abonnement Unibet Coolblue
pi_169162730
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Niet alleen de eredivisie, Nederland stelt op elk ander gebied veel meer voor dan België. Vlaanderen zou er goed aan doen om een provincie te worden van Nederland en Wallonië te laten aansluiten bij Frankrijk. België is een gemaakt land en stelt weinig voor.
Niet voor niets willen de Belgische universiteiten dolgraag Nederlandse studenten om het niveau wat op te krikken en niets voor niets hangen veel Belgen rond op Nederlandse forums omdat de Belgische forums een niveau hebben dat lager is dan dat van het VIVA forum.
Mja, met die ingesteldheid donderen jullie de komende seizoenen nog wat plaatsen naar onder op die UEFA-ranking. Compleet naast de kwestie dit.
  zondag 26 februari 2017 @ 20:46:24 #102
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169163199
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Niet alleen de eredivisie, Nederland stelt op elk ander gebied veel meer voor dan België. Vlaanderen zou er goed aan doen om een provincie te worden van Nederland en Wallonië te laten aansluiten bij Frankrijk. België is een gemaakt land en stelt weinig voor.
Niet voor niets willen de Belgische universiteiten dolgraag Nederlandse studenten om het niveau wat op te krikken en niets voor niets hangen veel Belgen rond op Nederlandse forums omdat de Belgische forums een niveau hebben dat lager is dan dat van het VIVA forum.
Het Vlaamse middelbaar onderwijs is in werkelijkheid superieur.

Het Nederlandse voetbal is een spiegel van de eveneens geborneerde en navelstarige maatschappij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169163435
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het Vlaamse middelbaar onderwijs is in werkelijkheid superieur.

Veel onzinnige feitjes leren en niet logisch leren nadenken bedoel je?

Maar goed ik het had over de universiteiten, waarbij volgens verschillende rankings (QS, Times Higher Education, etc.) Nederlandse universiteiten superieur zijn aan de Belgische.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 26 februari 2017 @ 20:58:53 #104
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169163741
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:51 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Veel onzinnige feitjes leren en niet logisch leren nadenken bedoel je?

Maar goed ik het had over de universiteiten, waarbij volgens verschillende rankings (QS, Times Higher Education, etc.) Nederlandse universiteiten superieur zijn aan de Belgische.
Leuven staat als enige in het Nederlandse taalgebied overal in de top. Maar goed, dat is offtopic. Ga het maar na.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169163871
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leuven staat als enige in het Nederlandse taalgebied overal in de top. Maar goed, dat is offtopic. Ga het maar na.
Ben het nagegaan, klopt niet. UvA staat hoger dan Leuven. Maar goed, het is inderdaad off-topic.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 26 februari 2017 @ 21:23:50 #106
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169164957
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zag gisteren het kunstgrasduel Excelsior tegen Willem II. Wat was dat slecht. Twee clubs die ook structureel aan het overheidsinfuus liggen.

Nee, middelen kunnen veel beter ingezet worden (Vlaanderen steekt 10 miljoen per jaar in de jeugdwerking ipv op de been houden van failliete clubs). Als deze clubs op eigen kracht promoveren, prima, maar dit kan stukken beter.
Dat structurele overheidsinfuus valt bij deze clubs wel mee. Willem 2 heeft ooit steun gehad inderdaad, maar dat valt in het niet bij clubs als Twente, Nec en Utrecht. En Excelsior heeft zelfs nooit steun gehad...

Ik denk dat je dus de verkeerde clubs noemt. Al ben ik het verder wel met je eens dat het niveau erbarmelijk was.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 27 februari 2017 @ 12:49:37 #107
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169175664
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:23 schreef yats het volgende:

[..]

Dat structurele overheidsinfuus valt bij deze clubs wel mee. Willem 2 heeft ooit steun gehad inderdaad, maar dat valt in het niet bij clubs als Twente, Nec en Utrecht. En Excelsior heeft zelfs nooit steun gehad...

Ik denk dat je dus de verkeerde clubs noemt. Al ben ik het verder wel met je eens dat het niveau erbarmelijk was.
Je hebt idd gelijk dat Excelsior nooit steun heeft gehad, ondanks hun beperkte achterland.

http://www.platform-inves(...)eun-aan-profvoetbal/
http://daskapital.nl/2016/05/deze_vijf_voetbalclubs_ontving.html
https://www.groene.nl/art(...)-ruim-1-miljard-euro

Ik blijf echter wel van mening dat het overheidsgeld, indien daar draagvlak voor bestaat, veel efficiënter kan worden ingezet. Een beetje zoals de universiteiten worden bekostigd, maar niet Philips zelf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 27 februari 2017 @ 15:09:47 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169178061
Van Ginkel zou in de Belgische liga niet zo opvallen denk ik. Zijn door Chelsea geprepareerde fysiek springt er minder uit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 27 februari 2017 @ 22:53:12 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169190198
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 27 februari 2017 @ 23:37:03 #110
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_169191398
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je hebt idd gelijk dat Excelsior nooit steun heeft gehad, ondanks hun beperkte achterland.

http://www.platform-inves(...)eun-aan-profvoetbal/
http://daskapital.nl/2016/05/deze_vijf_voetbalclubs_ontving.html
https://www.groene.nl/art(...)-ruim-1-miljard-euro

Ik blijf echter wel van mening dat het overheidsgeld, indien daar draagvlak voor bestaat, veel efficiënter kan worden ingezet. Een beetje zoals de universiteiten worden bekostigd, maar niet Philips zelf.
Ik denk dat de gemeente Rotterdam eerder hun handen vol hebben aan Feyenoord en Sparta, dus Excelsior kan hen weinig schelen.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 07:36:55 #111
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169193646
quote:
Leuk joh, vier keer per jaar Real - PSG en Arsenal - Bayern met even voorspelbare uitslagen als nu in de nationale competities. De arrogantie van die zogenaamde toppers dat iedereen er voor hen is straalt er vanaf. Dit idee zal vast de eerste twee a drie jaar nog leuk zijn en daarna gaan mensen afhaken omdat het net zo voorspelbaar word. Ik ga sowieso niet kijken, ik heb gewoon niets met die clubs en hun manier van handelen (40 talenten per jaar halen en het gros meteen weer verhuren).
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 07:44:39 #112
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_169193674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:46 schreef Rekkie het volgende:
Nederlandse ploegen hebben ook geen ene zak te zoeken in de CL
Daar gaat het toch niet om? Turkse clubs hebben ook geen reet te zoeken in cl maar die staan er wel.
pi_169193682
Ik vraag me eigenlijk af of we het wel zo vervelend moeten vinden dat die Superliga er gaat komen. Nou stel je voor dat het door gaat hé, dan verdwijnen al die clubs waar te rijke sjeiks en oliemagnaten invloed hebben uit de landelijke competities. Dan kun je toch als bijvoorbeeld Premier League en La Liga schoon schip maken en fatsoenlijke nieuwe beleidsregels opstellen?

Kijk Barca - Real is leuk maar na 10x in een seizoen gaat de charme er echt weer vanaf. En stel je bent supporter; dat komt je toch op een gegeven moment de keel uit. Het is toch af en toe hartstikke lekker om met 6-0 uit te halen tegen een laagvlieger. Of als supporter van bijv. Manchester City waar je wekelijks de stadions in Engeland af mag en dan opeens alleen maar naar Munchen, Madrid of Parijs mag. Hoe kut :')

Ach laat die grote jongens maar lekker knokken om het grote geld. Wat al die andere clubs moeten doen is zich afscheiden van de UEFA en zich verenigen om dit soort geldgedreven waanzin te stoppen en het voetbal weer terug te geven aan de gewone man.
U MAD?
pi_169194133
Op den duur spelen die clubs niet meer in haar eigen stad, maar in steden als; NYC, Bangkok, Sydney, Delhi, Mombay, Tokyo, Beijing, Shangai, Toronto, Abu Dhabi, Dubai, Mekka (mits moslims), Doha, Bahrain etc.
Hey
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:05:58 #115
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169194902
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:36 schreef yats het volgende:

[..]

Leuk joh, vier keer per jaar Real - PSG en Arsenal - Bayern met even voorspelbare uitslagen als nu in de nationale competities. De arrogantie van die zogenaamde toppers dat iedereen er voor hen is straalt er vanaf. Dit idee zal vast de eerste twee a drie jaar nog leuk zijn en daarna gaan mensen afhaken omdat het net zo voorspelbaar word. Ik ga sowieso niet kijken, ik heb gewoon niets met die clubs en hun manier van handelen (40 talenten per jaar halen en het gros meteen weer verhuren).
Ik denk niet dat het gaat vervelen.

Zie de NBA.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:33:19 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169195268
En dit legt dat goed uit

http://www.espnfc.com/blo(...)ws-no-sign-of-ending

Het draait om storylines
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:05:35 #117
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169213771
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ben het nagegaan, klopt niet. UvA staat hoger dan Leuven. Maar goed, het is inderdaad off-topic.
Kijk hier maar eens.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Katholieke_Universiteit_Leuven

[ Bericht 4% gewijzigd door Tagliano op 01-03-2017 19:43:08 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169225245
quote:
Dat is een ranking ja. De QS World University Rankings zet de UvA op plaats 57, TU Delft op 62 en Leuven op plaats 79.

Wel grappig trouwens dat in die ranking waar jij naar refereerde, Leuven als enige Belgische universiteit in de top 100 staat, terwijl er maar liefst 8 Nederlandse universiteiten in die top 100 staan. Dus ja :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Tagliano op 01-03-2017 19:43:14 ]
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 2 maart 2017 @ 11:55:53 #119
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169238842
Ook Japan gaat zich weer mengen op de transfermarkt :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169238870
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het gaat vervelen.

Zie de NBA.
Ik zal wel niet het juiste publiek zijn voor zo'n competitie, maar de Champions League verveelt me nu al enorm. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden als die Super League er komt, kunnen we met de andere landen weer tegen elkaar spelen in de CL/EL.
  donderdag 2 maart 2017 @ 12:15:45 #121
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169239195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik zal wel niet het juiste publiek zijn voor zo'n competitie, maar de Champions League verveelt me nu al enorm. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden als die Super League er komt, kunnen we met de andere landen weer tegen elkaar spelen in de CL/EL.
Mensen willen 'evolving storylines' zien, en ook gewoon kwaliteit. Je moet dit zien als een televisieserie, c.q. entertainment en vermaak.

De media is hier sowieso belabberd (NOS is er niet op vooruit gegaan en de nieuwkomers zijn slecht), wat betekent dat evoluties en veranderingen niet opvallen wanneer Arsenal voor de zoveelste keer Bayern ontmoet. In het buitenland is de verslaggeving beter, en verkopen ze het beter.

Ik denk dat de Ajax supporter het in diezelfde positie weinig zou schelen wanneer ze 5 keer in 2 jaar tegen een oppermachtig AC Milan zouden spelen... ow wacht...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169239635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen willen 'evolving storylines' zien, en ook gewoon kwaliteit. Je moet dit zien als een televisieserie, c.q. entertainment en vermaak.

De media is hier sowieso belabberd (NOS is er niet op vooruit gegaan en de nieuwkomers zijn slecht), wat betekent dat evoluties en veranderingen niet opvallen wanneer Arsenal voor de zoveelste keer Bayern ontmoet. In het buitenland is de verslaggeving beter, en verkopen ze het beter.

Ik denk dat de Ajax supporter het in diezelfde positie weinig zou schelen wanneer ze 5 keer in 2 jaar tegen een oppermachtig AC Milan zouden spelen... ow wacht...
Laten die storylines me nou echt net geen ene flikker boeien. Vooral qua entertainment houdt het gewoon totaal niet over. Er gebeurt in het grootste deel van de topwedstrijden geen ene flikker. Een aantal coaches volg ik nog, omdat die aanvallend voetbal voorstaan. Het gros van de wedstrijden laat ik links liggen. Zeker in de CL. Bijv. geen minuut gezien van PSG tegen Barca en ook helemaal niet het gevoel dat ik wat gemist heb.
  donderdag 2 maart 2017 @ 12:44:40 #123
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169239694
Ik vind dat daar een kern van waarheid in zit hoor :P

Maar ik speel ook advocaat van de duivel door de vraag te stellen hoe erg Nederlanders zes keer binnen twee jaar Milan vs Ajax nou vonden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169240174
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind dat daar een kern van waarheid in zit hoor :P

Maar ik speel ook advocaat van de duivel door de vraag te stellen hoe erg Nederlanders zes keer binnen twee jaar Milan vs Ajax nou vonden.
Geen enkele keer gekeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')