abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 08:05:32 #51
441859 crew  Lenny77
pi_168868164
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 07:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Ondanks dat ik geen vreemdganger ben zal ik zo'n psychotische trut die me dit vertelt direct bij het grofvuil zetten. Zulke mensen moet je helemaal niet in je leven willen hebben joh.
Inderdaad, zo een mens moet nog maar een vaag gevoel hebben om er van overtuigd te zijn dat je vreemd gaat en je leven veranderd in een nachtmerrie met een doorgedraaide paranoïde vrouw achter je aan!
Dit is een goed voorbeeld van een enge stalker onder de vrouwen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_168868187
Percentueel gaan er een heleboel mensen vreemd. Ik denk niet dat secondlove daar echt aan bijdraagt, maar ik irriteer me er ook enorm aan.
pi_168868201
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 07:52 schreef Lenny77 het volgende:
Ouder als in 30, 40, 50,...
Als in 40. Mn vriendin heb ik ook subtiel duidelijk gemaakt wat er met haar gebeurt als ze me belazert. Liegen en bedriegen in een relatie kan niet bij mij.
pi_168868222
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:33 schreef Gudetama het volgende:
Ik ga er dan ook van uit dat ze niet vreemdgaan. Beter zeggen dat je dat absoluut niet pikt en dat er consequenties aan vast zitten (en nee, ik ga niet gillen als een soepwijf op straat of geweld gebruiken, ik heb wel geraffineerdere oplossingen), mag diegene zelf meteen bedenken of het niet relevant is voor hem of dat hij zijn lul niet binnenboord kan houden.
Jij had beter een topic genaamd 'Het normaliseren van psycho-gedrag' kunnen aanmaken.

Dat is een veel ernstiger probleem.
1 + 1 = blauw
pi_168868384
Ik vind dat hoog van de toren blazen ook altijd zo wat. Ja als je vreemd gaat ga je er hoe dan ook uit. Leuk als je 12 bent ja, maar als je een beetje serieuze relatie hebt en er maakt iemand een foutje dan kun je toch niet serieus menen dat je zonder blikken of blozen iemand de deur wijst?

Ik zou sowieso het gesprek wel aangaan waarom. Is het spanning, mis je wat in de relatie, zit het in de basis niet goed?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 februari 2017 @ 08:33:43 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168868386
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 02:25 schreef Gudetama het volgende:
Dus jij accepteert dat soort gedrag wel? Als je vriendin helemaal aan een vent hangt?
Ik zou het niet accepteren als in dat ik dan zou zeggen "Pak je spullen maar en ik hoef je niet meer te zien!"

Maar dan moet jedat imo verder gewoon loslaten. Allerlei wraakzuchtig gedrag zoals "iemands leven tot een hel maken" dat is net zo goed fout als het vreemdgaan. En je hebt er ook jezelf mee. Ga dan gewoon verder met je leven en besteed geen aandacht meer aan een schuinsmarcheerder.
  maandag 13 februari 2017 @ 08:33:59 #57
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_168868390
Dat soort moties van wantrouwen doen me altijd toch zo afknappen.
Ik kreeg vroeger meermaals van mijn vader te horen dat ik onterft zou worden als ik een junk zou worden die de erfenis eraan zou verbrassen. Auw en bedankt voor het vertrouwen. :{
Als er geen vertrouwen is kap dan met de relatie. Wat heb je dan voor basis.

Hoe ouder ik word hoe meer ik zie dat een slippertje wel eens kan gebeuren.
Chronische vreemdgangers kan ik dan weer geen begrip voor opbrengen.

quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:10 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Als in 40. Mn vriendin heb ik ook subtiel duidelijk gemaakt wat er met haar gebeurt als ze me belazert. Liegen en bedriegen in een relatie kan niet bij mij.
Moet de politie vast ingelicht worden? :{
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_168868428
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:12 schreef Kamina het volgende:

[..]

Jij had beter een topic genaamd 'Het normaliseren van psycho-gedrag' kunnen aanmaken.

Dat is een veel ernstiger probleem.
:D
  maandag 13 februari 2017 @ 08:44:57 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168868507
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind dat hoog van de toren blazen ook altijd zo wat. Ja als je vreemd gaat ga je er hoe dan ook uit. Leuk als je 12 bent ja, maar als je een beetje serieuze relatie hebt en er maakt iemand een foutje dan kun je toch niet serieus menen dat je zonder blikken of blozen iemand de deur wijst?

Ik zou sowieso het gesprek wel aangaan waarom. Is het spanning, mis je wat in de relatie, zit het in de basis niet goed?
Het is vaak meer dan "een foutje". Het overspel zelf is vaak een proces, dat is geen "oepsie", meestal. Maar daarna begint het pas echt: het foutje verzwijgen tegenover de vaste partner, erover liegen als er vragen komen, dreigementen waarbij de partner de schuld krijgt ("als jij niet... dan had ik het niet bij een ander gezocht").
Ik vind dat stiekeme, achterbakse erger dan de overspelerige daad zelf.
pi_168868561
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:33 schreef Norma_Jeane het volgende:
Dat soort moties van wantrouwen doen me altijd toch zo afknappen.
Ik kreeg vroeger meermaals van mijn vader te horen dat ik onterft zou worden als ik een junk zou worden die de erfenis eraan zou verbrassen. Auw en bedankt voor het vertrouwen. :{
Als er geen vertrouwen is kap dan met de relatie. Wat heb je dan voor basis.

Hoe ouder ik word hoe meer ik zie dat een slippertje wel eens kan gebeuren.
Chronische vreemdgangers kan ik dan weer geen begrip voor opbrengen.

[..]

Moet de politie vast ingelicht worden? :{
Ze gaat niet vreemd.
pi_168868590
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:46 schreef Gudetama het volgende:
Ik zeg het natuurlijk niet op een eerste date, maar wel dat ik verwacht dat het een monogame relatie is en dat ik vreemdgaan niet accepteer. Dat hun leven een hel zou worden komt later ter sprake natuurlijk.

Ik heb een regel en dat is "don't mess with me". Ik hoef geen bloemen, geen uitjes naar de familie (van mij of van jou), ik hoef ook niet te dubbeldaten met jouw vrienden, samenwonen ben ik het type niet voor (dat ging de vorige keer niet zo goed) maar een ding is belangrijk en dat is dat je niet liegt/bedriegt.Als je contact hebt met vrouwen, prima, maar ik wil weten wie het zijn en fysiek contact is not done. Mocht er ergens een knuffelige/intieme foto opduiken van mijn vriend met een vrouw die niet zijn familie is, is er een probleem. Ik heb veel mannelijke vrienden, maar ik heb geen enkel van hen ooit een knuffel gegeven, dat komt niet in me op.
Ik denk dat het voor iedereen beter is als je het wel op de eerste date zegt. Dan weten mensen dat ze geen tweede date hoeven te plannen. Als je er al niet mee om kunt gaan dat je partner een vrouwelijke kennis/vriendin een knuffel geeft... :X
  maandag 13 februari 2017 @ 08:57:32 #62
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_168868649
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is vaak meer dan "een foutje". Het overspel zelf is vaak een proces, dat is geen "oepsie", meestal. Maar daarna begint het pas echt: het foutje verzwijgen tegenover de vaste partner, erover liegen als er vragen komen, dreigementen waarbij de partner de schuld krijgt ("als jij niet... dan had ik het niet bij een ander gezocht").
Ik vind dat stiekeme, achterbakse erger dan de overspelerige daad zelf.
Ja verantwoordelijkheid nemen blijft een lastig ding voor mensen, maar de dreiging van hel op aarde maakte het al helemaal niet makkelijk met de billen ook figuurlijk bloot te gaan.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_168868985
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:57 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Ja verantwoordelijkheid nemen blijft een lastig ding voor mensen, maar de dreiging van hel op aarde maakte het al helemaal niet makkelijk met de billen ook figuurlijk bloot te gaan.
Toch moet je het wel opbiechten. Ik ben een spijtoptant en heb na een scheve schaats alles opgebiecht. Dat is niet leuk, maar so be it. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik heb mij afgevraagd waarom ik bij mijn partner was en kon het achteraf niet verkroppen dat ik iemand die veel voor mij over heeft voor zou moeten liegen over wat ik uitgevreten heb. Toen was er voor mij geen andere mogelijkheid meer dan het vertellen.

Ik heb eerder nog wel eens gepropageerd dat je het beter zou kunnen verzwijgen, maar dat is een heel slecht advies. Als je oprecht van je partner houdt dan zeg je het gewoon en draag je de consequenties. Als je het niet zegt wek je toch eerder de indruk alleen vanwege de "perks" bij je partner te zijn, en niet vanwege intrinsieke liefde. Omdat niet vertellen niet is omdat je je partner zogenaamd geen pijn zou willen doen, maar omdat dat altijd uit (materieel) eigenbelang wordt ingegeven.
  Grootste filosoof 2022 maandag 13 februari 2017 @ 09:29:59 #64
442397 UitStraling
pi_168869007
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:10 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Als in 40. Mn vriendin heb ik ook subtiel duidelijk gemaakt wat er met haar gebeurt als ze me belazert. Liegen en bedriegen in een relatie kan niet bij mij.
Gewoon laten besnijden ^O^

:')
pi_168869116
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is vaak meer dan "een foutje". Het overspel zelf is vaak een proces, dat is geen "oepsie", meestal. Maar daarna begint het pas echt: het foutje verzwijgen tegenover de vaste partner, erover liegen als er vragen komen, dreigementen waarbij de partner de schuld krijgt ("als jij niet... dan had ik het niet bij een ander gezocht").
Ik vind dat stiekeme, achterbakse erger dan de overspelerige daad zelf.
Het verzwijgen zou ik het ergst vinden. Ik vind het vertrouwen in elkaar dat we zoiets niet voor elkaar zouden verzwijgen dan ook het belangrijkst.
pi_168869195
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
Ga dan inderdaad gewoon een open relatie aan in plaats van je partner te verraden.
Leuk idee. Maar dat werkt enkel als beide partners een open relatie zien zitten. En is dat niet net waar het schoentje vaak wringt ?

Als je een goede relatie met elkaar hebt. Waarbij de ene partner geen behoefte heeft aan seksuele openheid. Wat zijn of haar recht is. En de ander heeft dit wel. Zet je dan heel je relatie opzij daarvoor ? Ik denk het niet...

Natuurlijk zou het beter zijn, moesten mensen hier meer open over elkaar in kunnen zijn. Ik pleit daar ook voor. Tegelijk begrijp ik ook prima, waar veel mensen het dan maar soms stiekem doen. Waarbij de ene partner dan ergens leeft in een leugen (illusie). Omdat men de waarheid niet dragen kan.

Dit laatste komt niet enkel bij seks (het vreemdgaan) voor. Maar ook in andere domeinen. Neem bv gevoelens van liefde. Waarom zou je die ook niet voor andere mensen kunnen voelen ? En wat doen we daar dan mee ? Wetende dat je partner dat niet verdragen kan, maar jij wel die gevoelens hebben kan.

In het laatste seizoen van Temptation Island is er een koppel bij, die elkaar niets gunnen. Ze mogen een ander niet aanraken, kussen, knuffelen, etc. Prima als men zich daar goed bij voelt. Maar je merkt nu al, dat men daarin niet helemaal eerlijk tegenover zichzelf is. De vrouw die al deze eisen aan haar man stelt, geniet er zelf ook van, naar een lekkere brok te kijken. Ze kan haar lust beladen blik niet van die vent afhouden. Waarom dan die idiote regels stellen ?

Om je eigen EGO te beschermen ?

Het is belangrijk om rekening te houden met elkaar, er voor elkaar te zijn, etc. Maar evengoed is het belangrijk een ander los te kunnen laten. Daarin niet te bezitterig te zijn.

Tegelijk vind ik het idee van monogamie ergens stom. Ook al volgen de meesten dit model wel. Gezien wij mensen van nature uit dit gewoon niet zijn. Kijk maar naar de bonobo apen. Daar doet iedereen het met iedereen. Seks is daar een vorm van gedeelde vriendschap, genot, stress ontlading, etc. Die beesten doen daar allemaal niet zo moeilijk over, als wij vaak doen.

Bij de chimpansees heerst dan die monogamie (of beter polygamie) cultuur veel sterker. Het alfa mannetje krijgt daar een recht of vruchtgebruik op alle vrouwtjes. Daarom willen alle mannetjes ook graag het alfa mannetje worden. Hoe zou je zelf zijn. En stoten ze daarom graag anderen van hun troon. Wanneer hun moment aangebroken is. Politiek, verraad en leugens zijn in deze dierenwereld niet vreemd.

Geef mij dan maar de bonobo cultuur. Dat de vrouwtjes daarin aan de macht zijn, stoort me niet. Als het leuk wonen is, onder moederschoot. Liever dat dan al die mannelijke concurrentie en gebeten strijd, voor een tijdelijk vrouwtje.
  maandag 13 februari 2017 @ 09:46:52 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168869234
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Toch moet je het wel opbiechten. Ik ben een spijtoptant en heb na een scheve schaats alles opgebiecht. Dat is niet leuk, maar so be it. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik heb mij afgevraagd waarom ik bij mijn partner was en kon het achteraf niet verkroppen dat ik iemand die veel voor mij over heeft voor zou moeten liegen over wat ik uitgevreten heb. Toen was er voor mij geen andere mogelijkheid meer dan het vertellen.

Ik heb eerder nog wel eens gepropageerd dat je het beter zou kunnen verzwijgen, maar dat is een heel slecht advies. Als je oprecht van je partner houdt dan zeg je het gewoon en draag je de consequenties. Als je het niet zegt wek je toch eerder de indruk alleen vanwege de "perks" bij je partner te zijn, en niet vanwege intrinsieke liefde. Omdat niet vertellen niet is omdat je je partner zogenaamd geen pijn zou willen doen, maar omdat dat altijd uit (materieel) eigenbelang wordt ingegeven.
Kijk eens aan. Interessante post!
The love you take is equal to the love you make.
pi_168869261
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is vaak meer dan "een foutje". Het overspel zelf is vaak een proces, dat is geen "oepsie", meestal. Maar daarna begint het pas echt: het foutje verzwijgen tegenover de vaste partner, erover liegen als er vragen komen, dreigementen waarbij de partner de schuld krijgt ("als jij niet... dan had ik het niet bij een ander gezocht").
Ik vind dat stiekeme, achterbakse erger dan de overspelerige daad zelf.
Dit is het precies. De daad zelf kan iedereen gebeuren, juist in een goede relatie hoef je zoiets niet te verzwijgen. Ja het is kut dat je een fout maakt, maar het is niet het einde van een relatie. Dat heet vertrouwen in elkaar.
Als je niet open kan zijn dat je een fout hebt gemaakt dan krijg je dus het proces van liegen en bedriegen, dat maakt veel meer stuk dan een keertje een lekkere slet aanduwen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168869497
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Inderdaad, zo een mens moet nog maar een vaag gevoel hebben om er van overtuigd te zijn dat je vreemd gaat en je leven veranderd in een nachtmerrie met een doorgedraaide paranoïde vrouw achter je aan!
Zulke mensen :'( nog vele malen erger dan vreemdgaan in mijn ogen.
  maandag 13 februari 2017 @ 10:12:12 #70
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168869617
Moet zeggen dat ik sites als Second Love wel echt trieste bedoelingen vind. Het promoot de verkeerde oplossing van een probleem. Aan de andere kant staan de meeste reclames niet bepaald bekend om goede oplossingen te bieden..

Verder denk ik dat mensen misschien wel minder vreemdgaan dan vroeger, de kans dat men erachter komt is wel veel groter in ieder geval :+
WFPB!
  maandag 13 februari 2017 @ 10:25:19 #71
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_168869862
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zegt meer over het moreel besef van de uitbater van zo'n site. Fraai is het niet, maar het is nou eenmaal niet verboden om vreemd te gaan of iemand erbij te helpen.

Maar ik heb eigenlijk niet het idee dat het meer voorkomt dan vroeger. Ik heb altijd het idee dat het toch iets is dat in het karakter van vreemdgangers zit.
Dat ook, maar mensen kunnen een klacht indienen tegen reclames wat tegen de borst stuit. Als veel mensen zich ergeren aan Secondlove zou het niet meer uitgezonden worden. Dat dat niet gebeurt betekent dat een groot deel van de mensen het niet meer zo taboe vindt.

Daar ben ik het mee eens, vreemdgaan zal niet meer of minder zijn geweest dan vroeger.
  maandag 13 februari 2017 @ 11:38:35 #72
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168871145
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:44 schreef Gudetama het volgende:

Ik zeg aan het begin van elke relatie dat als hij vreemdgaat, zijn en haar levens beiden een hel worden.
:')

Er zijn serieus mannen die daarna niet in volle sprint het huis uitrennen? Hoeveel duidelijker wil je het hebben dat je met een psycho te maken hebt?
pi_168871284
Ik ben geen controlefreak. Mijn vriend en ik kijken niet in elkaars telefoons en hij is weinig actief op sociale media, dus dat elke dag controleren kan ook niet. We wonen niet samen en als hij op het werk zit of met vrienden op stap gaat vertrouw ik hem gewoon. Ik ga echt niet elke dag vragen met wie hij is en waar. Hij heeft ook nog contact met exen online, prima. Maar hij weet dat ik het niet ok vind als hij opeens fysiek wordt met vrouwen. En dan heb ik het niet over een begroetingsknuffel maarde hele avond aan elkaar hangen.Als ik daar achter kom is het gedonder.

Voor de mensen die een emotionele band los zien van seks: als hij vreemdgaat is er geen vertrouwen meer en dus ook geen band.
  maandag 13 februari 2017 @ 11:52:25 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168871370
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:47 schreef Gudetama het volgende:
Ik ben geen controlefreak. Mijn vriend en ik kijken niet in elkaars telefoons en hij is weinig actief op sociale media, dus dat elke dag controleren kan ook niet. We wonen niet samen en als hij op het werk zit of met vrienden op stap gaat vertrouw ik hem gewoon. Ik ga echt niet elke dag vragen met wie hij is en waar. Hij heeft ook nog contact met exen online, prima. Maar hij weet dat ik het niet ok vind als hij opeens fysiek wordt met vrouwen. En dan heb ik het niet over een begroetingsknuffel maarde hele avond aan elkaar hangen.Als ik daar achter kom is het gedonder.

Voor de mensen die een emotionele band los zien van seks: als hij vreemdgaat is er geen vertrouwen meer en dus ook geen band.
Ik denk dat jouw idee over vertrouwen nog wel klopt.

Waar de meeste kritiek op komt is het gevolg dat je geeft als een man de fout in gaat. En ook dat je daar dreigend over doet.
pi_168871389
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw idee over vertrouwen nog wel klopt.

Waar de meeste kritiek op komt is het gevolg dat je geeft als een man de fout in gaat. En ook dat je daar dreigend over doet.
Dat zou voor mij ook een enorme red flag zijn. Je gaat toch niet iemand door repressie aan je proberen te binden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')