abonnement Unibet Coolblue
pi_168981763
Hallo,

onlangs is er een scheurtje in mijn composieten spoelbak gekomen doordat ik de Quooker (kokend water kraan) heb laten leeglopen (ivm het uitvoeren van een reparatie). De spoelbak is nu niet meer waterdicht. Welke kit kan ik het beste gebruiken om deze naad waterdicht te krijgen? De kit moet wel bestand zijn tegen kokend heet water. Alvast bedankt.

Groeten,
Daan
pi_168981838
Tweecomponentenlijm.
pi_168982191
Maar je gaat dus weer kokend water erin gooien?


Ezel>steen verhaal
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168982471
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:10 schreef DaanBrattinga het volgende:
onlangs is er een scheurtje in mijn composieten spoelbak gekomen doordat ik de Quooker (kokend water kraan) heb laten leeglopen (ivm het uitvoeren van een reparatie). De spoelbak is nu niet meer waterdicht. Welke kit kan ik het beste gebruiken om deze naad waterdicht te krijgen? De kit moet wel bestand zijn tegen kokend heet water. Alvast bedankt.

Als je aan de onderzijde bij de spoelbak kunt komen (via het kastje eronder) kan je een polyester matje aanbrengen en insmeren met epoxyhars. Je hebt dan een onzichtbare reparatie.

https://polyestershoppen.(...)king-voor-de-starter
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168983070
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:38 schreef halfway het volgende:

Ezel>steen verhaal
Ken ik niet. Please tell me that story!
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:23:14 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168984562
Kan een spoelbak van composiet niet tegen kokend heet water? :{
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin zaterdag 18 februari 2017 @ 18:06:28 #7
58651 crew  murp
murp
pi_168985295
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ken ik niet. Please tell me that story!
De man, de jongen en de ezel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168986132
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:23 schreef Lienekien het volgende:
Kan een spoelbak van composiet niet tegen kokend heet water? :{
Composiet (ervan uitgaand dat dit vezelversterkt kunststof is) bestaat uit vezel en hars.

De hars is niet bestend tegen open vuur, dit brandt gewoon weg.
Er zijn wel epoxy-harsen die bestendig zijn tegen hitte, bijvoorbeeld deze:
http://www.lubribond.nl/producten/epoxies-2-komponenten

Ik zou verwachten dat deze bakken daar wel op berekend zijn, had ik in ieder geval wel gedaan.
pi_168988632
Vreemd toch,dit betekent dat je er ook bijvoorbeeld geen aardappels in kunt afgieten...
pi_168992046
De spoelbak is van silestone, een composietgesteente dat tot 93% uit pure kwarts bestaat en voor de rest uit hars. We hebben hier meerdere pannen met aardappels in uitgegoten. Het ging mis toen de Quooker een halve minuut op dezelfde plek stroomde, met een knal tot gevolg (het was op oudejaarsdag, dacht eerst dat ik een rotje hoorde). Toen bleek er een scheur te zijn ontstaan. Op zich begrijpelijk vanwege de temperatuurverschillen. Maar deze ezel wil dus in ieder geval ook in de toekomst nog steeds de aardappels kunnen afgieten. Er is al door een monteur een soort van twee componentenlijm opgesmeerd, maar deze kan waarschijnlijk niet tegen kokend water (deze lekt namelijk). Ik wil graag weten welke lijm ik hiervoor moet (laten) gebruiken. Ik weet ook niet of een polyester matje met epoxy hars tegen deze temperatuur bestemd is.
pi_168995575
Een foto van de situatie zou helpeb, maar reparatie door middel van een glasvezelmatje (CSM weefsel) met de door mij genoemde hars hierboven zou voldoende moeten zijn.
pi_169009111
Zit er geen garantie meer op? Lijkt me dat zo'n spoelbak tegen kokend water moet kunnen. Overleg eens met de leverancier.
pi_169082171
Ik heb inmiddels contact gezocht met de leverancier, mogelijk hebben ze hier vaker te maken mee gehad. Als dit niets oplevert, dan overweeg ik het glasvezelmatje. Alvast bedankt voor het meedenken!
  Knikkerking donderdag 23 februari 2017 @ 07:51:51 #14
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169084050
Ik vraag me af of je dat allemaal moet willen i.v.m. niet goed schoon krijgen ---> bacteriën.
Of is het erna weer een mooi glad oppervlak zonder scheuren en ribbelig gedoe? (overal waar vuil in/aan kan blijven hangen is niet handig natuurlijk...

Veel succes in ieder geval ^O^
pi_169085866
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:06 schreef murp het volgende:

[..]

De man, de jongen en de ezel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie de steen niet terugkomen in het verhaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')