abonnement Unibet Coolblue
pi_168809433
Andere auto gekocht, wat opvalt is dat bij deze temperaturen de speakers niet goed werken tot de auto op temperatuur is.
Versleten of normaal? de ruimte waar ze inziten is droog.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 10 februari 2017 @ 20:22:48 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_168809514
Kan. Hoe oud is de auto en wat voor speakers?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_168809537
Ik kan me nog iets voorstellen dat de rek van het speakervel er een beetje uit is.

Bij lage temp krimt het metalen frame waar dat inzit waardoor het nog losser gaat zitten.

Geen idee of dit klopt trouwens maar het leek mij wel logisch
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 10 februari 2017 @ 20:41:54 #4
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_168810191
Ligt eraan wat voor soort speakers.
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_168810727
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:22 schreef goed_volk het volgende:
Kan. Hoe oud is de auto en wat voor speakers?
4 jaar standaard af fabriek.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168812777
Ja mijn ervaring ook wel met een subwoofertje, die ging dan langzaam steeds dieper. Heeft met de kwaliteit te maken.
.
pi_168814864
Af-fabriek kan heel goed karton zijn, das crap.
pi_168818894
Merk en type auto kan ook zomaar eens belangrijk zijn.
"speakers" is nogal een algemeen begrip, het ene automerk heeft het beter voor elkaar dan een ander merk.
Dus kom maar op met die info. :)
pi_168820806
pleur eens een stuk tuinslang buiten in de sneeuw en probeer het na een uurtje of 5 eens te buigen.

Leg nu hetzelfde stukkie slang op de radiator binnen en probeer het na een kwartier nog eens.

Daar is je antwoord.

Als je de koude speaker hard zet kan het zomaar zijn dat je daarna nieuwe nodig hebt. Ligt niet aan de kwaliteit van de speaker, maar aan domweg nadenken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168824247
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:30 schreef Sounddragon het volgende:
pleur eens een stuk tuinslang buiten in de sneeuw en probeer het na een uurtje of 5 eens te buigen.

Leg nu hetzelfde stukkie slang op de radiator binnen en probeer het na een kwartier nog eens.

Daar is je antwoord.

Als je de koude speaker hard zet kan het zomaar zijn dat je daarna nieuwe nodig hebt. Ligt niet aan de kwaliteit van de speaker, maar aan domweg nadenken.
Is zal na 22 jaar en 8 autos eens na gaan denken want dit is de eerste die er last van heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168824423
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:30 schreef Sounddragon het volgende:
pleur eens een stuk tuinslang buiten in de sneeuw en probeer het na een uurtje of 5 eens te buigen.

Leg nu hetzelfde stukkie slang op de radiator binnen en probeer het na een kwartier nog eens.

Daar is je antwoord.

Als je de koude speaker hard zet kan het zomaar zijn dat je daarna nieuwe nodig hebt. Ligt niet aan de kwaliteit van de speaker, maar aan domweg nadenken.
Rij eens met zomerbanden van de Chinese fabriek door dit weer en met zomerbanden van een a-merk door deze sneeuw. Beide slechter dan winterbanden, maar a-merk rubber blijft veel langer soepel bij lage temperaturen. Chinees rubber wordt keihard.

Speakers kunnen van zoveel verschillende materialen gemaakt zijn, niet allemaal hebben ze er last van.

Maar rustig opwarmen en soepel maken is wel vaker de meest verstandige aanpak, niet alleen met autospeakers >:)
.
pi_168862631
Versterker van de radio kan ook gewoon gaar geworden zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')