abonnement Unibet Coolblue
pi_168590716
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?
Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.

quote:
In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.

Zó steil is die helling toch ook weer niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 01-02-2017 14:36:59 ]
Bier.
pi_168590994
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?

In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
En onder ERTMS?
pi_168591018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.

[..]

Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.

Zó steil is die helling toch ook weer niet?
Of in de diepe kuil laten rollen en daarna tractie gaan voeren oid
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:47:32 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168591126
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:42 schreef b2py het volgende:

[..]

En onder ERTMS?
Staff Responsible rijden tot je weer in ATB-terrein bent? De lijn was toch al dicht.
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:51:54 #255
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168591223
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan.
Ik zie allemaal keringen van rond de 7 - 8 minuten, dat is korter dan in de huidige dienstregeling.
pi_168591434
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:24 schreef MTL het volgende:
Wegslepen gisteren lukte niet door aanspreken rolbewaking. De helling was zodanig steil dat de trein al voor het volledig lossen van de remmen naar beneden gleed, dus de loc zette automatisch een noodremming in en kon er dus ook niet op tijd voldoende tractie gegeven worden om de trein tenminste stil te laten blijven staan. Meestal erg fijn, maar in dit geval dus even niet :P
Zou de AFB uitzetten, directe rem erop en gewoon handmatig flink tractie geven en langzaam de rem lossen niet gewerkt hebben?
pi_168591676
Die helling is steiler dan jullie denken. Als je 'm daar niet goed geremd neer zet, rol je dwars door de remmen heen.
De rolbewaking is onderdeel van het ETCS systeem, net als de ATB module. Je moet dus die computer geheel isoleren (goh, zou dat bedoelt worden met Isolation? :P), en dan kan je pas vertrekken.
De remmen lossen na het tractie geven gaat dus niet. Zolang de remmen van de rijtuigen er op staan zal je niet weg kunnen komen omdat je geen tractie kan geven.
Om problemen in bergachtige omgeving te voorkomen hebben de locs daarom een soort van aanzethulp. Met de directe locrem kan je die activeren, maar op de steilte van die helling wordt de trein er dwars doorheen getrokken. En spreekt dus de rolbewaking aan omdat je niet binnen een X aantal seconden een X aantal meter hebt gereden in de rijrichting die je hebt gekozen.
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 01-02-2017 15:24:39 ]
pi_168591767
gedoe
pi_168592124
Jep, dat.
pi_168592173
Achterlijk gedoe en kapotgeprogrameerde procedures.
Bier.
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 16:43:38 #261
169210 liesje1979
pi_168593986
Ik ga misschien in Boedapest wel met dit treintje.

Cute he? :D
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:47:51 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168594080
Wat een stoer ding :o
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 16:52:07 #263
169210 liesje1979
pi_168594181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:47 schreef James1988 het volgende:
Wat een stoer ding :o
En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.
pi_168594221
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:52 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan! :P
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 16:55:04 #265
169210 liesje1979
pi_168594251
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Kinderarbeid in Europa, dat dit kan! :P
Stamt nog af van het communisme geloof ik, was bedoeld als beloning voor goede cijfers op school. Ofzo.
pi_168595004
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Kinderarbeid in Europa, dat dit kan! :P
Doen die stinkkinderen eindelijk wat ze moeten doen. Werreken voor hun zakgeld.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 17:33:06 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168595171
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken.
Ik dacht niet dat we het over een tandradbaan hadden :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:17:22 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168601669
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken. Als je 'm daar niet goed geremd neer zet, rol je dwars door de remmen heen.
De rolbewaking is onderdeel van het ETCS systeem, net als de ATB module. Je moet dus die computer geheel isoleren (goh, zou dat bedoelt worden met Isolation? :P), en dan kan je pas vertrekken.
De remmen lossen na het tractie geven gaat dus niet. Zolang de remmen van de rijtuigen er op staan zal je niet weg kunnen komen omdat je geen tractie kan geven.
Om problemen in bergachtige omgeving te voorkomen hebben de locs daarom een soort van aanzethulp. Met de directe locrem kan je die activeren, maar op de steilte van die helling wordt de trein er dwars doorheen getrokken. En spreekt dus de rolbewaking aan omdat je niet binnen een X aantal seconden een X aantal meter hebt gereden in de rijrichting die je hebt gekozen.
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks ;)
Goed verhaal. Lekker kut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:29:46 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168602091
Volgens mij gaat ergens iets mis:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
FredvZ's treinstelteller
Start   : 01-Feb-17 00:00
Actueel : 01-Feb-17 21:29:14
Type    : Aant  Tot.    %
SGM2    : 19    30      63.33
SGM3    : 55    60      91.67
SLT4    : 63    69      91.30
SLT6    : 55    62      88.71
ICM3    : 78    87      89.66
ICM4    : 51    50      102.00
VIRM4   : 87    93      93.55
VIRM6   : 71    77      92.21
DDZ4    : 27    30      90.00
DDZ6    : 16    20      80.00
FLIRT2  :  4     6      66.67
FLIRT3  : 13    19      68.42
FLIRT4  :  9    20      45.00
DDAR3   : 13    18      72.22
DDM1-4  :  7    11      63.64
DM90    : 16    22      72.73
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:31:04 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168602146
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]

4201 - 4250 en de 4444.

:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 21:32:37 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168602202
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]

Nogal.

Er zijn btw nu 20 Flirt drietjes en 21 viertjes. Zijn namelijk weer een paar in Nederland gearriveerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:32:53 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168602213
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

4201 - 4250 en de 4444.

:')
Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:40:38 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168602486
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?
Ja, daarom de :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 21:52:37 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168602912
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]

Welke nummers heeft ie gezien dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:00:56 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168603226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Welke nummers heeft ie gezien dan?
Dat log ik nog niet. Ik heb nu een array ICM4, elke keer als een ICM4 voorbij komt kijkt-ie of dat nummer al in de ICM4 array staat, zo niet, dan wordt-ie toegevoegd. Vervolgens gebruik ik de lengte van de array om het overzicht te maken.

Ik heb trouwens het lek boven:
1
2
3
   if c > 4199 and c < 4400:
    if c not in ICM4:
     ICM4.append(c)
Ik tel voor het gemak de Thalys PBKA ook mee als ICM4 :@ |:( :')
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')