abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 23 januari 2017 @ 01:23:32 #51
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168362716
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:09 schreef Gutz het volgende:

[..]

Ik rem gewoon in een bocht indien nodig, maar als het glad is dan is dat idd niet altijd handig.
Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!
Hoeveel ongelukken kunnen worden voorkomen als mensen gewoon doorrijden i.p.v. remmen?
pi_168363059
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:23 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!
Hoeveel ongelukken kunnen worden voorkomen als mensen gewoon doorrijden i.p.v. remmen?
Geen idee, maar ik zou heel vaak achterop in een file klappen bij een afrit als ik niet in een bocht zou remmen.

Maar bij dit oprit bij schiphol snap ik het wel, voor je gevoel heb je veel asfalt ook al staat er een verdrijvingsvlak op, dus denk je dat je lekker door kan trekken, maar die binnenbocht is bijna haaks. Als je dan te enthousiast bent en je hebt de combi glad/nat/dat dan kan je hem wel kwijtraken. Geloof ik best.
pi_168364070
Bocht 1 telt dus een adviessnelheid die ruimschoots overschreden is en de pijlen voor scherpe bocht zijn ook genegeerd. Daarna zal hij op de onbereden verdrijvingsvlak terecht zijn gekomen, waar nog ijzel lag en dan op goedkope banden, die lekker knijterhard worden.
.
  maandag 23 januari 2017 @ 07:26:39 #54
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_168364435
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:30 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Vanaf Schiphol richting de A4.
Bij de eerste keer toen ik voelde dat ik te hard ging was het bij deze bocht

Bocht 1:
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

na een beetje stuurcorrectie ging het weer goed

Een paar seconden later net voor de de tweede bocht verloor ik de controle en raakte ik in een slip. Ik eindigde dwars op de weg bijna tegen de vangrail, ongeveer waar de rode auto staat, het was niet eens in de scherpe bocht, maar net ervoor:

Bocht 2:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Die bochten zijn bijna 90 graden! :o Dacht je dat je Max Verstappen was?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 23 januari 2017 @ 10:00:12 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168365934
Je moet ook niet denken dat je met 30km/h te hard een bocht in kan duiken in een afgeragde punto met pauperbanden.
pi_168369246
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:07 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Echt je remmen intrappen of gas loslaten? Bij rijles hebben we geleerd 'niet remmen in een bocht'
Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit. :')
pi_168370140
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit. :')
De meeste trek ik mij niet al teveel van aan. Ze gelden immers ook voor vrachtwagens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168371675
als je het overal hebt waar je wegrijdt ligt het aan de auto, als het alleen bij die ene weg/ bocht is dan ligt daar wellicht iets op de weg en hebben anderen er wellicht ook last van :)
anders even met de auto naar een garage of ergens op een hefbrug zetten en kijken of je iets aparts ziet :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
pi_168371995
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
anders even met de auto naar een garage of ergens op een hefbrug zetten en kijken of je iets aparts ziet :) ^O^
dat zou ik sowieso aanraden om er even fatsoenlijk rubber onder te laten leggen..
pi_168377579
Als het echt aan de locatie zou liggen, dan zijn er vandaag vast ook meerdere gevallen geweest waarbij het bochtavontuur minder fortuinlijk is afgelopen dan bij jou. Grote kans dat de (lokale) media er dan een nieuwsbericht over geschreven hebben.

Maar je reed ruim twee maal zo snel als geadviseerd wordt in een auto met niet bepaald A-merk banden en ook geen model wat er om bekend staat dat de auto haarscherp door een bocht te sturen is. Hoewel de borden met adviessnelheid er ook voor vrachtwagens staan (in tegenstelling tot Duitsland waar de adviessnelheid is afgestemd op personenauto's!) was jouw snelheid voor die locatie echt aan de hoge kant.
pi_168377926
Anders gesteld, ts rijdt in een oude trapbak op cheapo bandjes met een snelheid die ik alleen met mooi weer zou nemen, terwijl het amper boven 0 was en overal rijp was neergeslagen.
.
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 18:37:22 #62
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_168378569
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:37 schreef jitzzzze het volgende:
TS kan niet autorijden.
Fixed. Geen dank.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168379178
Ach kom op, wie heeft die fout niet gemaakt in zijn jonge jaren?

Ik anders ook wel, op van dat natte asfalt na een lange droge zomer. Haakse bocht, bijremmen en dansen met die kont.
.
  maandag 23 januari 2017 @ 21:12:28 #65
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168383006
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is wat Fer ook al post. En na die stuurcorrectie ging het dus niet goed, want die bochten zitten aan elkaar. Blijkbaar de reactie van de auto dus gemist, een beetje vergelijkbaar met mensen die in de berm komen, die sturen wel terug, maar vergeten terug te sturen op het moment dat ze uit de berm komen, waardoor ze de weg over schieten en op de verkeerde weghelft terecht komen.
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn uitleg.
Ben niet in een slip geraakt in een bocht zoals sommige denken, het is gebeurd na de bocht in een recht stuk weg.
Met alle reacties tot nu toe denk ik ook dat (plaatselijke) gladheid op die plek een rol heeft gespeeld al dan niet in combinatie met slechte banden. Dat ik geen auto kan rijden..tja….

Ik heb de situatie gereconstrueerd, zo ongeveer is het gegaan:

situatie1.jpg

situatie2.jpg

situatie3.jpg

Bij de eerste keer in die scherpe bocht was er eigenlijk niets aan de hand. Te hoge snelheid (waar een adviessnelheid van 30 km geldt). Even dreigde de auto in een slip te raken, maar na een beetje correctie was het weer goed.

Maar ongeveer 100 meter verder op, op een rechte stuk weg met zelfs iets lagere snelheid ging de auto plots slippen en had ik geen controle. Het voelde of ik op een ijsbaan aan het ‘rijden” was (slippen dus).
Kortom gladheid. Het ironische is dat op deze plek een bord staat: slipgevaar! Special voor automobilisten zoals ik die geen auto kunnen rijden..-)

De gladheid verklaart ook waarom ik niet weg kon rijden vanuit stilstand en meteen begon te slippen.

Misschien iets helderder nu met de constructie..-))
  maandag 23 januari 2017 @ 21:17:31 #66
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168383169
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 03:59 schreef Fer het volgende:
Bocht 1 telt dus een adviessnelheid die ruimschoots overschreden is en de pijlen voor scherpe bocht zijn ook genegeerd.[quote]0s.gif Op maandag 23 januari 2017 07:26 schreef Geelman het volgende:

[..]

Die bochten zijn bijna 90 graden! :o Dacht je dat je Max Verstappen was?
[/quote]

Ik denk dat hij ook was gegleden als hij in mijn auto was en met ijzel op de weg..)
pi_168388577
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:13 schreef Fer het volgende:
Ach kom op, wie heeft die fout niet gemaakt in zijn jonge jaren?

Ik anders ook wel, op van dat natte asfalt na een lange droge zomer. Haakse bocht, bijremmen en dansen met die kont.
Ik heb in de bocht van de N201 de A4/5 op wel eens achterste voren gestaan. Regen, vlot door de bocht willen en dan op een streep in een keer alle grip kwijt zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168395663
Heb niet alles gelezen, maar alleen dat het om een Fiat Punto gaat. Ik heb ooit hetzelfde gehad als de TS met een Fiat Punto uit 1997 oid. Ik kwam op een rotonde aanrijden en reed gewoon 'go with the flow' achter de auto aan die voor me reed. Niet heel langzaam, maar ook niet overdreven hard. Het was wel een beetje nat. Plotseling brak halverwege de rotonde de achterkant weg en stond ik overdwars op de rotonde :P

Verbaasde me erg, want ik heb aardige voertuigbeheersing en voel zoiets meestal wel aan. En de auto die voor me reed in hetzelfde tempo reed spinde niet. Maargoed, verder geen aandacht meer aan besteed. Niet veel later moest de auto voor de APK en toen bleken de achterbanden scheef afgesleten, veroorzaakt door iets in de achterwielophanging wat niet goed meer was. Scheen vaker voor te komen bij Punto's. Dat was dus ook de oorzaak van die uitglijder vermoed ik.

Als ik jou was zou ik dus even de achterbanden controleren op ongelijkmatige slijtage en zo nodig even bij de garage de ophanging laten checken. Zoiets kan nl. best gevaarlijk zijn.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:17:43 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168397313
Ik had met mijn doblo bestelbus ook gecupte banden. Toen ik dat zag meteen alle 4 vernieuwd. Inmiddels heb ik een andere auto.
pi_168398673
Stonden TS' wielen wel recht na uitkomen van de eerste bocht? Misschien bijcorrigeren onbewust nog een omwenteling meer gegeven...
.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:51 #71
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168402269
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar

.....
Als ik jou was zou ik dus even de achterbanden controleren op ongelijkmatige slijtage
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
pi_168414073
Is dat niet die scherpe 90graden bocht? die is met 70 bijhoorlijk aan de vaart met een punto.

Maar zal wel stilstaand water of olie zijn geweest.
pi_168414086
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzes
pi_168415953
Haha die foto's... :D Ik reed eens 50 km/u met nankangs en het regende. Een auto voor mij remde en ik wilde remmen maar er gebeurde niets. Tip: nooit op gare banden rijden en een slipcursusje doen, is interessant en je leert wat je in dit soort situaties moet doen.
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
  woensdag 25 januari 2017 @ 18:41:18 #75
382210 Jiang153
*** Bae Joo Hyun ***
pi_168423087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:07 schreef viseenoptie het volgende:
Is dat niet die scherpe 90graden bocht? die is met 70 bijhoorlijk aan de vaart met een punto.

Maar zal wel stilstaand water of olie zijn geweest.
Ja die dodemansbocht toch.

Wordt voor TS toch tijd dat hij die Crossclimates eronder gaat gooien.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')