Het laatste.quote:Op maandag 30 januari 2017 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Cato is toch dat Japanse merk? Of is dat Kato.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | FredvZ's treinstelteller Start : 30-Jan-17 21:07 Actueel : 30-Jan-17 21:16 Type : Aant Tot. % SGM2 : 11 30 36.67 SGM3 : 25 60 41.67 SLT4 : 38 69 55.07 SLT6 : 33 62 53.23 ICM3 : 30 87 34.48 ICM4 : 15 50 30.00 VIRM4 : 38 98 38.78 VIRM6 : 37 80 46.25 DDZ4 : 20 30 66.67 DDZ6 : 12 20 60.00 FLIRT2 : 4 6 66.67 FLIRT3 : 5 33 15.15 FLIRT4 : 3 25 12.00 |
Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:28 schreef b2py het volgende:
Ik zou percentage realisatie vs gepland er wel bij willen hebben
Missen ook nog wat materieelsoortenquote:Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]
Twee soorten materieel staan dus volledig aan de kant...quote:Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]
Volgens mij zijn van de FLIRT's van de NS er nu 19 drietjes en 20 viertjes geleverd.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.
Zoals een complete lijst van actueel materieel met de juiste aantallen die NS tot haar beschikking heeft.
DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Missen ook nog wat materieelsoorten
Die komt ook later, daar zit iets meer werk in om dat uit de NS data te vissen.quote:
ICE en IC Berlijnquote:Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.
Mis ik er dan nog?
Geen idee eigenlijk, die informatie gooi ik nu nog wegquote:Op maandag 30 januari 2017 21:53 schreef MTL het volgende:
Worden er inmiddels wel al nummers weergegeven in de datastroom voor de 1100 serie? Ik meende dat vorige week daar nog een bugje in zat en enkel de geplande ipv actuele samenstelling doorgegeven werd.
Deze eerste versie wil ik gebruiken om per 24u te tellen. Moet een datamodelletje verzinnen om de rest in op te slaan. Ben er nog niet helemaal uit wat voor statistieken ik allemaal wil kunnen maken.quote:Edit: overigens zou ik minimaal een tijdsspanne van een half uur kijken. Met de huidige tijdsspanne mis je een aantal lange keringen (zoals bijvoorbeeld op Hoek van Holland, waar de trein om :02 aankomt en om :26 vertrekt).
Huuuuu rondje rond de kerk! Gevaarlijk! Eentonig!quote:Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Goeikoperder.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Waarom is die route goedkoper? Zoveel km is dat niet om toch? Locwissel kost meer tijd en geld lijkt me?quote:
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:48 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weet iemand hier wat de reden is dat de IC naar Rotterdam met vertrek uit Groningen om 18:04 tussen Groningen en Zwolle als sprinter rijdt? Het is echt de enige trein van de dag die dat doet namelijk (afgezien van de gekke treinen die aan het begin en einde van de dag rijden)
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Verdomme, altijd die badslippers weerquote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | FredvZ's treinstelteller Start : 31-Jan-17 00:00 Actueel : 31-Jan-17 19:26:19 Type : Aant Tot. % SGM2 : 20 30 66.67 SGM3 : 52 60 86.67 SLT4 : 63 69 91.30 SLT6 : 55 62 88.71 ICM3 : 78 87 89.66 ICM4 : 50 50 100.00 VIRM4 : 87 98 88.78 VIRM6 : 74 80 92.50 DDZ4 : 28 30 93.33 DDZ6 : 17 20 85.00 FLIRT2 : 5 6 83.33 FLIRT3 : 11 19 57.89 FLIRT4 : 9 20 45.00 DDAR3 : 14 18 77.78 DDM1-4 : 7 11 63.64 DM90 : 20 53 37.74 |
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie dat je bij DM'90 het terzijde staande deel ook meerekent. Bewust?
idem voor VIRM dat door diverse botsingen/branden in totaal volgens mij een stel of drie mist?
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerkenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:40 schreef MTL het volgende:
En er zijn inmiddels ook al 3 of 4 virm-4 treinen volgens mij in Haarlem voor de revisie.
Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken
thnxquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.
Deze man weet, ik noem Delfzijl niet voor niets "Detroit aan de Eems", de haven is ook maar so-so, heb eigenlijk nog nooit het industriespoor gevolgd naar de bedrijven ten oosten van Delfzijlquote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zou gewoon in Groningen gaan zuipen. In Delfzijl wil je dood sowieso niet gevonden worden en de Eemshaven is nou ook niet echt vergelijkbaar met de haven van Rotterdam bijvoorbeeld
Maar dat mag allemaal!quote:Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken
Dank u.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.
Stam 8711 staat terzijde vanwege die botsing met dodelijke afloop bij Amsterdam en ook een stam met AB 3/4 8029 ontbreekt omdat die bak brandschade op heeft gelopen. De AB3/4 bepaalt de twee eindcijfers van de stam.
In revisie zijn 5 VIRM viertjes en een zesje.
450 mensen. Echt fantastisch.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:36 schreef dennistd het volgende:
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
450 losse flodddersquote:
ik heb er verder geen verstand can maar ik denk dat juist die 2 locs het probleem warenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:39 schreef James1988 het volgende:
Wacht even, zelfs met 2 extra locs is het niet gelukt om 6 bakjes ICR weg te krijgen?
Die hebben ze volgens mij wel weggekregen..quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:00 schreef MTL het volgende:
Zie mijn edit. Trein staat er dus nog steeds.
En bij Lombardijen zou ook nog altijd een andere trein stil staan, maar wat daar mee is weet ik ook niet.
Er is dus een extra instructie nodig om op dat moment niet te proberen Rotterdam C te halen, maar hem uiterlijk op Blaak neer te zetten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:58 schreef MTL het volgende:
Jep. Op een of andere manier wilden beide locs schijnbaar niet omschakelen naar 1,5 kV, en toen stond ie keurig tegen de helling aan stil.
De hulploc had eerder succesvol een andere trein al weggesleept, maar schijnbaar wilde het deze keer niet lukken (reden was mij niet helemaal duidelijk uit het verhaal van een collega, maar iets met tractieproblemen) en dus rolde de trein bij elke poging weer terug de tunnel in.
De trein staat er dus nog steeds. Ik gok dat straks de hulploc naar de andere kant gaat omrijden, en dan het ding gewoon naar de Watergraafsmeer af gaat slepen. Mogen ze daar uitzoeken wat er precies mis is met die locs.
boutplaats om te stranden met die spanningssluis daar. 6400's maar op laten draven?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:20 schreef MTL het volgende:
Stond in tunnel Rotterdam Noord, richting Schiphol dus.
Ook? In Nederland zijn veel reizigers dat recht toch juist verloren met de invoering van het gedrocht dat ov-chipkaart heet?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:15 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien wordt is het straks ook in België toegestaan om je reis te onderbreken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)tvriendelijker.dhtml
Gewoon actief op ovinnederland dus hij is niet deaud ofzo.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:34 schreef derLudolf het volgende:
Waar is Prins Pils eigenlijk jongens? Hij heeft hier al 52 dagen niet gereageerd
Oké. Ik zie niets wat niet door de beugel kon ofzo.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon actief op ovinnederland dus hij is niet deaud ofzo.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:36 schreef dennistd het volgende:
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
jammer dat ie niet even uit het raam keektwitter:ErikEggens twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 19:44:39 Na 120 minuten worden we eindelijk teruggesleept naar Rotterdam. Enige positieve: ik mocht in de cockpit kijken.… https://t.co/K9Wn5aNZw6 reageer retweet
Hoiquote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oké. Ik zie niets wat niet door de beugel kon ofzo.
Nja PP, hopelijk tot snel hier
Allememaggiesquote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:17 schreef b2py het volgende:
Sneller op zijn teentjes getrapt dan Clown Bassie met maat 75.
Haat je hem ook?quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja is die nou al eens dood eigenlijk? Duurt niet lang meer toch?
quote:
Moet ik nu op de website van shownews gaan zitten kijken voor jou?quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja is die nou al eens dood eigenlijk? Duurt niet lang meer toch?
Jammer dat het nog niet viersporig is daarquote:Op woensdag 1 februari 2017 03:53 schreef Salatrel het volgende:
Denk je inde nacht even lekker te planken van Leidschendam naar Roosendaal sta je bij delft in de tunnel voor de rooie omdat nachtnettrein een deur af moet sluiten
nee want ik stond al in de tunnel uiteindelijk tussen dordt en vage Zwaluwe nog achteren een goederentrein dus +35 aankomst in Roosendaal want ik ging al +15 uit Leidschendam weg omdat defect frontsein wat meer was dan alleen lampje vervangenquote:Op woensdag 1 februari 2017 05:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jammer dat het nog niet viersporig is daar
Linkerspoor er omheen jagen was ook geen optie zeker?
Ah, afgeleid door de vermelding van Lombardijen!quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:20 schreef MTL het volgende:
Stond in tunnel Rotterdam Noord, richting Schiphol dus.
Dit betekent:quote:Bij de Inschrijving dient voor de spoorlijn Leeuwarden - Groningen Europapark voor het trajectdeel Leeuwarden - Groningen te worden uitgegaan van de volgende
vertrek- en aankomsttijden in Groningen en Leeuwarden.
o Vertrek sneltrein uit Leeuwarden: ..:17 & ..:47
o Vertrek stoptrein uit Leeuwarden: ..:21 & ..:51
o Vertrek sneltrein uit Groningen: ..:09 & ..:39
o Vertrek stoptrein uit Groningen: ..:23 & ..:53
o Aankomst sneltrein in Leeuwarden: ..:14 & ..:44
o Aankomst stoptrein in Leeuwarden: ..:09 & ..:39
o Aankomst sneltrein in Groningen: ..:21 & ..:51
o Aankomst stoptrein in Groningen: ..:06 & ..:36
Ik ga er vanuit dat de stoptrein en sneltrein in Leeuwarden op elkaar keren. Dan heb je per trein een paar minuten meer.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:37 schreef b2py het volgende:
Wat is daar opvallend aan? De infrastructuur wordt aangepast voor de vierde sneltrein door ondermeer baanvaksnelheden te verhogen. Daar profiteren stoppers dan natuurlijk ook van. Lekker robuuste keringen trouwens voor de sneltrein
Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:56 schreef ReisT het volgende:
In Leeuwarden kan de sneltrein terug gaan als stoptrein (en andersom). In Groningen is er genoeg tijd voor een slagje Europapark. Dus wat is het probleem?
Vervoersvoorwaarden van 250 naar 15 pagina'squote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:15 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien wordt is het straks ook in België toegestaan om je reis te onderbreken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)tvriendelijker.dhtml
Dat verklaartquote:Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Sterker nog, minimale verplichte keertijd is 4 minuten. Dus er is geen andere keus dan de sneltrein op de stoptrein te laten keren in Leeuwarden.
dat was mijn eerste gedachte dat moet toch te overbruggen zijnquote:Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef MTL het volgende:
Uiteindelijk is dan alles ook in Isolation gezet (alle beveiliging uit), en toen lukte het wel. Maar toen waren de reizigers al geëvacueerd.
Zonder storing mag je ook zonder ATB rijden. Hangt er alleen vanaf hoe/wat. Die zin die jij opkrabbelde is véél te vaag.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:09 schreef James1988 het volgende:
Je mag bij een storing toch zonder ATB rijden tot het eerstvolgende station waar het materieel uitgewisseld kan worden?
Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?
Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.quote:In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
En onder ERTMS?quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?
In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
Of in de diepe kuil laten rollen en daarna tractie gaan voeren oidquote:Op woensdag 1 februari 2017 14:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.
[..]
Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.
Zó steil is die helling toch ook weer niet?
Staff Responsible rijden tot je weer in ATB-terrein bent? De lijn was toch al dicht.quote:
Ik zie allemaal keringen van rond de 7 - 8 minuten, dat is korter dan in de huidige dienstregeling.quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan.
Zou de AFB uitzetten, directe rem erop en gewoon handmatig flink tractie geven en langzaam de rem lossen niet gewerkt hebben?quote:Op woensdag 1 februari 2017 13:24 schreef MTL het volgende:
Wegslepen gisteren lukte niet door aanspreken rolbewaking. De helling was zodanig steil dat de trein al voor het volledig lossen van de remmen naar beneden gleed, dus de loc zette automatisch een noodremming in en kon er dus ook niet op tijd voldoende tractie gegeven worden om de trein tenminste stil te laten blijven staan. Meestal erg fijn, maar in dit geval dus even niet
En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.quote:
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan!quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.
Stamt nog af van het communisme geloof ik, was bedoeld als beloning voor goede cijfers op school. Ofzo.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan!
Doen die stinkkinderen eindelijk wat ze moeten doen. Werreken voor hun zakgeld.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan!
Ik dacht niet dat we het over een tandradbaan haddenquote:Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken.
Goed verhaal. Lekker kut.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken. Als je 'm daar niet goed geremd neer zet, rol je dwars door de remmen heen.
De rolbewaking is onderdeel van het ETCS systeem, net als de ATB module. Je moet dus die computer geheel isoleren (goh, zou dat bedoelt worden met Isolation? ), en dan kan je pas vertrekken.
De remmen lossen na het tractie geven gaat dus niet. Zolang de remmen van de rijtuigen er op staan zal je niet weg kunnen komen omdat je geen tractie kan geven.
Om problemen in bergachtige omgeving te voorkomen hebben de locs daarom een soort van aanzethulp. Met de directe locrem kan je die activeren, maar op de steilte van die helling wordt de trein er dwars doorheen getrokken. En spreekt dus de rolbewaking aan omdat je niet binnen een X aantal seconden een X aantal meter hebt gereden in de rijrichting die je hebt gekozen.
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | FredvZ's treinstelteller Start : 01-Feb-17 00:00 Actueel : 01-Feb-17 21:29:14 Type : Aant Tot. % SGM2 : 19 30 63.33 SGM3 : 55 60 91.67 SLT4 : 63 69 91.30 SLT6 : 55 62 88.71 ICM3 : 78 87 89.66 ICM4 : 51 50 102.00 VIRM4 : 87 93 93.55 VIRM6 : 71 77 92.21 DDZ4 : 27 30 90.00 DDZ6 : 16 20 80.00 FLIRT2 : 4 6 66.67 FLIRT3 : 13 19 68.42 FLIRT4 : 9 20 45.00 DDAR3 : 13 18 72.22 DDM1-4 : 7 11 63.64 DM90 : 16 22 72.73 |
4201 - 4250 en de 4444.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]
Nogal.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]
Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?quote:
Ja, daarom dequote:Op woensdag 1 februari 2017 21:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?
Welke nummers heeft ie gezien dan?quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]
Dat log ik nog niet. Ik heb nu een array ICM4, elke keer als een ICM4 voorbij komt kijkt-ie of dat nummer al in de ICM4 array staat, zo niet, dan wordt-ie toegevoegd. Vervolgens gebruik ik de lengte van de array om het overzicht te maken.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Welke nummers heeft ie gezien dan?
1 2 3 | if c > 4199 and c < 4400: if c not in ICM4: ICM4.append(c) |
Een aantal staan er vanwege branden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 23:08 schreef Zelfscanner het volgende:
Er staan nogal wat SGM koppen buiten bij werkplaats Haarlem. O.a. de 2978.
Klopt, de 2951 en 2970 dacht ik. Maar die nummertjes kon ik niet 1 2 3 vinden toen de trein langsreed. (Ook erg klein verstopt, op een VIRM is het makkelijk ) Heb ook niet het idee dat die ooit nog gaan rijden. Geld steken in sgm doen ze amper. (Tenzij die revisie door gaat)quote:Op woensdag 1 februari 2017 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een aantal staan er vanwege branden.
De 2978 is wat dat betreft mogelijk een vreemde eend in de bijt, want die zat vandaag nog in de museumpendel. Misschien ergens schade opgelopen?
Pfoehquote:Op woensdag 1 februari 2017 23:05 schreef James1988 het volgende:
Rond Kerstmis is Network Rail bezig geweest met een grootschalig vernieuwingsproject rond Cardiff. Naar nu blijkt is er iets niet helemaal goed gegaan, een wissel dat later verwijderd had moeten worden werd niet helemaal geklemd.
Kortom daar moeten dus wat draaiboekjes aangescherpt/aangepast worden om het soepeler te laten verlopen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks
Maar dan klopt het toch gewoon wat hij zegt?quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:49 schreef MTL het volgende:
In de stranding twee dagen terug werd er, begreep ik, meer prioriteit gegeven aan de pasagiers. Nadat het dus een paar keer mislukte om weg te slepen moesten eerst de passagiers er uit, die zaten al veel te lang in de trein.
quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:09 schreef _serial_ het volgende:
Kortom daar moeten dus wat draaiboekjes aangescherpt/aangepast worden om het soepeler te laten verlopen.
Ik vind dit cool.quote:Op donderdag 2 februari 2017 17:50 schreef Zelfscanner het volgende:
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ten-in-het-zonnetje-
En zo hoort het Gewoon als leerling vervelende mensen platwalsen in de trein.
Plak ook een prijskaartje op de hinder en je kunt prima rekenen..quote:Op donderdag 2 februari 2017 13:08 schreef b2py het volgende:
Waarom laag mogelijke kosten en niet minste hinder?
ICE-3 is anno nu toch ook nog Bistro?quote:Op donderdag 2 februari 2017 18:01 schreef bork het volgende:
Altijd handig: uitleg verschil tussen bordbistro (IC Berlijn) en bordrestaurant (ICE Basel/Frankfurt/Köln)
https://inside.bahn.de/un(...)dbpr=152033178165965
(tussen haakjes treinen die in NL rijden)
nee hoor. Of bedoel je dat er ook een Bistro service is naast het bordrestaurant? Nu kan ik het zelf ook ff niet meer volgen ik dacht dat het of/of was niet of/en.quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:09 schreef b2py het volgende:
[..]
ICE-3 is anno nu toch ook nog Bistro?
http://nieuws.ns.nl/ns-in(...)e-klanttevredenheid/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |