abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 januari 2017 @ 20:59:47 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168552819
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Cato is toch dat Japanse merk? Of is dat Kato.
Het laatste.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168553042
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat aardig van NS
Er staat natuurlijk wel een prijsverhoging van de fietshuur van 15 procent tegenover.
pi_168553089
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

I'm with Zelfscanner.
Ik zie wat opbloeien tussen jullie :Y
  maandag 30 januari 2017 @ 21:26:00 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168553851
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
FredvZ's treinstelteller
Start   : 30-Jan-17 21:07
Actueel : 30-Jan-17 21:16
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 11    30      36.67
SGM3    : 25    60      41.67
SLT4    : 38    69      55.07
SLT6    : 33    62      53.23
ICM3    : 30    87      34.48
ICM4    : 15    50      30.00
VIRM4   : 38    98      38.78
VIRM6   : 37    80      46.25
DDZ4    : 20    30      66.67
DDZ6    : 12    20      60.00
FLIRT2  :  4     6      66.67
FLIRT3  :  5    33      15.15
FLIRT4  :  3    25      12.00
So we just called him Fred
pi_168553928
Ik zou percentage realisatie vs gepland er wel bij willen hebben
  maandag 30 januari 2017 @ 21:44:52 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168554454
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:28 schreef b2py het volgende:
Ik zou percentage realisatie vs gepland er wel bij willen hebben
Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.
Zoals een complete lijst van actueel materieel met de juiste aantallen die NS tot haar beschikking heeft.
So we just called him Fred
pi_168554531
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]

Missen ook nog wat materieelsoorten :P
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 21:47:44 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168554553
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
[ code verwijderd ]

Twee soorten materieel staan dus volledig aan de kant...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 21:50:07 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168554630
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken.
Zoals een complete lijst van actueel materieel met de juiste aantallen die NS tot haar beschikking heeft.
Volgens mij zijn van de FLIRT's van de NS er nu 19 drietjes en 20 viertjes geleverd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 januari 2017 @ 21:50:30 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168554643
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:47 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Missen ook nog wat materieelsoorten :P
DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.
Mis ik er dan nog?
So we just called him Fred
pi_168554667
Traxx/ICRm uiteraard :P
  maandag 30 januari 2017 @ 21:52:34 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168554703
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:51 schreef MTL het volgende:
Traxx/ICRm uiteraard :P
Die komt ook later, daar zit iets meer werk in om dat uit de NS data te vissen.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 21:52:56 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168554714
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt.
Mis ik er dan nog?
ICE en IC Berlijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168554732
Worden er inmiddels wel al nummers weergegeven in de datastroom voor de 1100 serie? Ik meende dat vorige week daar nog een bugje in zat en enkel de geplande ipv actuele samenstelling doorgegeven werd.

Edit: overigens zou ik minimaal een tijdsspanne van een half uur kijken. Met de huidige tijdsspanne mis je een aantal lange keringen (zoals bijvoorbeeld op Hoek van Holland, waar de trein om :02 aankomt en om :26 vertrekt).
  maandag 30 januari 2017 @ 22:02:53 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168555007
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:53 schreef MTL het volgende:
Worden er inmiddels wel al nummers weergegeven in de datastroom voor de 1100 serie? Ik meende dat vorige week daar nog een bugje in zat en enkel de geplande ipv actuele samenstelling doorgegeven werd.
Geen idee eigenlijk, die informatie gooi ik nu nog weg :@

quote:
Edit: overigens zou ik minimaal een tijdsspanne van een half uur kijken. Met de huidige tijdsspanne mis je een aantal lange keringen (zoals bijvoorbeeld op Hoek van Holland, waar de trein om :02 aankomt en om :26 vertrekt).
Deze eerste versie wil ik gebruiken om per 24u te tellen. Moet een datamodelletje verzinnen om de rest in op te slaan. Ben er nog niet helemaal uit wat voor statistieken ik allemaal wil kunnen maken.
So we just called him Fred
pi_168555274
Het transport van staalrollen (coils) van Bremen naar Luik, gefotografeerd tussen ruwweg Viersen, Venlo en Visé:

Dagelijks rijdt DB Cargo een staaltrein vanuit Bremen Stahlwerke naar het Belgische Renory via de grensovergang Venlo. De coils worden vervoerd op wagens van het type Sahmms, die elk met drie coils beladen zijn.

Op zaterdagmiddag rijdt er planmatig een beladen trein naar Venlo, zo ook op 21 januari 2017 toen lok 152 160 van DB Cargo met de beladen trein 47514 onderweg is bij Dülken.

Vanaf Venlo wordt de trein overgenomen door twee van ATB-NG voorziene loks van de serie 6400 van DB Cargo. Op vrijdag 27 januari 2017 zijn de 6416 en 6413 met een extra coilstrein onderweg bij Tegelen op de enkelsporige Maaslijn.

Op zondagochtend rijdt DB Cargo een coils/staalrollentrein vanaf Bremen Stahlwerke naar Renory in België via Venlo en Visé.

Op zondag 22 januari 2017 arriveerde rond kwart voor 9 's ochtends een DB 152'er met zo'n trein in Venlo. Het Nederlandse lokpersoneel was al aanwezig en rangeerde al vrij snel de Duitse lok terug onder de Duitse spanning. Toch duurde het nog een ruim twee uur voordat twee 6400'en met de trein uit Venlo vertrokken richting Sittard.

Precies op het middaguur waren het de 6416 en 6418 van DB Cargo die in het Limburgse dorpje Reuver de rust kortstondig verstoorden. De beide 6400'en zijn voorzien van ATB-NG en zijn hier op de zuidelijke Maaslijn onderweg naar Sittard met een sleep Sahmms'n elk beladen met drie coils. Door de vertraging van twee uur was het mogelijk de foto te maken bij RK COOP Vereniging Ons Belang, anno 2017 in hobbykringen beter bekend als "achter de Lidl".

De coils/staalrollentrein wordt door de twee van ATB-NG voorziene 6400'en van Venlo naar Sittard gereden. Nadat de Intercity Roermond verlaten heeft mogen de 6416 en 6418 hun weg onder de draad voortzetten. Onder heerlijke zonnige maar koude weersomstandigheden passeren ze hier als trein 47514 bij Sint Joost.

De coils/staalrollentrein heeft van lok gewisseld in Sittard. Daar werden de twee ATB-NG 6400'en ingewisseld voor twee Vlaamse Reuzen.

Een half uur na de dagkalkstaal waren het de 6508 en 6505 van DB Cargo die met de beladen coilstrein 45714 hier ter hoogte van Oost Maarland, gelegen tussen Maastricht en Eijsden, de drie fotografen passeren.
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 22:22:14 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168555562
Mooi verslag Zug-Chef! Dank voor het delen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 30 januari 2017 @ 22:26:32 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168555692
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 januari 2017 @ 23:08:20 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168556872
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Huuuuu rondje rond de kerk! Gevaarlijk! Eentonig!
pi_168556967
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute?
Goeikoperder.
Bier.
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 23:18:59 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168557174
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goeikoperder.
Waarom is die route goedkoper? Zoveel km is dat niet om toch? Locwissel kost meer tijd en geld lijkt me?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 januari 2017 @ 23:20:54 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168557253
In België is de infraheffing hoger en daarnaast worden er nog allerlei toeslagen gerekend voor avond-, zaterdag- en zondagwerk door Infrabel.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 30 januari 2017 @ 23:52:23 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168558122
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zie wat opbloeien tussen jullie :Y
Ik haat jou :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168558162
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik haat jou :Y
Ik vind leuk :Y
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:48:28 #176
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168569398
Weet iemand hier wat de reden is dat de IC naar Rotterdam met vertrek uit Groningen om 18:04 tussen Groningen en Zwolle als sprinter rijdt? Het is echt de enige trein van de dag die dat doet namelijk :? (afgezien van de gekke treinen die aan het begin en einde van de dag rijden)
pi_168569533
omdat Hoogeveen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:41 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168569704
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:48 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weet iemand hier wat de reden is dat de IC naar Rotterdam met vertrek uit Groningen om 18:04 tussen Groningen en Zwolle als sprinter rijdt? Het is echt de enige trein van de dag die dat doet namelijk :? (afgezien van de gekke treinen die aan het begin en einde van de dag rijden)
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:07:38 #179
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_168569888
wat een gezeik tussen leiden en schiphol
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_168570105
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Dit inderdaad.

Cargo ftw *O*
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:25:20 #181
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168570233
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen.
Verdomme, altijd die badslippers weer }:|
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 18:34:48 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168571755
Waar is Prins Pils eigenlijk jongens? Hij heeft hier al 52 dagen niet gereageerd :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168572732
Sneller op zijn teentjes getrapt dan Clown Bassie met maat 75.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:31:00 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168573103
Het "rapport" voor vandaag tot nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
FredvZ's treinstelteller
Start   : 31-Jan-17 00:00
Actueel : 31-Jan-17 19:26:19
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 20    30      66.67
SGM3    : 52    60      86.67
SLT4    : 63    69      91.30
SLT6    : 55    62      88.71
ICM3    : 78    87      89.66
ICM4    : 50    50      100.00
VIRM4   : 87    98      88.78
VIRM6   : 74    80      92.50
DDZ4    : 28    30      93.33
DDZ6    : 17    20      85.00
FLIRT2  :  5     6      83.33
FLIRT3  : 11    19      57.89
FLIRT4  :  9    20      45.00
DDAR3   : 14    18      77.78
DDM1-4  :  7    11      63.64
DM90    : 20    53      37.74
Ik had eigenlijk slechtere cijfers verwacht.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 19:33:09 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168573182
Ik zie dat je bij DM'90 het terzijde staande deel ook meerekent. Bewust?

idem voor VIRM dat door diverse botsingen/branden in totaal volgens mij een stel of drie mist?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168573410
En er zijn inmiddels ook al 3 of 4 virm-4 treinen volgens mij in Haarlem voor de revisie.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:44:29 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168573534
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie dat je bij DM'90 het terzijde staande deel ook meerekent. Bewust?

idem voor VIRM dat door diverse botsingen/branden in totaal volgens mij een stel of drie mist?
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:40 schreef MTL het volgende:
En er zijn inmiddels ook al 3 of 4 virm-4 treinen volgens mij in Haarlem voor de revisie.
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken :)
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 20:04:30 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168574166
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken :)
Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:06:57 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168574247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig.
thnx
So we just called him Fred
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:08:14 #190
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168574299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik zou gewoon in Groningen gaan zuipen. In Delfzijl wil je dood sowieso niet gevonden worden en de Eemshaven is nou ook niet echt vergelijkbaar met de haven van Rotterdam bijvoorbeeld
Deze man weet, ik noem Delfzijl niet voor niets "Detroit aan de Eems", de haven is ook maar so-so, heb eigenlijk nog nooit het industriespoor gevolgd naar de bedrijven ten oosten van Delfzijl

[ Bericht 8% gewijzigd door Flodder450 op 31-01-2017 20:19:45 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:18:14 #191
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168574643
quote:
Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
Maar dat mag allemaal!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 20:19:21 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168574674
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken :)
Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.

Stam 8711 staat terzijde vanwege die botsing met dodelijke afloop bij Amsterdam en ook een stam met AB 3/4 8029 ontbreekt omdat die bak brandschade op heeft gelopen. De AB3/4 bepaalt de twee eindcijfers van de stam.

In revisie zijn 5 VIRM viertjes en een zesje.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:27:35 #193
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168574960
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn.

Stam 8711 staat terzijde vanwege die botsing met dodelijke afloop bij Amsterdam en ook een stam met AB 3/4 8029 ontbreekt omdat die bak brandschade op heeft gelopen. De AB3/4 bepaalt de twee eindcijfers van de stam.

In revisie zijn 5 VIRM viertjes en een zesje.
Dank u.

Morgen nieuwe cijfers met betere percentages.
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 20:36:16 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168575309
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 21:04:26 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168576379
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:36 schreef dennistd het volgende:
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
450 mensen. Echt fantastisch. _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168576385
:'(
Stand tot nu toe: 3X defecte IC direct/IC vandaag, als ik het goed heb begrepen.
En nee, ik had er niets mee te maken. Ben vandaag aan het rangeren voor de verandering :P
pi_168576668
RET?

Maar wegslepen te zwaar is wel gênant voor zo'n loc :')
pi_168577264
Er staat toch nergens dat het te zwaar was dan?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:39:47 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168577760
Wacht even, zelfs met 2 extra locs is het niet gelukt om 6 bakjes ICR weg te krijgen? :D
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:50:52 #200
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168578100
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

450 mensen. Echt fantastisch. _O_
450 losse floddders
pi_168578164
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:39 schreef James1988 het volgende:
Wacht even, zelfs met 2 extra locs is het niet gelukt om 6 bakjes ICR weg te krijgen? :D
ik heb er verder geen verstand can maar ik denk dat juist die 2 locs het probleem waren :D
pi_168578320
Jep. Op een of andere manier wilden beide locs schijnbaar niet omschakelen naar 1,5 kV, en toen stond ie keurig tegen de helling aan stil.
De hulploc had eerder succesvol een andere trein al weggesleept, maar schijnbaar wilde het deze keer niet lukken (reden was mij niet helemaal duidelijk uit het verhaal van een collega, maar iets met tractieproblemen) en dus rolde de trein bij elke poging weer terug de tunnel in.
De trein staat er dus nog steeds. Ik gok dat straks de hulploc naar de andere kant gaat omrijden, en dan het ding gewoon naar de Watergraafsmeer af gaat slepen. Mogen ze daar uitzoeken wat er precies mis is met die locs.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:00:04 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168578360
Wauw, dan heb je echt wel pech :')

Hoe hebben ze dat nou uiteindelijk opgelost? Paar dieseltjes ertegenaan en drukken maar?
pi_168578380
Zie mijn edit. Trein staat er dus nog steeds.
En bij Lombardijen zou ook nog altijd een andere trein stil staan, maar wat daar mee is weet ik ook niet.
pi_168578515
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:00 schreef MTL het volgende:
Zie mijn edit. Trein staat er dus nog steeds.
En bij Lombardijen zou ook nog altijd een andere trein stil staan, maar wat daar mee is weet ik ook niet.
Die hebben ze volgens mij wel weggekregen..
pi_168578578
Stonden 3 treinen stil, begreep ik van een collega die dus bij twee wegsleepacties betrokken was. Hij vertelde dat, toen ze de ene trein aan het wegslepen waren, de andere nog steeds bij Lombardijen stil stond. Ik gok dan op leeg mat. Anders hadden we het vast in de media gehoord :P
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:13:37 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168578742
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:58 schreef MTL het volgende:
Jep. Op een of andere manier wilden beide locs schijnbaar niet omschakelen naar 1,5 kV, en toen stond ie keurig tegen de helling aan stil.
De hulploc had eerder succesvol een andere trein al weggesleept, maar schijnbaar wilde het deze keer niet lukken (reden was mij niet helemaal duidelijk uit het verhaal van een collega, maar iets met tractieproblemen) en dus rolde de trein bij elke poging weer terug de tunnel in.
De trein staat er dus nog steeds. Ik gok dat straks de hulploc naar de andere kant gaat omrijden, en dan het ding gewoon naar de Watergraafsmeer af gaat slepen. Mogen ze daar uitzoeken wat er precies mis is met die locs.
Er is dus een extra instructie nodig om op dat moment niet te proberen Rotterdam C te halen, maar hem uiterlijk op Blaak neer te zetten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:20:23 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168578974
Softwarebugje?
So we just called him Fred
pi_168578984
Stond in tunnel Rotterdam Noord, richting Schiphol dus.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 22:22:13 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168579028
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:20 schreef MTL het volgende:
Stond in tunnel Rotterdam Noord, richting Schiphol dus.
boutplaats om te stranden met die spanningssluis daar. 6400's maar op laten draven?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168579053
Dikke tepels, 450 mensen. Dat is wel fantastisch :')
  Redactie Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 23:15:08 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168580849
Zo te zien wordt is het straks ook in België toegestaan om je reis te onderbreken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)tvriendelijker.dhtml
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168581085
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:15 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien wordt is het straks ook in België toegestaan om je reis te onderbreken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)tvriendelijker.dhtml
Ook? In Nederland zijn veel reizigers dat recht toch juist verloren met de invoering van het gedrocht dat ov-chipkaart heet?
pi_168581391
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:34 schreef derLudolf het volgende:
Waar is Prins Pils eigenlijk jongens? Hij heeft hier al 52 dagen niet gereageerd :o
Gewoon actief op ovinnederland dus hij is niet deaud ofzo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 23:45:15 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168581578
In de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen moet er in de nachten van donderdag op vrijdag en vrijdag op zaterdag een stoptrein rijden tussen Groningen en Leeuwarden die aansluit op de laatste trein uit Zwolle.

http://www.lc.nl/frieslan(...)warden-21963990.html

Vreemd dat de nacht van zaterdag op zondag er niet bij staat, tenzij de krant het verkeerd begrepen heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 23:48:57 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168581650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon actief op ovinnederland dus hij is niet deaud ofzo.
Oké. Ik zie niets wat niet door de beugel kon ofzo.
Nja PP, hopelijk tot snel hier :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168581656
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:36 schreef dennistd het volgende:
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens
ErikEggens twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 19:44:39 Na 120 minuten worden we eindelijk teruggesleept naar Rotterdam. Enige positieve: ik mocht in de cockpit kijken.… https://t.co/K9Wn5aNZw6 reageer retweet
jammer dat ie niet even uit het raam keek :+
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 00:07:30 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168581962
Ach ja, je doet er toch niks aan. Goed verhaal bij een borrel, niks meer en niks minder :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 februari 2017 @ 00:29:36 #219
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_168582254
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oké. Ik zie niets wat niet door de beugel kon ofzo.
Nja PP, hopelijk tot snel hier :)
Hoi :W
doei
  woensdag 1 februari 2017 @ 00:30:12 #220
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_168582262
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:17 schreef b2py het volgende:
Sneller op zijn teentjes getrapt dan Clown Bassie met maat 75.
Allememaggies :o
doei
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 00:31:15 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168582278
Ja is die nou al eens dood eigenlijk? Duurt niet lang meer toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168582292
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja is die nou al eens dood eigenlijk? Duurt niet lang meer toch? :?
Haat je hem ook?
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 00:36:04 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168582329
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:30 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Allememaggies :o

Gewoon stalen neuzen halen joh :P
Dan handel je dat gewoon een als het te gek wordt deel je een rotschop uit :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 00:37:33 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168582344
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja is die nou al eens dood eigenlijk? Duurt niet lang meer toch? :?
Moet ik nu op de website van shownews gaan zitten kijken voor jou? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 00:39:35 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168582366
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Haat je hem ook?
Nee. Jou meer :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 00:41:20 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168582382
Ik haat je moeder
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168582941
Denk je inde nacht even lekker te planken van Leidschendam naar Roosendaal sta je bij delft in de tunnel voor de rooie omdat nachtnettrein een deur af moet sluiten :')
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 05:22:32 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168583018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 03:53 schreef Salatrel het volgende:
Denk je inde nacht even lekker te planken van Leidschendam naar Roosendaal sta je bij delft in de tunnel voor de rooie omdat nachtnettrein een deur af moet sluiten :')
Jammer dat het nog niet viersporig is daar :+
Linkerspoor er omheen jagen was ook geen optie zeker?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168583030
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 05:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Jammer dat het nog niet viersporig is daar :+
Linkerspoor er omheen jagen was ook geen optie zeker?
nee want ik stond al in de tunnel :( uiteindelijk tussen dordt en vage Zwaluwe nog achteren een goederentrein dus +35 aankomst in Roosendaal want ik ging al +15 uit Leidschendam weg omdat defect frontsein wat meer was dan alleen lampje vervangen
pi_168583032
Antiklacht: taxichauffeur reed lekker door naar dordt dus wel gewoon in de baas z'n tijd thuis
  woensdag 1 februari 2017 @ 06:11:32 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168583069
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:20 schreef MTL het volgende:
Stond in tunnel Rotterdam Noord, richting Schiphol dus.
Ah, afgeleid door de vermelding van Lombardijen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168583354
Heb ik weer. 30% van de trein bezet, komt er weer zo'n over datum moeder die verplicht zonder uitzondering vooruit moet zitten en ik daarvoor mijn comfortabele sociale ruimte moet opgeven. Bah. :r [/dagboek]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 08:06:16 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168583513
Het is weer eens teveel gevraagd hoor. Geen treinen tussen Deventer en Enschede :r Sukkels.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 09:03:00 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168584117
Geen problemen met lijn 66 vanmorgen hoor O-)

In Almelo staat al een paar dagen de RRF 4402 (ex-1600), niet echt een standaard plek voor dat ding. En Van Merksteijn lijkt de binnenvaart zat te zijn: er staat gewoon weer een lading rongenwagens met walsdraad hier.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 11:26:01 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168586456
Ik zit net even de nieuwe eisen aan de treindiensten van de Noordelijke Nevenlijnen door te bladeren en wat betreft de rijtijden tussen Groningen en Leeuwarden viel mij het volgende op:
quote:
Bij de Inschrijving dient voor de spoorlijn Leeuwarden - Groningen Europapark voor het trajectdeel Leeuwarden - Groningen te worden uitgegaan van de volgende
vertrek- en aankomsttijden in Groningen en Leeuwarden.
o Vertrek sneltrein uit Leeuwarden: ..:17 & ..:47
o Vertrek stoptrein uit Leeuwarden: ..:21 & ..:51
o Vertrek sneltrein uit Groningen: ..:09 & ..:39
o Vertrek stoptrein uit Groningen: ..:23 & ..:53
o Aankomst sneltrein in Leeuwarden: ..:14 & ..:44
o Aankomst stoptrein in Leeuwarden: ..:09 & ..:39
o Aankomst sneltrein in Groningen: ..:21 & ..:51
o Aankomst stoptrein in Groningen: ..:06 & ..:36
Dit betekent:
Stoptrein Leeuwarden - Groningen 45 minuten
Stoptrein Groningen - Leeuwarden 46 minuten

Sneltrein Leeuwarden - Groningen 34 minuten
Sneltrein Groningen - Leeuwarden 35 minuten

Een minimale versnelling bij de sneltrein en de stoppers worden in totaal een minuut of vier sneller.

http://www.fryslan.frl/be(...)einverkeer_3502.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168586644
Wat is daar opvallend aan? De infrastructuur wordt aangepast voor de vierde sneltrein door ondermeer baanvaksnelheden te verhogen. Daar profiteren stoppers dan natuurlijk ook van. Lekker robuuste keringen trouwens voor de sneltrein 8)7

Interessanter zijn de nachttreinen die alleen op do/vr en vr/za rijden en niet ook op za/zo
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:56:00 #237
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168587017
In Leeuwarden kan de sneltrein terug gaan als stoptrein (en andersom). In Groningen is er genoeg tijd voor een slagje Europapark. Dus wat is het probleem?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 11:56:32 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168587028
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:37 schreef b2py het volgende:
Wat is daar opvallend aan? De infrastructuur wordt aangepast voor de vierde sneltrein door ondermeer baanvaksnelheden te verhogen. Daar profiteren stoppers dan natuurlijk ook van. Lekker robuuste keringen trouwens voor de sneltrein 8)7
Ik ga er vanuit dat de stoptrein en sneltrein in Leeuwarden op elkaar keren. Dan heb je per trein een paar minuten meer.

Je wint maar een anderhalve minuut met hogere baanvaksnelheden. De meeste tijd kun je winnen door de situatie rond de stations aan te passen. Als je daar sneller kunt binnenkomen en sneller kunt vertrekken heb je zomaar al drie minuten te pakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168587390
Sterker nog, minimale verplichte keertijd is 4 minuten. Dus er is geen andere keus dan de sneltrein op de stoptrein te laten keren in Leeuwarden.
pi_168587396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:56 schreef ReisT het volgende:
In Leeuwarden kan de sneltrein terug gaan als stoptrein (en andersom). In Groningen is er genoeg tijd voor een slagje Europapark. Dus wat is het probleem?
Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan.
pi_168587524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:15 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien wordt is het straks ook in België toegestaan om je reis te onderbreken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)tvriendelijker.dhtml
Vervoersvoorwaarden van 250 naar 15 pagina's _O-
pi_168588332
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Sterker nog, minimale verplichte keertijd is 4 minuten. Dus er is geen andere keus dan de sneltrein op de stoptrein te laten keren in Leeuwarden.
Dat verklaart

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 01-02-2017 13:16:04 ]
pi_168589132
Wegslepen gisteren lukte niet door aanspreken rolbewaking. De helling was zodanig steil dat de trein al voor het volledig lossen van de remmen naar beneden gleed, dus de loc zette automatisch een noodremming in en kon er dus ook niet op tijd voldoende tractie gegeven worden om de trein tenminste stil te laten blijven staan. Meestal erg fijn, maar in dit geval dus even niet :P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 13:28:55 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168589270
Top. Systemen die niet werken als je ze wel nodig hebt EN systemen die wel werken als je ze niet nodig hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168589322
Uiteindelijk is dan alles ook in Isolation gezet (alle beveiliging uit), en toen lukte het wel. Maar toen waren de reizigers al geëvacueerd.
pi_168589720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef MTL het volgende:
Uiteindelijk is dan alles ook in Isolation gezet (alle beveiliging uit), en toen lukte het wel. Maar toen waren de reizigers al geëvacueerd.
dat was mijn eerste gedachte :') dat moet toch te overbruggen zijn :D
pi_168590087
Los uitzetten kan weer niet, dan schakel je alles, inclusief ETCS en ATB uit, en dan vond schijnbaar de algemeen leider van Prorail niet goed, dus dit was het resultaat. Eerst de mensen er uit, daarna zonder beveiliging even achteruit en de tunnel uit trekken.
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:09:10 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168590271
Je mag bij een storing toch zonder ATB rijden tot het eerstvolgende station waar het materieel uitgewisseld kan worden?
pi_168590334
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:09 schreef James1988 het volgende:
Je mag bij een storing toch zonder ATB rijden tot het eerstvolgende station waar het materieel uitgewisseld kan worden?
Zonder storing mag je ook zonder ATB rijden. Hangt er alleen vanaf hoe/wat. Die zin die jij opkrabbelde is véél te vaag.
Bier.
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:15:24 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168590407
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?

In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
pi_168590716
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?
Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.

quote:
In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.

Zó steil is die helling toch ook weer niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 01-02-2017 14:36:59 ]
Bier.
pi_168590994
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?

In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
En onder ERTMS?
pi_168591018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.

[..]

Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.

Zó steil is die helling toch ook weer niet?
Of in de diepe kuil laten rollen en daarna tractie gaan voeren oid
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:47:32 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168591126
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:42 schreef b2py het volgende:

[..]

En onder ERTMS?
Staff Responsible rijden tot je weer in ATB-terrein bent? De lijn was toch al dicht.
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:51:54 #255
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168591223
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan.
Ik zie allemaal keringen van rond de 7 - 8 minuten, dat is korter dan in de huidige dienstregeling.
pi_168591434
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:24 schreef MTL het volgende:
Wegslepen gisteren lukte niet door aanspreken rolbewaking. De helling was zodanig steil dat de trein al voor het volledig lossen van de remmen naar beneden gleed, dus de loc zette automatisch een noodremming in en kon er dus ook niet op tijd voldoende tractie gegeven worden om de trein tenminste stil te laten blijven staan. Meestal erg fijn, maar in dit geval dus even niet :P
Zou de AFB uitzetten, directe rem erop en gewoon handmatig flink tractie geven en langzaam de rem lossen niet gewerkt hebben?
pi_168591676
Die helling is steiler dan jullie denken. Als je 'm daar niet goed geremd neer zet, rol je dwars door de remmen heen.
De rolbewaking is onderdeel van het ETCS systeem, net als de ATB module. Je moet dus die computer geheel isoleren (goh, zou dat bedoelt worden met Isolation? :P), en dan kan je pas vertrekken.
De remmen lossen na het tractie geven gaat dus niet. Zolang de remmen van de rijtuigen er op staan zal je niet weg kunnen komen omdat je geen tractie kan geven.
Om problemen in bergachtige omgeving te voorkomen hebben de locs daarom een soort van aanzethulp. Met de directe locrem kan je die activeren, maar op de steilte van die helling wordt de trein er dwars doorheen getrokken. En spreekt dus de rolbewaking aan omdat je niet binnen een X aantal seconden een X aantal meter hebt gereden in de rijrichting die je hebt gekozen.
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 01-02-2017 15:24:39 ]
pi_168591767
gedoe
pi_168592124
Jep, dat.
pi_168592173
Achterlijk gedoe en kapotgeprogrameerde procedures.
Bier.
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 16:43:38 #261
169210 liesje1979
pi_168593986
Ik ga misschien in Boedapest wel met dit treintje.

Cute he? :D
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:47:51 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168594080
Wat een stoer ding :o
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 16:52:07 #263
169210 liesje1979
pi_168594181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:47 schreef James1988 het volgende:
Wat een stoer ding :o
En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.
pi_168594221
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:52 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan! :P
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 16:55:04 #265
169210 liesje1979
pi_168594251
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Kinderarbeid in Europa, dat dit kan! :P
Stamt nog af van het communisme geloof ik, was bedoeld als beloning voor goede cijfers op school. Ofzo.
pi_168595004
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Kinderarbeid in Europa, dat dit kan! :P
Doen die stinkkinderen eindelijk wat ze moeten doen. Werreken voor hun zakgeld.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 17:33:06 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168595171
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken.
Ik dacht niet dat we het over een tandradbaan hadden :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:17:22 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168601669
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken. Als je 'm daar niet goed geremd neer zet, rol je dwars door de remmen heen.
De rolbewaking is onderdeel van het ETCS systeem, net als de ATB module. Je moet dus die computer geheel isoleren (goh, zou dat bedoelt worden met Isolation? :P), en dan kan je pas vertrekken.
De remmen lossen na het tractie geven gaat dus niet. Zolang de remmen van de rijtuigen er op staan zal je niet weg kunnen komen omdat je geen tractie kan geven.
Om problemen in bergachtige omgeving te voorkomen hebben de locs daarom een soort van aanzethulp. Met de directe locrem kan je die activeren, maar op de steilte van die helling wordt de trein er dwars doorheen getrokken. En spreekt dus de rolbewaking aan omdat je niet binnen een X aantal seconden een X aantal meter hebt gereden in de rijrichting die je hebt gekozen.
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks ;)
Goed verhaal. Lekker kut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:29:46 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168602091
Volgens mij gaat ergens iets mis:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
FredvZ's treinstelteller
Start   : 01-Feb-17 00:00
Actueel : 01-Feb-17 21:29:14
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 19    30      63.33
SGM3    : 55    60      91.67
SLT4    : 63    69      91.30
SLT6    : 55    62      88.71
ICM3    : 78    87      89.66
ICM4    : 51    50      102.00
VIRM4   : 87    93      93.55
VIRM6   : 71    77      92.21
DDZ4    : 27    30      90.00
DDZ6    : 16    20      80.00
FLIRT2  :  4     6      66.67
FLIRT3  : 13    19      68.42
FLIRT4  :  9    20      45.00
DDAR3   : 13    18      72.22
DDM1-4  :  7    11      63.64
DM90    : 16    22      72.73
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:31:04 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168602146
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]

4201 - 4250 en de 4444.

:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 21:32:37 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168602202
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]

Nogal.

Er zijn btw nu 20 Flirt drietjes en 21 viertjes. Zijn namelijk weer een paar in Nederland gearriveerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:32:53 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168602213
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

4201 - 4250 en de 4444.

:')
Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:40:38 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168602486
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?
Ja, daarom de :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 21:52:37 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168602912
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]

Welke nummers heeft ie gezien dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:00:56 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168603226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Welke nummers heeft ie gezien dan?
Dat log ik nog niet. Ik heb nu een array ICM4, elke keer als een ICM4 voorbij komt kijkt-ie of dat nummer al in de ICM4 array staat, zo niet, dan wordt-ie toegevoegd. Vervolgens gebruik ik de lengte van de array om het overzicht te maken.

Ik heb trouwens het lek boven:
1
2
3
   if c > 4199 and c < 4400:
    if c not in ICM4:
     ICM4.append(c)
Ik tel voor het gemak de Thalys PBKA ook mee als ICM4 :@ |:( :')
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 22:04:13 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168603349
prutser _O- :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:05:47 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168605222
Rond Kerstmis is Network Rail bezig geweest met een grootschalig vernieuwingsproject rond Cardiff. Naar nu blijkt is er iets niet helemaal goed gegaan, een wissel dat later verwijderd had moeten worden werd niet helemaal geklemd.
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:08:11 #278
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168605290
Er staan nogal wat SGM koppen buiten bij werkplaats Haarlem. O.a. de 2978.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 23:14:43 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168605475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:08 schreef Zelfscanner het volgende:
Er staan nogal wat SGM koppen buiten bij werkplaats Haarlem. O.a. de 2978.
Een aantal staan er vanwege branden.

De 2978 is wat dat betreft mogelijk een vreemde eend in de bijt, want die zat vandaag nog in de museumpendel. Misschien ergens schade opgelopen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 februari 2017 @ 00:14:14 #280
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168606790
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een aantal staan er vanwege branden.

De 2978 is wat dat betreft mogelijk een vreemde eend in de bijt, want die zat vandaag nog in de museumpendel. Misschien ergens schade opgelopen?
Klopt, de 2951 en 2970 dacht ik. Maar die nummertjes kon ik niet 1 2 3 vinden toen de trein langsreed. (Ook erg klein verstopt, op een VIRM is het makkelijk :+ ) Heb ook niet het idee dat die ooit nog gaan rijden. Geld steken in sgm doen ze amper. (Tenzij die revisie door gaat)

De 2978 stond er ook afgehakt. Heb nog even gekeken of ik geen typfout maakte met de 2976 of 2979, maar die rijden momenteel. Hebben ze per ongeluk 2 verschillende kopnummers aan elkaar gezet dan :+ :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168608026
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:05 schreef James1988 het volgende:
Rond Kerstmis is Network Rail bezig geweest met een grootschalig vernieuwingsproject rond Cardiff. Naar nu blijkt is er iets niet helemaal goed gegaan, een wissel dat later verwijderd had moeten worden werd niet helemaal geklemd.
Pfoeh :X
pi_168609970
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks ;)
Kortom daar moeten dus wat draaiboekjes aangescherpt/aangepast worden om het soepeler te laten verlopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_168610720
Mwa, op zich is één verantwoordelijk persoon prima. Je kan die man of vrouw ook proberen te overtuigen van je standpunt dat iets noodzakelijk of juist niet noodzakelijk is.
Ik heb ook wel eens een trein de hsl af moeten slepen. De algemeen leider wilde graag dat de rangeerder en ik wat specifieke dingen zouden doen. Omdat er geen passagiers meer in de trein zaten (die waren al geëvacueerd) vond ik dat totale onzin (was specifiek voor veiligheid en comfort passagiers), en dat heb ik samen met de reden waarom ook tegen hem gezegd. Hij ging akkoord met mijn voorstel, waardoor die loc er simpel tegenaan gezet kon worden, het spul gekoppeld kon worden en binnen een paar minuten hadden we de remproef gedaan en waren we weer op weg. Ze zijn echt niet onredelijk ;)

In de stranding twee dagen terug werd er, begreep ik, meer prioriteit gegeven aan de pasagiers. Nadat het dus een paar keer mislukte om weg te slepen moesten eerst de passagiers er uit, die zaten al veel te lang in de trein.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 februari 2017 @ 12:21:41 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168612409
Deze knakker is in Groningen het spoor bijster :P

http://www.dumpert.nl/mediabase/7029975/97ceac2f/spoorhappen.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 2 februari 2017 @ 12:38:11 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168612726
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:49 schreef MTL het volgende:
In de stranding twee dagen terug werd er, begreep ik, meer prioriteit gegeven aan de pasagiers. Nadat het dus een paar keer mislukte om weg te slepen moesten eerst de passagiers er uit, die zaten al veel te lang in de trein.
Maar dan klopt het toch gewoon wat hij zegt?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:09 schreef _serial_ het volgende:
Kortom daar moeten dus wat draaiboekjes aangescherpt/aangepast worden om het soepeler te laten verlopen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168613343
Mwa, vind ik niet.
Iedere persoon maakt afhankelijk van de situatie bepaalde beslissingen. Kort gezegd: over het algemeen zal men proberen om het probleem tegen zo laag mogelijke kosten met een acceptabele oplostijd op te lossen.
In dit geval (dicht bij Rotterdam) was de goedkoopste en eenvoudigste oplossing om de wegsleeploc even een paar kilometer te laten rijden (die was toch al ingezet) en het spul weer richting Rotterdam te trekken. Dat de mensen dan iets langer moesten wachten (want de loc was al ergens anders bezig) was het nadeel. Voordeel: eenvoudig wegslepen zonder lastige evacuatie op een relatief lastig te bereiken plek.
Als dan blijkt dat het toch iets moeilijker is dan gedacht (hulploc krijgt de trein niet direct weg), dan kan uiteraard alsnog besloten worden om toch te gaan evacueren, wat blijkbaar in dit geval gebeurd is. Ook dat is gewoon een inschatting op dat moment geweest.
Daar hoeft geen draaiboek voor aangepast te worden en voor hetzelfde geld maakt dezelfde persoon in een andere situatie een andere afweging.
pi_168613465
Waarom laag mogelijke kosten en niet minste hinder?
pi_168613566
Eh, welkom in de moderne maatschappij?
pi_168615157
Ik bedoelde meer, het wegslepen lukte niet om allerlei redenen, je kan nu deze situatie opnemen in de draaiboeken dan weet men als het goed is de volgende keer hoe er gehandeld moet worden i.p.v. het hele wiel weer opnieuw uit te vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_168615337
Wat een onzin, rot toch op met al je draaiboeken en laat mensen gewoon nadenken...

Je kunt niet 100% van alle mogelijke problemen voorzien en in een draaiboek opnemen. Maar door mensen wel op te leiden alsof dat zo zou werken maak je ze dom, zodat ze niet zelf kunnen nadenken en er bij een situatie die niet in het draaiboek staat dus geen geschikte oplossing gevonden kan worden.
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:50:02 #291
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168619489
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ten-in-het-zonnetje-
En zo hoort het ^O^ Gewoon als leerling vervelende mensen platwalsen in de trein.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168619637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:50 schreef Zelfscanner het volgende:
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ten-in-het-zonnetje-
En zo hoort het ^O^ Gewoon als leerling vervelende mensen platwalsen in de trein.
Ik vind dit cool.
Bier.
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:01:13 #293
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168619701
Altijd handig: uitleg verschil tussen bordbistro (IC Berlijn) en bordrestaurant (ICE Basel/Frankfurt/Köln)

https://inside.bahn.de/un(...)dbpr=152033178165965

(tussen haakjes treinen die in NL rijden) O-)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168620404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:08 schreef b2py het volgende:
Waarom laag mogelijke kosten en niet minste hinder?
Plak ook een prijskaartje op de hinder en je kunt prima rekenen..
(imagoschade, ¤ per minuut aan derving voor je passagiers, geld-terug-bij-vertraging etc. etc.)
dag
pi_168620580
Vandaar ook dat ik zei: met een acceptabele oplostijd ;)
pi_168623342
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:01 schreef bork het volgende:
Altijd handig: uitleg verschil tussen bordbistro (IC Berlijn) en bordrestaurant (ICE Basel/Frankfurt/Köln)

https://inside.bahn.de/un(...)dbpr=152033178165965

(tussen haakjes treinen die in NL rijden) O-)
ICE-3 is anno nu toch ook nog Bistro?
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:10:51 #297
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168623393
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:09 schreef b2py het volgende:

[..]

ICE-3 is anno nu toch ook nog Bistro?
nee hoor. Of bedoel je dat er ook een Bistro service is naast het bordrestaurant? Nu kan ik het zelf ook ff niet meer volgen ik dacht dat het of/of was niet of/en.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168623514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:10 schreef bork het volgende:

[..]

nee hoor.
http://nieuws.ns.nl/ns-in(...)e-klanttevredenheid/

Dan is de informatie in de eerste bullet onder 'ICE: nieuw interieur met restaurant' niet juist?

En via Wiki:
2016, nach Abschluss des Ende 2013 begonnenen und Ende 2015 abgeschlossenen ICE-T-Redesigns, sollen die 67 ICE 3 für 200 Millionen Euro im Ausbesserungswerk Nürnberg modernisiert werden.[99][100] Im Jahr 2016 soll zunächst ein Zug probeweise umgebaut werden.[100] Der Einsatz erster modernisierter Fahrzeuge ist für Juli 2017 geplant.[101] Der Rest der Flotte soll bis 2020 umgebaut werden. Je Zug sind acht bis neun Wochen vorgesehen.[100]

Die Züge sollen im Rahmen des Redesigns eine komplett neue Inneneinrichtung erhalten.[100] Die Züge der Baureihe 403 sollen dabei auch neue Sitzplätze erhalten. Vor dem Umbau sollte, spätestens ab dem 4. Quartal 2014, eine drei- bis sechsmonatige Erprobung und Marktforschung mit jeweils maximal 70 Plätzen beider Klassen von drei ausgewählten Anbietern stattfinden.[102] Auch der Einbau neuer Klimaanlagen ist vorgesehen.[103][104] Auch der Einbau eines klassischen Bordrestaurants[105] sowie des europäischen Zugsicherungssystems ETCS[100] ist vorgesehen. Die ETCS-Zulassung läuft (Stand: März 2016)[106].
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:38:04 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168624318
De Eurostar e320 gaat morgen het land weer uit. Als je 'm nog op de foto wil, hier zijn de tijden:

https://twitter.com/tonboon/status/827166436607004672
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:50:36 #300
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168629174
Bijna vol
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:50:49 #301
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168629178
Vol
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')