abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 14:56:25 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168982483
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat ze al wel bedacht hebben dat er een onderzoek naar ingesteld moet gaan worden. maar ja, je weet het niet he, het blijven Belgen.
"Eerst weekend, we zien maandag wel."
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 18 februari 2017 @ 15:12:18 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168982723
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:46 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat daar nou precies is gebeurd.
Ze hebben het in het fragment over iemand die op het spoor liep, waarvoor de trein een noodremming gemaakt heeft. En door die noodremming zou de trein ontspoord zijn 8)7

De dode zou die persoon zijn die op het spoor liep.

Het gaat trouwens om een Break, de 326 om precies te zijn, waarvan de kopbak naast het spoor ligt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 15:17:23 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168982812
Break broke broken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 18 februari 2017 @ 15:21:08 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168982881
'ProRail verbiedt verkeersleiders te gamen tijdens werktijd'

Vanmorgen was blijkbaar de stagiair aan het werk, want die maakte dit er van: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:25:20 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168982967
Ik zit nu voor het eerst in de nieuwe IC Breda-Den Haag. Die schiet dus echt niet op: bij de aansluiting op de HSL stonden we bijna stil, daarna max. 80 tot Lage Zwaluwe en pas bij de Dordtse Kil tunnel eindelijk eens 160. En in Barendrecht was dat alweer gezakt tot 110... Kan dat nou echt niet beter?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:29:27 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168983045
Ik heb hem al vaker gebruikt en meestal gaat het wel wat sneller, maar niet veel. Er staat 24 minuten rijtijd voor die trein en het lijkt erop dat de machinisten zijn geïnstrueerd om zich daar vooral aan te houden.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:35:20 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168983156
Ook als ze vertraging hebben? Nu waren we met +4 in Rotterdam. Terwijl we best wat sneller hadden kunnen rijden op het laatste stuk.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:37:20 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168983207
Ik heb niet het idee dat de machinisten van de 1100 proberen om vertraging in te lopen.

+2 bij vertrek is tot nu toe altijd +2 bij aankomst geweest.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 februari 2017 @ 15:47:31 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168983370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:21 schreef dennistd het volgende:
'ProRail verbiedt verkeersleiders te gamen tijdens werktijd'

Vanmorgen was blijkbaar de stagiair aan het werk, want die maakte dit er van: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Nu moet ziggy gaan werken in de baas zijn tijd. Schandalig ... :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168983373
Wat ik aan de koffietafel hoor zit ie behoorlijk krap in de rijtijd en mag ie ook maar met 25 door 40 wissels heen maar daar kan MTL misschien een toelichting op geven...
pi_168983439
Yup, dat lange ding mag maar met 25 door 40 gebied heen dankzij prorail ILenT

[ Bericht 16% gewijzigd door Maegrim op 18-02-2017 15:53:00 (Oeps) ]
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:53:49 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168983484
Vroeger kon je Breda - Rotterdam in 20 minuten doen met de Fyra V160, als de machinist een beetje doortrapte.

En nu is 24 minuten "krap"? :?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:58:44 #63
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168983561
De conducteur van de IC naar Enschede heeft een nieuw station bedacht om straks te gaan stoppen, "Enschede Kenniscentrum"
pi_168983759
Vannacht was er in het HSA onderhoudsbedrijf op de Watergraafsmeer trouwens een ongeval gebeurt, een collega haalde een stroomkabel los waar nog 1500 volt op stond... altijd leuk om het in de vroege dienst vervolgens nog een keer te mogen proberen :')
Naar ik weet is er met de collega niks aan de hand, en da's echt een wonder. Toen dit vorig jaar een keer gebeurde leverde het flinke brandwonden op.
pi_168983790
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:47 schreef Salatrel het volgende:
Wat ik aan de koffietafel hoor zit ie behoorlijk krap in de rijtijd en mag ie ook maar met 25 door 40 wissels heen maar daar kan MTL misschien een toelichting op geven...
Mwa, rijtijd valt mee. Zowel richting Breda als richting Den Haag zit dat ding er behoorlijk ruim in.

Richting Breda kan je met +2 uit Rotterdam perfect op tijd aankomen in Breda. Ook als ik op tijd vertrek uit Rotterdam rij ik eigenlijk altijd wel even door, zodat reizigers een langere overstap hebben op Breda. Tot nu toe staat voor mij de score voor gehaalde overstappen op 100% :P
Wel een paar keer een paar minuten vertraging opgelopen door een trein die voor mij zat (Jep, altijd fijn als er bij Den Haag HS een goederentrein voor je uit gestuurd wordt), maar dankzij een telefoontje aan de treindienstleider in Breda werd zelfs met de +4 die ik had, keurig de aansluiting overgenomen.
Richting Den Haag kom ik meestal ook met -1 aan in Rotterdam en dan verder naar Den Haag kan je, als er niets in de weg zit, zo nog een minuut of 4-5 vertraging er uit rijden.

Helaas is het inderdaad wel zo dat je met de treinen max 25 door de 40 km/u wissels mag. Om dat te voorkomen wordt vanaf vandaag de trein in Rotterdam kort op spoor 6 binnen genomen, waardoor de loc weliswaar buiten het perron in de wissels staat, maar de trein wel met 60 door mag crossen.
Helaas is de Sprinter die er voor zit meer een probleem. Als je namelijk gewoon op tijd uit Delft vertrekt, dan zit je bij Schiedam achter de Sprinter te hikken en rij je door die dramatische seingeving tussen Schiedam en Rotterdam dat hele stuk 40 km/u.
Aan de andere kant: als de Sprinter op tijd is, kom je, zelfs met dat stuk 40 km/u, gewoon om :09/:39 aan op Rotterdam inclusief de 25 km/u. Dus kan je gewoon op tijd (:11/:41) naar Breda vertrekken.

Edit: Je hebt tegenwoordig wel een minuutje extra nodig door de sandwich. Eerder kon je de stroomafnemer direct opzetten zodra de loc de spanningssluis uit was, nu moet je wachten tot de rest er ook uit is.
Verschil daardoor is dat je niet nog even extra kan aanzetten tussen de spanningssluis bij Zevenbergsche Hoek en de fasescheiding bij Lage Zwaluwe.

Edit 2: Als je heel traag door de spanningssluis en de fasescheiding gaat, dan zal er vermoedelijk een Thalys te laat zijnn geweest. Die treinen zitten heel kort op elkaar gepland (kon niet anders door goederenpaden internationale treinpaden).
Tot 10 minuten vertraging bij de grens mag Thalys voor, maar daardoor moet de IC direct wachten en vervolgens de spanningssluis door hobbelen en achter die IC direct staat dan vervolgens alweer de IC naar Den Haag te wachten op z'n beurt. Schade IC direct: +10, IC Den Haag +5.

Edit 3: @ReisT: Jep, Thalys zat er voor met +6. IC direct had daardoor ook +6, jij had daardoor +4.

[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 18-02-2017 16:29:10 ]
  zaterdag 18 februari 2017 @ 16:29:07 #66
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168983952
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:15 schreef MTL het volgende:
Richting Breda kan je met +2 uit Rotterdam perfect op tijd aankomen in Breda. Ook als ik op tijd vertrek uit Rotterdam rij ik eigenlijk altijd wel even door, zodat reizigers een langere overstap hebben op Breda. Tot nu toe staat voor mij de score voor gehaalde overstappen op 100% :P
Wel een paar keer een paar minuten vertraging opgelopen door een trein die voor mij zat (Jep, altijd fijn als er bij Den Haag HS een goederentrein voor je uit gestuurd wordt), maar dankzij een telefoontje aan de treindienstleider in Breda werd zelfs met de +4 die ik had, keurig de aansluiting overgenomen.
Bizar eigenlijk dat dit soort dingen afhankelijk zijn van de creativiteit van de individuele medewerker.
Sowieso is het al raar dat de sprinter voor de IC naar Breda wordt aangestuurd. En het is nog gekker dat voor de IC naar Breda de SPR stop in Delft Zuid is opgeheven, maar dat niet gebeurd voor de IC naar Brussel }:|
So we just called him Fred
pi_168984003
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bizar eigenlijk dat dit soort dingen afhankelijk zijn van de creativiteit van de individuele medewerker.
Sowieso is het al raar dat de sprinter voor de IC naar Breda wordt aangestuurd. En het is nog gekker dat voor de IC naar Breda de SPR stop in Delft Zuid is opgeheven, maar dat niet gebeurd voor de IC naar Brussel }:|
Als het goed is wordt tot +4 de aansluiting gegarandeerd overgenomen. Helaas is het daarvoor wel noodzakelijk dat de treindienstleider oplet, omdat het sein van de aansluitende trein handmatig rood gehouden moet worden.
Ben ik een paar minuten te laat om wat voor reden dan ook, dan bel ik standaard even op. Tot nu toe is er altijd keurig volgens afspraak gehoor aan gegeven.
pi_168984008
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bizar eigenlijk dat dit soort dingen afhankelijk zijn van de creativiteit van de individuele medewerker.
Sowieso is het al raar dat de sprinter voor de IC naar Breda wordt aangestuurd. En het is nog gekker dat voor de IC naar Breda de SPR stop in Delft Zuid is opgeheven, maar dat niet gebeurd voor de IC naar Brussel }:|
het is gewoon de slechtste dienstregeling in jaren want dat ding maakt tussen den haag en Rotterdam dezelfde stops als de oude 1900 serie en die had er ook geen last van. De aankomst en vertrektijden van de ic en spr kloppen gewoon niet
pi_168984109
Tja, wat dat betreft werkt die extra minuut rijtijd vanaf vandaag (vertrek Den Haag om :14/:44 ipv :15/:45 en Hollands Spoor :20/:50 ipv :21/:51) alleen maar averechts.
Je bent nu nog eerder in Delft (meestal kwam ik daar al met -1 aan bij tijdig vertrek uit Den Haag HS) dus sta je vervolgens daar weer de vertrektijd af te wachten en vervolgens opnieuw achter de Sprinter aan te hobbelen. Dat maakt dus geen klap uit. Wat wel uit zou maken is een eerdere vertektijd van de Sprinter uit Delft en en Schiedam. Laat die één minuutje eerder vertrekken en volgens mij is daarmee het grootste probleem opgelost.
Maar ja, dan moet die ook weer een minuut eerder uit HS vertrekken en de IC die er voor zit ook. Daar zal wel een knelpunt liggen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 februari 2017 @ 16:48:16 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168984151
Wat is er mis met het opjagen van een aantal treinen om andere treinen een beter pad te kunnen geven? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168984180
Kan zomaar zijn dat er goederenpaden liggen. Dat is bij Breda in ieder geval een enorm knelpunt. Daar kan vrijwel niets geschoven worden zonder dat je tegen een goederenpad aan stoot.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 februari 2017 @ 16:55:56 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168984232
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:50 schreef MTL het volgende:
Kan zomaar zijn dat er goederenpaden liggen. Dat is bij Breda in ieder geval een enorm knelpunt. Daar kan vrijwel niets geschoven worden zonder dat je tegen een goederenpad aan stoot.
mja, met opjagen bedoel ik meer dat van bepaalde treinen onderweg de rijtijden bewust krap liggen, terwijl ze richting het volgende knooppunt juist weer ruimer zijn, waardoor ze netto nog steeds dezelfde rijtijd tussen twee knooppunten hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168984293
:')
Ben nog niet helemaal wakker geloof ik :P
Ik had 'm verkeerd begrepen.

Volgens mij gebeurd dat al. De rijtijd van bijvoorbeeld de Sprinter is eigenlijk heel krap tussen HS en Delft (zie 'm daar eigenlijk altijd wel met +1 rijden) zodat ie op tijd uit Delft vertrekt.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:02:07 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168984295
Wat me ook opvalt bij de 1100: enorme apathie bij het treinpersoneel, als ik al een conducteur zie tussen Breda en Rotterdam (wat zeldzaam is).

Eerder deze week was nog wel het toppunt:
- Lang gezicht en een lichaamshouding die "ik heb hier geen zin in" uitstraalde
- Eén oortje van z'n mp3-speler nog in z'n oor
- Keek reizigers amper aan
- Zuchtte bij het moeten aanpakken van een OV-chipkaart

Nou ben ik natuurlijk maar één reiziger, maar ik heb de 1100 sinds 23 januari de nodige keren gebruikt en het valt me echt wel op dat het personeel er geen zin in lijkt te hebben.
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 17:05:39 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168984336
Die spreken je niet aan met sehr geehrter bahngast zeg maar? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')