abonnement Unibet Coolblue
pi_169118832
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik een mooie massief eiken plank gekocht. 2 stukken heb ik gebruikt om schappen van te maken en van 1 stuk (61×36 cm) wil ik een schap maken net naast fornuis. Ik heb nu tussen fornuis en muur 36 cm ruimte waar ook een radiator zit en deze wordt nu met koken enorm smerig en vettig. Daarom wil ik daar graag een plank makeniet op dezelfde hoogte als het aanrecht. Is ook handig om een spatel etcetera even kwijt te kunnen.

Nu wordt die plank ook vies natuurlijk en wil ik deze graag lakken zodat het makkelijk schoon te krijgen is. Ik zoek een lak die de kleur zo veel mogelijk intact laat. Daarnaast moet de lak sterk zijn, ik zal er regelmatig kookgerei op leggen.

Heeft iemand een tip welke merken goede lak hebben? En als je ervaring hebt en tips hebt hoor ik deze ook graag.
pi_169119140
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik een mooie massief eiken plank gekocht. 2 stukken heb ik gebruikt om schappen van te maken en van 1 stuk (61×36 cm) wil ik een schap maken net naast fornuis. Ik heb nu tussen fornuis en muur 36 cm ruimte waar ook een radiator zit en deze wordt nu met koken enorm smerig en vettig. Daarom wil ik daar graag een plank makeniet op dezelfde hoogte als het aanrecht. Is ook handig om een spatel etcetera even kwijt te kunnen.

Nu wordt die plank ook vies natuurlijk en wil ik deze graag lakken zodat het makkelijk schoon te krijgen is. Ik zoek een lak die de kleur zo veel mogelijk intact laat. Daarnaast moet de lak sterk zijn, ik zal er regelmatig kookgerei op leggen.

Heeft iemand een tip welke merken goede lak hebben? En als je ervaring hebt en tips hebt hoor ik deze ook graag.
Blanke Polyurethaan (PU) lak op waterbasis (Sikkens Glitsa parketlak bijv.). Plank eerst ontvetten (met thinner, wel buiten doen), licht opschuren P300, in de Urethaanlak, 2 uur drogen, weer lichtjes opschuren en de eindlaag aanbrengen. Paar uur werk als je watergedragen PU lak gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 24-02-2017 16:42:25 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169120060
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Blanke Polyurethaan (PU) lak op waterbasis (Sikkens Glitsa parketlak bijv.). Plank eerst ontvetten (met thinner, wel buiten doen), licht opschuren P300, in de Urethaanlak, 2 uur drogen, weer lichtjes opschuren en de eindlaag aanbrengen. Paar uur werk als je watergedragen PU lak gebruikt.
Superveel dank!
Nog 1 vraagje: is het handig de plank eerst te lakken en dan op maat te zagen of eerst zagen en dan lakken?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 17:43:16 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169120538
Eerst zagen, want schuren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169120801
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:43 schreef Lienekien het volgende:
Eerst zagen, want schuren.
Nu je 't zegt. 8)7
pi_169125116
Skylt 2 componenten lak, de enige goede optie hier. Zoek de ervaringen op woodworking.nl
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')