Het lijkt wel alsof de voorste bak op een ander spoor reed dan de achterste. Gokje: baanwerker die per ongeluk een wissel omlegde met een trein erop? In België kan alles.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 20:25 schreef MTL het volgende:
Bizar dat ongeluk. Het enige dat ik mij zo kan voorstellen is dat die trein ergens op gebotst is (of te snel heeft gereden) waarbij inderdaad de bak uit de rails is gelopen, daarna ergens op gestoten is wat niet echt mee gaf, waardoor de starre koppeling tussen de bakken brak en door de snelheid en kracht van de achteroplopende bakken gedraaid en gekanteld is.
Op een half uurtje elkaar misgelopen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 20:59 schreef b2py het volgende:
Leukste S&V medewerker ooit ever getroffen. Ik zeg tegen een maat 'Trein vertrekt vanaf 4a.' met een iets licht spraakgebrek komt die clown aan met 'Fyra rijdt niet meer.' Leuk grapje man..
Je kunt een kaartje op station Enschede uit de Duitse kaartautomaat halen, maar als je wat minder tijd hebt kun je ook bij de kaartautomaat die in de trein staat terecht. Een enkeltje kost ¤16,80. Wil je dezelfde dag ook terug en vertrek je pas na 9u uit Enschede dan is een 9u-Tagesticket goedkoper: ¤27,80. Die heb je ook in een vijfpersoons-versie en dan kost ie ¤36,20. De laatste tijd heb ik geen problemen meer bij de Duitse kaartautomaten met mijn Nederlandse bankpas, maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.quote:Op zondag 19 februari 2017 02:28 schreef yosander het volgende:
Goedenacht, volgende week wil ik per trein naar Lüdinghausen (Duitsland) via Enschede (stoptrein richting Dortmund?). Alleen lukt het mij niet om online een ticket te boeken, laat staan een prijs op te vragen (kan alleen een ticket per post bestellen?). Kan ik een ticket in de trein of bij een NS automaat kopen ?
Thanksquote:Op zondag 19 februari 2017 02:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt een kaartje op station Enschede uit de Duitse kaartautomaat halen, maar als je wat minder tijd hebt kun je ook bij de kaartautomaat die in de trein staat terecht. Een enkeltje kost ¤16,80. Wil je dezelfde dag ook terug en vertrek je pas na 9u uit Enschede dan is een 9u-Tagesticket goedkoper: ¤27,80. Die heb je ook in een vijfpersoons-versie en dan kost ie ¤36,20. De laatste tijd heb ik geen problemen meer bij de Duitse kaartautomaten met mijn Nederlandse bankpas, maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.
Briefgeld is sowieso wel een goed idee in Duitsland. Er zijn toch nog net iets te veel plekken waar je niet met je bankpas terecht kunt.quote:Op zondag 19 februari 2017 02:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.
NS International doet altijd of dit soort lijntjes helemaal niet bestaan inderdaad. Werkzaamheden e.d. worden ook nooit gemeld daar. En op deze pagina wordt de RB Enschede-Münster gewoon doodgezwegen: https://www.nsinternation(...)d/trein-naar-munsterquote:Op zondag 19 februari 2017 02:39 schreef MTL het volgende:
Dat rare lijntje weer
Er zit een bug in het boekingssysteem van NS International, waardoor in een aantal gevallen die lijn niet lijkt te bestaan.
Tickets boeken via DB moet gewoon lukken.
Edit: of idd gewoon bij de kaartautomaat.
quote:Ein betrunkener 41-Jähriger überquert illegal die Gleise und zwingt dadurch einen Lokführer zur Notbremsung. Danach stellt der Mann eine kuriose Forderung.
Markt Schwaben - Ein über die Gleise laufender, alkoholisierter Inder hat einen Lokführer zu einer Notbremsung gezwungen - und ihn anschließend um eine Mitfahrgelegenheit gebeten.
Der 41-Jährige war nach Angaben der Bundespolizei in der Nacht zum Sonntag am Bahnhof Markt Schwaben (Landkreis Ebersberg) über die Gleise spaziert, weshalb der herannahende Lokführer eine Vollbremsung einleitete.
"Als die Lokomotive direkt vor dem Mann zum Stehen kam, ist dieser erstmal nicht weggegangen - vermutlich zunächst im Schock", sagte ein Sprecher der Bundespolizei. "Als der Lokführer ausgestiegen ist, hat der 41-Jährige dann wohl eine Gelegenheit gesehen und gefragt, ob er bis nach München mitfahren darf."
In der Lok des 150 Meter langen Güterzuges durfte der offensichtlich betrunkene Mann zwar nicht Platz nehmen. Seinem Heimatort München kam er dennoch ein Stück näher - die Beamten nahmen ihn zur Aufnahme der Personalien mit zu einer Wache im Münchner Osten. Gegen den 41-Jährigen wird nun wegen gefährlichen Eingriffs in den Bahnverkehr ermittelt.
http://www.abendzeitung-m(...)4b-fb9cc7c451de.html
Een dronken 41-jarige man is in Markt Schwaben het spoor opgelopen, waardoor een goederentrein van 150m een noodremming moest maken. De trein stopte net voor hem. De machinist kwam naar buiten om te kijken wat voor een gek dat was op het spoor, waarop de dronken man vroeg of ie mee kon rijden naar München. Daar kwam ie uiteindelijk wel terecht, maar dan met de politie die hem meenam.quote:
Euh. En de reizigers verder dan het Haagse? Die hebben toch een minuut extra reistijd?quote:Den Haag Centraal-Rotterdam Centraal
Periode:
vanaf zaterdag 18 februari
Advies:
Ga eerder op reis
- Intercity's van Den Haag Centraal naar Breda vertrekken een minuut eerder in Den Haag Centraal en Den Haag HS (in Den Haag Centraal om -.14 en -.44, in Den Haag HS om -.20 en -.50)
- Extra reistijd: geen
Wordt gewoon een beetje saaiigquote:Op zondag 19 februari 2017 19:27 schreef ReisT het volgende:
O. Waarom dan?
Ik heb gisteren toch weer een leuk rondje gemaakt terwijl ik ook altijd met de trein naar m'n werk ga.
Ik "maak" ook dagelijks woon-werkverkeer. Met de trein reizen blijft leuk.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
Ik wil dit doortrekken. *opa vertelt*: Toen ik nog een jong bloempje was ging ik bijna iedere avond 'iets doen' en was/waren er meestal maar één of hooguit twee avonden per week dat er thuis op de bank werd gehangen en dan was dat bijna altijd nog met visite. Nu ben ik al lang blij dat ik de werkweek overleefd heb en niet hoef te dealen met dingen, laat staan ook nog eens die hindernisbaan nemen.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
Misschien zijn ze uit gegaan van reizigers tussen Den Haag Centraal en Holland Spoor? In laatstgenoemde is de 1100 ook een minuut eerder:quote:Op zondag 19 februari 2017 13:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Euh. En de reizigers verder dan het Haagse? Die hebben toch een minuut extra reistijd?
1 2 3 4 5 6 7 8 | 50xx 11xx 51xx 50xx 11xx 51xx GV .14 .20 .29 .44 .50 .59 GVMW .16 | .31 .46 | .01 RSW .19 | .34 .49 | .04 DT .24 .28 .39 .54 .58 .09 DTZ | | .41 | | .11 SDM .33 | .48 .03 | .18 RTD .38/.41 .40/.41 .53/.56 .08/.11 .10/.11 .23/.26 |
Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.quote:Op woensdag 15 februari 2017 22:31 schreef MTL het volgende:
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet
Hij staat nu op de Watergraafsmeer in elk geval. Of heb je er net wat op zitten spuiten?quote:Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Zelfscanner het volgende:
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit?
Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelenquote:Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Zelfscanner het volgende:
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit?
Oeps. 8637 natuurlijkquote:Op zondag 19 februari 2017 22:06 schreef James1988 het volgende:
Waarom specifiek de 8636? Die is nog niet verbouwd.
Even voor de eigen fotocolletiequote:Op zondag 19 februari 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
praat is normaalquote:Op zondag 19 februari 2017 20:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
Die doet niet anders, tenzij hij defect is Maar de 9404 komt ook binnen afzienbare tijd op de baan. Misschien morgen al? Who knows.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*quote:Op zondag 19 februari 2017 22:42 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Die doet niet anders, tenzij hij defect is Maar de 9404 komt ook binnen afzienbare tijd op de baan. Misschien morgen al? Who knows.
Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet?quote:Op zondag 19 februari 2017 20:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
Weet ik niet, ik lees geen TSI's voor mijn plezier.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:58 schreef MTL het volgende:
[..]
Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet?
Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftwquote:Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*
doorhalen wat niet van toepassing is
En natuurlijk 'Kijk deze nieuwe trein eens 'quote:Op zondag 19 februari 2017 23:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw
Is met ICM bijvoorbeeld ook gebeurd. Een soort van nacontrole en regulier onderhoud voordat de boel weer de baan op gaat.quote:Op zondag 19 februari 2017 23:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw
Zal wel Onnen zijn dan!quote:Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*
doorhalen wat niet van toepassing is
De 9411 en 9404 staan op de Zaanstraat, de 8637 op de Watergraafsmeer.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*
doorhalen wat niet van toepassing is
Bedankt, leuke infoquote:Op zondag 19 februari 2017 23:36 schreef dennistd het volgende:
Dat zal een ICR-stam geweest zijn voor de Benelux. Alle ICR-rijtuigen krijgen volwielen (ipv wielen met wielbanden) en dat gebeurt in Onnen.
zo kom je nooit bij het spoorquote:Op zondag 19 februari 2017 22:24 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Oeps. 8637 natuurlijk
[..]
Even voor de eigen fotocolletie
Ik meen dat de viertjes in de 9400 serie onderhoud krijgen in Maastricht. De viertjes uit de lage 9500 serie zaten volgens mij in Leidschendam en zijn als het goed is nu in Onnen in onderhoud waar ook de rest van het VIRM onderhoud krijgt.quote:
En Flirt?quote:Op zondag 19 februari 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leidschendam concentreert zich dan op het sprintermaterieel SGM, SLT en SNG.
Maastricht en die zes van Gouda-Alphen in Leidschendam.quote:
quote:
Is zeer logisch voor Belgen Het voordeel zit hem erin dat je negen keer minder in de rij bij het loket hoeft te staan. Het is daar nog 1950 snapjequote:Op maandag 20 februari 2017 09:30 schreef J.B. het volgende:
De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan.
Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 februari 2017 09:52 schreef Jappie111 het volgende:
Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het betekend dat je mag kiezen Fernverkehr (IC/EC/ICE) enerzijds of dat je het hele traject met stop- en sneltreinen mag doen.
Voor Fernverkehr heb je hopelijk een zitolaatsreservering gemaakt?Kranplätze müssen verdichtet sein
Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.quote:Op maandag 20 februari 2017 10:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.
Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.quote:Op maandag 20 februari 2017 10:31 schreef Jappie111 het volgende:
[..]
Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.
De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen
zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan.quote:Op maandag 20 februari 2017 10:36 schreef b2py het volgende:
Ik zou als ik jou was nog even een zitplaatsreservering maken, die treinen zijn loeidruk en dat eind staan lijkt mij niet zo prettig.
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.quote:Op maandag 20 februari 2017 10:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.
Dan is dat heel onduidelijk aangegeven op het kaartje anders had vraagsteller het wel gesnapt denk ik. Tot en met de derde komma snap ik je bericht trouwens, van de rest snap ik geen zak.quote:Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef bork het volgende:
[..]
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
Dat staat toch gewoon op het ticket normaliter?quote:Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef bork het volgende:
[..]
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
Verder in Duitsland wellichtquote:Op maandag 20 februari 2017 12:03 schreef bork het volgende:
[..]
zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan.
Hangt er vanaf of het het beginpunt is. Er zitten in ICE's en IC's altijd bakken waar stoelen niet gereserveerd kunnen worden, net als er altijd stoelen zijn voor BahnCard 100 reizigers. Als je op het beginpunt van de trein instapt is de kans redelijk groot dat je een leuke zitplaats kan krijgen, maar ik heb ook wel eens gestaan van Düsseldorf tot Mannheim in een dubbele ICE. Tegen de tijd dat ik in Mannheim was was ik daar wel heel erg klaar meequote:
Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:09 schreef b2py het volgende:
Dat dacht ik, en zo'n reservering kost wat, vier euro ofzo?
yep, eerste klas is inclusief reservering, iets meer dan een jaar al geloof ik, is dat nu zo.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte?
4,50 euro, binnenkort is er ook de mogelijkheid om op regionale treinen te reserveren btw.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:09 schreef b2py het volgende:
Dat dacht ik, en zo'n reservering kost wat, vier euro ofzo?
Dat dacht ik ook ja.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:02 schreef dennistd het volgende:
En volgens mij is het tegenwoordig 4,50 per reis, in het verleden was het dacht ik 4,50 per trein.
Schrap dan eerst die vliegreis terug maarquote:
Of juist niet. Voor München ben je volgens mij aangewezen op een fatsoenlijke maatschappij (Lufthansa/KLM), retourticket is dan vaak gratis. In elk geval goedkoper dan een treinticket.quote:Op maandag 20 februari 2017 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schrap dan eerst die vliegreis terug maar
Vlieg terug met Transavia, heb 35 euro betaalt voor een enkeltje. Trein kost 39 euro, en ik ben een paar uur minder kwijt aan het reizenquote:Op maandag 20 februari 2017 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schrap dan eerst die vliegreis terug maar
quote:Op maandag 20 februari 2017 16:58 schreef derLudolf het volgende:
¤140 of ¤160 met Lufthansa resp. KLM inclusief ruimbagage.
Met de trein vanaf ¤99 enkele reis.
Vliegveld ligt niet handig daar, je bent wel ff onderweg afhankelijk van de locatie in de stad zelf, ben vorige week op Innsbruck gevlogen, ritje met de bus naar hotel centrum, iets meer dan 20 minuten toen na 2 dagen met Railjet naar Salzburg en daar met de bus, bij mijn hotel in 25 minuten naar vliegveld, perfect. Ik had ook nog geluk, de beide bussen stopten vlakbij mijn hotel .quote:Op maandag 20 februari 2017 17:51 schreef Jappie111 het volgende:
[..]
Vlieg terug met Transavia, heb 35 euro betaalt voor een enkeltje. Trein kost 39 euro, en ik ben een paar uur minder kwijt aan het reizen
ICx stellen zouden er toch komen?quote:Op maandag 20 februari 2017 22:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wisten jullie dat naar alle waarschijnlijk de Pimpel over een aantal jaren nieuwe rijtuigen krijgt en dat het ook nog wel eens zo zou kunnen zijn dat er nieuwe loc's gaan komen?
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben. Zal het zoiets als Talgo kunnen worden?quote:Op maandag 20 februari 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:
Dat gerucht heb ik al een tijdje horen rondzingen. DB Fernverkehr schijnt de voorkeur te geven aan rijtuigen voor internationale treinen omdat die makkelijker in een ander land inzetbaar zijn dan treinstellen.
30 pas, da's nog jong voor E-locs, die kunnen nog wel een tijd langer mee.quote:Op maandag 20 februari 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:De bestelling zou wel pas na 2020 worden geplaatst. Om dan ook meteen nieuwe locomotieven te bestellen is logisch, tegen de tijd dat het nieuwe materieel gaat instromen tikt Baureihe 101 de respectabele leeftijd van 30 jaar aan.
Bij DB Fernverkehr niet hoor, gewoon allemaal draaistellen ook onder het nieuwste spul.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 00:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben.
Volgens mij zijn daar onvoldoende ice3m stellen voor. En een hst op een gewone intercity is ook vrij kostbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:13 schreef bork het volgende:
Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld?
Er was zelfs sprake dat ze ICE-3 wilden gaan inzetten op Amsterdam - Berlijn toch?
Met een revisie, ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
30 pas, da's nog jong voor E-locs, die kunnen nog wel een tijd langer mee.
Ik moet de sprinter van 08.21 hebben die er nu achteraan sukkelt, want de IC naar Lelystad van 08.26 mocht ook nog voor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |