abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 8 februari 2017 @ 21:43:44 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168767013
quote:
Je bent verder bekend met het programma Extra3? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168767109
Is echt niet te geloven wat ze bij Realer Irrsinn allemaal tegenkomen _O- Zoiets zouden ze in belgië moeten hebben _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168767673
Als vervolg op PTA / Het grote treinentopic #1049 - Met de Alpen Express naar Alphen

Omdat we inmiddels zo dichtbij de Nederlands/Belgische grens waren loonde het niet meer echt om terug richting de Brabantroute te rijden. Net over de grens bij Eijsden/Visé ligt de belangrijkste goederenspoorlijn van België, die het Duitse Aachen met de Antwerpse haven verbindt. Deze lijn had ik in het dieseltijdperk in 2007 een paar keer bezocht maar sinds de electrificatie niet meer. Een goede reden om dit nu eens te gaan doen.

Op zondag is een deel van de lijn urenlang dicht ivm onderhoudswerkzaamheden, waardoor vele goederentreinen niet verder kunnen rijden dan grensstation Aachen West. 's Middags even voor 15:00 gaat de lijn dan open en is het net als elke andere zondag een optocht van treinen richting de haven van Antwerpen of Zeebrugge.

Ook al is het pas eind januari en is het laatste licht om 16:30, dat zou toch nog anderhalf uur tijd opleveren voor een paar goederentreinen. De eerste trein die mocht vertrekken uit Aachen West is de BLOG/NMBS 2827 met ketelwagentrein 47560 uit Ludwigshafen naar Antwerpen BASF. De trein werd opgewacht bij het Franstalige dorpje Warsage.

De Railtraxx class 66 is in Nederland maar lastig te krijgen met een goed/vol beladen trein. Op lijn 24 had ik een stuk meer geluk toen op zondagmiddag 22 januari 2017 de 266 035, voorzien van een Railtraxx logo, met een volledig beladen containertrein uit het Hongaarse Püspökladány naar Zeebrugge Voorhaven West voorbij kwam.

Crossrail Benelux deed ook een duit in het zakje door de rode DE6310 te sturen met een zeer fraai beladen trein uit Ludwigshafen naar Antwerpen Combinant.

Deze homogene sleep groene B-Logistics staalwagens zijn onderweg van het Zuid-Duitse Dingolfing naar Kinkempois en worden vanaf Köln Gremberg door de 2818 getrokken. Het geheel is hier onderweg ter hoogte van het dorpje Warsage op lijn 24 richting Visé op zondag 22 januari 2017.

Het geluk kon niet op toen er een tweede rode Crossrail class 66 verscheen. De PB13 had eerder deze zondag al een trein van Antwerpen naar Brühl en keerde in de middag met de retourtrein weer terug, gelukkig ditmaal via lijn 24 waaraan Warsage gelegen is.

In heerlijk winters namiddaglicht passeert de PB13 van Crossrail met een volledig beladen trein uit Busto naar Antwerpen Combinant op zondag 22 januari 2017.

Voordat de zon definitief in de sluierbewolking zou zakken dienden zich nog twee treinen aan van B-Logistics, de goederentak van de Belgische spoorwegen NMBS.

De eerste was meteen de mooiste van de twee en laat ik hier nog als afsluiter zien van een mooie en vruchtbare middag. De van een E-drivers-logo "30% less energy" voorziene 2843 is met een fraaie intermodale trein uit Novara onderweg van Aachen West naar Antwerpen Combinant en passeert hier ter hoogte van het dorpje Warsage.
pi_168767807
Ik begrijp dat de drukste goederenlijn in België enkelspoor is? 8)7
pi_168767914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:13 schreef b2py het volgende:
Ik begrijp dat de drukste goederenlijn in België enkelspoor is? 8)7
Nee pipo, ze rijden daar links 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:19:05 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168767989
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee pipo, ze rijden daar links 8)7
Net als in o.a. Frankrijk, Zwitserland, het VK, en Zweden. In Zweden reden ze tot in 1967 zelfs op de weg links. :s)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 februari 2017 @ 22:22:50 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168768123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Net als in o.a. Frankrijk, Zwitserland, het VK, en Zweden. In Zweden reden ze tot in 1967 zelfs op de weg links. :s)
knetterbek allemaal. Waarom kunnen ze dat niet gelijk trekken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:27:04 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168768278
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

knetterbek allemaal. Waarom kunnen ze dat niet gelijk trekken?
Omdat dat miljarden gaat kosten. Alles is ontworpen op "links rijden", dat gooi je niet zomaar even om. In Engeland bijvoorbeeld is "bidirectional signalling" (dubbel enkelspoor-beveiliging) echt een uitzondering.

Als het even kan staan er alleen aan de linkerkant van de baan seinen, en de machinist zit ook links. Als je wil dat de treinen rechts gaan rijden betekent dat dat de seinen ook naar rechts moeten (er is niet genoeg ruimte tussen de sporen), maar dan moet je de cabine ook spiegelen.

In Zweden hebben ze zo'n omkeeractie uitgevoerd op de weg: Dagen H.
pi_168768340
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

knetterbek allemaal. Waarom kunnen ze dat niet gelijk trekken?
Wat maakt het uit? Zeker IT'er ofzo, kunnen alleen maar in standaarden denken.
Bier.
pi_168768479
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee pipo, ze rijden daar links 8)7
Lijkt wel alsof er maar 1 spoor ligt..
pi_168768511
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt wel alsof er maar 1 spoor ligt..
Nee. Liggen er 2. Kijk dan hoe breed die portalen zijn. Of zijn het masten hihi haha domo vla.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:34:43 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_168768516
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt wel alsof er maar 1 spoor ligt..
Hangen twee stroomleidingen + brede portaal. Apart is het wel.

Lijkt me toch niet handig dat de treinen op gegeven moment elkaar moeten kruisen, al zal dat wellicht niet zo vaak voorkomen of tunnels/bruggen?
pi_168768560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lijkt me toch niet handig dat de treinen op gegeven moment elkaar moeten kruisen, al zal dat wellicht niet zo vaak voorkomen of tunnels/bruggen?
Maakt geen zak uit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:37:03 #164
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_168768578
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maakt geen zak uit.
Als u het zegt ^O^
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:37:53 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168768597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hangen twee stroomleidingen
Of zijn het spanningleidingen?
pi_168768670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als u het zegt ^O^
Het is niet alsof ze op die lijn bij uitzondering links rijden. Heel België rijdt links. Dus je hebt dezelfde kruisingssituatie als wanneer rechts je standaardrichting is, alleen dan gespiegeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:41:55 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_168768707
quote:
4s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is niet alsof ze op die lijn bij uitzondering links rijden. Heel België rijdt links. Dus je hebt dezelfde kruisingssituatie als wanneer rechts je standaardrichting is, alleen dan gespiegeld.
Nee dat snap ik, maar geeft gedoe bij de grenzen vind ik :P Al heb je dan wellicht al gedoe met spanningssluizen dan maakt het ook minder uit
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 februari 2017 @ 22:44:02 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168768760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Zeker IT'er ofzo, kunnen alleen maar in standaarden denken.
Gelukkig niet, maar voor de Europese eenwording op het spoor is het niet handig dat er zoveel dwarsliggers zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:49:43 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168768908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar geeft gedoe bij de grenzen vind ik :P
Valt wel mee... het is niet alsof er op de grens een fly-over ligt. _O-
pi_168768930
En als ze dat wel gedaan hadden, was er ook 1 fly-over meer nodig bij Breda :P (in het geval van de HSL-zuid)
pi_168769059
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelukkig niet, maar voor de Europese eenwording op het spoor is het niet handig dat er zoveel dwarsliggers zijn
Een dertigtal verschillende systemen die goed werken maar misschien niet alle functionaliteit bieden is beter dan een gehandicapt systeem waarvan de verschillende implementaties niet 1-op-1 compatible met elkaar zijn terwijl het nu ruim 20 jaar getest wordt. Dikke anus met je standaard.
Bier.
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 00:19:27 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168770667
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelukkig niet, maar voor de Europese eenwording op het spoor is het niet handig dat er zoveel dwarsliggers zijn
Zonder dwarsliggers rijdt ook verdomd lastig :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 februari 2017 @ 00:32:17 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168770797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een dertigtal verschillende systemen die goed werken maar misschien niet alle functionaliteit bieden is beter dan een gehandicapt systeem waarvan de verschillende implementaties niet 1-op-1 compatible met elkaar zijn terwijl het nu ruim 20 jaar getest wordt. Dikke anus met je standaard.
Kijk, dat is nou net iets dat ik niet bedoelde. Ik had het alleen over de rijrichting op de sporen. Niet over de beveiligingssystemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 9 februari 2017 @ 05:12:55 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168771398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
Hoe kom je daar toch, zoek je dit op ofzo? :P
Ik kwam hem tegen op OVNL ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:50 schreef dcm360 het volgende:
En als ze dat wel gedaan hadden, was er ook 1 fly-over meer nodig bij Breda :P (in het geval van de HSL-zuid)
Op de HSL-zuid wordt ten zuiden van Rotterdam al links gereden, dat bespaart inderdaad een fly-over bij Prinsenbeek. En bij Rotterdam Lombardijen heb je toch al ingewikkelde constructies nodig. De aansluiting richting het zuiden bij Breda is dan weer op de allergoedkoopste manier gemaakt. Op de HSL zelf was er nog geld voor een fly-over, maar vervolgens sluit het als een enkelsporige lijn gelijkvloers aan op de lijn uit Roosendaal...

Over links rijden gesproken trouwens: er is in Nederland ook nog een niet-grensbaanvak waar links gereden wordt. Welke? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168771440
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelukkig niet, maar voor de Europese eenwording op het spoor is het niet handig dat er zoveel dwarsliggers zijn
Brexit grexit nexit. Europese tweeëntachtigwording.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')