abonnement Unibet Coolblue
pi_171123586
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:07 schreef dyonvbaal het volgende:
papieren zeehondenpup?
Ja :P

Realistisch model die 40 jaar geleden is uitgebracht. Ik had m toen ik jong was maar nooit afgemaakt en weggegooid. Na lang zoeken weer gevonden in een zolderkamercollectie :)
pi_171149133
Mooi topic :D Ik wil er ook eigenlijk eentje gaan maken maar weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen... Het lijkt me het handigst om een beetje goedkoop en simpel te beginnen.

Zijn er bepaalde merken die ik beter kan vermeiden? Die dozen van Revell zijn zover ik heb begrepen niet zo goed maar tegelijk zijn ze wel weer vrij goedkoop..
  Designer dinsdag 23 mei 2017 @ 17:08:57 #278
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_171149582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef 44rdbei het volgende:
Mooi topic :D Ik wil er ook eigenlijk eentje gaan maken maar weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen... Het lijkt me het handigst om een beetje goedkoop en simpel te beginnen.

Zijn er bepaalde merken die ik beter kan vermeiden? Die dozen van Revell zijn zover ik heb begrepen niet zo goed maar tegelijk zijn ze wel weer vrij goedkoop..
Bedenk even wat je leuk lijkt om te maken. Wil je per se bouwen in plastic of is een papieren kitje ook leuk? De robotjes die Faxie en ik in elkaar zetten zijn bijvoorbeeld lijmloos en voorgekleurd, maar dat merk (Bandai) maakt ook Star Wars kitjes en zo.

Wil je voertuigen doen? Oud? Nieuw? Vliegend? Varen? etc.
🐙
pi_171150094
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:08 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Bedenk even wat je leuk lijkt om te maken. Wil je per se bouwen in plastic of is een papieren kitje ook leuk? De robotjes die Faxie en ik in elkaar zetten zijn bijvoorbeeld lijmloos en voorgekleurd, maar dat merk (Bandai) maakt ook Star Wars kitjes en zo.

Wil je voertuigen doen? Oud? Nieuw? Vliegend? Varen? etc.
Die robots zien er wel vet uit, misschien dat ik dat wel een keer wil proberen maar mijn voorkeur ligt wel bij plastic. Ik zit te denken aan oude vliegtuigen, tanks of auto's, ww2 trekt ook me altijd wel.
pi_171153626
Die robots zijn ook van plastic ;)

Maar de keuze is reuze als je van WW2 houdt :P

Wapstad in Rijswijk gaat weg, en doet 50% korting geven op al hun bouwpakketten :Y

Helaas niet de houten boten, anders had ik er weer eentje bij...
pi_171155086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:06 schreef Faxie het volgende:
Die robots zijn ook van plastic ;)

Maar de keuze is reuze als je van WW2 houdt :P

Wapstad in Rijswijk gaat weg, en doet 50% korting geven op al hun bouwpakketten :Y

Helaas niet de houten boten, anders had ik er weer eentje bij...
:@

Maar ik kom morgen wel langs rijswijk, ik weet alleen niet hoe laat. Met een beetje geluk kan ik er wel even langs gaan. bedankt voor de tip :)
pi_171155313
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:56 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

:@

Maar ik kom morgen wel langs rijswijk, ik weet alleen niet hoe laat. Met een beetje geluk kan ik er wel even langs gaan. bedankt voor de tip :)
Is tot 6 uur open dacht ik. Wel even opletten met parkeren, sommige delen moet je betalen.

Ik ben er vandaag ook nog even geweest, maar ik kon eigenlijk niets vinden dat me kon bekoren. En dat is toch wel heel belangrijk als je iets gaat bouwen zodat je je interesse en motivatie niet verliest.

Revell is trouwens wel prima spul over het algemeen hoor. Ze willen alleen nog wel eens heel oude modellen al dan niet van andere fabrikanten opnieuw uitbrengen in een nieuwe doos. Maar volgens mijn doen veel van de grote merken dat wel.

Waar woon je? Op de ipms.nl site zie je linksonder een link naar Google Maps met erg veel modelbouwzaken :Y
pi_171155883
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:03 schreef Faxie het volgende:

[..]

Is tot 6 uur open dacht ik. Wel even opletten met parkeren, sommige delen moet je betalen.

Ik ben er vandaag ook nog even geweest, maar ik kon eigenlijk niets vinden dat me kon bekoren. En dat is toch wel heel belangrijk als je iets gaat bouwen zodat je je interesse en motivatie niet verliest.

Revell is trouwens wel prima spul over het algemeen hoor. Ze willen alleen nog wel eens heel oude modellen al dan niet van andere fabrikanten opnieuw uitbrengen in een nieuwe doos. Maar volgens mijn doen veel van de grote merken dat wel.

Waar woon je? Op de ipms.nl site zie je linksonder een link naar Google Maps met erg veel modelbouwzaken :Y
Spijkenisse. Er zit helaas zit niks om de hoek, maar er zijn er wel een paar die aan te rijden zijn.
Wel een handig overzicht trouwens.
pi_171156964
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Spijkenisse. Er zit helaas zit niks om de hoek, maar er zijn er wel een paar die aan te rijden zijn.
Wel een handig overzicht trouwens.
Dan heb je in ieder geval opties in de buurt :)
  Designer woensdag 24 mei 2017 @ 00:36:03 #285
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_171161257
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Spijkenisse. Er zit helaas zit niks om de hoek, maar er zijn er wel een paar die aan te rijden zijn.
Wel een handig overzicht trouwens.
Meijer & Blessing in Rotterdam.
🐙
pi_171164413
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2017 00:36 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Meijer & Blessing in Rotterdam.
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2017 00:36 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Meijer & Blessing in Rotterdam.
Ja, die is ook nog wel redelijk dichtbij.
pi_171167738
Stiekem lees ik al een tijd mee in dit topic en ik vind echt dat jullie allemaal hele gave dingen maken! Wat een gepriegel en wat netjes allemaal O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171171006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Stiekem lees ik al een tijd mee in dit topic en ik vind echt dat jullie allemaal hele gave dingen maken! Wat een gepriegel en wat netjes allemaal O+
Dank :P

Misschien is dit iets voor jou? :D

pi_171173312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 15:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dank :P

Misschien is dit iets voor jou? :D

Hahahahaha, het is geniaal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171174334
Nou het het is gelukt hoor. 2 simpele startes set gehaald om mee te beginnen. :) het wordt van het weekend best warm dus denk dat ik er na het weekend mee begin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171174347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 15:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dank :P

Misschien is dit iets voor jou? :D

Dit is best wel aandoenlijk.
pi_171176940
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahahaha, het is geniaal
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:17 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Dit is best wel aandoenlijk.
Schattig he :D

Volgens mij is het nog niet uit, maar misschien ga ik ook wel een aantal setjes halen _O-
pi_171177175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:16 schreef 44rdbei het volgende:
Nou het het is gelukt hoor. 2 simpele startes set gehaald om mee te beginnen. :) het wordt van het weekend best warm dus denk dat ik er na het weekend mee begin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes ermee :D ^O^

Alleen zo'n setje in z'n geheel is niet voldoende hoor. De goede gereedschappen maken het zoveel makkelijker en fijner om te werken :Y

Om de onderdelen uit te knippen zou je een nagelknippertje kunnen gebruiken, voor schuren een 600 grit schuurpapiertje of een fijne vijl.

Wat ik ook aan zou raden is om de body te doen met een spuitbus ipv de kwast, liefst ook met primer. En dan een goede kwaliteit (action kan ook wel, maar is te dik)

Ow en heel belangrijk: Lees eerst de instructies 2 keer goed door, en probeer de bouw in je hoofd al af te laten spelen. Sommige dingen kan je beter apart van elkaar monteren vanwege het spuiten/verfen bijvoorbeeld.

En als iets al geverfd is kan je de Revell lijm niet gebruiken, tenzij je de verf wegschraapt op het te plakken oppervlak. Ik zou in die gevallen gewoon lekker secondelijm gebruiken.
pi_171177176
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:23 schreef Faxie het volgende:

[..]

[..]

Schattig he :D

Volgens mij is het nog niet uit, maar misschien ga ik ook wel een aantal setjes halen _O-
Hoe weet je in hemelsnaam dat ik van berschattige dingen houd :P

Ik vrees dat ik niet net genoeg kan werken voor modelbouw. Lang geleden heb ik het een keer geprobeerd, maar het was frustrerend omdat ik niet mooi genoeg kon verven.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171177211
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hoe weet je in hemelsnaam dat ik van berschattige dingen houd :P

Ik vrees dat ik niet net genoeg kan werken voor modelbouw. Lang geleden heb ik het een keer geprobeerd, maar het was frustrerend omdat ik niet mooi genoeg kon verven.
Mja gewoon omdat je actief bent in CRE, en de meeste vrouwen van die schattige freubeldingetjes maken :@

En alles is te leren he ;)
pi_171177448
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:29 schreef Faxie het volgende:

[..]

Mja gewoon omdat je actief bent in CRE, en de meeste vrouwen van die schattige freubeldingetjes maken :@

En alles is te leren he ;)
Hahahaha, klopt :) CRE maakt mij blij en ik lees alle topics.
Ik val wel in die categorie vrouw. Door dit topic heb ik altijd zin om naar de modelbouwwinkel hier te gaan en het nogmaals te proberen. Alleen er heerst een gebrek aan schattigheid
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171177859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahaha, klopt :) CRE maakt mij blij en ik lees alle topics.
Ik val wel in die categorie vrouw. Door dit topic heb ik altijd zin om naar de modelbouwwinkel hier te gaan en het nogmaals te proberen. Alleen er heerst een gebrek aan schattigheid
Vandaar dat die kits mij wel wat leken voor jou :P

Je zou ook naar de Bandai Bearguys of Petitguys kunnen kijken :P Dat zijn die lieve beertjes O+
pi_171178102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:44 schreef Faxie het volgende:

[..]

Vandaar dat die kits mij wel wat leken voor jou :P

Je zou ook naar de Bandai Bearguys of Petitguys kunnen kijken :P Dat zijn die lieve beertjes O+
Die zijn echt heel cute

Verdorie ;) Ik wilde jullie een compliment geven, omdat ik al tijden stiekem in dit topic lees en spiek, wordt me zo beetje een nieuwe hobby aangesmeerd ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171178406
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die zijn echt heel cute

Verdorie ;) Ik wilde jullie een compliment geven, omdat ik al tijden stiekem in dit topic lees en spiek, wordt me zo beetje een nieuwe hobby aangesmeerd ;)
Gewoon weer een keer proberen joh :P Je hoeft ze niet eens te lijmen :P
  Designer woensdag 24 mei 2017 @ 20:00:41 #300
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_171178678
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:55 schreef Faxie het volgende:

[..]

Gewoon weer een keer proberen joh :P Je hoeft ze niet eens te lijmen :P
Zo heb ik m'n zusje er in gekregen. Op animecon voor het eerst een kitje gebouwd, zij een Beargguy, ik een Zaku.
🐙
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')