abonnement Unibet Coolblue
pi_168980424
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Thieme zei zelf ook in een reactie dat het CPB voorspellingen en berekeningen doet tot 2060.
Ze kunnen het weer nog niet eens voorspellen over een week, laat staan hoe de wereld en de economie ervoor staan in 2060.

Tevens zeggen die berekeningen van het CPB niks omdat 1 partij nooit de meerderheid heeft in Nederland.
Die mooie plannen van een partij worden toch nooit allemaal doorgevoerd, het wordt altijd handjeklap in een regeerakkoord.

Voor de kiezer zegt dit niet zoveel.
Al zou het CPB daadwerkelijk juist kunnen voorspellen.... Laten we zeggen dat de variabele die zij gebruiken daadwerkelijk causaal reageren op andere variabelen..... Ala werkloosheid etc.... Dan zijn die voorspellingen heel wat waard.

Ik denk alleen dat de computers die het een en ander uitrekenen op basis van gegevens uit het verleden altijd wel ergens toevallig zo een hoge correlatie tussen variabelen kunnen vinden...

Stel je begint in recessie, dan ga je rechts beleid voeren en daalt de werkloosheid.... Ja, zijn die 2 dan verbonden met elkaar? De correlatie zal wel hoog wezen, maar daadwerkelijk causaal kun je nooit concluderen...

Ook de mate waarin het causaal kan zijn, en de mate waarin het toeval is is onduidelijk.

Ik ben best voor dit type onderzoek hoor, maar de betrouwbaarheid van de cijfers is veel te laag, je moet het niet als absolute uitkomsten nemen... Het is leuk om te laten zien dat iemand een gat op de begroting heeft van 5% maar verder ook niet.

Daarnaast is beleid altijd veel specifieker dan dat ze bij de CPB in hun modellen kunnen stoppen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 februari 2017 @ 12:53:17 #52
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168980511
D66 duh.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168980623
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 19:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Het enige minpunt is dat de vvd allerlei manieren wil vinden om mensen sneller te ontslaan, en de rechten van de werknemer steeds meer wil verneuken.
Dat werkt in Denemarken anders vrij goed hoor.

Al die rechten die werknemers hebben zijn ook een reden dat werkgevers niet snel iemand in vaste dienst willen hebben.
Het mes snijdt aan 2 kanten.
pi_168980674
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je maakt alleen een denkfout.
En die is?
pi_168980698
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:02 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

En die is?
Als links op "doet niet mee" stemt dan wordt het aandeel linkse stemmen kleiner en het aandeel rechtse "doet wel mee" partijen blijft even groot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168981574
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als links op "doet niet mee" stemt dan wordt het aandeel linkse stemmen kleiner en het aandeel rechtse "doet wel mee" partijen blijft even groot.
Op die manier heb je gelijk. Het gaat er mij vooral om dat strategisch stemmen op de VVD om de PVV niet de grootste te laten worden een slecht idee is voor regeringsvorming.
pi_168981876
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:59 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Op die manier heb je gelijk. Het gaat er mij vooral om dat strategisch stemmen op de VVD om de PVV niet de grootste te laten worden een slecht idee is voor regeringsvorming.
Strategisch stemmen is sowieso al kansloos, net als bij het referendum de laatste keer. Niet stemmen zodat de opkomst lekker laag blijft om vervolgens te gaan janken dat de uikomst positief is :')

Ga toch weg zeg, stem gewoon op de partij die jij goed vind en accepteer het als deze partij groot of klein blijft.
pi_168981901
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:17 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ga toch weg zeg, stem gewoon op de partij die jij goed vind en accepteer het als deze partij groot of klein blijft.
Zo is het maar net, ieder wat met iets anders komt kon hier wel posten voor een club!
pi_168982941
Strategische stemmen is in dit geval heel erg oke

Nederland moet alles doen om te voorkomen dat een mongool als wilders samen met die andere nitwits van zijn partij Nederland zou moten gaan leiden,..,

Het zou een economische ramp worden als de pvv de grootste wordt.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168983123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:24 schreef klaasweetalles het volgende:
Strategische stemmen is in dit geval heel erg oke

Nederland moet alles doen om te voorkomen dat een mongool als wilders samen met die andere nitwits van zijn partij Nederland zou moten gaan leiden,..,

Het zou een economische ramp worden als de pvv de grootste wordt.
Ondanks dat ik zelf nooit op de pvv zal stemmen praat je gewoon onzin, waar baseer je op dat wilders een economische ramp gaat worden, de brexit zou dit ook zijn, volgens mij gaat het meer dan prima aan de overkant!

Daarnaast kan wilders nooit alleen regeren en zal hij dus met anderen moeten gaan samenwerken wat dus betekend dat hij compromissen moet gaan sluiten.

Men (en dan vooral de linkse hoek) moet gewoon eens accepteren dat wilders op dit moment de meerderheid heeft inplaats van lopen janken en demonstreren.

Zelfde met al dat tuig wat liep te rellen omdat hillary verloren had :')
pi_168983192
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Pareltje dit. Hardop gelachen.
Wat klopt er niet aan?

Je hebt een harde kern van GroenLinks/D66/PvdA'ers die sowieso op die partijen stemmen. Dat is gegarandeerd 10 zetels voor iedere partij.

Dan heb je straks of een hele grote VVD (40 zetels) of een hele grote PVV (40 zetels). Een grote PVV kan gemakkelijk met VVD (20+ zetels) en 50+ (10 zetels) in een kabinet gaan zitten. Als ze geluk hebben halen een paar rechtse splinters als FvD, VNL of SGP ook een zetel.

Echter, als de VVD niet groot genoeg is om samen met de PVV tot de 50 a 60 zetels te komen lukt het ze nooit om een kabinet te vormen. En de overgebleven partijen (D66/GroenLinks) zullen nooit een kabinet met een PVV premier gedogen.

Wil Wilders regeren dan is er een grote VVD nodig. Een kleine VVD en alle kansen om te regeren zijn voor Wilders verkeken.

Zelfs al is Wilders niet de grootste dan nog kan hij veel voor elkaar krijgen. VVD wil al snijden in de ontwikkelingshulp. Een miljard extra, maakt hen daarop niet uit. VVD wil al strengere grenscontroles dus waarom niet Wilders neutraliseren met een post als Minister van Integratie en Fleur Agema Minister van Volksgezondheid maken. VVD wil al minder betalen aan de EU dus waarom niet zwaaien naar Juncker met: 'Als wij geen goede deal krijgen dan pakt Wilders de macht'.
pi_168983827
Het enige wat mij boeit is mijn portemonaille. Aangezien ik een hypotheek heb is hypotheekrenteaftrek iets wat voor mij bepalend is. Zo'n incidentele fooi van D66 van eenmalig 500 euro voor alle werkenden haalt het bij lange na niet bij structurele hypotheekrenteaftrek.

Dat de VVD het nog gemakkelijker wil maken voor bedrijven om werknemers te ontslaan neem ik maar op de koop toe. Ik hoop dan maar dat bedrijven ook sneller geneigd zijn mensen aan te nemen.

Als ik dan toch nog iets sociaals in ogenschouw moet nemen dan is het wel dat langer werken voor pensioen weer teruggedraaid mag worden. 50+ partij dan. Ben zelf nog lang niet pensioengerechtigd, maar mensen die al 40 jaar erop hebben zitten en nu op het laatst nog verplicht een jaar of wat extra moeten, mag van mij zo snel mogelijk worden teruggedraaid.
pi_168983881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:18 schreef Mojo.jojo het volgende:
Het enige wat mij boeit is mijn portemonaille. Aangezien ik een hypotheek heb is hypotheekrenteaftrek iets wat voor mij bepalend is. Zo'n incidentele fooi van D66 van eenmalig 500 euro voor alle werkenden haalt het bij lange na niet bij structurele hypotheekrenteaftrek.

Dat de VVD het nog gemakkelijker wil maken voor bedrijven om werknemers te ontslaan neem ik maar op de koop toe. Ik hoop dan maar dat bedrijven ook sneller geneigd zijn mensen aan te nemen.

Als ik dan toch nog iets sociaals in ogenschouw moet nemen dan is het wel dat langer werken voor pensioen weer teruggedraaid mag worden. 50+ partij dan. Ben zelf nog lang niet pensioengerechtigd, maar mensen die al 40 jaar erop hebben zitten en nu op het laatst nog verplicht een jaar of wat extra moeten, mag van mij zo snel mogelijk worden teruggedraaid.
portemonnee?
pi_168984012
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

portemonnee?
Mag portemonaille ook niet meer tegenwoordig? Portemonnee dan.
pi_168984021
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:35 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Mag portemonaille ook niet meer tegenwoordig? Portemonnee dan.
Van mij mag alles en als ik iets niet weet, zoals jij zien kunt daar vraag ik naar.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 16:45:18 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168984108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan?

Je hebt een harde kern van GroenLinks/D66/PvdA'ers die sowieso op die partijen stemmen. Dat is gegarandeerd 10 zetels voor iedere partij.
Dat is natuurlijk niet waar. Zowel D66 als GroenLinks scoren regelmatig beneden de 10 zetels. GroenLinks heeft er nu bijvoorbeeld maar vier! De PvdA stond recentelijk ook beneden de 10 zetels in de peilingen. Die harde kern lijkt dus niet te bestaan.
quote:
Dan heb je straks of een hele grote VVD (40 zetels) of een hele grote PVV (40 zetels). Een grote PVV kan gemakkelijk met VVD (20+ zetels) en 50+ (10 zetels) in een kabinet gaan zitten. Als ze geluk hebben halen een paar rechtse splinters als FvD, VNL of SGP ook een zetel.
Dat kan niet want de VVD heeft de PVV praktisch uitgesloten. Zelfs als de PVV 40 zetels haalt dan moet FvD, VNL, 50+ en de SGP samen meer dan 35 zetels halen. Dat gebeurt niet, alleen als de PVV heel veel groter zou worden dan 40 zetels kunnen ze in het kabinet komen.
quote:
Echter, als de VVD niet groot genoeg is om samen met de PVV tot de 50 a 60 zetels te komen lukt het ze nooit om een kabinet te vormen. En de overgebleven partijen (D66/GroenLinks) zullen nooit een kabinet met een PVV premier gedogen.
De PVV en VVD zullen (al is het maar omdat de VVD de PVV uitsluit) niet samen in het kabinet komen. Ze hebben daar altijd de steun van het CDA nog bij nodig. Die ze niet krijgen. Dat is geen realistische optie.
quote:
Wil Wilders regeren dan is er een grote VVD nodig. Een kleine VVD en alle kansen om te regeren zijn voor Wilders verkeken.
Wil Wilders regeren dan heeft hij dusdanig veel zetels nodig dat geen enkele partij hem nog kan uitsluiten. Als een andere partij groter wordt dan zijn de kansen voor hem verkeken.

quote:
Zelfs al is Wilders niet de grootste dan nog kan hij veel voor elkaar krijgen. VVD wil al snijden in de ontwikkelingshulp. Een miljard extra, maakt hen daarop niet uit. VVD wil al strengere grenscontroles dus waarom niet Wilders neutraliseren met een post als Minister van Integratie en Fleur Agema Minister van Volksgezondheid maken. VVD wil al minder betalen aan de EU dus waarom niet zwaaien naar Juncker met: 'Als wij geen goede deal krijgen dan pakt Wilders de macht'.
Omdat Wilders geen minister wil worden maar premier? Wilders had in 2010 al de kans om minister te worden evenals Fleur "Dommer dan dom (dixit: Wilders)" Agema. De PVV had toen geen interesse om bestuurlijke verantwoordelijkheid te dragen.

De hele gedachte dat het voor de VVD gunstig zou zijn om rechtsom een coalitie met Wilders aan te gaan is onzinnig. Voor 50+ plus is de AOW naar 65 een breekpunt (volgens Henk Krol zelf), Wilders heeft de AOW naar 65 ook in het programma opgenomen en voor de VVD is dat onbespreekbaar (kost 12 miljard euro). Die coalitie is dus hoe dan ook niet mogelijk. Nog even los van het feit dat Rutte de kans om met Wilders te gaan regeren al op nul komma nul, gaat niet gebeuren Geert heeft gezet.

Dus wat is nu strategisch?

Wanneer de VVD de grootste wordt heeft niet Wilders maar Rutte het recht op initiatief in de formering. De kansen voor Wilders om dan met alle splinters en christelijke partijen tot een coalitie te komen is dan einde oefening.

Hoe groter de VVD en hoe kleiner de PVV, hoe minder last men heeft van de populisten (including 50+ en de PVV) om over links een werkbare coalitie te vormen. Daarnaast is de concurrentie op links erg sterk (GroenLinks, PvdA en D66 gaan nu goed). De VVD gaat met deze partijen nog in zee, de PVV sowieso niet. Een grote VVD maakt de kans op een midden coalitie waar alle linkse partijen evenveel in te zeggen hebben het grootst. Stemmen op de VVD is strategisch gezien dan de juiste keuze. Stemmen op de PVV (door links) om Wilders uit het torentje te krijgen is extreem onlogisch.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168984261
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:33 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ondanks dat ik zelf nooit op de pvv zal stemmen praat je gewoon onzin, waar baseer je op dat wilders een economische ramp gaat worden, de brexit zou dit ook zijn, volgens mij gaat het meer dan prima aan de overkant!

Daarnaast kan wilders nooit alleen regeren en zal hij dus met anderen moeten gaan samenwerken wat dus betekend dat hij compromissen moet gaan sluiten.

Men (en dan vooral de linkse hoek) moet gewoon eens accepteren dat wilders op dit moment de meerderheid heeft inplaats van lopen janken en demonstreren.

Zelfde met al dat tuig wat liep te rellen omdat hillary verloren had :')
Lul toch niet zo dom man,,,,,

Jij bent gewoon van die pvv kiezers die beweert dat hij niet op de pvv stemt maar er wel op stemt....

Ik moet er niet aan denken dat we een neonazi als wilders als minister president krijgen...

Wilders werkt al samen met alle rechts extreme mongolen in Europa....hoe bewijs moet er nog zijn dat hij een viese nazi is
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168984282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. Zowel D66 als GroenLinks scoren regelmatig beneden de 10 zetels. GroenLinks heeft er nu bijvoorbeeld maar vier! De PvdA stond recentelijk ook beneden de 10 zetels in de peilingen. Die harde kern lijkt dus niet te bestaan.

[..]

Dat kan niet want de VVD heeft de PVV praktisch uitgesloten. Zelfs als de PVV 40 zetels haalt dan moet FvD, VNL, 50+ en de SGP samen meer dan 35 zetels halen. Dat gebeurt niet, alleen als de PVV heel veel groter zou worden dan 40 zetels kunnen ze in het kabinet komen.

[..]

De PVV en VVD zullen (al is het maar omdat de VVD de PVV uitsluit) niet samen in het kabinet komen. Ze hebben daar altijd de steun van het CDA nog bij nodig. Die ze niet krijgen. Dat is geen realistische optie.

[..]

Wil Wilders regeren dan heeft hij dusdanig veel zetels nodig dat geen enkele partij hem nog kan uitsluiten. Als een andere partij groter wordt dan zijn de kansen voor hem verkeken.

[..]

Omdat Wilders geen minister wil worden maar premier? Wilders had in 2010 al de kans om minister te worden evenals Fleur "Dommer dan dom (dixit: Wilders)" Agema. De PVV had toen geen interesse om bestuurlijke verantwoordelijkheid te dragen.

De hele gedachte dat het voor de VVD gunstig zou zijn om rechtsom een coalitie met Wilders aan te gaan is onzinnig. Voor 50+ plus is de AOW naar 65 een breekpunt (volgens Henk Krol zelf), Wilders heeft de AOW naar 65 ook in het programma opgenomen en voor de VVD is dat onbespreekbaar (kost 12 miljard euro). Die coalitie is dus hoe dan ook niet mogelijk. Nog even los van het feit dat Rutte de kans om met Wilders te gaan regeren al op nul komma nul, gaat niet gebeuren Geert heeft gezet.

Dus wat is nu strategisch?

Wanneer de VVD de grootste wordt heeft niet Wilders maar Rutte het recht op initiatief in de formering. De kansen voor Wilders om dan met alle splinters en christelijke partijen tot een coalitie te komen is dan einde oefening.

Hoe groter de VVD en hoe kleiner de PVV, hoe minder last men heeft van de populisten (including 50+ en de PVV) om over links een werkbare coalitie te vormen. Daarnaast is de concurrentie op links erg sterk (GroenLinks, PvdA en D66 gaan nu goed). De VVD gaat met deze partijen nog in zee, de PVV sowieso niet. Een grote VVD maakt de kans op een midden coalitie waar alle linkse partijen evenveel in te zeggen hebben het grootst. Stemmen op de VVD is strategisch gezien dan de juiste keuze. Stemmen op de PVV (door links) om Wilders uit het torentje te krijgen is extreem onlogisch.
Geen enkel partij in nederland gaat samenwerken met de pvv

Met de pvv samenwerken is politieke zelfmoord....

Kijk wat het cda is overkomen, dat die gedecimeerd zijn heeft alles te maken met hun samenwerking met de pvv in het pvv kabinet.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168984621
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:58 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

....hoe bewijs moet er nog zijn dat hij een viese nazi is
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:36:56 #70
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168984764
De Correspondent legt goed uit waarom strategisch stemmen niet slim is.

quote:
Stel, Wilders wordt toch de grootste. Dan krijgt hij volgens de gebruikelijke aanpak het initiatief bij de vorming van een kabinet. Als Rutte dan als runner-up verreweg de grootste van de rest is, dan is vorming van een kabinet PVV-VVD met bijvoorbeeld 50Plus en SGP makkelijker dan wanneer Rutte alleen zijn ‘eigen’ stemmen had geoogst.

Voor mensen die eigenlijk CDA, PvdA, D66 of GroenLinks willen stemmen, levert strategisch stemmen dus per saldo een negatief resultaat op. Zij hebben de vorming van een kabinet-Wilders makkelijker gemaakt. Terwijl zij beter een alternatief kunnen bieden voor PVV en PVV Light.

Daarom is het ook goed dat het ten onrechte ‘premiersdebat’ genoemde tv-debat op 26 februari toch doorgaat, ook nu PVV en VVD er niet aan meedoen.

Stel, Rutte houdt woord, en gaat niet in zee met winnaar Wilders. Dan was een stem op Rutte voor andersdenkenden niet nodig. Sterker nog, dan wordt hun eigen overtuiging tekortgedaan en die van de VVD oneigenlijk versterkt. Dat verzwakt de rol van D66, GroenLinks, CDA en de PvdA in een mogelijke coalitie met de VVD. De strategische stemmers hebben dus minder dan niets bereikt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168996018
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:58 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom man,,,,,

Jij bent gewoon van die pvv kiezers die beweert dat hij niet op de pvv stemt maar er wel op stemt....

Ik moet er niet aan denken dat we een neonazi als wilders als minister president krijgen...

Wilders werkt al samen met alle rechts extreme mongolen in Europa....hoe bewijs moet er nog zijn dat hij een viese nazi is
Ga toch janken vent, ik stem sowieso niet op de pvv en als ik dat wel zou doen kan je ook gewoon je mond houden want we mogen hier stemmen op wie we willen. Als je dat niet bevalt, neem aub een enkeltje iran of noord korea :')

Daarnaast neem ook nog even een lesje geschiedenis om te weten wat nazis zijn, zielig figuur :')

zoals ik zei zal ik nooit op de pvv stemmen, maar vooral linkse stumpertjes zoals jij moeten eens ophouden met janken als het niet gaat zoals jullie willen, dat is een democratie, waar de meeste stemmen gelden, of je het er nou mee eens bent of niet!!
pi_168996047
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:37 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ga toch janken vent, ik stem sowieso niet op de pvv en als ik dat wel zou doen kan je ook gewoon je mond houden want we mogen hier stemmen op wie we willen. Als je dat niet bevalt, neem aub een enkeltje iran of noord korea :')

Daarnaast neem ook nog even een lesje geschiedenis om te weten wat nazis zijn, zielig figuur :')

zoals ik zei zal ik nooit op de pvv stemmen, maar vooral linkse stumpertjes zoals jij moeten eens ophouden met janken als het niet gaat zoals jullie willen, dat is een democratie, waar de meeste stemmen gelden, of je het er nou mee eens bent of niet!!
Ja de meeste stemmen zullen gelden maar die stemmen zullen niet voor de pvv zijn TOKKIE!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168996351
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ja de meeste stemmen zullen gelden maar die stemmen zullen niet voor de pvv zijn TOKKIE!
Jezus zeg wat een verschrikkelijke vent ben je toch :')

Het maakt mij werkelijk waar geen donder uit welke partij de grootste gaat worden. Of dat nou groenlinks is of de pvv. Vanwaar jou haat naar mensen die niet op een partij mogen stemme die jij niet goed genoeg vind. Want jij zegt namelijk dat alle pvv'ers tokkies zijn :')
pi_168996416
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:14 schreef 111210 het volgende:

[..]

Jezus zeg wat een verschrikkelijke vent ben je toch :')

Het maakt mij werkelijk waar geen donder uit welke partij de grootste gaat worden. Of dat nou groenlinks is of de pvv. Vanwaar jou haat naar mensen die niet op een partij mogen stemme die jij niet goed genoeg vind. Want jij zegt namelijk dat alle pvv'ers tokkies zijn :')
De pvv is een nazi partij

De pvv is een oplichterspartij met alleen maar leugens.

Weet je wat het meest grappige is aan Wilders en de PVV

Wilders gaan arme tokkie wijken bezoeken, maar in de 2e kamer stemt de pvv voornamelijk voor de rijkste mensen in Nederland. Is een keiharde feit. Wilders is VVD++++
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168996782
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:20 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

De pvv is een nazi partij

De pvv is een oplichterspartij met alleen maar leugens.

Weet je wat het meest grappige is aan Wilders en de PVV

Wilders gaan arme tokkie wijken bezoeken, maar in de 2e kamer stemt de pvv voornamelijk voor de rijkste mensen in Nederland. Is een keiharde feit. Wilders is VVD++++
kom dan op zn minst met een fatsoenlijke onderbouwing waarom de pvv een nazi partij, oplichters en leugenaara zijn volgens jou ipv hard te lopen roepen!
pi_168996827
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:48 schreef 111210 het volgende:

[..]

kom dan op zn minst met een fatsoenlijke onderbouwing waarom de pvv een nazi partij, oplichters en leugenaara zijn volgens jou ipv hard te lopen roepen!
Jezus uit welke steen ben jij gekropen....

Om maar 1 voorbeeld te noemen, de samenwerking met alle extreem rechtse partijen in europa zoals vlaams blok, front national, fpo enzovoorts enzovoorts.

Wilders wordt in de internationale media door iedereen afgeschilderd als een extreem rechts nazi..

Behalve in nederland is dat niet het geval....beetje vreemd he?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168996839
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Jezus uit welke steen ben jij gekropen....

Om maar 1 voorbeeld te noemen, de samenwerking met alle extreem rechtse partijen in europa zoals vlaams blok, front national, fpo enzovoorts enzovoorts.

Wilders wordt in de internationale media door iedereen afgeschilderd als een extreem rechts nazi..

Behalve in nederland is dat niet het geval....beetje vreemd he?
Geef eens een link. Ik volg aardig wat serieuze internationale media, maar heb daarin nog nooit het woord "nazi" zien vallen als beschrijving van Greet.
pi_168996912
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Geef eens een link. Ik volg aardig wat serieuze internationale media, maar heb daarin nog nooit het woord "nazi" zien vallen als beschrijving van Greet.
http://www.global-gathering.com/news/15887

jezus man ga lekker zelf googelen op wilders nazi
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168996964
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:57 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

http://www.global-gathering.com/news/15887

jezus man ga lekker zelf googelen op wilders nazi
1. Global gathering is dus geen voorbeeld van een serieus internationaal medium; en
2. Wilders wordt hierin geen nazi genoemd.

Ik geloof je nog steeds niet.
pi_168996977
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Jezus uit welke steen ben jij gekropen....

Om maar 1 voorbeeld te noemen, de samenwerking met alle extreem rechtse partijen in europa zoals vlaams blok, front national, fpo enzovoorts enzovoorts.

Wilders wordt in de internationale media door iedereen afgeschilderd als een extreem rechts nazi..

Behalve in nederland is dat niet het geval....beetje vreemd he?
Dus omdat buitenlandse media wat roepen moet het meteen waar zijn? Kijk eerst eens in eigenland ipv wat anderen van ons vinden.

Andere landen vinden wel meer van nederland net zoals wij heel veel vinden van andere lander waar we ook niks te zoeken hebben.
pi_168997053
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Geef eens een link. Ik volg aardig wat serieuze internationale media, maar heb daarin nog nooit het woord "nazi" zien vallen als beschrijving van Greet.
De Portugese kwaliteitskrant Publico schreef gisteren bijv. "Partij van de Vrijheid (anti-EU, anti-moslim, extreem-rechts)" in het artikel over de aftrap van de campagne van Wilders.

Aan de andere kant heeft Portugal nauwelijks te maken met massa-immigratie en rechts populisme enzo, dus misschien dat ze daar juist vanaf een afstandje een minder gekleurd oordeel kunnen vellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 11:05:55 ]
pi_168997126
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:05 schreef Igen het volgende:

[..]

De Portugese kwaliteitskrant Publico schreef gisteren bijv. "Partij van de Vrijheid (anti-EU, anti-moslim, extreem-rechts)" in het artikel over de aftrap van de campagne van Wilders.

Aan de andere kant heeft Portugal nauwelijks te maken met massa-immigratie en rechts populisme enzo, dus misschien dat ze daar juist vanaf een afstandje een minder gekleurd oordeel kunnen vellen.
Oke, maar nazi is toch echt wel wat anders dan extreem rechts, ik geef ook niemand ongelijk dat de pvv extreem rechts is op veel punten maar dat maakt ze nog geen nazi partij waar kees over loopt te roepen.
pi_168997132
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

1. Global gathering is dus geen voorbeeld van een serieus internationaal medium; en
2. Wilders wordt hierin geen nazi genoemd.

Ik geloof je nog steeds niet.
jij bent knettergek....google lekker zelf

Wilders heeft zelfs bij de pegida bijeenkomsten gesproken....die bijeenkomsten zitten vol met extreem nazi aanhangers. De nazi symbolen die je bij die bijeenkomsten ziet maken alles duidelijk waar die voor staan. De voorzitter van pegida is de afgelopen tijd al diverse keren opgepakt met nazi symbolen.

Een paar jaar geleden had je in den haag ook een protest van de pvv .....en wat zag je daar? allemaal nazivlaggen en nazi aanhang die daar AANWEZIG WAS.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168997151
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:05 schreef Igen het volgende:

[..]

De Portugese kwaliteitskrant Publico schreef gisteren bijv. "Partij van de Vrijheid (anti-EU, anti-moslim, extreem-rechts)" in het artikel over de aftrap van de campagne van Wilders.

Aan de andere kant heeft Portugal nauwelijks te maken met massa-immigratie en rechts populisme enzo, dus misschien dat ze daar juist vanaf een afstandje een minder gekleurd oordeel kunnen vellen.
Maar dat klopt ook en schrijven onze eigen media ook. Iemand hierboven beweert echter dat serieuze internationale media Wilders een nazi noemen, iets wat ik nog nooit tegen ben gekomen in m'n dagelijkse rondje langs de buitenlandse krantjes.
pi_168997172
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:09 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

jij bent knettergek....google lekker zelf

Wilders heeft zelfs bij de pegida bijeenkomsten gesproken....die bijeenkomsten zitten vol met extreem nazi aanhangers. De nazi symbolen die je bij die bijeenkomsten ziet maken alles duidelijk waar die voor staan. De voorzitter van pegida is de afgelopen tijd al diverse keren opgepakt met nazi symbolen.

Een paar jaar geleden had je in den haag ook een protest van de pvv .....en wat zag je daar? allemaal nazivlaggen en nazi aanhang die daar AANWEZIG WAS.
Dat toont allemaal niet aan dat serieuze internationale media Wilders een nazi noemen. Jij beweert iets, maar staaft het niet. Sowieso heb je een nogal merkwaardige manier van discussiëren; even stoom aan het afblazen op het internet? Je kan ook gewoon gaan sporten he. :P
pi_168997225
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:09 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

jij bent knettergek....google lekker zelf

Wilders heeft zelfs bij de pegida bijeenkomsten gesproken....die bijeenkomsten zitten vol met extreem nazi aanhangers. De nazi symbolen die je bij die bijeenkomsten ziet maken alles duidelijk waar die voor staan. De voorzitter van pegida is de afgelopen tijd al diverse keren opgepakt met nazi symbolen.

Een paar jaar geleden had je in den haag ook een protest van de pvv .....en wat zag je daar? allemaal nazivlaggen en nazi aanhang die daar AANWEZIG WAS.
En hoeveel mensen (neonazis) liepen dan mee bij dat protest (wat ze overigens gewoon mogen doen als het protest aangevraagd is) en hoeveel stemmen heeft wilders?

Dat was dus een kleine groep van rotte appels. Zelfde met marokkanen of de islam, maar dat betekend toch niet dat alle marokkanen criminelen zijn en iedere islamiet een terrorist?

Je praat dus nog steeds allemaal onzin!
pi_168997262




heel het internet staat vol met dit soort foto's uit binnen en buitenland klungels
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168997295
Klaasweetalles weet blijkbaar niet het verschil tussen een paar gekke buitenlandse hobbyisten en the Guardian, Economist, Politico, NY Times etc. Geeft allemaal niet, maar het maakt je een weinig interessante gesprekspartner.
pi_168997367
Oké nu is het wel weer klaar met klaas, als iedereen zijn idiote berichten vanaf nu gewoon even negeert kunnen we weer praten over het oorspronkelijke onderwerp van dit topic.

De Correspondent beschrijft heel goed waarom strategisch stemmen op de VVD totaal zinloos is en alleen maar nadelig is voor die betreffende kiezers. Mij lijkt dat redelijk sluitende argumentatie. Volgende punt, hoe gaan D66/GL/PvdA er voor zorgen dat zo min mogelijk mensen er toch in trappen en strategisch gaan stemmen? PVV en VVD doen er alles aan om een tweestrijd tussen deze twee te laten ontstaan.
pi_168997373
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:22 schreef Kaas- het volgende:
Klaasweetalles weet blijkbaar niet het verschil tussen een paar gekke buitenlandse hobbyisten en the Guardian, Economist, Politico, NY Times etc. Geeft allemaal niet, maar het maakt je een weinig interessante gesprekspartner.
Meh. Vanuit het buitenland weten ze ook niet zo goed hoe Wilders te plaatsen. In een recent gesprek met de BBC probeerde de verslaggever Wilders ook in een bepaalde hoek te drukken waardoor het lijkt alsof de PVV een one-issue partij is.

Vergelijkbaar is het vanuit Nederland lastig om het Amerikaanse sentiment rondom het stemmen op Trump vooraf te duiden.
pi_168997450
Lol, klaas is nog dommer dan ik dacht met die fotos :')
pi_168998277
21 september 2013 demonstratie pvv

wat zien we allemaal




quote:
Blood and Honour leden op protest PVV
Vandaag demonstreerde de PVV met zo’n 1500 aanhangers op de Koekamp in Den Haag. Een groot deel van de opkomst bestond uit extreem-rechtse figuren en organisaties, en er waren zelfs neo-nazi’s aanwezig. Dit was goed terug te zien aan spandoeken met teksten als “Eigen volk eerst” en werd de Hitlergroet gebracht.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_168998380
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:22 schreef klaasweetalles het volgende:
21 september 2013 demonstratie pvv

wat zien we allemaal

[..]

Ik zie wat ik zien wil, en mensen die er mogen zijn, daar het een vrij land is hier.
Of ik mij ermee vergelijken wil is een ander verhaal.
pi_168999242
Dus een groot deel van die 1500 man (laat zeggen allemaal) staat gelijk aan de overige 1400000 stemmen die de pvv heeft gekregen in 2012?

Lul gewoon niet zo slap zeg, alsof iedereen die op de partij van de dieren stemt een veganist is, alsof iedereen die op groenlinks stemt een blowende milieu activist is :')
pi_168999293
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:17 schreef 111210 het volgende:
Dus een groot deel van die 1500 man (laat zeggen allemaal) staat gelijk aan de overige 1400000 stemmen die de pvv heeft gekregen in 2012?

Lul gewoon niet zo slap zeg, alsof iedereen die op de partij van de dieren stemt een veganist is, alsof iedereen die op groenlinks stemt een blowende milieu activist is :')
Kijk eens naar de lichaamstaal van de omstanders, die spreekt toch boekdelen of niet?
pi_168999676
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kijk eens naar de lichaamstaal van de omstanders, die spreekt toch boekdelen of niet?
Ja maar dat zegt toch niks over alle mensen die op de pvv stemmen? Zoals ik al eerder zij heb je overal rotte appels, bij de pvv treden die graag op de voorgrond.

Je zal mij nooit zien tijdens een protestmars voor welke partij ook, links of rechts en dat zal met heel veel stemmers zijn.
pi_168999757
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:40 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja maar dat zegt toch niks over alle mensen die op de pvv stemmen? Zoals ik al eerder zij heb je overal rotte appels, bij de pvv treden die graag op de voorgrond.

Je zal mij nooit zien tijdens een protestmars voor welke partij ook, links of rechts en dat zal met heel veel stemmers zijn.
Mij ook niet en vele anderen ook niet, of deze partij de juiste is?

Ik geef ze het voordeel van de twijfel, wat geweest is zie ik liever niet terug, en wat het afgelopen beleid anderen heeft voor gedaan?
Ik hoop stellig dat de anderen daar afstand van doen!
  maandag 20 februari 2017 @ 01:06:39 #98
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_169017507
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:26 schreef archito het volgende:
Oké nu is het wel weer klaar met klaas, als iedereen zijn idiote berichten vanaf nu gewoon even negeert kunnen we weer praten over het oorspronkelijke onderwerp van dit topic.

De Correspondent beschrijft heel goed waarom strategisch stemmen op de VVD totaal zinloos is en alleen maar nadelig is voor die betreffende kiezers. Mij lijkt dat redelijk sluitende argumentatie. Volgende punt, hoe gaan D66/GL/PvdA er voor zorgen dat zo min mogelijk mensen er toch in trappen en strategisch gaan stemmen? PVV en VVD doen er alles aan om een tweestrijd tussen deze twee te laten ontstaan.
Ik ben niet van plan strategisch op de VVD te stemmen. Sterker nog, het lijkt me niet slim, omdat van alle partijen die er zijn de VVD de grootste kans heeft nog eens met de PVV te zullen regeren. Bij het CDA kostte dat ze stemmen, maar de VVD had daar volgens mij geen last van, omdat veel kiezers de VVD als een PVV light zagen. Op dit moment komen de VVD, de PVV (en de SGP) nog niet op 75 virtuele zetels uit.

Wel heb ik eerder gezien dat kabinetten met veel partijen makkelijk vallen. Het vorige kabinet was het eerste kabinet met slechts twee partijen en een van de weinige kabinetten sinds lange tijd die de rit van vier jaar heeft uitgezeten. Misschien is een kabinet met niet te veel partijen toch niet zo gek.

Maar ook als ik niet strategisch stem, is de vraag op welke partij. Misschien laat ik mijn stem afhangen van wie het rode hoed of een ander tv-debat wint. Het liefst nog een debat waar ook de PVV en VVD aan meedoen.
Jesus hates you.
pi_169019344
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 01:06 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan strategisch op de VVD te stemmen. Sterker nog, het lijkt me niet slim, omdat van alle partijen die er zijn de VVD de grootste kans heeft nog eens met de PVV te zullen regeren. Bij het CDA kostte dat ze stemmen, maar de VVD had daar volgens mij geen last van, omdat veel kiezers de VVD als een PVV light zagen. Op dit moment komen de VVD, de PVV (en de SGP) nog niet op 75 virtuele zetels uit.

Wel heb ik eerder gezien dat kabinetten met veel partijen makkelijk vallen. Het vorige kabinet was het eerste kabinet met slechts twee partijen en een van de weinige kabinetten sinds lange tijd die de rit van vier jaar heeft uitgezeten. Misschien is een kabinet met niet te veel partijen toch niet zo gek.

Maar ook als ik niet strategisch stem, is de vraag op welke partij. Misschien laat ik mijn stem afhangen van wie het rode hoed of een ander tv-debat wint. Het liefst nog een debat waar ook de PVV en VVD aan meedoen.
Daarnaast dus nog het sterke argument als de PVV niet in de regering komt en de VVD strategisch groot is gemaakt dat de VVD in een brede coalitie dus ook veel meer te vertellen heeft terwijl veel mensen eigenlijk op de kleinere coalitiepartners hadden willen stemmen.

En voor wat betreft waar je op gaat stemmen, heb je wel al een voorkeur naar aanleiding van de verkiezingsprogramma's of nog diehard zwevend?
pi_169020649
Strategisch stemmen is voor schapen. Echte politiek geïnteresseerden stemmen gewoon voor de partij met de standpunten waar zij achter staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')