abonnement Unibet Coolblue
pi_168977416
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen maar daar heb ik geen zin in.
Ja, en ik kan vliegen, maar daar heb ik geen zin in.
pi_168977433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 08:39 schreef Jigzoz het volgende:
Dat werd tijd. Met een beetje mazzel krijgen we toch nog een verkiezingsuitslag die een redelijk eenvoudige coalitievorming mogelijk maakt.
Redelijk eenvoudig zal het nooit worden. 4 partijen op zijn minst. VVD/D66/CDA/PVDA. Grote kans dat er nog een linkse partij bij moet. Het vormen zal uiteindelijk wel lukken maar het samenwerken zal niet zo makkelijk zijn.
pi_168977474
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Redelijk eenvoudig zal het nooit worden. 4 partijen op zijn minst. VVD/D66/CDA/PVDA. Grote kans dat er nog een linkse partij bij moet. Het vormen zal uiteindelijk wel lukken maar het samenwerken zal niet zo makkelijk zijn.
Riepen we bij het huidige kabinet ook. PvdA en VVD hadden elkaar maandenlang bestreden en ineens moesten ze een kabinet gaan vormen. En voor het eerst sinds de jaren '90 (?) maakte een kabinet de vier jaar vol.
pi_168977479
Ik stem niet op cijfers, feiten of resultaten, ik stem op z'n Amerikaans, ik stem op hopelijk onze nieuwe minister president Pechtold. Niet dat ik het altijd eens ben met D66 of de man zelf, maar hij is een leider. De beste partij leider in mijn ogen van de grote 5/6 die we nu hebben.

Hoor je Pechtold uuh en ehm zeggen? Nauwelijks. Vraag je hem iets, geeft ie gewoon antwoord zonder om de brei heen te draaien of in iedergeval minder ontwijkend dan een Wilders, Bumavis, Rutte en Ascher :')
Bovendien een man die wel met media weet om te gaan, adrem is en z'n Engels niet heeft gevolgd in zelfde klas als Van Gaal :D
pi_168977488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Riepen we bij het huidige kabinet ook. PvdA en VVD hadden elkaar maandenlang bestreden en ineens moesten ze een kabinet gaan vormen. En voor het eerst sinds de jaren '90 (?) maakte een kabinet de vier jaar vol.
En wat voor 1. Het beste kabinet ooit he. :')
pi_168977494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En wat voor 1. Het beste kabinet ooit he. :')
Paars 1 vond ik beter, maar wat betreft de afgelopen decennia denk ik dat dit wel een redelijke 2e is.
pi_168977539
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de PVV de grootste wordt, maakt dat inderdaad niet uit. Maar als mensen opnieuw, net als in 2012, tactisch gaan stemmen, kan dat tot een uitkomst leiden die identiek is aan toen. Mensen stemden VVD, uit angst dat de PvdA de grootste zou worden en omgekeerd. Het resultaat: VVD en PvdA werden zo groot dat ze tot elkaar waren veroordeeld; er viel geen zinnige coalitie te vormen zonder deelname van zowel VVD als PvdA.

Kiezers hebben jarenlang lopen zeiken over die gang van zaken - "dit hebben we niet gewild" - terwijl ze zelf deze stembusuitslag veroorzaakten, met hun "tactische" stemgedrag. En nu, dik 4 jaar later, dreigen ze doodleuk dezelfde fout te maken.

Als ik hoor dat potentiële GroenLinks-stemmers nu ineens VVD willen gaan stemmen, ga ik toch echt aan de verstandelijke vermogens van mensen twijfelen. Als iedereen de angst weer laat regeren, krijgen we een tweestrijd tussen PVV en VVD, die de zetels wegzuigen bij alle andere partijen.

Kiezers moeten gewoon snappen dat de PVV *niet* zal regeren. Hoe groter je de VVD maakt, des te groter is de kans dat PVV en VVD noodgedwongen tot elkaar worden veroordeeld. Zogenaamd "tactische" stemmers bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen.
Amen!
pi_168977566
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Paars 1 vond ik beter, maar wat betreft de afgelopen decennia denk ik dat dit wel een redelijke 2e is.
Hoezo dat dan? Ik denk dat dit kabinet het alleen overleeft heeft door het schrijnende handje boven het hoofd te houden van Van Der Steur, normaal gesproken had dit kabinet 1,5 jaar geleden al gevallen, maar VVD moest hem (en die ene brombeer) wel steunen anders viel het kabinet. Niemand had er nog vertrouwen in.. maar vvd wist het weer te rekken.
Er is best wat gelogen en belooft de afgelopen 4 jaar wat niet is nagekomen + afbraak van de zorg > naar gemeentes geschoven.. echt de slechtste beslissing ooit van een kabinet. En dat was dan in het vorige kabinet, maar wel het zelfde en ze hadden het in de groei van economie weer terug kunnen draaien. Maar nee. :{w
pi_168977595
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Ik denk dat dit kabinet het alleen overleeft heeft door het schrijnende handje boven het hoofd te houden van Van Der Steur, normaal gesproken had dit kabinet 1,5 jaar geleden al gevallen, maar VVD moest hem (en die ene brombeer) wel steunen anders viel het kabinet. Niemand had er nog vertrouwen in.. maar vvd wist het weer te rekken.
Er is best wat gelogen en belooft de afgelopen 4 jaar wat niet is nagekomen + afbraak van de zorg > naar gemeentes geschoven.. echt de slechtste beslissing ooit van een kabinet. En dat was dan in het vorige kabinet, maar wel het zelfde en ze hadden het in de groei van economie weer terug kunnen draaien. Maar nee. :{w
Noem maar een andere voor de tweede plek. Of zelfs voor de eerste.
pi_168977710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Noem maar een andere voor de tweede plek. Of zelfs voor de eerste.
Daar heb je mij wel.. dat kan ik niet.. ben pas een beetje in politiek gaan interesseren tijdens en na crisis.. dus bij laatste 2 kabinetten.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:48:47 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168977945
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:07 schreef Meike26 het volgende:
Ik stem niet op cijfers, feiten of resultaten, ik stem op z'n Amerikaans, ik stem op hopelijk onze nieuwe minister president Pechtold. Niet dat ik het altijd eens ben met D66 of de man zelf, maar hij is een leider. De beste partij leider in mijn ogen van de grote 5/6 die we nu hebben.

Hoor je Pechtold uuh en ehm zeggen? Nauwelijks. Vraag je hem iets, geeft ie gewoon antwoord zonder om de brei heen te draaien of in iedergeval minder ontwijkend dan een Wilders, Bumavis, Rutte en Ascher :')
Bovendien een man die wel met media weet om te gaan, adrem is en z'n Engels niet heeft gevolgd in zelfde klas als Van Gaal :D
Pechtold als leider/minister was idd. een doorslaand succes. ;)

Zijn plannen houden het niet erg lang vol:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Conventie_(Nederland)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerforum_Kiesstelsel

Ik vind het echt zo'n leraar voor de middelbare school.
Klinkt interessant als je brugpieper bent, kan overboord voor je examen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 18-02-2017 09:59:17 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168978046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:48 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Pechtold als leider/minister was idd. een doorslaand succes. ;)

Zijn plannen houden het niet erg lang vol:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Conventie_(Nederland)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerforum_Kiesstelsel

Ik vind het echt zo'n leraar voor de middelbare school.
Klinkt interessant als je brugpieper bent, kan overboord voor je examen.
Pechtold stond als een klein kind te janken toen het VK besloot de EU te verlaten en dan zou hij straks als premier politici uit dat land onder ogen moeten zien. Pechtold stond als een wereldvreemde hippie te demonstreren tegen Trump en dan zou hij straks als premier gesprekken moeten gaan voeren met Trump. Erg premier-waardig. :|W Armoediger kan bijna niet.
pi_168978054
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Redelijk eenvoudig zal het nooit worden. 4 partijen op zijn minst. VVD/D66/CDA/PVDA. Grote kans dat er nog een linkse partij bij moet. Het vormen zal uiteindelijk wel lukken maar het samenwerken zal niet zo makkelijk zijn.
Op deze manier wordt bestuurlijk Nederland volkomen ongeloofwaardig en snijdt men zich bij het eigen ingevoerde cordon sanitair flink in de voet.

Met welke ongeloofwaardigheid kon dit kabinet zichzelf vier jaar standhouden, waar twee corrupte minister die notabene in hetzelfde departement zaten moesten opstappen omdat hun leugens onhoudbaar werden?

Waar bij de PvdA wegens immense onpopulariteit en de interne verdeeldheid binnen de partij zelfs de partijleider kon opstappen en twee PvdA oud leden de partij DENK oprichtte?

Maar men voelde continue de hete adem van de PVV in de nek dus opstappen was geen optie. Dus deed Rutte het beste waar hij het beste in is, liegen tegen zijn achterban. Liegen jegens het Nederlandse volk en daar zelfs sorry voor zeggen. Het toppunt van de veronachtzaming van de politieke elite jegens de kiezer toe. Met dit beeld zal Rutte de geschiedenis ingaan. Het kantelpunt is bereikt en niet alleen in Nederland zoals we overal nu in de Westerse wereld kunnen zien.

Dit rampenkabinet die strooit met valse cijfertjes is de grootste misplaatste poppenkast ooit vertoond na de Tweede Wereldoorlog. De jeugd neemt niet eens meer de moeite om te gaan stemmen zo bleek uit een recente een Eenvandaag reportage, de parlementaire democratie is begonnen aan een van zijn laatste stuiptrekkingen. Dit veranderingsproces zal onomkeerbaar zijn.
pi_168978370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Op deze manier wordt bestuurlijk Nederland volkomen ongeloofwaardig en snijdt men zich bij het eigen ingevoerde cordon sanitair flink in de voet.

Met welke ongeloofwaardigheid kon dit kabinet zichzelf vier jaar standhouden, waar twee corrupte minister die notabene in hetzelfde departement zaten moesten opstappen omdat hun leugens onhoudbaar werden?

Waar bij de PvdA wegens immense onpopulariteit en de interne verdeeldheid binnen de partij zelfs de partijleider kon opstappen en twee PvdA oud leden de partij DENK oprichtte?

Maar men voelde continue de hete adem van de PVV in de nek dus opstappen was geen optie. Dus deed Rutte het beste waar hij het beste in is, liegen tegen zijn achterban. Liegen jegens het Nederlandse volk en daar zelfs sorry voor zeggen. Het toppunt van de veronachtzaming van de politieke elite jegens de kiezer toe. Met dit beeld zal Rutte de geschiedenis ingaan. Het kantelpunt is bereikt en niet alleen in Nederland zoals we overal nu in de Westerse wereld kunnen zien.

Dit rampenkabinet die strooit met valse cijfertjes is de grootste misplaatste poppenkast ooit vertoond na de Tweede Wereldoorlog. De jeugd neemt niet eens meer de moeite om te gaan stemmen zo bleek uit een recente een Eenvandaag reportage, de parlementaire democratie is begonnen aan een van zijn laatste stuiptrekkingen. Dit veranderingsproces zal onomkeerbaar zijn.
Maar hopen dat het volgende kabinet zo snel mogelijk gaat vallen (nadat ze zichzelf flink beschadigd hebben). Het ligt ook wel in de lijn der verwachtingen. VVD is bezig met een rechts-populistische campagne, PVDA en Groenlinks met een linkspopulistische campagne. De achterban van die partijen zal het nooit accepteren als ze straks gewoon weer een coalitie gaan vormen. Helaas moeten we dan wel weer even geduld hebben totdat de Eerste Kamer-zetels verdeeld worden maar ik heb wel goede hoop dat die partijen dan keihard afgestraft worden.
pi_168978427
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar hopen dat het volgende kabinet zo snel mogelijk gaat vallen (nadat ze zichzelf flink beschadigd hebben). Het ligt ook wel in de lijn der verwachtingen. VVD is bezig met een rechts-populistische campagne, PVDA en Groenlinks met een linkspopulistische campagne. De achterban van die partijen zal het nooit accepteren als ze straks gewoon weer een coalitie gaan vormen. Helaas moeten we dan wel weer even geduld hebben totdat de Eerste Kamer-zetels verdeeld worden maar ik heb wel goede hoop dat die partijen dan keihard afgestraft worden.
Wat mij opvalt is dat het aandacht gehalte nog nauwelijks leeft onder een groot deel van de bevolking. Had je bij de vorige landelijke verkiezingen nog felle debatten en onverwachtse wijzigingen. Nu heerst er een tendens dat het ze allemaal maar weinig scheelt. Dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg.

Zoals het er nu naar uitziet verwacht ik een lage opkomst. We zullen zien.
pi_168978741
Geloof er niks van This allemaal propaganda.

Eerst al de enorme aanwezig heit van Pechtholt werkelijk waar in elk programma op TV
En nu dit gezeur weer.

Straks komen ze weer met een wedstrijdje tussen de VVD en de PVV.
Ik kan me herinneren dat er ook een wedstrijdje was tussen de PVDA en de VVD.

De geschiedenis herhaalt zich :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168979776
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:37 schreef Montagui het volgende:
D'66, GL, CDA, PvdA = 69

+ 50 plus of CU of wat?

Kan dat wat worden?
50 plus niet. CU wellicht.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_168979908
Dat de VVD de peilingen domineert is toch een blijk van dat het nooit meer goed gaat komen met dit land. Niet dat ik graag de PVV groter zie worden, maar hoevaak wil je je nog laten naaien door Rutte? :')
pi_168979955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat de VVD de peilingen domineert is toch een blijk van dat het nooit meer goed gaat komen met dit land. Niet dat ik graag de PVV groter zie worden, maar hoevaak wil je je nog laten naaien door Rutte? :')
Precies, DENK en Artikel 1 ftw
pi_168979956
Mensen geloven graag dat ze rijk zijn, dus dan stemmen ze VVD.

Dat ze eigenlijk tegen zichzelf stemmen is helaas een te moeilijk besef.
pi_168979988
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:10 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Precies, DENK en Artikel 1 ftw
Piratenpartij vriend, ik wil geen thuiskopieheffing meer betalen voor ieder media-apparaat wat ik koop.
pi_168980002
Fuck Tim Kuik en Talpa :r
pi_168981067
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen maar daar heb ik geen zin in. Als ik je post zo lees weet ik niet of ik me nou moet irriteren aan je arrogantie of medelijden met je moet hebben dat je er van overtuigd bent dat het Nederland van nu op alle gebieden het meest te bieden heeft dan ooit tevoren.
Natuurlijk is er voor veel aspecten wel een moment te vinden dat het 'beter' was. Sowieso is het nogal van je interpretatie van 'goed' en 'slecht' afhankelijk hoe je een situatie beoordeeld.

Echter denk ik over de hele linie dat er voor de groepen in Nederland er geen langdurige periode geweest is waarin het over de hele linie beter ging dan nu het geval is.
pi_168981138
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat de VVD de peilingen domineert is toch een blijk van dat het nooit meer goed gaat komen met dit land. Niet dat ik graag de PVV groter zie worden, maar hoevaak wil je je nog laten naaien door Rutte? :')
De VVD domineert helemaal niet de peilingen. De PVV doet dat.

Laat je dus niks wijsmaken. Nepnieuws door een nepmedia.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:57:30 #100
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168981537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De VVD domineert helemaal niet de peilingen. De PVV doet dat.

Laat je dus niks wijsmaken. Nepnieuws door een nepmedia.
Voorlopig lijkt er nog niemand te domineren. De PVV lijkt op een zeteltje of 27 te staan. Misschien worden dat er wat meer, 30 of zo. Nog steeds niet meer dan pakweg 20% van het totale electoraat dus. Geen enkele reden dus om dat serieuzer te nemen dan andere partijen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')