abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 februari 2017 @ 12:30:43 #26
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_168980194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:22 schreef Kermit. het volgende:
Aan Unilever is toch niks Nederlands aan? Wel slim van Kraft, synergievoordelen en dan de niet voedingsmerken verkopen aan P&G
Unox in Oss en her en der nog war ijsjes en margarine fabriekjes.
En een hoofdkantoor en wat R&D.
Stelt niet zo veel meer voor. Dat Hollands Glorie gezwets is een beetje overdreven.
pi_168980388
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:30 schreef kibo het volgende:

[..]

Unox in Oss en her en der nog war ijsjes en margarine fabriekjes.
En een hoofdkantoor en wat R&D.
Stelt niet zo veel meer voor. Dat Hollands Glorie gezwets is een beetje overdreven.
32000 banen in Europa!

Zie jaarverslag

https://www.unilever.com/(...)report-and-accounts/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 12:46:10 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168980396
Straks dus een bod van 140 miljard. Sell sell sell!
pi_168980899
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:02 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk voor de aandeelhouders, misschien.
Slecht voor de klanten, 100% zeker.
Van unilever koop ik alleen soms wat schoonmaakmiddelen, tandpasta en heel af en toe een ola-ijsje. Van kraft/heinz koop ik helemaal niks. Ik zou er geen traan om laten als beide corporaties van de aardbodem zouden verdwijnen. Ze hebben me veel te veel macht en invloed, ze cultiveren luiheid en gemakszucht in consumenten en hun overprocessed pakjes- en zakjesvoedsel is van lage kwaliteit en maar weinig gezond en helemaal niet lekker. Maar goed, dat is mijn mening, en ik realiseer me dat ik wat dat betreft niet echt representatief ben.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:38:57 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168981238
De mega levensmiddelenbedrijven als Unilever, Heinz Kraft, Nestle, etc etc hebben al heel lang te maken met teruglopende omzet en marktaandelen. A-Merken worden steeds minder gekocht, mensen kopen steeds meer huismerken en artisanale producten. Deze trend is vooral in de VS en de UK al tamelijk lang aan de gang en zal ook naar verwachting in Europa doorzetten.

Medelijden als Unilever kaalgeslagen wordt? Ha! Ooit prachtige kwaliteitsproducten zoals Hertog ijs, die werkten met verse room zijn door Unilever opgekocht, fabriek gesloten en de producten steeds verder verwaterd. Nu worden goedkopere ingredienten gebruikt.

Het is geen wonder dat daar waar dit extreem was doorgezet (in de VS) er een tegenbeweging van Artisanale producten is ontstaan en moment heeft gekregen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168981437
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Thanks! dat wist ik niet ik ga me even inlezen :)
Tegenbod op 4 mei 1999 door Huhtamaki

En twee maanden later was de overname rond.

Het blijkt hieruit maar weer, dat overnames met name interessant zijn voor met (call)opties speculerende bestuursleden en direktieleden.
pi_168981641
En ook bij Unilever tierde de optiehandel woensdag al hevig

http://www.telegraaf.nl/d(...)n_verrassing___.html
pi_168981845
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Tegenbod op 4 mei 1999 door Huhtamaki

En twee maanden later was de overname rond.

Het blijkt hieruit maar weer, dat overnames met name interessant zijn voor met (call)opties speculerende bestuursleden en direktieleden.
^O^

Thanks!

En ja met inside info en een beleggingsaccount op naam van je vrouw of een LTD die op naam van een bv staat zodat de AFM niet ziet dat je met voorkennis aan het handelen bent.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:21:37 #34
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_168984540
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

32000 banen in Europa!

Zie jaarverslag

https://www.unilever.com/(...)report-and-accounts/
Ja en? Ik reageerde op het "Nederlands"
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:25:53 #35
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_168984601
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
De mega levensmiddelenbedrijven als Unilever, Heinz Kraft, Nestle, etc etc hebben al heel lang te maken met teruglopende omzet en marktaandelen. A-Merken worden steeds minder gekocht, mensen kopen steeds meer huismerken en artisanale producten. Deze trend is vooral in de VS en de UK al tamelijk lang aan de gang en zal ook naar verwachting in Europa doorzetten.

Medelijden als Unilever kaalgeslagen wordt? Ha! Ooit prachtige kwaliteitsproducten zoals Hertog ijs, die werkten met verse room zijn door Unilever opgekocht, fabriek gesloten en de producten steeds verder verwaterd. Nu worden goedkopere ingredienten gebruikt.

Het is geen wonder dat daar waar dit extreem was doorgezet (in de VS) er een tegenbeweging van Artisanale producten is ontstaan en moment heeft gekregen.
Precies.
KH doet nu gewoon hetzelfde wat Unielever al tientallen jaren doet.
Die Hollands Glorie sentimenten hier zijn volkmen misplaatst.
pi_168984619
Pijnlijke reminder dat ik maar eens verder moet gaan met leren voor mededingingsrecht :'(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_168985013
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het zit Heinz blijkbaar nog steeds niet lekker, dat Unilever destijds Knorr heeft overgenomen (i.p.v. Heinz). Ik vind Heinz te klein om Unilever over te nemen.
Unilever is best interessant buiten de voeding. In China heb ik heel veel Unilever verzorgingsprodukten gezien (herkenbaar door die 'U')
Heinz is slechts de naam die 3G zichzelf aangemeten heeft. Heinz is zelf ook overgenomen door 3G en ook Heinz zelf wordt uitgewrongen tot de laatste druppel. Kleine fabrieken van Heinz zoals in Utrecht en Nijmegen maakten geen schijn van kans om te overleven.
3G gebruikt de naam Heinz om niet de USA uitgegooid te worden.
Wie dit leest is gek
pi_168985092
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

32000 banen in Europa!

Zie jaarverslag

https://www.unilever.com/(...)report-and-accounts/
Het gaat over Nederland, niet over de supermacht Europa :)
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:00:17 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168985178
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:25 schreef kibo het volgende:

[..]

Precies.
KH doet nu gewoon hetzelfde wat Unielever al tientallen jaren doet.
Die Hollands Glorie sentimenten hier zijn volkmen misplaatst.
Toen Unilever Ben&Jerry kocht bruiste het wilhelmus in het bloed en kwamen deze lui klaar in hun broek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:23:14 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168985580
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen Unilever Ben&Jerry kocht bruiste het wilhelmus in het bloed en kwamen deze lui klaar in hun broek.
Ben en Jerry's werd er niet slechter van.

Bovendien doet Nederland het al niet goed qua r&d. Unilever is één van de weinigen die hier zit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:26:13 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168985621
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:25 schreef kibo het volgende:

[..]

Precies.
KH doet nu gewoon hetzelfde wat Unielever al tientallen jaren doet.
Die Hollands Glorie sentimenten hier zijn volkmen misplaatst.
Absoluut niet misplaatst. De weinige echt grote multinationals die je hebt moet je beschermen.

Dit is van een andere orde dan klein bier zoals Knorr of Ben en Jerry's.

Nederland is echter veel te naïef. Zag je laatst ook weer met de overname van Fox-IT.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:26:45 #42
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_168985631
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ben en Jerry's werd er niet slechter van.

Bovendien doet Nederland het al niet goed qua r&d. Unilever is één van de weinigen die hier zit.
R&D voor een nieuw wasmiddel?
De echte R&D zit in de (bio)tech, en dan vaak nog in het midden/kleinbedrijf.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:27:24 #43
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_168985646
Unielever is toch wel degelijk (voor een deel) een oud-Hollands bedrijf.
Ooit ontstaan door het samengaan van de Margarine Unie, (een fusiebedrijf van de heren van den Bergh en Jurgens, met daarin o.a Hartogh's Vleesfabrieken (Unox) en een aantal margarinefabrieken) en het Britse Lever Brothers, bekend van Ola en Sunlight.

Begin 2000 bezat Unielever ruim 1600 verschillende merken, dat aantal is daarna teruggebracht naar 400. Tussen die merken zijn toch aardig wat oer-Nederlandse merken, zoals Calve, Bleu Band, Unox en nog wat andere.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:28:15 #44
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_168985659
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

...... De weinige echt grote multinationals die je hebt moet je beschermen.

_O-
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:35:41 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168985764
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:26 schreef kibo het volgende:

[..]

R&D voor een nieuw wasmiddel?
De echte R&D zit in de (bio)tech, en dan vaak nog in het midden/kleinbedrijf.
Je weet best dat de r&d in nog veel meer zit dan simpele wasmiddelen.

Dit is al een (cruciaal) zwak punt in de Nederlandse economie en dat gaat er niet beter op worden.

Maarja, Nederland is zo gek om het volpompen met schulden fiscaal te subsidiëren. De PvdA en SP hebben een wetsvoorstel naar Duitse leest gemaakt maar in plaats daarvan is Nederland een gekke Henkie. Zélfs in de VS is het volladen met schuld minder aantrekkelijk.

Dit wordt eenzelfde drama als de vorige twee mega overnames: ABN en KLM.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168985792
Lekker hoor, Unilever uitkleden en de beste onderdelen naar de USA verplaatsen! Trump en zijn vriendjes zijn goed bezig, Make America Great Again !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_168985837
Buffet is juist zo'n enge Clintonite die als een zeehond applaudisseerde toen Hillary riep dat ze belastingen voor de middenklasse zou verhogen. Slecht idee deze overname.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 19:16:59 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168986417
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:42 schreef Nintex het volgende:
Buffet is juist zo'n enge Clintonite die als een zeehond applaudisseerde toen Hillary riep dat ze belastingen voor de middenklasse zou verhogen. Slecht idee deze overname.
Er is een nieuwe wet aanstaande, die strategische belangen mee weegt.

De wereld is aan het veranderen en landen passen zich erop aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168990680
Dit zou niet best zijn. Hopelijk klapt het.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_168996594
Waarom plaatst Unilever geen tegenbod?

Overigens gaan we eindelijk werk maken van onze strategisch belangrijke bedrijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')