Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?
Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.quote:In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
En onder ERTMS?quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:15 schreef James1988 het volgende:
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden?
In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal?
Of in de diepe kuil laten rollen en daarna tractie gaan voeren oidquote:Op woensdag 1 februari 2017 14:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord.
[..]
Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken.
Zó steil is die helling toch ook weer niet?
Staff Responsible rijden tot je weer in ATB-terrein bent? De lijn was toch al dicht.quote:
Ik zie allemaal keringen van rond de 7 - 8 minuten, dat is korter dan in de huidige dienstregeling.quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan.
Zou de AFB uitzetten, directe rem erop en gewoon handmatig flink tractie geven en langzaam de rem lossen niet gewerkt hebben?quote:Op woensdag 1 februari 2017 13:24 schreef MTL het volgende:
Wegslepen gisteren lukte niet door aanspreken rolbewaking. De helling was zodanig steil dat de trein al voor het volledig lossen van de remmen naar beneden gleed, dus de loc zette automatisch een noodremming in en kon er dus ook niet op tijd voldoende tractie gegeven worden om de trein tenminste stil te laten blijven staan. Meestal erg fijn, maar in dit geval dus even niet
En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.quote:
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan!quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen.
Stamt nog af van het communisme geloof ik, was bedoeld als beloning voor goede cijfers op school. Ofzo.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan!
Doen die stinkkinderen eindelijk wat ze moeten doen. Werreken voor hun zakgeld.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan!
Ik dacht niet dat we het over een tandradbaan haddenquote:Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken.
Goed verhaal. Lekker kut.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef MTL het volgende:
Die helling is steiler dan jullie denken. Als je 'm daar niet goed geremd neer zet, rol je dwars door de remmen heen.
De rolbewaking is onderdeel van het ETCS systeem, net als de ATB module. Je moet dus die computer geheel isoleren (goh, zou dat bedoelt worden met Isolation? ), en dan kan je pas vertrekken.
De remmen lossen na het tractie geven gaat dus niet. Zolang de remmen van de rijtuigen er op staan zal je niet weg kunnen komen omdat je geen tractie kan geven.
Om problemen in bergachtige omgeving te voorkomen hebben de locs daarom een soort van aanzethulp. Met de directe locrem kan je die activeren, maar op de steilte van die helling wordt de trein er dwars doorheen getrokken. En spreekt dus de rolbewaking aan omdat je niet binnen een X aantal seconden een X aantal meter hebt gereden in de rijrichting die je hebt gekozen.
Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet.
Jep, that sucks
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | FredvZ's treinstelteller Start : 01-Feb-17 00:00 Actueel : 01-Feb-17 21:29:14 Type : Aant Tot. % SGM2 : 19 30 63.33 SGM3 : 55 60 91.67 SLT4 : 63 69 91.30 SLT6 : 55 62 88.71 ICM3 : 78 87 89.66 ICM4 : 51 50 102.00 VIRM4 : 87 93 93.55 VIRM6 : 71 77 92.21 DDZ4 : 27 30 90.00 DDZ6 : 16 20 80.00 FLIRT2 : 4 6 66.67 FLIRT3 : 13 19 68.42 FLIRT4 : 9 20 45.00 DDAR3 : 13 18 72.22 DDM1-4 : 7 11 63.64 DM90 : 16 22 72.73 |
4201 - 4250 en de 4444.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]
Nogal.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]
Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?quote:
Ja, daarom dequote:Op woensdag 1 februari 2017 21:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden?
Welke nummers heeft ie gezien dan?quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:29 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaat ergens iets mis:
[ code verwijderd ]
Dat log ik nog niet. Ik heb nu een array ICM4, elke keer als een ICM4 voorbij komt kijkt-ie of dat nummer al in de ICM4 array staat, zo niet, dan wordt-ie toegevoegd. Vervolgens gebruik ik de lengte van de array om het overzicht te maken.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Welke nummers heeft ie gezien dan?
1 2 3 | if c > 4199 and c < 4400: if c not in ICM4: ICM4.append(c) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |