Als je de kosten ook nog gaat bekijken lijken mij een 320d, of 520d, betere kandidaten. Automaat natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:30 schreef Hyaenidae het volgende:
E91 335d lijkt me de beste optie qua prestaties /verbruik combinatie.
Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je de kosten ook nog gaat bekijken lijken mij een 320d, of 520d, betere kandidaten. Automaat natuurlijk.
Dan ga jij toch lekker schakelen? Ik heb veel liever een goede automaat dan een handbak.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.
Snap die trend sowieso dat alle nieuwe BMW's zowat allemaal met automaat zijn.
Heeft niks meer met Freude am Fahren te maken.
TS heeft nu toch geen leaseauto?quote:Op zondag 5 februari 2017 20:41 schreef racerdkb het volgende:
Dus je gaat voor je werk een auto privé kopen omdat je leasebak te klein is voor je werkzaamheden?
Heb wel eens met een DSG automaat gereden, maar vind het vrij suf om gewoon het gas in te trappen. Lekker zelf in die bak roeren vind ik super, vooral op weg met veel bochten.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ga jij toch lekker schakelen? Ik heb veel liever een goede automaat dan een handbak.
Joh. 30000 km/jaar in een diesel. Dan neem je gewoon een automaat. Zit ook een handbedieningstand met flippers op die niemand gebruikt.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.
Snap die trend sowieso dat alle nieuwe BMW's zowat allemaal met automaat zijn.
Heeft niks meer met Freude am Fahren te maken.
Ja als je het zo gaat bekijken en puur als vervoermiddel ziet hoef je ook niet voor een BMW te gaan.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Joh. 30000 km/jaar in een diesel. Dan neem je gewoon een automaat. Zit ook een handbedieningstand met flippers op die niemand gebruikt.
Nee, ik heb geen leasebak. De CT200h is van mezelf.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:41 schreef racerdkb het volgende:
Dus je gaat voor je werk een auto privé kopen omdat je leasebak te klein is voor je werkzaamheden?
Nee! Heb ik gehad maar heeft geen fijne wegligging in de bochten. De P3 althans. En de nieuwe P4 is mij te duur, dat haal ik er niet uit.quote:
De nieuwe cvt bakken rijden erg lekker. En voor het echte rijwerk met hoge hartslag heb ik nog een Westfield seiw (super7) staan.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.
Snap die trend sowieso dat alle nieuwe BMW's zowat allemaal met automaat zijn.
Heeft niks meer met Freude am Fahren te maken.
tot je steeds snelweg/file/stadsritjes maakt. Doe mij die DSG dan maar!quote:Op zondag 5 februari 2017 20:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb wel eens met een DSG automaat gereden, maar vind het vrij suf om gewoon het gas in te trappen. Lekker zelf in die bak roeren vind ik super, vooral op weg met veel bochten.
Vroeger vond ik een schakelbrommer ook veel vetter dan een scooter.
Ik wil wél naar de auto lopen en denken "yessss! Dat is de mijne" in plaats van maar de bloedeloze Auris te stappen.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja als je het zo gaat bekijken en puur als vervoermiddel ziet hoef je ook niet voor een BMW te gaan.
Dan toch maar die Auris...
+1quote:Op zondag 5 februari 2017 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
tot je steeds snelweg/file/stadsritjes maakt. Doe mij die DSG dan maar!
Wegligging boeit toch ook alleen maar als je op de limiet door de bochten wilt?quote:Op zondag 5 februari 2017 20:59 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nee! Heb ik gehad maar heeft geen fijne wegligging in de bochten. De P3 althans. En de nieuwe P4 is mij te duur, dat haal ik er niet uit.
Veel te zwaar en dus te duur in vaste lasten.quote:Op zondag 5 februari 2017 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
Die auris is toch amper groter?
Binnenkort komen de eerste dieselhybride v60's op de markt uit de eerste leasegolf. Leuke auto's en flinke power.
Edit: ze zijn al op de markt. Voor 25k heb je er een met iets meer dan een ton op de teller. Niet goedkoop, wel een leuke dieselhyrbide met power.
Om de limieten op te zoeken heb ik de super7 ook nog. Maar een beetje meer sjeu dan een Auris zou wel leuk zijn. Die Peug' 508 hybride is bijvoorbeeld al leuk. Maar ik wil er dan wel niet téveel mrb aan uitgeven.quote:Op zondag 5 februari 2017 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wegligging boeit toch ook alleen maar als je op de limiet door de bochten wilt?
Maar volgens mij zoek je geen auto om de limieten mee op te zoeken en prefereer je gewoon km-vreter met automaat. Dus dan is zo'n Auris toch prrima.
Een hybride doet ongeveer ¤190 mrb per kwartaal. Een leuke diesel ¤440!! Dus jaarlijks ben ik ¤1000 méér mrb kwijt voor de betere diesel (geen 1.0 ecohok). En dát krijg je met 30k per jaar niet gecompenseerd. Brandstofverbruik is van beide auto's ongeveer 1500liter per jaar. Als ik het prijsverschil op 50ct per liter stel, dan bespaar ik slechts ¤750 in brandstofkosten. Dan kost die dikke diesel me dus nog steeds ¤250 extra. En zóu ik ooit zonder werk komen te zitten, dan ben ik er helemáál aan voor het geld (verdomd kleine kans op ontslag, maar je weet nooit).quote:Op zondag 5 februari 2017 22:00 schreef Bigs het volgende:
Gewoon lekker diesel rijden.. hybride iswas alleen interessant als je het bijtellingsvoordeel hebt. Verder zie ik niet in waarom je daar privé aan zou willen beginnen. Aangezien je verder geen duidelijke eisen noemt kan ik de Volvo V60 aanbevelen, bevalt hier uitstekend (in benzine weliswaar, en uiteraard met Powershift automaat, duh).
Mondeo's hebben een hele fijne wegliggingquote:
Inderdaad. En voorruit verwarming.quote:Op zondag 5 februari 2017 23:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mondeo's hebben een hele fijne wegligging
Klopt, voorruitverwarming is ook standaardquote:Op zondag 5 februari 2017 23:38 schreef eRKa het volgende:
[..]
Inderdaad. En voorruit verwarming.
Maar wat doen ze in mrb?
¤369/kw volgens de dealer. Maar voor het belangrijkste deel van gebruik heeft zo'n auto weinig voordelen tov een Auris of dergelijke. Trekhaak is leuk, maar voor die 2X per jaar heb ik wel alternatieven. En zo'n 1.6 ecodiesel is net zo snel als een Auris in de powermodus. En een 2.0 heeft 20kw meer en is ook ¤40 duurder per kwartaal.quote:Op zondag 5 februari 2017 23:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, flink wat denk ik Je mag er overigens twee ton mee trekken, das ook meer dan vergelijkbare auto's.
VW gte of Outlander wel. Maar te duur in aanschaf en trekken is niet zó belangrijk.quote:Op maandag 6 februari 2017 00:07 schreef kanovinnie het volgende:
Met een hybride kan je niets trekken he?
als je die tweede auto naar het circuit wilt brengen welquote:Op maandag 6 februari 2017 00:10 schreef eRKa het volgende:
[..]
VW gte of Outlander wel. Maar te duur in aanschaf en trekken is niet zó belangrijk.
kW's zijn net als megapixels verkooppraatjes. Koppel is wat telt.quote:Op maandag 6 februari 2017 00:09 schreef eRKa het volgende:
En een 2.0 heeft 20kw meer en is ook ¤40 duurder per kwartaal.
ja, en dan zetten ze een ouwe kutmercedes voor die karretjes, terwijl powerpacks 1000 paardjes per stuk doen en direct hydraulische aandrijving leverenquote:Op maandag 6 februari 2017 00:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
kW's zijn net als megapixels verkooppraatjes. Koppel is wat telt.
Een oud en wijs Duits spreekwoord luidt
[ afbeelding ]
Tsja, nódig. In principe kan het met elke stationwagon. Vroeger deed ik dit werk met een Mitsubishi lancer sportswagon (benzine) en die was perfect ervoor. Dat waren de gouden jaren en we hadden een vergoeding van ¤0.80/km, dan was benzine ook nog wel een optie. Nu is er veel veranderd en is de vergoeding een stukje lager (belastingvrij maximum).quote:Op maandag 6 februari 2017 01:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar wat heb je precies nodig? Want er komen nogal veel verschillende auto's bij, zoals al aangehaald wordt. Een 5-serie is wel even andere koek dan een Auris TS. 440 euro mrb per kwartaal is overigens ook echt een flinke diesel. Als ik op Spritmonitor.de kijk haalt zo een Auris TS gemiddeld ongeveer 1 op 16, wat vrij netjes is. Maar met een wat modernere diesel kun je dat ook wel halen (ik haalde op de lange afstanden met mijn Audi A4 1.9 TDI quattro uit 2003 al 1 op 17). Ik denk ook dat op hogere snelheden een diesel zuiniger is dan een hybride (omdat de elektromotor dan niet zoveel meer toevoegt).
Je kunt op Autoweek ook gewoon auto's tot een bepaald gewicht zoeken, dus als je eerst bedenkt wat je wilt uitgeven aan mrb kun je het gewicht er bij zoeken en op Autoweek tot dat gewicht laten zoeken. Voor zowel diesel als benzine.
Misschien is LPG nog iets? Uiteraard wel een auto zoeken die daar goed tegen kan. Maar de mrb is lager dan een diesel en de brandstofkosten zijn ook lekker laag. Je zegt dat je in België tankt, daar is het nog goedkoper dan in NL.
En wat is je budget voor aanschaf eigenlijk?
Ja, ¤405/kw in mrb voor een C klasse. En iets anders is er niet in Limburg. Keuze genoeg, maar veel te duur in belastingen.quote:Op maandag 6 februari 2017 06:08 schreef Sounddragon het volgende:
Kom ik weer he; heeft TS al bij Mercedes gewinkeld?
als je 30k rijdt kan dat wel uit hoor.. volgens mij is limburg sowieso een goedkopere provincie vwb mrb.quote:Op maandag 6 februari 2017 06:54 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ja, ¤405/kw in mrb voor een C klasse. En iets anders is er niet in Limburg. Keuze genoeg, maar veel te duur in belastingen.
Hybride is al snel ¤100/kwartaal goedkoper in wegenbelasting. Met 15ct/ltr prijsverschil in brandstof moet je al 15000km rijden om het verschil eruit te kunnen halen, en dan zit je pas op break-even. En dan zit je op een vrij kleine/lichte auto (al kan een Skoda Octavie er nog wel uit)quote:Op zondag 5 februari 2017 22:00 schreef Bigs het volgende:
Gewoon lekker diesel rijden.. hybride iswas alleen interessant als je het bijtellingsvoordeel hebt. Verder zie ik niet in waarom je daar privé aan zou willen beginnen.
Die 320cdi is in Limboland ¤405/kw waardoor ik met rekenen op het volgende vergelijk uitkom:quote:Op maandag 6 februari 2017 07:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als je 30k rijdt kan dat wel uit hoor.. volgens mij is limburg sowieso een goedkopere provincie vwb mrb.
Ik woon ook in limbabwe, rijd een C320 cdi..
Het is allebei belangrijk....quote:Op maandag 6 februari 2017 00:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
kW's zijn net als megapixels verkooppraatjes. Koppel is wat telt.
Een oud en wijs Duits spreekwoord luidt
[ afbeelding ]
Je moet hem ook wíllen rijden he.. tis wel wat anders als een Mondeo. Je kunt ook kijken naar een wat eenvoudigere en lichtere 200 of 220 diesel.. of een C klasse ipv een E.quote:Op maandag 6 februari 2017 08:25 schreef eRKa het volgende:
[..]
Die 320cdi is in Limboland ¤405/kw waardoor ik met rekenen op het volgende vergelijk uitkom:
[ afbeelding ]
Dit zijn alleen de variabele kosten (verschil tussen beide auto's) en onderhoud/afschrijving stel ik voor beiden gelijk. De hybride heb ik vrij "dorstig" ingezet, met de CT200h doe ik ongeveer 5,2ltr/100km als ik lekker vlot met het verkeer mee rij. De diesel is ws. iets te zuinig geschat, dus de som is al in het voordeel van de diesel.
Ik heb uitgerekend wat het aantal liters brandstof per jaar is, dat met de literprijs vermenigvuldigd en de mrb erbij opgeteld. Pas bij 65k kom ik break-even tussen diesel en hybride.
Dus een 320cdi is te hoog gegrepen qua belastingen.
Maar nou neem je niet mee dat je in heel NL ook 1,20 betaalt voor je diesel, maar dat benzine hier wel 1,55 is. En aangezien je zelf aangeeft dat je toch ook wel eens in NL tankt moet je dit toch in je achterhoofd houden.quote:Op maandag 6 februari 2017 08:25 schreef eRKa het volgende:
[..]
Die 320cdi is in Limboland ¤405/kw waardoor ik met rekenen op het volgende vergelijk uitkom:
[ afbeelding ]
Dit zijn alleen de variabele kosten (verschil tussen beide auto's) en onderhoud/afschrijving stel ik voor beiden gelijk. De hybride heb ik vrij "dorstig" ingezet, met de CT200h doe ik ongeveer 5,2ltr/100km als ik lekker vlot met het verkeer mee rij. De diesel is ws. iets te zuinig geschat, dus de som is al in het voordeel van de diesel.
Ik heb uitgerekend wat het aantal liters brandstof per jaar is, dat met de literprijs vermenigvuldigd en de mrb erbij opgeteld. Pas bij 65k kom ik break-even tussen diesel en hybride.
Dus een 320cdi is te hoog gegrepen qua belastingen.
Ik weet niet wat ze aan mrb kosten eerlijk gezegd. Maar neem aan dat ze geen vol dieseltarief doen?quote:Op zondag 5 februari 2017 21:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Veel te zwaar en dus te duur in vaste lasten.
Peug 308sw ook, alleen komen die in mrb op 115.- per maand.quote:Op maandag 6 februari 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Leon ST 1.6 diesel ligt als een zuignap aan de weg 1200kg 600l ruimte en 1:22 met gemak.
En een 320d Touring? Dat is echt geen straf om te rijden hoor.quote:Op maandag 6 februari 2017 06:46 schreef eRKa het volgende:
[..]
Tsja, nódig. In principe kan het met elke stationwagon. Vroeger deed ik dit werk met een Mitsubishi lancer sportswagon (benzine) en die was perfect ervoor. Dat waren de gouden jaren en we hadden een vergoeding van ¤0.80/km, dan was benzine ook nog wel een optie. Nu is er veel veranderd en is de vergoeding een stukje lager (belastingvrij maximum).
Dus nodig, tsja, het kan met elke station en een Auris hybride zou prima geschikt zijn. Is alleen geen auto waar mijn hart sneller van gaat kloppen, niet echt mooi of speciaal. En diesel is toch net wat fijner. Toevallig zag ik die BMW 520D staan voor een leuke prijs en heb daar over zitten dubben. Alleen maakt de mrb zoiets onbetaalbaar.
Budget is tot 18-19k en dan moet er een auto staan die max 150000 gedraaid heeft, hooguit 5jaar oud is, stationwagon, max 300mrb/kwartaal, minimaal 100pk, cruisecontrol, multimedia systeem en voorkeur automaat.
LPG overweeg ik niet, de actieradius is veel kleiner en die brandstof is niet overal te koop.
Tanken in België is leuk, maar ik moet ook wel elders tanken vanwege de afstanden. Dus 100% op ¤1.33(euro95) of ¤1.20(diesel) gaat niet altijd lukken.
Dit dus, snap niet dat als mensen echt veel KM maken ze niet voor een luxe auto, met veel comfort gaan. maar in een of ander hok gaan zitten stuiteren.quote:Op maandag 6 februari 2017 21:23 schreef Sounddragon het volgende:
Als ik zou moeten kiezen on the edge van een budget, pak ik altijd een diesel.
Als je moet kiezen tussen iets als een Auris hybridokijkmijeensmilieuverandwoordbezigzijn en een 3 serie instapdiesel voor hetzelfde bedrag, en je gaat erin rijden, zet je daarna volgens mij gewoon die Toyota in de voortuin als plantenbak.
Wat een hoop onzin toch in dit topicquote:Op maandag 6 februari 2017 00:07 schreef kanovinnie het volgende:
Met een hybride kan je niets trekken he?
Die auto's zijn veel zwaarder en dus duurder in wegenbelasting. Reken op ¤400 per kwartaal waar een Auris maar ¤170 doet. Dus dan moet je zo'n ¤1000 wegenbelasting compenseren met prijsverschil in brandstof.quote:Op maandag 6 februari 2017 22:33 schreef -niemand- het volgende:
Maar voor zoveel KM zou ik persoonlijk (en als de ¤¤¤ het toelaat) voor een BMW 5 of mercedes E gaan, uiteraard 6 cilinder diesel.
Teringquote:Op maandag 6 februari 2017 22:33 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Dit dus, snap niet dat als mensen echt veel KM maken ze niet voor een luxe auto, met veel comfort gaan. maar in een of ander hok gaan zitten stuiteren.
Nu wil ik hier niet mee zeggen dat een auris slecht rijd, in tegendeel zelfs. ze rijden super
Maar voor zoveel KM zou ik persoonlijk (en als de ¤¤¤ het toelaat) voor een BMW 5 of mercedes E gaan, uiteraard 6 cilinder diesel.
Je vergeet het onderhoud. Daarnaast, een 530d heb je voor jouw budget van bj 2009, dus het oude E60 model. Een F10 kun je vergeten, zelfs met 2 ton kosten die >23k. Met jouw eisen zit je al snel tegen de 30k.quote:Op maandag 6 februari 2017 23:58 schreef eRKa het volgende:
[..]
Die auto's zijn veel zwaarder en dus duurder in wegenbelasting. Reken op ¤400 per kwartaal waar een Auris maar ¤170 doet. Dus dan moet je zo'n ¤1000 wegenbelasting compenseren met prijsverschil in brandstof.
Stel dat het 20ct per liter scheelt dat diesel goedkoper is, bij 5 liter op 100 km. Dan moet je dus 5000 liter brandstof verbruiken = 25000km. Maar ik kan heel goedkoop euro95 tanken en dan is het verschil te klein om een diesel te verdienen. Inderdaad komt de funfactor ook nog erbij, maar ik heb nog wel iets anders voor de leuke ritten.
idd, en dan vooral niet vergeten om die paar extra rotcenten effe te delen door 30.000.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:28 schreef DieselTank het volgende:
30.000 km per jaar, je rijdt gemiddeld 60kmpu
Dat is 500 uur per jaar.
500:50= 10 uur per week in de auto
Dan moet je rekenen vind je het waard om voor die 10 uur per week veel geld te gaan betalen voor een beetje meer luxe?
Ik bedoel het juist andersom Je zit meer uur per week op de bank dan in de auto. Waarom zou je niet investeren en een beter zittende bank?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
idd, en dan vooral niet vergeten om die paar extra rotcenten effe te delen door 30.000.
je bank beweegt zich niet voort over drempels en beroerde weggetjes.. ik heb gewoon allebei overigens, alleen al omdat ik minstens zo veel in de auto zit als thuis op de bank.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:14 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik bedoel het juist andersom Je zit meer uur per week op de bank dan in de auto. Waarom zou je niet investeren en een beter zittende bank?
En het is wel leuk dat een bmw stiller is dan een octavia of logan mcv maar aan dat geluid raak je ook weer gewend....
quote:“Over 8 jaar rijdt niemand in Europa nog diesel”
Auteur: MauritsH, gepost 07-02-2017 om 12:20 122 Reacties
Momenteel rijdt ongeveer de helft van de auto's in Europa nog op diesel. Analisten van de Zwitserse UBS-bank verwachten echter dat dat rap afgelopen is.
Zij gaan er namelijk van uit dat het marktaandeel voor dieselauto’s in Europa per 2025 nog maar 10 procent bedraagt. Let wel: da’s nog een relatief hoge schatting, want de rekenaars van UBS denken dat het dieselaandeel wereldwijd zal teruglopen tot 4 procent in acht jaar tijd.
Diesel verkeert na Dieselgate in behoorlijk zwaar weer. Bovendien worden de kosten om zelfontbranders aan uitstooteisen te laten voldoen steeds hoger en zitten milieuvriendelijke alternatieven in de lift. Voor wie denkt dat het met dat elektrogeneuzel nog niet zo’n vaart zal lopen: zelfs Total en Shell zijn van plan om hun tankstations binnen afzienbare tijd van laadpalen te voorzien.
Consumenten zouden zich door deze ontwikkelingen zorgen maken over de restwaarde van hun dieselauto en daardoor zou het kunnen dat dergelijke auto’s steeds vaker bij de dealer blijven staan. Aan de andere kant: wij kennen nauwelijks particulieren die zelf een nieuwe dieselauto kopen, dus in Nederland zal het mogelijk wel meevallen met de paniek. (via: KFZ-Betrieb)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |