ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet meer overstappen dan Waddinxveen - Gouda - Amersfoort - Pluskut - Dortmund.
Wanneer ga je?
dinsdag
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Tijd zat om een route te plannen en een kaartje te kopen. Met de ICE ben je er veel sneller dan via Pluskut, en nog eens goedkoper ook. Of heb je een reden om via Enschede te willen reizen?
Enkeltje voor 29 euro, terwijl je via Enschede 45,80 EUR kwijt bent.
Tijd zat om een route te plannen en een kaartje te kopen. Met de ICE ben je er veel sneller dan via Pluskut, en nog eens goedkoper ook. Of heb je een reden om via Enschede te willen reizen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op vrijdag 17 februari 2017 16:03 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens wat is het idee achter "Dortmund te voet verkennen"? Dortmund is echt een mega-uitgestrekte stad namelijk.
ja snap ik daarom doe ik ook 2 dagen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Het is misschien een goed idee om een treintje eerder te nemen van Waddinxveen naar Utrecht, een overstap van 6 minuten tijdens de ochtendspits is wat aan de krappe kant.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Het is misschien een goed idee om een treintje eerder te nemen van Waddinxveen naar Utrecht, een overstap van 6 minuten tijdens de ochtendspits is wat aan de krappe kant.
daar heb je gelijk in.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Het is misschien een goed idee om een treintje eerder te nemen van Waddinxveen naar Utrecht, een overstap van 6 minuten tijdens de ochtendspits is wat aan de krappe kant.
Naast al die merken vind je in het intercitysegment de namen Altaria, MD, Arco, Talgo, Intercity en Trenhotel.
In het voorstadsvervoer is het dan weer wat eenvoudiger: Cercanías. Nouja... het netwerk in Catalonië (Barcelona, Girona, Camp de Tarragona) heet Rodalies, rond Valencia staat er 'Rodalia' op de treinen en in Baskenland is het Aldiriak.
Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.
Op zich hebben ze een dienstregeling en ik zag vanmiddag wel een aantal bussen die zich er aan hielden, maar het was kennelijk te veel moeite om een tijdenlijst online te zetten. Ben maar op een andere manier naar CS gereisd.
In het voorstadsvervoer snap ik het nog wel, daar hebben ze gewoon een woord gepakt uit de taal die in die omgeving gebruikt wordt: Cercanías is Spaans voor "omgeving", Rodalies/Rodalia is Catalaans voor hetzelfde woord. (In Catalonië is er nog altijd een sterke drang naar onafhankelijkheid, net als in Baskenland.)
In het IC- en HST-segment zijn ze echter helemaal losgeslagen.
James, jij weet dat wel denk ik. Hoe zit het met reserveringen in Engeland (incl Schotland)? Moet je reserveren, of hoeft dat niet? Ik ga er heen met de BritRail-pass, die is op vrijwel alle treinen geldig. Je kan toch op vrijwel alle treinen stappen zonder reservering?
Er zijn meer steden dan Londen he, ook rond Birmingham of Edinburgh kan het goed druk zijn.
Als je erover twijfelt kun je aan de vervoerder om advies vragen, bijvoorbeeld via Twitter. Die hebben meestal wel een idee of reserveren voor een bepaalde trein aan te bevelen is.
Een paar TOCs: @Virgin_TrainsEC, @northernassist, @TPEassist, @scotrail
Ik kom langs Middlesbrough, Edinburgh, Glasgow, en dan kom ik uiteindelijk een keer in Manchester uit, en zit ik alweer in Harwich. Uit Middlesbrough ga ik pas half 10, zit rond 13u bij Edinburgh, kom later een keer rond 18u (dus wel spits) aan bij Glasgow, een volgende keer Glasgow is pas tegen 21:30, en Manchester is weer een keer rond 14u. Ga nog wel eens na wat de mogelijkheden voor reserveringen zijn, maar denk dat ik het bijna niet ga nodig hebben. Maar waar kan je reserveringen maken dan? Treinreiswinkel heeft al gezegd mij daar nauwelijks bij te kunnen helpen, daar Britse binnenlandse treinen voor hun lastig boekbaar zijn, laat staan een reservering.
Volgens de oude (12-2015) perron- en spoorlengten lijst van Prorail zijn de oude perrons van Amsterdam RAI beide iets meer dan 340 meter lang, oftewel voldoende voor VIRM-12. Ik verwacht dat het nieuwe perron even lang is, juist omdat er eens in de zoveel tijd ruimte nodig is voor VIRM/ICM-12
Was er geen Rail Away trouwens gisteren? Ik bedacht me net dat dat altijd op vrijdagavond was, maar ik kan op npogemist geen aflevering van gisteren vinden. Komt dat nog of was er niks?
Op vrijdag 17 februari 2017 22:15 schreef greavy het volgende: Ik kom langs Middlesbrough, Edinburgh, Glasgow, en dan kom ik uiteindelijk een keer in Manchester uit, en zit ik alweer in Harwich. Uit Middlesbrough ga ik pas half 10, zit rond 13u bij Edinburgh, kom later een keer rond 18u (dus wel spits) aan bij Glasgow, een volgende keer Glasgow is pas tegen 21:30, en Manchester is weer een keer rond 14u. Ga nog wel eens na wat de mogelijkheden voor reserveringen zijn, maar denk dat ik het bijna niet ga nodig hebben. Maar waar kan je reserveringen maken dan? Treinreiswinkel heeft al gezegd mij daar nauwelijks bij te kunnen helpen, daar Britse binnenlandse treinen voor hun lastig boekbaar zijn, laat staan een reservering.
Ze hebben het in het fragment over iemand die op het spoor liep, waarvoor de trein een noodremming gemaakt heeft. En door die noodremming zou de trein ontspoord zijn
De dode zou die persoon zijn die op het spoor liep.
Het gaat trouwens om een Break, de 326 om precies te zijn, waarvan de kopbak naast het spoor ligt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zit nu voor het eerst in de nieuwe IC Breda-Den Haag. Die schiet dus echt niet op: bij de aansluiting op de HSL stonden we bijna stil, daarna max. 80 tot Lage Zwaluwe en pas bij de Dordtse Kil tunnel eindelijk eens 160. En in Barendrecht was dat alweer gezakt tot 110... Kan dat nou echt niet beter?
Ik heb hem al vaker gebruikt en meestal gaat het wel wat sneller, maar niet veel. Er staat 24 minuten rijtijd voor die trein en het lijkt erop dat de machinisten zijn geīnstrueerd om zich daar vooral aan te houden.
Wat ik aan de koffietafel hoor zit ie behoorlijk krap in de rijtijd en mag ie ook maar met 25 door 40 wissels heen maar daar kan MTL misschien een toelichting op geven...
Vannacht was er in het HSA onderhoudsbedrijf op de Watergraafsmeer trouwens een ongeval gebeurt, een collega haalde een stroomkabel los waar nog 1500 volt op stond... altijd leuk om het in de vroege dienst vervolgens nog een keer te mogen proberen Naar ik weet is er met de collega niks aan de hand, en da's echt een wonder. Toen dit vorig jaar een keer gebeurde leverde het flinke brandwonden op.
Op zaterdag 18 februari 2017 15:47 schreef Salatrel het volgende: Wat ik aan de koffietafel hoor zit ie behoorlijk krap in de rijtijd en mag ie ook maar met 25 door 40 wissels heen maar daar kan MTL misschien een toelichting op geven...
Mwa, rijtijd valt mee. Zowel richting Breda als richting Den Haag zit dat ding er behoorlijk ruim in.
Richting Breda kan je met +2 uit Rotterdam perfect op tijd aankomen in Breda. Ook als ik op tijd vertrek uit Rotterdam rij ik eigenlijk altijd wel even door, zodat reizigers een langere overstap hebben op Breda. Tot nu toe staat voor mij de score voor gehaalde overstappen op 100% Wel een paar keer een paar minuten vertraging opgelopen door een trein die voor mij zat (Jep, altijd fijn als er bij Den Haag HS een goederentrein voor je uit gestuurd wordt), maar dankzij een telefoontje aan de treindienstleider in Breda werd zelfs met de +4 die ik had, keurig de aansluiting overgenomen. Richting Den Haag kom ik meestal ook met -1 aan in Rotterdam en dan verder naar Den Haag kan je, als er niets in de weg zit, zo nog een minuut of 4-5 vertraging er uit rijden.
Helaas is het inderdaad wel zo dat je met de treinen max 25 door de 40 km/u wissels mag. Om dat te voorkomen wordt vanaf vandaag de trein in Rotterdam kort op spoor 6 binnen genomen, waardoor de loc weliswaar buiten het perron in de wissels staat, maar de trein wel met 60 door mag crossen. Helaas is de Sprinter die er voor zit meer een probleem. Als je namelijk gewoon op tijd uit Delft vertrekt, dan zit je bij Schiedam achter de Sprinter te hikken en rij je door die dramatische seingeving tussen Schiedam en Rotterdam dat hele stuk 40 km/u. Aan de andere kant: als de Sprinter op tijd is, kom je, zelfs met dat stuk 40 km/u, gewoon om :09/:39 aan op Rotterdam inclusief de 25 km/u. Dus kan je gewoon op tijd (:11/:41) naar Breda vertrekken.
Edit: Je hebt tegenwoordig wel een minuutje extra nodig door de sandwich. Eerder kon je de stroomafnemer direct opzetten zodra de loc de spanningssluis uit was, nu moet je wachten tot de rest er ook uit is. Verschil daardoor is dat je niet nog even extra kan aanzetten tussen de spanningssluis bij Zevenbergsche Hoek en de fasescheiding bij Lage Zwaluwe.
Edit 2: Als je heel traag door de spanningssluis en de fasescheiding gaat, dan zal er vermoedelijk een Thalys te laat zijnn geweest. Die treinen zitten heel kort op elkaar gepland (kon niet anders door goederenpaden internationale treinpaden). Tot 10 minuten vertraging bij de grens mag Thalys voor, maar daardoor moet de IC direct wachten en vervolgens de spanningssluis door hobbelen en achter die IC direct staat dan vervolgens alweer de IC naar Den Haag te wachten op z'n beurt. Schade IC direct: +10, IC Den Haag +5.
Edit 3: @ReisT: Jep, Thalys zat er voor met +6. IC direct had daardoor ook +6, jij had daardoor +4.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 18-02-2017 16:29:10 ]
Op zaterdag 18 februari 2017 16:15 schreef MTL het volgende: Richting Breda kan je met +2 uit Rotterdam perfect op tijd aankomen in Breda. Ook als ik op tijd vertrek uit Rotterdam rij ik eigenlijk altijd wel even door, zodat reizigers een langere overstap hebben op Breda. Tot nu toe staat voor mij de score voor gehaalde overstappen op 100% Wel een paar keer een paar minuten vertraging opgelopen door een trein die voor mij zat (Jep, altijd fijn als er bij Den Haag HS een goederentrein voor je uit gestuurd wordt), maar dankzij een telefoontje aan de treindienstleider in Breda werd zelfs met de +4 die ik had, keurig de aansluiting overgenomen.
Bizar eigenlijk dat dit soort dingen afhankelijk zijn van de creativiteit van de individuele medewerker. Sowieso is het al raar dat de sprinter voor de IC naar Breda wordt aangestuurd. En het is nog gekker dat voor de IC naar Breda de SPR stop in Delft Zuid is opgeheven, maar dat niet gebeurd voor de IC naar Brussel
Bizar eigenlijk dat dit soort dingen afhankelijk zijn van de creativiteit van de individuele medewerker. Sowieso is het al raar dat de sprinter voor de IC naar Breda wordt aangestuurd. En het is nog gekker dat voor de IC naar Breda de SPR stop in Delft Zuid is opgeheven, maar dat niet gebeurd voor de IC naar Brussel
Als het goed is wordt tot +4 de aansluiting gegarandeerd overgenomen. Helaas is het daarvoor wel noodzakelijk dat de treindienstleider oplet, omdat het sein van de aansluitende trein handmatig rood gehouden moet worden. Ben ik een paar minuten te laat om wat voor reden dan ook, dan bel ik standaard even op. Tot nu toe is er altijd keurig volgens afspraak gehoor aan gegeven.
Bizar eigenlijk dat dit soort dingen afhankelijk zijn van de creativiteit van de individuele medewerker. Sowieso is het al raar dat de sprinter voor de IC naar Breda wordt aangestuurd. En het is nog gekker dat voor de IC naar Breda de SPR stop in Delft Zuid is opgeheven, maar dat niet gebeurd voor de IC naar Brussel
het is gewoon de slechtste dienstregeling in jaren want dat ding maakt tussen den haag en Rotterdam dezelfde stops als de oude 1900 serie en die had er ook geen last van. De aankomst en vertrektijden van de ic en spr kloppen gewoon niet
Tja, wat dat betreft werkt die extra minuut rijtijd vanaf vandaag (vertrek Den Haag om :14/:44 ipv :15/:45 en Hollands Spoor :20/:50 ipv :21/:51) alleen maar averechts. Je bent nu nog eerder in Delft (meestal kwam ik daar al met -1 aan bij tijdig vertrek uit Den Haag HS) dus sta je vervolgens daar weer de vertrektijd af te wachten en vervolgens opnieuw achter de Sprinter aan te hobbelen. Dat maakt dus geen klap uit. Wat wel uit zou maken is een eerdere vertektijd van de Sprinter uit Delft en en Schiedam. Laat die één minuutje eerder vertrekken en volgens mij is daarmee het grootste probleem opgelost. Maar ja, dan moet die ook weer een minuut eerder uit HS vertrekken en de IC die er voor zit ook. Daar zal wel een knelpunt liggen.
Kan zomaar zijn dat er goederenpaden liggen. Dat is bij Breda in ieder geval een enorm knelpunt. Daar kan vrijwel niets geschoven worden zonder dat je tegen een goederenpad aan stoot.
Op zaterdag 18 februari 2017 16:50 schreef MTL het volgende: Kan zomaar zijn dat er goederenpaden liggen. Dat is bij Breda in ieder geval een enorm knelpunt. Daar kan vrijwel niets geschoven worden zonder dat je tegen een goederenpad aan stoot.
mja, met opjagen bedoel ik meer dat van bepaalde treinen onderweg de rijtijden bewust krap liggen, terwijl ze richting het volgende knooppunt juist weer ruimer zijn, waardoor ze netto nog steeds dezelfde rijtijd tussen twee knooppunten hebben.
Ben nog niet helemaal wakker geloof ik Ik had 'm verkeerd begrepen.
Volgens mij gebeurd dat al. De rijtijd van bijvoorbeeld de Sprinter is eigenlijk heel krap tussen HS en Delft (zie 'm daar eigenlijk altijd wel met +1 rijden) zodat ie op tijd uit Delft vertrekt.
Wat me ook opvalt bij de 1100: enorme apathie bij het treinpersoneel, als ik al een conducteur zie tussen Breda en Rotterdam (wat zeldzaam is).
Eerder deze week was nog wel het toppunt: - Lang gezicht en een lichaamshouding die "ik heb hier geen zin in" uitstraalde - Eén oortje van z'n mp3-speler nog in z'n oor - Keek reizigers amper aan - Zuchtte bij het moeten aanpakken van een OV-chipkaart
Nou ben ik natuurlijk maar één reiziger, maar ik heb de 1100 sinds 23 januari de nodige keren gebruikt en het valt me echt wel op dat het personeel er geen zin in lijkt te hebben.
Als je bij mij in de trein zit heb je in ieder geval een omroep bij station Delft. Mét "Dames en heren" én een "goedemorgen/middag/avond" (doorhalen wat niet van toepassing is) De rest van de stations weet ik niet. Die hoef ik niet om te roepen en de omroep vanuit de rijtuigen is ook niet hoorbaar in de Traxx
Afspraak. Overstapstations worden door de HC gedaan, haltes langs de vrije baan (waar Delft onder valt) door de machinist. Bij IC direct roept echter altijd de Train Manager om, dus als machinist piep ik enkel de TM op met de informatie die ik heb (in geval van verstoring/problemen) en of-ie dan daadwerkelijk iets omroept weet ik niet.
Op zaterdag 18 februari 2017 17:11 schreef MTL het volgende: Afspraak. Overstapstations worden door de HC gedaan, haltes langs de vrije baan (waar Delft onder valt) door de machinist.
HC's ontlasten. Kunnen ze langer sudoku spelen in de 1e klas
Zonder gekheid: exacte aanleiding zou ik niet weten, maar het is volgens mij al een eeuwigheid zo geregeld. Wellicht ooit ingevoerd om bij hele korte tijden tussen de stopstations (Sprinters in de randstad) te voorkomen dat de HC telkens naar een omroeppunt moest lopen en daardoor te weinig in de rest van de trein te zien was. En voor mij is het een kleine moeite. Ik vind het verder geen enkel probleem.
Overstapstations hebben machinisten het misschien drukker met treindienstleiding en op de vrij baan minder. En op de vrije baan kan de conducteur dan een hypothetisch Service rondje maken ipv bij de microfoon te staan?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Iets hiervoor ging het over een Sprinter die de IC Direct in de weg zat tussen Schiedam en Rotterdam.
Wordt de sporensituatie op dat stuk na buitengebruikname van de Hoekse Lijn eigenlijk direct verbouwd tot een viersporig traject voor de hoofdlijn Rotterdam - Den Haag?
Op zaterdag 18 februari 2017 17:46 schreef Bitlord het volgende: Iets hiervoor ging het over een Sprinter die de IC Direct in de weg zat tussen Schiedam en Rotterdam.
Wordt de sporensituatie op dat stuk na buitengebruikname van de Hoekse Lijn eigenlijk direct verbouwd tot een viersporig traject voor de hoofdlijn Rotterdam - Den Haag?
Daar lijkt het niet op. Ik kom er bijna dagelijks langs en ik zie buiten de bouwwerkzaamheden aan de metrobaan geen werkzaamheden om de wisselstraat ten westen van Schiedam Centrum om te bouwen. De sprinter naar Dordrecht kan natuurlijk ook over huidige wissels uitwijken naar spoor 2 en ik hoop van harte dat NS dat gaat doen en de stop op Delft Zuid weer terug komt.
Daar lijkt het niet op. Ik kom er bijna dagelijks langs en ik zie buiten de bouwwerkzaamheden aan de metrobaan geen werkzaamheden om de wisselstraat ten westen van Schiedam Centrum om te bouwen. De sprinter naar Dordrecht kan natuurlijk ook over huidige wissels uitwijken naar spoor 2 en ik hoop van harte dat NS dat gaat doen en de stop op Delft Zuid weer terug komt.
Het lijkt me vrij onhandig om een wisselstraat om te gaan bouwen terwijl deze nog gebruikt moet worden hoe deze er nu ligt. Vanaf april wordt het pas handig om er aan te gaan klussen, en pas met de nieuwe dienstregeling in december zou er eventueel echt voordeel uit een nieuwe wisselstraat gehaald kunnen worden. Op dit moment heeft het sowieso geen haast.
Een alternatief is bij het loket op een Brits station, die kunnen van alles voor je regelen.
Vandaag de BritRail-pass 1e klas voor 8 dagen binnen 1 maand aangeschaft. De benodigde reservering ga ik later even voor kijken, kan het nog niet boeken (te vroeg).
Op zaterdag 18 februari 2017 17:46 schreef Bitlord het volgende:Wordt de sporensituatie op dat stuk na buitengebruikname van de Hoekse Lijn eigenlijk direct verbouwd tot een viersporig traject voor de hoofdlijn Rotterdam - Den Haag?
Het plan is nu om bij Schiedam alle wissels weg te halen zodat IC's daar sneller door kunnen rijden. Alles blijft over twee sporen rijden en het opvolgingprobleem wordt opgelost doordar er in Schiedam straks geen enkele IC meer stopt.
Bwah motorbak.. Het gaat om een treinstel, dus er zijn wel meerdere aandrijfassen, maar deze zitten allemaal op het laatste rijtuig. De wagon die ontspoord + gekanteld is, is diegene met de pantograaf + eerste klasse.
Het meest opmerkelijke is voor mij wel dat het rijtuig 180 graden gedraaid is.
Het plan is nu om bij Schiedam alle wissels weg te halen zodat IC's daar sneller door kunnen rijden. Alles blijft over twee sporen rijden en het opvolgingprobleem wordt opgelost doordar er in Schiedam straks geen enkele IC meer stopt.
Dus de perrons die nu worden gebruikt voor de Hoekse Lijn worden gesloten? Zonde.
Bizar dat ongeluk. Het enige dat ik mij zo kan voorstellen is dat die trein ergens op gebotst is (of te snel heeft gereden) waarbij inderdaad de bak uit de rails is gelopen, daarna ergens op gestoten is wat niet echt mee gaf, waardoor de starre koppeling tussen de bakken brak en door de snelheid en kracht van de achteroplopende bakken gedraaid en gekanteld is.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 18-02-2017 20:33:14 ]
Het plan is nu om bij Schiedam alle wissels weg te halen zodat IC's daar sneller door kunnen rijden. Alles blijft over twee sporen rijden en het opvolgingprobleem wordt opgelost doordar er in Schiedam straks geen enkele IC meer stopt.
Het passeren van Schiedam C moet ik nog zien, alhoewel de overlast ook beperkt is omdat je altijd op Delft of Rotterdam C kan overstappen.. levert alleen meer dan 1 overstap op vanaf de Hoekse Lijn..
Leukste S&V medewerker ooit ever getroffen. Ik zeg tegen een maat 'Trein vertrekt vanaf 4a.' met een iets licht spraakgebrek komt die clown aan met 'Fyra rijdt niet meer.' Leuk grapje man..
Op zaterdag 18 februari 2017 20:59 schreef b2py het volgende: Leukste S&V medewerker ooit ever getroffen. Ik zeg tegen een maat 'Trein vertrekt vanaf 4a.' met een iets licht spraakgebrek komt die clown aan met 'Fyra rijdt niet meer.' Leuk grapje man..
Op zaterdag 18 februari 2017 20:25 schreef MTL het volgende: Bizar dat ongeluk. Het enige dat ik mij zo kan voorstellen is dat die trein ergens op gebotst is (of te snel heeft gereden) waarbij inderdaad de bak uit de rails is gelopen, daarna ergens op gestoten is wat niet echt mee gaf, waardoor de starre koppeling tussen de bakken brak en door de snelheid en kracht van de achteroplopende bakken gedraaid en gekanteld is.
Het lijkt wel alsof de voorste bak op een ander spoor reed dan de achterste. Gokje: baanwerker die per ongeluk een wissel omlegde met een trein erop? In België kan alles.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
NS Reizigers zet ook in 2017 nog locomotieven van de serie 1700 met drie rijtuigen DD-AR op enkele stoptreinseries in, hoofdzakelijk in het oosten van Nederland. Tijdens een kortstondig zonnig moment op zaterdag 18 februari 2017 passeert de 1737 met stam 7375 als trein 7050 uit Almelo naar Apeldoorn hier even voor Holten.
Op zaterdag 18 februari 2017 20:59 schreef b2py het volgende: Leukste S&V medewerker ooit ever getroffen. Ik zeg tegen een maat 'Trein vertrekt vanaf 4a.' met een iets licht spraakgebrek komt die clown aan met 'Fyra rijdt niet meer.' Leuk grapje man..
Goedenacht, volgende week wil ik per trein naar Lüdinghausen (Duitsland) via Enschede (stoptrein richting Dortmund?). Alleen lukt het mij niet om online een ticket te boeken, laat staan een prijs op te vragen (kan alleen een ticket per post bestellen?). Kan ik een ticket in de trein of bij een NS automaat kopen ?
Op zondag 19 februari 2017 02:28 schreef yosander het volgende: Goedenacht, volgende week wil ik per trein naar Lüdinghausen (Duitsland) via Enschede (stoptrein richting Dortmund?). Alleen lukt het mij niet om online een ticket te boeken, laat staan een prijs op te vragen (kan alleen een ticket per post bestellen?). Kan ik een ticket in de trein of bij een NS automaat kopen ?
Je kunt een kaartje op station Enschede uit de Duitse kaartautomaat halen, maar als je wat minder tijd hebt kun je ook bij de kaartautomaat die in de trein staat terecht. Een enkeltje kost ¤16,80. Wil je dezelfde dag ook terug en vertrek je pas na 9u uit Enschede dan is een 9u-Tagesticket goedkoper: ¤27,80. Die heb je ook in een vijfpersoons-versie en dan kost ie ¤36,20. De laatste tijd heb ik geen problemen meer bij de Duitse kaartautomaten met mijn Nederlandse bankpas, maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je kunt een kaartje op station Enschede uit de Duitse kaartautomaat halen, maar als je wat minder tijd hebt kun je ook bij de kaartautomaat die in de trein staat terecht. Een enkeltje kost ¤16,80. Wil je dezelfde dag ook terug en vertrek je pas na 9u uit Enschede dan is een 9u-Tagesticket goedkoper: ¤27,80. Die heb je ook in een vijfpersoons-versie en dan kost ie ¤36,20. De laatste tijd heb ik geen problemen meer bij de Duitse kaartautomaten met mijn Nederlandse bankpas, maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.
Thanks Heb 5 minuten overstaptijd dus dan ga ik voor de automaat in de trein!
Dat rare lijntje weer Er zit een bug in het boekingssysteem van NS International, waardoor in een aantal gevallen die lijn niet lijkt te bestaan. Tickets boeken via DB moet gewoon lukken.
Op zondag 19 februari 2017 02:39 schreef MTL het volgende: Dat rare lijntje weer Er zit een bug in het boekingssysteem van NS International, waardoor in een aantal gevallen die lijn niet lijkt te bestaan. Tickets boeken via DB moet gewoon lukken.
Edit: of idd gewoon bij de kaartautomaat.
NS International doet altijd of dit soort lijntjes helemaal niet bestaan inderdaad. Werkzaamheden e.d. worden ook nooit gemeld daar. En op deze pagina wordt de RB Enschede-Münster gewoon doodgezwegen: https://www.nsinternation(...)d/trein-naar-munster
Overigens kan bahn.de voor dit traject ook geen kaartje verkopen omdat het om een Verbundtarif gaat. In dit geval moet je daarom op http://muensterland-tarif.de/ zijn voor de prijzen. De kaartautomaat kent wel gewoon deze prijzen en tickets.
[ Bericht 12% gewijzigd door dennistd op 19-02-2017 02:55:40 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ein betrunkener 41-Jähriger überquert illegal die Gleise und zwingt dadurch einen Lokführer zur Notbremsung. Danach stellt der Mann eine kuriose Forderung.
Markt Schwaben - Ein über die Gleise laufender, alkoholisierter Inder hat einen Lokführer zu einer Notbremsung gezwungen - und ihn anschließend um eine Mitfahrgelegenheit gebeten.
Der 41-Jährige war nach Angaben der Bundespolizei in der Nacht zum Sonntag am Bahnhof Markt Schwaben (Landkreis Ebersberg) über die Gleise spaziert, weshalb der herannahende Lokführer eine Vollbremsung einleitete.
"Als die Lokomotive direkt vor dem Mann zum Stehen kam, ist dieser erstmal nicht weggegangen - vermutlich zunächst im Schock", sagte ein Sprecher der Bundespolizei. "Als der Lokführer ausgestiegen ist, hat der 41-Jährige dann wohl eine Gelegenheit gesehen und gefragt, ob er bis nach München mitfahren darf."
In der Lok des 150 Meter langen Güterzuges durfte der offensichtlich betrunkene Mann zwar nicht Platz nehmen. Seinem Heimatort München kam er dennoch ein Stück näher - die Beamten nahmen ihn zur Aufnahme der Personalien mit zu einer Wache im Münchner Osten. Gegen den 41-Jährigen wird nun wegen gefährlichen Eingriffs in den Bahnverkehr ermittelt.
Een dronken 41-jarige man is in Markt Schwaben het spoor opgelopen, waardoor een goederentrein van 150m een noodremming moest maken. De trein stopte net voor hem. De machinist kwam naar buiten om te kijken wat voor een gek dat was op het spoor, waarop de dronken man vroeg of ie mee kon rijden naar München. Daar kwam ie uiteindelijk wel terecht, maar dan met de politie die hem meenam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag zou CapTrain naar Bad Bentheim rijden met 2 wagens beladen met glas. Vanuit de Kijfhoek kon echter niet via Gouda gereden worden door werkzaamheden, maar door uitgelopen werkzaamheden aan de Moerdijkbrug reden daar tot half 11 ook geen treinen. Pas rond 11 uur passeerde deze fraaie maar korte trein de fotograaf bij Dordrecht, en mag naar Amersfoort via Tilburg, Den Bosch en Utrecht. In Amersfoort zal er nog een sleepje graanwagens aangehaakt worden alvorens verder gereden wordt naar Bad Bentheim.
Den Haag Centraal-Rotterdam Centraal Periode: vanaf zaterdag 18 februari
Advies: Ga eerder op reis - Intercity's van Den Haag Centraal naar Breda vertrekken een minuut eerder in Den Haag Centraal en Den Haag HS (in Den Haag Centraal om -.14 en -.44, in Den Haag HS om -.20 en -.50) - Extra reistijd: geen
Euh. En de reizigers verder dan het Haagse? Die hebben toch een minuut extra reistijd?
Op zondag 19 februari 2017 19:27 schreef ReisT het volgende: O. Waarom dan? Ik heb gisteren toch weer een leuk rondje gemaakt terwijl ik ook altijd met de trein naar m'n werk ga.
Op zondag 19 februari 2017 19:07 schreef b2py het volgende: De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
Ik "maak" ook dagelijks woon-werkverkeer. Met de trein reizen blijft leuk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op zondag 19 februari 2017 19:07 schreef b2py het volgende: De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
Ik wil dit doortrekken. *opa vertelt*: Toen ik nog een jong bloempje was ging ik bijna iedere avond 'iets doen' en was/waren er meestal maar één of hooguit twee avonden per week dat er thuis op de bank werd gehangen en dan was dat bijna altijd nog met visite. Nu ben ik al lang blij dat ik de werkweek overleefd heb en niet hoef te dealen met dingen, laat staan ook nog eens die hindernisbaan nemen.
Niet dat het voor de rest iets uit maakt. Viel me bij het maken van dit schema wel op dat de 5100 een kwartier na de 5000 vertrekt, Delft Zuid overslaat en dan nog steeds een kwartier na de 5000 in Schiedam Centrum is. Das toch raar voor een trein die een stop minder heeft om een IC de ruimte te geven. (Ja, dit is mijn ook mijn persoonlijk frustratie aangezien ik op .20 of .50 op Delft Zuid ben en graag richting Rotterdam wil.)
Op woensdag 15 februari 2017 22:31 schreef MTL het volgende: Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet
Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet?
Laat ik het zo zeggen: ondanks dat ik niet al die documenten heb gelezen, lijkt het mij sterk dat het er zo in staat. Ergo: het gaat om de interpretatie van de inspectie voor de toelating van de betreffende materieel en er is voor VIRM een andere afweging gemaakt dan voor de toelating van het ICR materieel, wellicht op basis van de leeftijd van het materieel en de verwachting van de resterende levensduur.
[ Bericht 26% gewijzigd door MTL op 19-02-2017 23:07:41 ]
OK, 4.2.2.3.2, lid 3: "Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig."
Aangezien er maar liefst drie goederentreinen achter elkaar onderweg waren naar Bad Bentheim ben ik ook op deze vrije zondag maar even naar Oldenzaal gereden.
Bij de Zandsteenweg kwam als eerste de Captrain 1619 voorbij, met aan de haak twee rongenwagens beladen met glas en een sleep VTG-graanwagens. Het glas is vanaf de Kijfhoek via Brabant en Utrecht naar Amersfoort gebracht, waar de sleep graanwagens (de afvoer uit Barneveld) is aangehaakt. In Bad Bentheim is de trein overgenomen door een 185'er van ITL. Deze loc had op zijn beurt weer lege rongenwagen meegebracht die door de 1619 meegenomen werden naar Corus in Beverwijk.
Na Captrain was het een klein half uurtje later de beurt aan HSL Logistik, waarvan de Nederlandse tak alleen nog de 1832 heeft als locomotief voor op de hoofdlijn. Met een stookolietrein vanuit Oss is de loc op weg naar Bad Bentheim, waar de trein zo'n drie uur later nog niet was gearriveerd. De trein is dus op station Oldenzaal aan de kant gezet.
Zoals vrijwel elke zondag was ook vandaag Captrain weer onderweg met een beladen autotrein richting Bad Bentheim, vandaag met loc 1621 als tractie. In deze richting is veruit het grootste deel van de autotreinen juist onbeladen, maar de rustdag is hier een uitzondering op. De trein ging in Oldenzaal zo'n anderhalf uur aan de kant: vanuit Duitsland was de retourlading nog onderweg, en Bad Bentheim stroomt snel vol.
Bij station Bad Bentheim stond deze 'mooie' Oost-Duitse locomotief te wachten op zijn volgende inzet. Het is de 155 078-9, die na overbodig te zijn geworden bij DB Schenker in december 2013 terecht kwam bij de Leipziger Eisenbahnverkehrsgesellschaft. Op de achtergrond komt NS-loc 1761 voorbij, die staat te wachten tot hij de Intercity vanuit Berlijn naar Amsterdam Centraal mag gaan trekken.
Hoewel de bronnen mij vandaag meldden dat er een Noorse BM73 overgebracht zou worden was deze drie uur na de geplande aankomsttijd in Bad Bentheim nog nergens te bekennen. Net op het moment dat ik naar huis reed en nog ÊÊn blik wierp naar het station zag ik iets aparts achter wat graanwagens langs schuiven. Een nadere blik leerde mij dat het om het verwachtte Noorse treinstel ging, dus ik draaide snel om en racete naar de andere kant van station Bad Bentheim (wat best nog een omweg was met een afgesloten stationstunnel). Railpool-loc 186 689-7 had de NSB 73 002 naar Bad Bentheim gesleept en wordt weldra ontdaan van zijn zware sleepkoppeling. Die koppeling wordt vervolgens weer op de volgende loc bevestigd.
Terwijl de Duitse loc werd ontdaan van zijn sleepkoppeling kwam de Captrain 1621 binnen met Gefco-autowagens vanuit Oldenzaal. Nadat de Railpool 185 689-7 plaats gemaakt had mocht de Nederlandse loc plaatsnemen voor het treinstel, waar als eerste de sleepkoppeling werd aangebracht, Daarna was het een kwestie van koppelen, een remproef nemen en wachten op een pad naar Haarlem. Tijdens die laatste fase werd in het laatste licht van de dag deze foto gemaakt.
[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 19-02-2017 23:33:59 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 19 februari 2017 23:36 schreef dennistd het volgende: Dat zal een ICR-stam geweest zijn voor de Benelux. Alle ICR-rijtuigen krijgen volwielen (ipv wielen met wielbanden) en dat gebeurt in Onnen.
Ik meen dat de viertjes in de 9400 serie onderhoud krijgen in Maastricht. De viertjes uit de lage 9500 serie zaten volgens mij in Leidschendam en zijn als het goed is nu in Onnen in onderhoud waar ook de rest van het VIRM onderhoud krijgt.
DDZ gaat over niet al te lange tijd ook van Leidschendam naar Onnen.
Leidschendam concentreert zich dan op het sprintermaterieel SGM, SLT en SNG.
De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan.
Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes Ik heb dus maar een Rail Pass gekocht uiteindelijk
Op maandag 20 februari 2017 09:30 schreef J.B. het volgende: De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan.
Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes
Is zeer logisch voor Belgen Het voordeel zit hem erin dat je negen keer minder in de rij bij het loket hoeft te staan. Het is daar nog 1950 snapje
Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 20 februari 2017 09:52 schreef Jappie111 het volgende: Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.
Het betekend dat je mag kiezen Fernverkehr (IC/EC/ICE) enerzijds of dat je het hele traject met stop- en sneltreinen mag doen.
Voor Fernverkehr heb je hopelijk een zitolaatsreservering gemaakt?
Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.
Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.
De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen
Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.
De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen
Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.
Dit zijn de mogelijke oorzaken van de treinontsporing in Leuven.
Zaterdag ontspoorde een passagierstrein net buiten het station van Leuven. Hoe dat is kunnen gebeuren, is voorlopig nog niet duidelijk. Pas tegen het einde van de week maken de deskundigen een eerste rapport op. Maar volgens een ingenieur die anoniem wil blijven is het duidelijk "dat de spoorwissel was veranderde toen de trein er al over reed." Het probleem met de wissel heeft vier mogelijke oorzaken. "Het is duidelijk dat de wissel pas veranderde toen de trein er al over reed", zegt een ingenieur die anoniem wil blijven. "Dat kan je aflezen van de luchtfoto's." Gevolg: de trein reed op twee sporen tegelijk en was zo gedoemd te crashen.
"Ik kan formeel zeggen dat het technisch onmogelijk was dat de wissel heeft bewogen", spreekt woordvoerder Frédéric Petit de ingenieur tegen. Infrabel ontkent ten stelligste dat de wissel in kwestie bewogen heeft. "Dat blijkt ook uit de controle van de wissel na het ongeval. De wissel bevond zich in de juiste en normale stand", aldus woordvoerder Petit.
Een probleem met de wissel, zou door vier mogelijke oorzaken verklaard kunnen worden: te hoge snelheid, de machinist negeerde een rood licht, een hapering in het mechanisme of sabotage. Volgens het parket worden alle pistes onderzocht. Pas eind deze week maken de experts een eerste verslag op. De machinist wordt voorlopig niets ten laste gelegd. De balans van het ongeval: 1 dode en 3 zwaargewonden
Op maandag 20 februari 2017 10:36 schreef b2py het volgende: Ik zou als ik jou was nog even een zitplaatsreservering maken, die treinen zijn loeidruk en dat eind staan lijkt mij niet zo prettig.
zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
Dan is dat heel onduidelijk aangegeven op het kaartje anders had vraagsteller het wel gesnapt denk ik. Tot en met de derde komma snap ik je bericht trouwens, van de rest snap ik geen zak.
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
Volgens het internet heeft bork gelijk aangezien er geen Hbf achter het doelstation staat en is het in heel München City geldig. Dat betekent dus ook het vliegveld want dat valt er binnen.
Hangt er vanaf of het het beginpunt is. Er zitten in ICE's en IC's altijd bakken waar stoelen niet gereserveerd kunnen worden, net als er altijd stoelen zijn voor BahnCard 100 reizigers. Als je op het beginpunt van de trein instapt is de kans redelijk groot dat je een leuke zitplaats kan krijgen, maar ik heb ook wel eens gestaan van Düsseldorf tot Mannheim in een dubbele ICE. Tegen de tijd dat ik in Mannheim was was ik daar wel heel erg klaar mee
Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte?
yep, eerste klas is inclusief reservering, iets meer dan een jaar al geloof ik, is dat nu zo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 20 februari 2017 15:02 schreef dennistd het volgende: En volgens mij is het tegenwoordig 4,50 per reis, in het verleden was het dacht ik 4,50 per trein.
Dat dacht ik ook ja.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Of juist niet. Voor München ben je volgens mij aangewezen op een fatsoenlijke maatschappij (Lufthansa/KLM), retourticket is dan vaak gratis. In elk geval goedkoper dan een treinticket.
Bedankt voor de reacties allemaal! Volgens de site van DB is het zo dan bij een reis met Fernverkehr van minimaal 100 km er een cityticket is inbegrepen. Voor münchen is dat city-ticket alleen geldig in het Innenraum, dus voor het vliegveld zou ik helaas een los kaartje moeten kopen, maar het is bruikbaar voor de reis tussen het Hbf en mijn hotel.
Er is geen regel meer voor de zichtbaarheid op het front. De regel van een wit of geel vlak van minstens een vierkante meter is een paar jaar terug geschrapt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vlieg terug met Transavia, heb 35 euro betaalt voor een enkeltje. Trein kost 39 euro, en ik ben een paar uur minder kwijt aan het reizen
Vliegveld ligt niet handig daar, je bent wel ff onderweg afhankelijk van de locatie in de stad zelf, ben vorige week op Innsbruck gevlogen, ritje met de bus naar hotel centrum, iets meer dan 20 minuten toen na 2 dagen met Railjet naar Salzburg en daar met de bus, bij mijn hotel in 25 minuten naar vliegveld, perfect. Ik had ook nog geluk, de beide bussen stopten vlakbij mijn hotel . En ik zat in Salzburg op kruipafstand van die Weisse en in Innsbrruck op kruipafstand van Theresienbräu
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wisten jullie dat naar alle waarschijnlijk de Pimpel over een aantal jaren nieuwe rijtuigen krijgt en dat het ook nog wel eens zo zou kunnen zijn dat er nieuwe loc's gaan komen?
Dat gerucht heb ik al een tijdje horen rondzingen. DB Fernverkehr schijnt de voorkeur te geven aan rijtuigen voor internationale treinen omdat die makkelijker in een ander land inzetbaar zijn dan treinstellen.
De bestelling zou wel pas na 2020 worden geplaatst. Om dan ook meteen nieuwe locomotieven te bestellen is logisch, tegen de tijd dat het nieuwe materieel gaat instromen tikt Baureihe 101 de respectabele leeftijd van 30 jaar aan.
[ Bericht 18% gewijzigd door James1988 op 20-02-2017 22:57:30 ]
Op maandag 20 februari 2017 22:48 schreef Mr_Klaasje het volgende: Wisten jullie dat naar alle waarschijnlijk de Pimpel over een aantal jaren nieuwe rijtuigen krijgt en dat het ook nog wel eens zo zou kunnen zijn dat er nieuwe loc's gaan komen?
Op maandag 20 februari 2017 22:49 schreef James1988 het volgende: Dat gerucht heb ik al een tijdje horen rondzingen. DB Fernverkehr schijnt de voorkeur te geven aan rijtuigen voor internationale treinen omdat die makkelijker in een ander land inzetbaar zijn dan treinstellen.
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben. Zal het zoiets als Talgo kunnen worden?
Ik verwacht gewoon klassieke rijtuigen, want daarmee ben je het meest flexibel.
Een nadeel van Jacobsdraaistellen is dat je een werkplaats nodig hebt om een bak te kunnen weghalen/toevoegen/uitwisselen. Met klassieke rijtuigen kun je dat overal doen, zelfs tijdens een rit.
Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld? Er was zelfs sprake dat ze ICE-3 wilden gaan inzetten op Amsterdam - Berlijn toch?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 20 februari 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:De bestelling zou wel pas na 2020 worden geplaatst. Om dan ook meteen nieuwe locomotieven te bestellen is logisch, tegen de tijd dat het nieuwe materieel gaat instromen tikt Baureihe 101 de respectabele leeftijd van 30 jaar aan.
30 pas, da's nog jong voor E-locs, die kunnen nog wel een tijd langer mee.
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben.
Bij DB Fernverkehr niet hoor, gewoon allemaal draaistellen ook onder het nieuwste spul.
Op dinsdag 21 februari 2017 08:13 schreef bork het volgende: Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld? Er was zelfs sprake dat ze ICE-3 wilden gaan inzetten op Amsterdam - Berlijn toch?
Volgens mij zijn daar onvoldoende ice3m stellen voor. En een hst op een gewone intercity is ook vrij kostbaar.
Enige voordeel wat je hebt is dat er geen locwissel meer nodig is. Ice3m gaat overigens ook al wat jaartjes mee.
Beiden gepland op spoor 9, die naar Amsterdam rijdt op het binnenste spoor door de tunnel, die naar Den Haag op het buitenste. Door de vertragingen komen ze bijna tegelijkertijd in Rotterdam aan. Dus wat doe je dan? Juist de IC naar Den Haag verplaats je naar spoor 8, zodat de treinen elkaar moeten kruisen. En wat doe je dan als de IC naar Den Haag eerder is? Juist, die laat je dan wachten op de IC naar Amsterdam. Dan weet je iig zeker dat de IC naar Den Haag zijn vertraging niet meer in kan lopen en iedereen vertraging heeft.
Op dinsdag 21 februari 2017 08:13 schreef bork het volgende: Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld?
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben. Zal het zoiets als Talgo kunnen worden?
Het worden twee draaistellen met ieder twee assen. Acht assen op een rijtuig is wat overdreven.
Ach ja, het is verkiezingstijd. Dan worden dit soort volzinnen gebruikt door de oppositie. Als je van de oppositie bent dan worden er vragen gesteld over je jeugd. Zit je in het kabinet dan ben je mistig over je problemen. Hoort er een beetje bij.
Dat Dijksma onderweg is naar de uitgang, dat zal wel. De kans dat: - EN de PvdA weer in de coalitie komt - EN de PvdA deze dossiers houdt - EN Dijksma weer deze dossiers wil hebben is niet zo heel groot...
Edit: als je het artikel van nu.nl leest dan zie je ook dat beide Kamerleden (Van Helvert - CDA en Madlener - PVV) met zoveel woorden zeggen dat de staatssecretaris de Kamer heeft geīnformeerd en dat het meer gaat over de algehele irritatie over hoe NS met het zitplaatsentekort i.r.t. (behoud van) MAT'64 omgaat. Er wordt nu een heel punt gemaakt dat in de betreffende brieven geen getallen zijn genoemd. Dat de heren in kwestie dat nu opblazen (en niet een jaar geleden mee kwamen) boeit even niet.
Laat ik het zo zeggen: op de Ples is niemand in crisissfeer (in tegendeel zelfs...)
Verschillende termen voor MAT'64 in dit kader zijn: "strategische reserve" en "sloopmaterieel".
[ Bericht 19% gewijzigd door Goverman op 21-02-2017 11:35:28 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ach ja, het is verkiezingstijd. Dan worden dit soort volzinnen gebruikt door de oppositie. Als je van de oppositie bent dan worden er vragen gesteld over je jeugd. Zit je in het kabinet dan ben je mistig over je problemen. Hoort er een beetje bij.
Dat Dijksma onderweg is naar de uitgang, dat zal wel. De kans dat: - EN de PvdA weer in de coalitie komt - EN de PvdA deze dossiers houdt - EN Dijksma weer deze dossiers wil hebben is niet zo heel groot...
Edit: als je het artikel van nu.nl leest dan zie je ook dat beide Kamerleden (Van Helvert - CDA en Madlener - PVV) met zoveel woorden zeggen dat de staatssecretaris de Kamer heeft geīnformeerd en dat het meer gaat over de algehele irritatie over hoe NS met het zitplaatsentekort i.r.t. (behoud van) MAT'64 omgaat. Er wordt nu een heel punt gemaakt dat in de betreffende brieven geen getallen zijn genoemd. Dat de heren in kwestie dat nu opblazen (en niet een jaar geleden mee kwamen) boeit even niet.
Laat ik het zo zeggen: op de Ples is niemand in crisissfeer (in tegendeel zelfs...)
Verschillende termen voor MAT'64 in dit kader zijn: "strategische reserve" en "sloopmaterieel".
Wordt er aan de Ples nog gestudeerd op het combineren van die spoorlijn Utrecht - Breda met de nieuwe bruggen in de A27?
Hi ha ho strekt lekker met bovenstaande bericht domkop. Dit bericht was meer als reactie dat het mij niet redelijk lijkt dit binnen de huidige besluiten er nog in te fietsen zonder ernstige vertraging op te lopen.
Wordt er aan de Ples nog gestudeerd op het combineren van die spoorlijn Utrecht - Breda met de nieuwe bruggen in de A27?
Nee... Al zullen we nu waarschijnlijk wel een nieuwe QenA moeten maken voor het eerst komende AO Spoor
Die nieuwe bruggen over de A27 waren al in studie (als onderdeel van een lopende alternatievenstudie naar de verbreding van de A27 tussen Houten en kp. Hooipolder. Daarom kon ook zo snel hier een standpunt over worden ingenomen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik bedoelde natuurlijk 2 draaistellen met 2 assen, vier in totaal.
Bestaan er wagons met acht assen überhaupt?
Voor reizigers is het onnodig, die wegen nu eenmaal niet zo veel, maar er bestaan wel goederenwagons met 8 assen, soms zelfs zog meer als het voor extreem zware transporten is.
Op dinsdag 21 februari 2017 09:34 schreef HeelVeelvragen het volgende: Ik zag gisteren een aantal vlaflip stellen staan in heerlen, wat moeten die daar zover van huis? Ze worden in de wijde omgeving niet meer ingezet.
SGMm, om precies te zijn de 2125 en 2133 die er staan, samen met ICMm 4238 die daar ook nogal buiten zijn inzetgebied staat. Alle drie stonden ze er zaterdag al volgens de spots op somda.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 21 februari 2017 22:24 schreef Dr_Flash het volgende: De NS is ook geen keurslager. Misschien kan NS er eens over gaan nadenken wat ze WEL zijn
IJzerschuivers, alleen lang niet altijd op de manier die de reiziger wil zien.
Op dinsdag 21 februari 2017 23:13 schreef James1988 het volgende: Ik zag er gisteren eentje rebooten in Den Bosch. De bestemmingsdisplays op de zijkant van de trein hebben een IP-adres.
Die displays worden toch aangestuurd door OBIS? Dus dat je daar iets van zag?
Die displays worden toch aangestuurd door OBIS? Dus dat je daar iets van zag?
Geen idee, kan best
Daarover gesproken, ik zie in 's-Hertogenbosch regelmatig iets opvallends: het voorste stel toont als bestemming "Deurne" terwijl de achterste op "'s-Hertogenbosch" staat. Vervolgens rijden ze wel samen weg.
Nah, het materieel houdt zich tot nog toe aardig sterk. Het enige wat nog vrij regelmatig problemen oplevert zijn de treeplanken. Die rollen automatisch uit na het ontgrendelen van de deuren en 'zoeken' dan vervolgens zelf de perronrand. Zodra ze die raken schuiven ze 1 of 2 centimeter terug naar binnen. Alleen liggen sommige perrons net wat lager dan anderen waardoor het nog wel eens voorkomt dat de treeplanken net over de perronrand heenschieten en zichzelf dus vast schuiven. Ja dan moeten ze eerst weer naar binnen geschopt worden
Bepaalde stations op de vaste Flirt-trajecten beginnen daarom ook al aardig berucht te worden...
Nah, het materieel houdt zich tot nog toe aardig sterk. Het enige wat nog vrij regelmatig problemen oplevert zijn de treeplanken. Die rollen automatisch uit na het ontgrendelen van de deuren en 'zoeken' dan vervolgens zelf de perronrand. Zodra ze die raken schuiven ze 1 of 2 centimeter terug naar binnen. Alleen liggen sommige perrons net wat lager dan anderen waardoor het nog wel eens voorkomt dat de treeplanken net over de perronrand heenschieten en zichzelf dus vast schuiven. Ja dan moeten ze eerst weer naar binnen geschopt worden
Bepaalde stations op de vaste Flirt-trajecten beginnen daarom ook al aardig berucht te worden...
In Maastricht zijn ze ook al berucht, iets met 4 trappen slopen omdat de treeplanken te ver uitsteken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Apeldoorn is al maanden iemand actief die het heeft voorzien op lantaarnpalen.Sinds juni zijn 484 palen opengeschroefd om de bedrading door te knippen.
De schade is opgelopen tot meer dan 100.000 euro,maar de gemeente noemt het ernstiger dat in Apeldoorn nu ook de verkeersveiligheid in het geding is, omdat ook verkeerslichten doelwit zijn.
Het was een paar maanden rustig in de gemeente,maar in de afgelopen weken zijn opnieuw lantaarnpalen gesaboteerd. Afgelopen nacht werden voor het eerst ook verkeerslichten vernield.De politie zoekt getuigen.
Die displays worden toch aangestuurd door OBIS? Dus dat je daar iets van zag?
Kan prima OBIS zijn inderdaad, maar kan ook het interne netwerk zijn (geen idee). De Flirt communiceert intern (met meerdere treinstellen) namelijk via een draadloos netwerk. Na het koppelen wordt deze draadloze verbinding automatisch opgezet. Hierdoor duurt het na het koppelen ook ietje langer dan bij communicatie via de elektrische koppeldoos voor het aangekoppelde stel helemaal zichtbaar is in de systemen. Een beetje á la Traxx. Die doet hetzelfde, maar dan via de bekabeling.
Nah, het materieel houdt zich tot nog toe aardig sterk. Het enige wat nog vrij regelmatig problemen oplevert zijn de treeplanken. Die rollen automatisch uit na het ontgrendelen van de deuren en 'zoeken' dan vervolgens zelf de perronrand. Zodra ze die raken schuiven ze 1 of 2 centimeter terug naar binnen. Alleen liggen sommige perrons net wat lager dan anderen waardoor het nog wel eens voorkomt dat de treeplanken net over de perronrand heenschieten en zichzelf dus vast schuiven. Ja dan moeten ze eerst weer naar binnen geschopt worden
Bepaalde stations op de vaste Flirt-trajecten beginnen daarom ook al aardig berucht te worden...
Dan zijn ze toch stuk als ze niet kunnen rijden? Kijk maar eens naar gisteren, hoeveel vertragingen ineens ontstaan is vrijwel allemaal te wijten aan die FLIRT
Kabelbreuk op traject Karlsruhe-Freiburg, leuk omreisadvies vanaf Karlsruhe via Stuttgart-Zurich-Basel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 22 februari 2017 15:06 schreef b2py het volgende: Lansingerland-Zoetermeer wordt de naam van het nu in aanbouw zijnde station BleiZo. Echt, afgrijselijk
Op woensdag 22 februari 2017 15:44 schreef Mr_Klaasje het volgende: Zelfs al zou Peterselieman erachter zitten. Dat wil nog steeds niet zeggen dat het dan wel een goede naam is.
Nee. Die had het station een andere naam gegeven en er tegelijkertijd voor gezorgd dat de IC's geen hinder van zouden ondervinden van die extra stop van de sprinter.
Morgen (donderdag 23 februari) wordt in de loop van de middag een zware storm voorspeld. Bij dergelijke veiligheidsrisico’s voor reizigers en personeel passen NS en ProRail preventief de dienstregeling aan. Daardoor ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor op te lossen. Morgen rijden er daarom in het hele land minder treinen. De aanpassingen voor morgen worden op dit moment in de reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen we dat hier melden.
Op woensdag 22 februari 2017 15:48 schreef Jappie111 het volgende: Is het niet een idee om de randstadrail vanuit BleiZo door te trekken naar Berkel en Rodereis en Rotterdam om over te gaan in de metro?
kan, maar dan moet er nogal wat aangepast worden. Dan kun je tussen Den Haag CS en al die Zoetermeerse stations niet meer met trams rijden. Wie gaat dat betalen?
Doortrekken en aansluiten op de metro zou wel kunnen als je het wilt
Op woensdag 22 februari 2017 15:10 schreef Mr_Klaasje het volgende: Deze sprinter zal voor u stoppen op Lansingerland-3*Zoetermeer-oost, Ypenburg, Voorburg en heeft als eindbestemming Den Haag Centraal.
Zoetermeer Oost ligt, u raadt het wellicht, ten oosten van Zoetermeer. Het wordt dus "Lansingerland-Zoetermeer, Zoetermeer Oost, Zoetermeer".
Zal een gevalletje das pech browser cache zijn denk ik. Ik had een iets andere foto van de woordvoerder gekozen dan waarop hij breed lachend staat bij een bericht als dit.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
kan, maar dan moet er nogal wat aangepast worden. Dan kun je tussen Den Haag CS en al die Zoetermeerse stations niet meer met trams rijden. Wie gaat dat betalen?
Doortrekken en aansluiten op de metro zou wel kunnen als je het wilt
Ze rijden tussen Leidschenveen en Laan van NOI nu toch ook samen?
Een paar hoge perrons erbij knutselen tussen Leischenveen en Oosterheem, dat je daar dus ook twee niveau's krijg, moet toch niet zo moeilijk zijn. Lijn 3 (het rondje Krakeling) kan dan gewoon met trams blijven rijden
Pas na 15:00 wordt er code Geel verwacht, maar dat weerhoudt het hoge intellect er natuurlijk niet van om voor de gein ook de ochtenspits maar vast te halveren Chapeau!
Pas na 15:00 wordt er code Geel verwacht, maar dat weerhoudt het hoge intellect er natuurlijk niet van om voor de gein ook de ochtenspits maar vast te halveren Chapeau!
Ik kan best voorstellen dat ze zorg hebben over treinen naar bijvoorbeeld Hoek Van Holland of Zandvoort morgen, zo pal aan de kust. Maar om dan meteen limburg en zo ook maar meteen mee te nemen
En weercodes vertrouw ik niet meer
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Alles over de HSL-Moerdijkbrug want oei oei oei gevaarlijk met woei.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het traject tussen Heerhugowaard en Den Helder is ook berucht bij harde wind. Is regelmatig voorgekomen dat er vanwege de wind snelheidsbeperkingen waren.
En natuurlijk de brug over het Hollands Diep (de nieuwste van de Moerdijkbruggen) op de HSL.
Morgen (donderdag 23 februari) wordt in de loop van de middag een zware storm voorspeld. Bij dergelijke veiligheidsrisico’s voor reizigers en personeel passen NS en ProRail preventief de dienstregeling aan.
Als het zo "gevaarlijk" is, waarom rijden er dan überhaupt treinen?.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Neem je wel je veiligheidshelm en -bril mee? Het schijnt gevaarlijk te worden.
Ik bind mezelf vast in die trein en kom niet naar buiten
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op woensdag 22 februari 2017 18:22 schreef James1988 het volgende: Over Traxxen gesproken, ik sta nu in Rotterdam naast de 186.020 en die staat te blazen alsof hij een Chinese muur om wil gooien.