abonnement Unibet Coolblue
pi_168904368
Ik ben echt totaal geen talenwonder. Ik zou willen dat ik het was tho, zou zo tof zijn om allerlei talen te kunnen spreken.

Maar nope, lukt mij gewoon echt niet. :') Alleen Engels gaat me nog wel goed af, dus het blijft bij Nederlands en Engels.

Hoe zit t bij jullie? :)
(she/her)
pi_168904444
Ligt er een beetje aan.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:32:11 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_168904511
Php, c# en java
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_168904544
Wat is tho?
pindazakje
pi_168904576
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:32 schreef mstx het volgende:
Php, c# en java
Jij spreekt php, c# en java? :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:34:54 #6
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_168904625
Nederlands, Duits, Engels. Meer heb je ook niet nodig.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_168904630
NL en Engels
Ik wil nog Spaans,Japans en Chinees leren maar alleen Spaans is echt reëel.
Krijg daar volgend jaar les in.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 februari 2017 @ 21:35:14 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168904637
Nederlands, want moedertaal.

Engels gewoon redelijk, met een gezond Nederlands accent, maar geen enkel probleem om me ermee te redden.

Mijn Duits is volgens elke Duitser die ik spreek verrassend goed :@ en aangezien ik mij er prima mee kan redden vind ik het goed zo :)

Portugees kan ik redelijk lezen, een beetje verstaan en een héél klein beetje spreken.

Spaans, Italiaans, Frans en Noors zou ik graag willen begrijpen (lezen), spreken hoeft niet :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_168904652
De taal van de liefde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 februari 2017 @ 21:37:36 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168904723
Maar serieus, je bent jong. Meldt je aan op Memrise ofzo, ga vocabulaire stampen in een taal waar je meer van wilt kennen en dan ben je al een eind. Vocabulaire is belangrijker dan grammatica als je je in een taal wilt kunnen redden met de basiszaken. Als een Fransman hier zou vragen "Winkel voor koop brood waar is?" is dat grammaticaal natuurlijk kansloos, maar je snapt prima wat hij bedoelt :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:38:15 #11
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_168904742
Nederlands, Engels en wat Perzisch (dankzij een vriend).
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_168904793
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:35 schreef heywoodu het volgende:
Mijn Duits is volgens elke Duitser die ik spreek verrassend goed :@ en aangezien ik mij er prima mee kan redden vind ik het goed zo :)
Volgens mij zeggen alle Duitsers dat, zelfde ervaring hier terwijl m'n Duits redelijk gemiddeld tot matig is _O-

Hier trouwens goed: Nederlands, Engels.
Gemiddeld: Duits (kan dus ook verwaarloosbaar zijn _O- ), Chinees (Mandarijn)
Matig: Frans
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 februari 2017 @ 21:41:05 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168904837
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:39 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen alle Duitsers dat, zelfde ervaring hier terwijl m'n Duits redelijk gemiddeld tot matig is _O-

Hier trouwens goed: Nederlands, Engels.
Gemiddeld: Duits (kan dus ook verwaarloosbaar zijn _O- ), Chinees (Mandarijn)
Matig: Frans
Misschien omdat Duitsers dan verwachten dat je het echt totaal niet spreekt en als we met onze ongetwijfeld vrij matige grammatica dan toch gewoon met iemand kunnen praten zijn ze verbaasd *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_168904859
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Misschien omdat Duitsers dan verwachten dat je het echt totaal niet spreekt en als we met onze ongetwijfeld vrij matige grammatica dan toch gewoon met iemand kunnen praten zijn ze verbaasd *O*
Daar gok ik op ja :D

Op zich best oké, ze verstaan ons blijkbaar wel ergens _O-
pi_168904897
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:41 schreef LompeHork het volgende:
Daar gok ik op ja :D

Op zich best oké, ze verstaan ons blijkbaar wel ergens _O-
Duits is dan ook niet zo moeilijk. Als je je Nederlandse zin letterlijk naar het Duits vertaalt, ben je er al zo'n beetje. Ze snappen je iig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 februari 2017 @ 21:43:54 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168904928
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:41 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Daar gok ik op ja :D

Op zich best oké, ze verstaan ons blijkbaar wel ergens _O-
Ach, daar gaat het in veruit de meeste gevallen ook om :P

Kan me weinig schelen als het allemaal grammaticaal niet klopt, als ik met de eigenaar van een Gasthaus ofzo een beetje slap kan keuvelen, wat dingen die ik nodig heb kan vragen en begrijp wat hij uitlegt vind ik het dik in orde :Y)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_168904933
Je hoeft geen taalwonder te zijn om meertalig te worden. Je moet het gewoon willen. Iedereen heeft het in zich.

Waarschijnlijk verkijk je je ook op het feit dat je op school moeite hebt/had met frans en/of duits, maar dat zegt echt helemaal niks.

Ik spreek Nederlands en Engels echt goed, Spaans ruim voldoende en Duits voldoende om een gesprek te voeren. Maar mijn Duits is in alle eerlijkheid gewoon verduitst Nederlands. Ik wil graag aan mijn Frans gaan werken. Ik bakte er weinig van op school, maar weet er nog wel wat dingetjes van. Ik kan het ook wel lezen.
pi_168904966
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Duits is dan ook niet zo moeilijk. Als je je Nederlandse zin letterlijk naar het Duits vertaalt, ben je er al zo'n beetje. Ze snappen je iig.
Dat is waar. Maar toch, "een taal spreken" is toch anders dan "je verstaanbaar maken" in mijn ogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, daar gaat het in veruit de meeste gevallen ook om :P

Kan me weinig schelen als het allemaal grammaticaal niet klopt, als ik met de eigenaar van een Gasthaus ofzo een beetje slap kan keuvelen, wat dingen die ik nodig heb kan vragen en begrijp wat hij uitlegt vind ik het dik in orde :Y)
:Y is ook meer dan genoeg als je even op bezoek bent in mijn ogen.
pi_168905009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:43 schreef heywoodu het volgende:
Ach, daar gaat het in veruit de meeste gevallen ook om :P

Kan me weinig schelen als het allemaal grammaticaal niet klopt, als ik met de eigenaar van een Gasthaus ofzo een beetje slap kan keuvelen, wat dingen die ik nodig heb kan vragen en begrijp wat hij uitlegt vind ik het dik in orde :Y)
Dit idd. Er is niet een omslagpunt waarop je van het niet spreken van een taal ineens de taal wél spreekt. Als je, desnoods met gebruik van handen en voeten, uit kan leggen wat je wilt, zit je al een heel eind in de goede richting.
Niemand verwacht van buitenlanders dat ze accentloos hun taal spreken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168905057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Niemand verwacht van buitenlanders dat ze accentloos hun taal spreken.
Welkom in Frankrijk en Italië!
pi_168905082
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:47 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Welkom in Frankrijk en Italië!
Ook daar verwachten ze dat niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168905126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ook daar verwachten ze dat niet.
Ligt zwaar aan de streek de je bezoekt.

Ik ben in een uithoek van Italië geweest waar ze zelfs het woord "pizza" weigerden. (of m'n kop stond ze niet aan, kan ook)
pi_168905224
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:48 schreef LompeHork het volgende:
Ligt zwaar aan de streek de je bezoekt.

Ik ben in een uithoek van Italië geweest waar ze zelfs het woord "pizza" weigerden. (of m'n kop stond ze niet aan, kan ook)
Ik denk dat dit het geval is.
Ik heb nooit mensen ontmoet die het niet leuk vonden dat ik op z'n minst een béétje van hun taal sprak.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168905329
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:47 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Welkom in Frankrijk en Italië!
Ik schijn de enige te zijn, maar ik heb helemaal geen slechte ervaringen met Fransen. Ik spreek altijd gewoon Engels met ze, al bakken ze er weinig van. :P

In Spanje (of sowieso de spaanstalige wereld) hebben ze nog weleens de neiging om te vergeten dat je nog steeds een buitenlander bent, als je spaans spreekt. Ze beginnen gelijk in een rotvaart door te ratelen en verwachten ook dat alle accenten makkelijk te ontcijferen zijn. Dat is even wennen.
pi_168905413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het geval is.
Ik heb nooit mensen ontmoet die het niet leuk vonden dat ik op z'n minst een béétje van hun taal sprak.
Was een vuige uithoek bij Florence in de buurt, 0 van de jongeren spraken Engels :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:53 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik schijn de enige te zijn, maar ik heb helemaal geen slechte ervaringen met Fransen. Ik spreek altijd gewoon Engels met ze, al bakken ze er weinig van. :P

In Spanje (of sowieso de spaanstalige wereld) hebben ze nog weleens de neiging om te vergeten dat je nog steeds een buitenlander bent, als je spaans spreekt. Ze beginnen gelijk in een rotvaart door te ratelen en verwachten ook dat alle accenten makkelijk te ontcijferen zijn. Dat is even wennen.
Fransen heb ik ook weinig problemen mee hoor, alleen in uithoeken waar ze nooit Engels hebben geleerd.

Spanje heb ik dan wel weer wel héél goede ervaringen mee :D maargoed, ik vind de mensen daar ook (bevooroordeeld) gewoon aardiger.
pi_168905622
Nederlands
Engels
Duits (beetje)
Frans (klein beetje)
pi_168905645
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt er een beetje aan.
Als je dronken bent kun je tien talen?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_168905689
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:01 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

Als je dronken bent kun je tien talen?
Nee, of hij puur jongeren aan sprak of ook ouderen.
pi_168905715
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:56 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Was een vuige uithoek bij Florence in de buurt, 0 van de jongeren spraken Engels :')

[..]

Fransen heb ik ook weinig problemen mee hoor, alleen in uithoeken waar ze nooit Engels hebben geleerd.

Spanje heb ik dan wel weer wel héél goede ervaringen mee :D maargoed, ik vind de mensen daar ook (bevooroordeeld) gewoon aardiger.
O ja het is ook niet zozeer een slechte ervaring hoor. Ze vinden het erg tof dat je hun taal spreekt. Alleen soms heb ik wel moeten vragen of het wat langzamer kan. Vooral toen ik het nog echt aan het leren was.
pi_168905801
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:56 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Was een vuige uithoek bij Florence in de buurt, 0 van de jongeren spraken Engels :')

[..]

Fransen heb ik ook weinig problemen mee hoor, alleen in uithoeken waar ze nooit Engels hebben geleerd.

Spanje heb ik dan wel weer wel héél goede ervaringen mee :D maargoed, ik vind de mensen daar ook (bevooroordeeld) gewoon aardiger.
Dit zegt niks over of ze het al dan niet waarderen dat jij hun taal spreekt/probeert te spreken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168905840
Nederlands en Engels goed.


Duits/Turks/Spaans/Portugees matig
pi_168906679
Limburgs
U MAD?
pi_168907543
Oud Grieks.
Ура для россии
  PR en moderator woensdag 15 februari 2017 @ 16:58:08 #34
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_168921214
Nederlands en Engels vloeiend, Duits, Frans en Spaans ernstig gebrekkig :D Ohja en een paar woorden Zweeds en Italiaans, maar ben ik al een tijd niet meer mee bezig geweest dus is nauwelijks blijven plakken :') Afrikaans zou ik ook graag semi-vloeiend willen leren spreken, het begrijpen daarvan is voor ons sowieso al niet moeilijk.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 15 februari 2017 @ 18:34:25 #35
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_168922726
Waar zijn die Frysk sprekenden mensen dan? :o
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_168922748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:34 schreef GrumpyCat het volgende:
Waar zijn die Frysk sprekenden mensen dan? :o
In Friesland?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168922788
Nederlands, Engels en Pools vloeiend.
Russisch kan ik behoorlijk lezen en aardig spreken.
Duits en Frans basisvaardigheden.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168923077
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:38 schreef Insomnia_ het volgende:
Nederlands, Engels en Pools vloeiend.
Russisch kan ik behoorlijk lezen en aardig spreken.
Duits en Frans basisvaardigheden.
ik ken wat Poolse woordjes doordat ik met een Pools iemand praat :P
(she/her)
pi_168925385
Nederlands en Engels, met wat moeite ook wel Frans en misschien een klein woordje Duits. Maar daar houdt het wel op. Deze week een Spaanstalig document onder m'n neus gehad. Nope, gaat 'm niet worden...
pi_168975807
Bij engels kom ik ook niet verder dan als de stijl van rob geus :')
pi_168976452
Nederlands, Duits, Engels en diverse Limburgse dialecten waaronder Maastrischts bv :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168982957
Nederlands, Duits (beetje) maar ik als ik Duits probeer te praten gebruik ik ondertussen maar ook Englse woorden.
Volg me op Trakt voor het bijhouden van series en films
https://trakt.tv/users/nigelwestland
pi_168983026
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:28 schreef Fatoeman het volgende:
Bij engels kom ik ook niet verder dan als de stijl van rob geus :')
Aangezien jij op donkere vrouwen valt kan ik je aanbevelen flink aan je engels te werken (Frans kan ook geen kwaad). Dan gaat er plots een hele wereld aan potentiële kandidaten voor je open.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:55:56 #44
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168983515
Nederlands en Engels. Ik heb in Duinrell ( :') ) wel eens een gesprekje gehad met een Duitser en hij kon me begrijpen, maar vloeiend zou ik het niet bepaald noemen.

Verder wil ik wel graag iets nieuws leren. Ik twijfel nog tussen Russische en Zweeds :7
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168987891
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:28 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Aangezien jij op donkere vrouwen valt kan ik je aanbevelen flink aan je engels te werken (Frans kan ook geen kwaad). Dan gaat er plots een hele wereld aan potentiële kandidaten voor je open.
Ja haha. Klopt wel
  zaterdag 18 februari 2017 @ 20:26:21 #46
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_168987960
Nederlands en Duits vloeiend lezen/schrijven/spreken.
Engels goed in lezen en schrijven, minder in spreken.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')