Uiteraard ken ik die. Die monitor gebruiken we ook zeker. En die krijg ik ook een paar keer per jaar. Het liefst wil ik ook de onderliggende cijfers erbij hebben (maar die krijg ik niet altijd). En juist dat maakt dat ik verder ga vragen en zoeken.quote:Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef b2py het volgende:
@Goverman, ik neem aan dat je bekend met de monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen waar iedereen bij kan?
heb wel wat beters te doen dan dat soort dingen bij te houdenquote:Op woensdag 18 januari 2017 12:30 schreef Goverman het volgende:
[..]
En daarom dus de vraag of de mensen die op de bok zitten wel erg vaak loc nummertje zoveel op hetzelfde spoor zien staan...
Spoor moet aangepast worden om er een trein op te mogen opstellen? Wat?quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Van de sloopstellen en ongebruikte leasestellen is er niet zoveel en dat staat ook grotendeels op infra die niet aan de eisen voldoet voor opstellen
Anders mag de NS-machinist er niet komen nee..quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoor moet aangepast worden om er een trein op te mogen opstellen? Wat?
Geplaveide paadjes er tussen, lampjes, veilige oversteekplaatsen, hekje rondom?quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat moet er dan aan aangepast worden? Neonpijlen er langs met "KIJK HIER MOET JE ZIJN"?
Dat soort dingen ja. We hebben al gezien dat het mis kan gaan na werkzaamheden.quote:Op woensdag 18 januari 2017 13:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geplaveide paadjes er tussen, lampjes, veilige oversteekplaatsen, hekje rondom?
Lijkt mij ook. Geef rangeermachinisten werkschoenen, een helm met lampje en opgelost lijkt me.quote:Op woensdag 18 januari 2017 13:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaan we niet erg ver met regeltjesfetisj als een overwoekerde opstelspoor ook aan allerlei regeltjes moet voldoen terwijl er misschien maar 2 rangeerbewegingen per dag worden gedaan daar?
Enschede staat 's nachts dusdanig vol dat er zelfs twee IC's in Hengelo gestald wordenquote:Op woensdag 18 januari 2017 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zo. Okee. Nou, we hebben in Enschede nog wel wat van zulke ruimte over eigenlijk
Enkele extra wissels rond Utrecht Centraal, want opstelterrein Cartesiusweg is zeer belabberd bereikbaarquote:Op woensdag 18 januari 2017 14:45 schreef Goverman het volgende:
Beste mensen, bedankt allemaal tot zover! Mochten er nog meer dingen opvallen, laat het gerust weten
Opstellen en behandelen krijgt binnen de beleidskern meer aandacht dan voorheen. Er is echt wel het besef dat er meer capaciteit nodig is vanwege instroom nieuw materieel van (vooral) NS, maar ook vanwege uitbreiding van de treindiensten op PHS corridors. Binnen lopende projecten wordt al heel wat extra capaciteit bijgebouwd (zoals Westhaven, Uitgeest en Zwolle). Verder is er vorig jaar een korte termijn plan gestart om tot 2020 al heel wat extra capaciteit gereed te hebben. Denk aan het aanleggen van loop- en servicepaden (zodat je niet uitglijdt over het takje) en elektrificatie van bestaande sporen.
En voor de langere termijn loopt er ook een studie. Maar die is heel fundamenteel en is nog lang niet klaar. Wel is die heel interessant, omdat daar ook naar andere oplossingen dan sec bijbouwen wordt gekeken.
Voorbeelden helpen (in ieder geval mij) om te kijken waar nog wat te halen valt in het beter benutten van bestaande capaciteit. Want nieuwe opstelterreinen zijn duur... (en het geld is toch echt op).
Den Helder ligt nog wat achter het stopontspoorblokquote:Op woensdag 18 januari 2017 14:45 schreef Goverman het volgende:
Beste mensen, bedankt allemaal tot zover! Mochten er nog meer dingen opvallen, laat het gerust weten
Opstellen en behandelen krijgt binnen de beleidskern meer aandacht dan voorheen. Er is echt wel het besef dat er meer capaciteit nodig is vanwege instroom nieuw materieel van (vooral) NS, maar ook vanwege uitbreiding van de treindiensten op PHS corridors. Binnen lopende projecten wordt al heel wat extra capaciteit bijgebouwd (zoals Westhaven, Uitgeest en Zwolle). Verder is er vorig jaar een korte termijn plan gestart om tot 2020 al heel wat extra capaciteit gereed te hebben. Denk aan het aanleggen van loop- en servicepaden (zodat je niet uitglijdt over het takje) en elektrificatie van bestaande sporen.
En voor de langere termijn loopt er ook een studie. Maar die is heel fundamenteel en is nog lang niet klaar. Wel is die heel interessant, omdat daar ook naar andere oplossingen dan sec bijbouwen wordt gekeken.
Voorbeelden helpen (in ieder geval mij) om te kijken waar nog wat te halen valt in het beter benutten van bestaande capaciteit. Want nieuwe opstelterreinen zijn duur... (en het geld is toch echt op).
Mag ik weten wie "we" zijn in dit verhaal?quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:30 schreef Goverman het volgende:
[..]
Uiteraard ken ik die. Die monitor gebruiken we ook zeker.
Is het niet goedkoper om meer met de treinen te rijden ipv ze op een opstelterrein te zetten?quote:Op woensdag 18 januari 2017 14:45 schreef Goverman het volgende:
Voorbeelden helpen (in ieder geval mij) om te kijken waar nog wat te halen valt in het beter benutten van bestaande capaciteit. Want nieuwe opstelterreinen zijn duur... (en het geld is toch echt op).
Maar dan slijten ze...quote:Op woensdag 18 januari 2017 17:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is het niet goedkoper om meer met de treinen te rijden ipv ze op een opstelterrein te zetten?
Ik en enkele andere mensen die vanuit beleid over o.a. opstellen nadenken (en daar ook geld aan uitgeven).quote:Op woensdag 18 januari 2017 17:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Mag ik weten wie "we" zijn in dit verhaal?
Ria, en de rest van de regeringquote:Op woensdag 18 januari 2017 17:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Mag ik weten wie "we" zijn in dit verhaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |