Ik moet de sprinter van 08.21 hebben die er nu achteraan sukkelt, want de IC naar Lelystad van 08.26 mocht ook nog voor.quote:
Neequote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:13 schreef bork het volgende:
Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld?
zijn er gelijk weer 4 zitplaatsen extra vrijquote:Op dinsdag 21 februari 2017 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hopla, weer een stas op weg naar de uitgang
Het worden twee draaistellen met ieder twee assen. Acht assen op een rijtuig is wat overdreven.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 00:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben. Zal het zoiets als Talgo kunnen worden?
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 10:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zijn er gelijk weer 4 zitplaatsen extra vrij
Ach ja, het is verkiezingstijd. Dan worden dit soort volzinnen gebruikt door de oppositie. Als je van de oppositie bent dan worden er vragen gesteld over je jeugd. Zit je in het kabinet dan ben je mistig over je problemen. Hoort er een beetje bij.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hopla, weer een stas op weg naar de uitgang
Ik bedoelde natuurlijk 2 draaistellen met 2 assen, vier in totaal.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het worden twee draaistellen met ieder twee assen. Acht assen op een rijtuig is wat overdreven.
Wordt er aan de Ples nog gestudeerd op het combineren van die spoorlijn Utrecht - Breda met de nieuwe bruggen in de A27?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ach ja, het is verkiezingstijd. Dan worden dit soort volzinnen gebruikt door de oppositie. Als je van de oppositie bent dan worden er vragen gesteld over je jeugd. Zit je in het kabinet dan ben je mistig over je problemen. Hoort er een beetje bij.
Dat Dijksma onderweg is naar de uitgang, dat zal wel. De kans dat:
- EN de PvdA weer in de coalitie komt
- EN de PvdA deze dossiers houdt
- EN Dijksma weer deze dossiers wil hebben
is niet zo heel groot...
Edit: als je het artikel van nu.nl leest dan zie je ook dat beide Kamerleden (Van Helvert - CDA en Madlener - PVV) met zoveel woorden zeggen dat de staatssecretaris de Kamer heeft geïnformeerd en dat het meer gaat over de algehele irritatie over hoe NS met het zitplaatsentekort i.r.t. (behoud van) MAT'64 omgaat. Er wordt nu een heel punt gemaakt dat in de betreffende brieven geen getallen zijn genoemd. Dat de heren in kwestie dat nu opblazen (en niet een jaar geleden mee kwamen) boeit even niet.
Laat ik het zo zeggen: op de Ples is niemand in crisissfeer (in tegendeel zelfs...)
Verschillende termen voor MAT'64 in dit kader zijn: "strategische reserve" en "sloopmaterieel".
Hi ha ho strekt lekker met bovenstaande bericht domkop.quote:
Ze laat zich niet zomaar wegblazenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hopla, weer een stas op weg naar de uitgang
Nee... Al zullen we nu waarschijnlijk wel een nieuwe QenA moeten maken voor het eerst komende AO Spoorquote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt er aan de Ples nog gestudeerd op het combineren van die spoorlijn Utrecht - Breda met de nieuwe bruggen in de A27?
Voor reizigers is het onnodig, die wegen nu eenmaal niet zo veel, maar er bestaan wel goederenwagons met 8 assen, soms zelfs zog meer als het voor extreem zware transporten is.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk 2 draaistellen met 2 assen, vier in totaal.
Bestaan er wagons met acht assen überhaupt?
En dat zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2017 09:34 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Ik zag gisteren een aantal vlaflip stellen staan in heerlen, wat moeten die daar zover van huis? Ze worden in de wijde omgeving niet meer ingezet.
SGMm, om precies te zijn de 2125 en 2133 die er staan, samen met ICMm 4238 die daar ook nogal buiten zijn inzetgebied staat. Alle drie stonden ze er zaterdag al volgens de spots op somda.quote:
Daarom schreef ik ook wagon ipv rijtuigquote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor reizigers is het onnodig, die wegen nu eenmaal niet zo veel
Tsja, de reizigers veroorzaken ook de problemen. De NS is geen filantropische instellingquote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Wel typisch hoe toch altijd weer de schuld bij de reiziger gelegd wordt
De puinhopen van 8 jaar paars?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:22 schreef b2py het volgende:
He waar las ik diezelfde opmerking nou laatst ook..
IJzerschuivers, alleen lang niet altijd op de manier die de reiziger wil zien.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
De NS is ook geen keurslager. Misschien kan NS er eens over gaan nadenken wat ze WEL zijn
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:22 schreef b2py het volgende:
He waar las ik diezelfde opmerking nou laatst ook..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Op het traject Den Bosch - Arnhem rijden volgens mij nog uitsluitend Flirts.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de NS-flirts? Rijdt dat al een beetje rond enzo?
Niet helemaal. Er worden nog regelmatig diensten door ander mat uitgevoerd.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op het traject Den Bosch - Arnhem rijden volgens mij nog uitsluitend Flirts.
Gaat vaak stuk enzoquote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de NS-flirts? Rijdt dat al een beetje rond enzo?
Die displays worden toch aangestuurd door OBIS? Dus dat je daar iets van zag?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:13 schreef James1988 het volgende:
Ik zag er gisteren eentje rebooten in Den Bosch. De bestemmingsdisplays op de zijkant van de trein hebben een IP-adres.
Oh ik dacht dat deze al vaak gekocht waren en ze DUS betrouwbaar waren.quote:
Geen idee, kan bestquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die displays worden toch aangestuurd door OBIS? Dus dat je daar iets van zag?
Nah, het materieel houdt zich tot nog toe aardig sterk. Het enige wat nog vrij regelmatig problemen oplevert zijn de treeplanken. Die rollen automatisch uit na het ontgrendelen van de deuren en 'zoeken' dan vervolgens zelf de perronrand. Zodra ze die raken schuiven ze 1 of 2 centimeter terug naar binnen. Alleen liggen sommige perrons net wat lager dan anderen waardoor het nog wel eens voorkomt dat de treeplanken net over de perronrand heenschieten en zichzelf dus vast schuiven. Ja dan moeten ze eerst weer naar binnen geschopt wordenquote:
In Maastricht zijn ze ook al berucht, iets met 4 trappen slopen omdat de treeplanken te ver uitstekenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nah, het materieel houdt zich tot nog toe aardig sterk. Het enige wat nog vrij regelmatig problemen oplevert zijn de treeplanken. Die rollen automatisch uit na het ontgrendelen van de deuren en 'zoeken' dan vervolgens zelf de perronrand. Zodra ze die raken schuiven ze 1 of 2 centimeter terug naar binnen. Alleen liggen sommige perrons net wat lager dan anderen waardoor het nog wel eens voorkomt dat de treeplanken net over de perronrand heenschieten en zichzelf dus vast schuiven. Ja dan moeten ze eerst weer naar binnen geschopt worden
Bepaalde stations op de vaste Flirt-trajecten beginnen daarom ook al aardig berucht te worden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verklaart u naderquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:42 schreef Maegrim het volgende:
[..]
In Maastricht zijn ze ook al berucht, iets met 4 trappen slopen omdat de treeplanken te ver uitsteken
Jack de Knipper weer bezig?quote:Saboteur vernielt 500 lantaarnpalen
In Apeldoorn is al maanden iemand
actief die het heeft voorzien op
lantaarnpalen.Sinds juni zijn 484 palen
opengeschroefd om de bedrading door te
knippen.
De schade is opgelopen tot meer dan
100.000 euro,maar de gemeente noemt het
ernstiger dat in Apeldoorn nu ook de
verkeersveiligheid in het geding is,
omdat ook verkeerslichten doelwit zijn.
Het was een paar maanden rustig in de
gemeente,maar in de afgelopen weken
zijn opnieuw lantaarnpalen gesaboteerd.
Afgelopen nacht werden voor het eerst
ook verkeerslichten vernield.De politie
zoekt getuigen.
Kan prima OBIS zijn inderdaad, maar kan ook het interne netwerk zijn (geen idee).quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die displays worden toch aangestuurd door OBIS? Dus dat je daar iets van zag?
Ik hoop dat ie een keer een verkeerde (ongeïsoleerde) tang meeneemt en een flinke opneuker krijgt. Mafkees.quote:
Die woont tegenwoordig grotendeels in Servië als ik OVNL een beetje volgquote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:42 schreef Maegrim het volgende:
[..]
In Maastricht zijn ze ook al berucht, iets met 4 trappen slopen omdat de treeplanken te ver uitstekenTja, ik ga ook niet rijden met een uitgeschoven rolstoelplankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |