1 maart 2017 @ 14:35 |
Ik vind ze allebei toch wel heel erg mooi | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 14:35 |
Dank u | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 14:35 |
1.18.3 van Massa in de Ferrari tijdens een test in 2008 volgens
| |
Bonobo11 | woensdag 1 maart 2017 @ 14:38 |
en Ilmor ging aan de motor knutselen | |
Justevo | woensdag 1 maart 2017 @ 14:40 |
Ben je bereid daar geld op in te zetten? Ik ga die weddenschap graag met je aan namelijk. Niet omdat ik een Verstappen fan ben, maar omdat ik verwacht dat Stroll er weinig van zal bakken. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 14:42 |
VES wordt VER http://www.gpupdate.net/n(...)gd-van-ves-naar-ver/ | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 14:43 |
Eindredacteur zijn bij FOK!sport
| |
BaasBanaan | woensdag 1 maart 2017 @ 14:43 |
Ik vind het contrast ook erg mooi. | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 14:43 |
Nu ga ik de hele tijd denken dat Vergne meedoet | |
Asschen_sukar | woensdag 1 maart 2017 @ 14:45 |
Dat gaat wennen worden | |
heywoodu | woensdag 1 maart 2017 @ 14:46 |
Vijf minuutjes denk ik | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 14:47 |
Ben ik niet gewend aan VES ... | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 14:49 |
Hier zie je goed wat die shark fin doet | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 14:50 |
Went snel genoeg denk ik | |
Nattekat | woensdag 1 maart 2017 @ 15:01 |
Dit | |
nils7 | woensdag 1 maart 2017 @ 15:02 |
Hoe zit het trouwens met die startnummers? Stel iemand wil dit jaar met nummer 6 gaan rijden, hoe lang is dat bevroren (is dat wel zo)? | |
Nattekat | woensdag 1 maart 2017 @ 15:06 |
3 jaar dacht ik. Het nummer van Bianchi is vanzelfsprekend nooit meer beschikbaar. | |
nils7 | woensdag 1 maart 2017 @ 15:07 |
Eigenlijk zodra iemand z'n superlicentie verloopt dus? | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 15:12 |
Renault heeft illegale achtervleugel http://www.f1today.net/nl(...)tervleugel-aanpassen | |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 15:20 |
Die heeft z'n beste tijd ook al wel gehad. Altijd al gezegd dat hij tegelijk met Nico had moeten stoppen, of eigenlijk nog een jaar eerder. Dit wordt niks meer. | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 15:24 |
Nah want je kunt ook in andere raceklasses racen om een superlicentie te houden | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 15:26 |
Beetje teleurstellend dit ja. Als je de baan op gaat wil je de snelste zijn. Hamilton heeft het duidelijk niet meer. Ik maak me zorgen. Bottas rijdt hem helemaal zoek. Rosberg was vandaag ook aanwezig, dus misschien moet Rosberg maar terugkomen. | |
franklop | woensdag 1 maart 2017 @ 15:29 |
Vettel op softs +0,24 tov Bottas op ultra-softs. Tweede man onder de 1.20. | |
Floriz87 | woensdag 1 maart 2017 @ 15:30 |
Het schijnt dat Mercedes Nico heeft uitgenodigd om "te wennen aan de W08". Wellicht dat dit wijst op een comeback en zal hij Hamilton gaan vervangen. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 15:30 |
Ferrari is lekker bezig | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 15:32 |
Illien heeft zijn werk gedaan, want hij werkt niet meer voor Renault. | |
Evenstar | woensdag 1 maart 2017 @ 15:37 |
Vorig jaar waren ze na alle testdagen 1 en 2 | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 15:38 |
Klopt, maar dit keer heb ik er wel alle vertrouwen in dat ze dichtbij Mercedes zullen zitten | |
Bonobo11 | woensdag 1 maart 2017 @ 15:41 |
Oh, wist ik nog niet. in de comments:
| |
Jester65 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:00 |
Gary Anderson is onder de indruk van de Ferrari. Zouden ze hun zaakjes dan eindelijk goed voor elkaar hebben? | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 16:01 |
Red Flag. Sainz in the gravel at turn 4. | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 16:05 |
Vorig jaar waren ze ook de snelste. | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 16:17 |
Stroll weer in de muur | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 16:17 |
En aan het begin van het seizoen zaten ze er ook redelijk bij om vervolgens gedurende het seizoen terug te zakken. En een ander verschil was dat Mercedes toen niet op zachte banden testte en nu wel. | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 16:17 |
Pastor Stroll | |
tralalala | woensdag 1 maart 2017 @ 16:18 |
Stroll | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 16:19 |
De Renaultmotor lijkt wel goed te lopen. | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 16:21 |
Stroll | |
Sjemmert | woensdag 1 maart 2017 @ 16:22 |
Hahah meen je niet | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 16:22 |
He is alive! Maar alle onderdelen zijn op | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 16:24 |
En blijkbaar nog niet eens op full power
| |
Sjemmert | woensdag 1 maart 2017 @ 16:25 |
Die jongen is er duidelijk nog niet klaar voor 3 keer spinnen/crashen in een test sessie... waar is jacques villeneuve nu ? | |
ShaoliN | woensdag 1 maart 2017 @ 16:25 |
Jezus wat een piloot | |
Sinister-D- | woensdag 1 maart 2017 @ 16:25 |
Die gaat het Max echt lastig maken hoor | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 16:27 |
Hij kan Max aanrijden he | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 16:27 |
| |
Yashaaaaa | woensdag 1 maart 2017 @ 16:28 |
Scheelt dat pappie de schadekosten kan betalen Dit gaat hem niet helpen zijn case sterker te maken dat ie ook echt kan rijden en het niet alleen voor het geld is. | |
nils7 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:28 |
Ben blij dat Max zulke foutjes niet maakte. Kan je nagaan hoe die afgeslacht zou worden. | |
Anton91 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:29 |
Monaco? | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 16:30 |
Dat was voor het echie | |
tja77 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:30 |
Precies mijn gedachte, dat joch maakt in 2 testdagen meer fouten dan Max in 2 seizoenen. | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 16:30 |
Daar stond wat op het spel. Deze jongen parkeert de auto 3 keer in gravel of muur tijdens een test waar alleen meters maken telt. | |
Doevelaer | woensdag 1 maart 2017 @ 16:30 |
En nogmaals wordt weer pijnlijk duidelijk dat Wikipedia niet te vertrouwen is. | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 16:30 |
En in regenachtioge condities ipv het droge nu. | |
King_Merc | woensdag 1 maart 2017 @ 16:32 |
Nu zal er wel een gerucht opkomen dat Stroll eigenlijk Jaqen H'ghar is en als er geen Game of Thrones is, Formule 1 rijdt, Hiervoor reed ie met het gezicht van een Venezulaan | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 16:34 |
RIC staat alweer een tijdje stil | |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 16:36 |
Heel de voorkant in puin.. | |
tja77 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:37 |
Villeneuve over Stroll: "Any damage you do at the beginning will stick for the rest of your career. bron: http://www.express.co.uk/(...)Villeneuve-exclusive | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 16:38 |
Ik hoop dat zijn pa de monteurs een bonus geeft voor het maken van overuren | |
tja77 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:40 |
Duidelijk nog niet klaar voor de Formule 1. Dat je 1 keer in de fout gaat kan ik nog begrijpen, 2 keer wordt al pijnljk, 3 keer simpelweg beschamend. Je team wil gewoon dat je kilometers maakt. Dat lijkt me topprioriteit. | |
Sinister-D- | woensdag 1 maart 2017 @ 16:41 |
www.didLancecrashtoday.ca nog under construction? | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 16:42 |
Vreemd dat Villeneuve redelijk positief is over Stroll, terwijl hij Verstappen nog even een sneer geeft. Wat betreft leeftijd zitten die twee in hetzelfde schuitje, maar Villeneuve lijkt niet te willen accepteren dat Max zich inmiddels al bewezen heeft. Stroll daarentegen staat nog helemaal onderaan de ladder. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 16:42 |
| |
tja77 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:43 |
Canadezen buttfucken elkaar schijnbaar erg graag. | |
Aitvaras | woensdag 1 maart 2017 @ 16:45 |
hahahahah | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 16:45 |
Daar zit je dan met je VES | |
Frozen-assassin | woensdag 1 maart 2017 @ 16:45 |
Zulke spuuglelijke schoenen kopen Dan vraag je er zelf om | |
Aitvaras | woensdag 1 maart 2017 @ 16:46 |
| |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 16:47 |
Goud op je schoenen is gewoon fout. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 16:47 |
Volgens Gary Anderson heeft McLaren wat betreft het chassis nog veel werk aan de winkel
| |
Fopje | woensdag 1 maart 2017 @ 16:50 |
Begint jouw voornaam met een J? | |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 16:51 |
Wat een faal | |
Anton91 | woensdag 1 maart 2017 @ 16:52 |
JV Fan | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 16:53 |
RIC nog steeds niet op de baan? | |
Fopje | woensdag 1 maart 2017 @ 16:53 |
Ze zijn aan het sleutelen. | |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 16:54 |
Jezus, wat zijn die schoenen lelijk. | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 16:55 |
Aan wat? Heb niet meegekregen dat er een probleem was? Ben wel een tijdje uit de lucht geweest. | |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 16:56 |
Geen problemen lijkt me, gewoon afstellen/aanpassingen maken. | |
Fopje | woensdag 1 maart 2017 @ 16:57 |
Is onbekend of er problemen zijn. Kunnen ook ingecalculeerde aanpassingen zijn. | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 17:01 |
mooie grasmaaier dan? Griep maakt echt vervelend.... te veel tijd | |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 17:04 |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 17:04 |
Als je ene echte griep had gehad, had je voor pampus gelegen en had je geen tijd gehad voor meligheid overigens (en da's maar goed ook dus), dus hoogstens een zeer effectieve verkoudheid des doods. Desalniettemin: beterschap! | |
JJH | woensdag 1 maart 2017 @ 17:05 |
Misschien komt Lance daar beter mee uit de voeten. | |
Yashaaaaa | woensdag 1 maart 2017 @ 17:08 |
Eerder dat hij zijn eigen voeten afmaait | |
ondeugend | woensdag 1 maart 2017 @ 17:08 |
Gisteravond 39.2, nu 38.7 .. ik zwaai pampus uit. Dus vanuit bed.. toch bedankt! Effectieve verkoudheid des doods klinkt stoer.. ik doe het er voor | |
Fopje | woensdag 1 maart 2017 @ 17:19 |
Problemen bij uitlaat Ricciardo. Daarom rijden ze al de hele middag niet. | |
Fopje | woensdag 1 maart 2017 @ 17:20 |
En Stroll is ook klaar | |
truedestiny | woensdag 1 maart 2017 @ 17:27 |
Waarom qouten jullie de hele tijd die darter in dit topic. Net alsof hij zo'n F1 kenner is. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 17:28 |
| |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 17:28 |
| |
Frozen-assassin | woensdag 1 maart 2017 @ 17:29 |
Darten kan hij ook al niet | |
singha | woensdag 1 maart 2017 @ 17:33 |
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gary_Anderson_(motorsport) | |
Ferry_76 | woensdag 1 maart 2017 @ 17:36 |
Ferry_76 | woensdag 1 maart 2017 @ 17:38 |
| |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 17:47 |
| |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 17:54 |
De Ferrari is op het rechte stuk van start/finish stilgevallen. Vermoedelijk een bewussie om het brandstofverbruik helemaal helder te krijgen. | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 17:54 |
Oei, problemen voor Ferrari. Vettel valt stil op het rechte stuk. Daar gaat Ferrari's probleemloze testdag. | |
motorbloempje | woensdag 1 maart 2017 @ 17:56 |
http://www.verstappen.nl/nl/article/10111 | |
Ferry_76 | woensdag 1 maart 2017 @ 17:56 |
Pas 136 ronden gereden ook. | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 18:06 |
Tijden van vandaag: 1. V. Bottas 1:19:705 75 US 2. S. Vettel 1:19:952 139 S 3. D. Ricciardo 1:21:153 69 S 4. J. Palmer 1:21:396 51 S 5. N. Hulkenberg 1:21:791 42 S 6. M. Ericsson 1:21:824 122 SS 7. L. Hamilton 1:22:090 94 S 8. R. Grosjean 1:22:118 53 SS 9. L. Stroll 1:22:351 98 S 10. F. Alonso 1:22:598 72 US 11. C. Sainz Jr. 1:23:540 32 M 12. A. Celis Jr. 1:23:619 66 SS 13. D. Kvyat 1:23:952 31 M | |
Ferry_76 | woensdag 1 maart 2017 @ 18:07 |
FlapStroll gaat nog even over de knie bij papa vanavond, die $85 miljoen ziet verdampen: | |
tja77 | woensdag 1 maart 2017 @ 18:11 |
Takigod | |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 18:13 |
Morgen regentraining voor Max toch? Snelste trainingsronde incoming! | |
Swetsenegger | woensdag 1 maart 2017 @ 18:25 |
| |
Nattekat | woensdag 1 maart 2017 @ 18:29 |
Plotseling heb ik begrip voor de keuze voor Massa. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 18:50 |
Die rijdt Stroll zodanig zoek dat die Canadees voortaan maar een taxi neemt | |
ElmarO | woensdag 1 maart 2017 @ 18:51 |
Je zat er niet ver vanaf: https://hasstrollcrashedyet.com/ | |
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 18:54 |
http://hasstrollcrashedtoday.com is ook al geregistreerd naar nog niet actief. | |
ElmarO | woensdag 1 maart 2017 @ 18:56 |
Wat dat betreft is Stroll in ieder geval al een waardige opvolger van Maldonado. | |
Kleffe_Dop | woensdag 1 maart 2017 @ 19:07 |
Ik wilde precies hetzelfde posten. Nu snap ik waarom ze daar niet nóg een rookie langs durven zetten. | |
Pagan | woensdag 1 maart 2017 @ 19:07 |
Inmiddels actief. Die mag wat mij betreft wel in de OP. | |
Beach | woensdag 1 maart 2017 @ 19:24 |
Typisch weer van de vaste kneusjes uit het f1 topic om te haten op een 18 jarige rookie. | |
potjecreme | woensdag 1 maart 2017 @ 19:28 |
Eens! | |
Sinister-D- | woensdag 1 maart 2017 @ 19:29 |
| |
Justevo | woensdag 1 maart 2017 @ 19:30 |
Uhm jij bent het kneusje hoor. Je wilt niet weten hoe vaak je vorig seizoen hier al bent verbeterd. Omdat jij misschien langer de F1 volgt betekent niet dat je overal gelijk in hebt, naar blijkt. Maar als jij zo zeker bent van je zaak, met al jouw kennis, kunnen we er toch een weddenschap op zetten? | |
danusz1986 | woensdag 1 maart 2017 @ 19:30 |
http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referral | |
Sinister-D- | woensdag 1 maart 2017 @ 19:30 |
daar achter is een hoekje, ga daar maar janken.... | |
Sunri5e | woensdag 1 maart 2017 @ 19:34 |
Lekker dan. | |
tja77 | woensdag 1 maart 2017 @ 19:46 |
Te haten? Is toch gewoon humor. Trek het je niet aan joh. | |
lord_bono | woensdag 1 maart 2017 @ 19:55 |
Daar worden de rookies hard van toch? Heeft ie wel nodig als ie zo vaak blijft crashen | |
Re | woensdag 1 maart 2017 @ 20:04 |
smokes and mirrors | |
Nattekat | woensdag 1 maart 2017 @ 20:07 |
Waar heeft dat hoekje dat aan verdiend? | |
ESF1Gamer | woensdag 1 maart 2017 @ 20:44 |
Maldonado heeft hem rijles gegeven | |
Ferdii | woensdag 1 maart 2017 @ 22:00 |
Types als maldonado (of in dit geval stroll) maken de F1 ook weer leuk | |
Scrutinizer | woensdag 1 maart 2017 @ 22:11 |
Het is nog niet duidelijk of Williams morgen nog aan de bak kan. | |
TheFreshPrince | woensdag 1 maart 2017 @ 22:14 |
Stroll doet z'n naam wel eer aan, hij wandelt heel wat af. | |
Ferry_76 | woensdag 1 maart 2017 @ 22:23 |
Aldus RTL GP Magazine | |
Frozen-assassin | woensdag 1 maart 2017 @ 22:24 |
Alle reserveonderdelen zijn op | |
Ferry_76 | woensdag 1 maart 2017 @ 22:25 |
Smedley neemt Stroll in bescherming. "Van beide coureurs, ook van Felipe, heb ik begrepen dat de banden op een bepaald moment heel verraderlijk worden. Ineens verliezen ze hun grip. Felipe, met vijftien jaar ervaring in de Formule 1, verloor maandag ook even de controle. Ik hoor vanuit andere teams dezelfde geluiden." Hij noemt Stroll 'een onschuldig slachtoffer van de situatie'. "Hij raakte de muur, dat kan gebeuren. Niemand neemt hem iets kwalijk. Zo'n cultuur hebben we niet en willen we ook niet hebben. Dit soort dingen horen erbij. Zoals gezegd, Felipe had het ook lastig. Ik zou dit niet eens een fout van Lance willen noemen." Aldus GPUpdate | |
beantherio | woensdag 1 maart 2017 @ 22:36 |
Stroll heeft in een dag 98 rondjes gemaakt met een auto die nog in ontwikkeling is: da's toch niet verkeerd. Evengoed jammer van de crash. | |
Zorro | woensdag 1 maart 2017 @ 23:52 |
En dat in Spanje. Mink DeVille was zijn tijd vooruit | |
lubje25 | donderdag 2 maart 2017 @ 02:01 |
| |
tja77 | donderdag 2 maart 2017 @ 08:33 |
Iemand een linkje met de rondetijden en aantal ronden voor zometeen? Ben de mijne kwijt.... | |
gunpowder | donderdag 2 maart 2017 @ 08:42 |
https://www.autosport.com(...)ona-f1-test-day-four | |
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 08:54 |
Aangezien de baan wel snel zal drogen zullen ze tussendoor ook wel gaan sproeien of niet? | |
JJH | donderdag 2 maart 2017 @ 08:55 |
Wat ik begrepen heb in de lunchbreak. | |
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 08:57 |
Goedemorgen | |
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 08:58 |
Williams rijdt vandaag niet. 7 maart weer. | |
JJH | donderdag 2 maart 2017 @ 08:59 |
Dan heeft dat glijertje behoorlijk gevolgen. Staat er voor volgende week ook nog een natte test op de agenda? | |
lord_bono | donderdag 2 maart 2017 @ 09:04 |
Max rijdt zometeen gewoon een 1:18 op een natte baan | |
JJH | donderdag 2 maart 2017 @ 09:04 |
Maxie als eerste, die heeft er zin in vandaag. | |
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:04 |
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:05 |
En Stoffel als tweede... delagelandenmannen | |
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 09:06 |
1.45 momenteel | |
Ener-G | donderdag 2 maart 2017 @ 09:06 |
Hij moet wel, met een rondje of 5 zal de baan al stukken droger zijn. | |
JJH | donderdag 2 maart 2017 @ 09:07 |
Dat gaat heel hard inderdaad. | |
Yashaaaaa | donderdag 2 maart 2017 @ 09:07 |
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 09:08 |
Mede daarom de vraag dus of ze tussendoor ook nog gaan sprayen, of dat er straks om 11.00 uur alweer op droge banden gereden kan worden.. | |
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:09 |
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:10 |
en | |
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:11 |
vol |