abonnement Unibet Coolblue
pi_168011376
Ja, nog geen maand geleden de papieren voor baby getekend inderdaad. Ze heeft op zich een goede reden (verhuizen naar een andere stad om samen te wonen), maar het is zo kort dag en ik word er gewoon verdrietig van dat het plekje waar dreumes al bijna 1,5 jaar naartoe gaat en waar ze het zo ontzettend leuk heeft er straks niet meer is. En daarnaast gewoon al het halsoverkop geregel dat er nu weer bij komt kijken. -O-

En met plezier naar haar toebrengen.. Ach.. Ik doe N. er zo'n plezier mee en het zal ook allemaal wel goedkomen, maar ik weet inderdaad niet of ik zelf bij de overdracht nog het zonnetje in huis zal zijn. ;)
pi_168011584
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet voldoende wat je nu doorgeeft aan je 'vrucht' qua antistoffen omdat het een vaccinatie van lager terug is.

Het risico op kinkhoest is niet zo groot trouwens. Bij mij op werk liepen meerdere collega's en patiënten rond ermee toen ik zwanger was en daarom wel gevaccineerd tijdens zwangerschap.
Afweging die je zelf natuurlijk moet maken allemaal of je wel of niet doet
Ik heb de vaccinatie nooit gehad maar wel als kind kinkhoest gehad; mooie kleuterschool herinneringen met hoestbuien op de gang :{ Broer werd erg ziek van alle prikken dus voor mij een aangepast program met dit als gevolg :X

Maar of dat ook mijn kind al beschermd, geen idee!
pi_168011728
Nee, alleen als je lijf actief aan de slag gaat met antistoffen aanmaken (vaccinatie of in aanraking komen met het virus), geef je ze door en bied je bescherming totdat hij zelf gevaccineerd wordt.
pi_168011770
Jemig Selvaria, zijn haar plannen dan zo abrupt ontstaan dat ze dit vorige maand nog niet wist?? Succes met het zoeken/vinden van een alternatief, ik hoop dat er geen tekorten zijn waar je woont!

Voor baby & peuter moet ik 2 maanden m'n werkdagen aanpassen omdat er geen extra plek was op m'n huidige dagen. Ook dagen ruilen gaat super lastig de laatste maanden. Fijn dat de business weer aantrekt voor ze, maar voor mij als ouder gaat er wel een stukje flexibiliteit weg ;)
pi_168011814
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:58 schreef WupWup het volgende:
Nee, alleen als je lijf actief aan de slag gaat met antistoffen aanmaken (vaccinatie of in aanraking komen met het virus), geef je ze door en bied je bescherming totdat hij zelf gevaccineerd wordt.
Ah zit dat zo :)
  maandag 9 januari 2017 @ 20:20:07 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168012493
Stroop, wat fijn van de goede nekplooimeting! Ik mag morgen en ben ook zenuwachtig, pff

En Flav, gefeliciteerd met de goede echo en welkom! Leuk om te zien he? O+

De klossen en placenta's tegen de muur sla ik nog even over dankuwel.

En edit voor de gastouderellende van Selvaria, wat een rotstreek!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168012776
Goede echo's voor flav en stroop *O*

Selvaria, dit is geen hormonale reactie hoor, ook in niet zwangere toestand begrijp ik zo'n reactie. Zeker als je denkt dat je alles goed geregeld hebt. Wij twijfelen nog tussen kdv en gastouder, maar nu neig ik ook meer naar kdv. Moet ik sowieso woensdag ook maar even achteraan gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168013095
Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt, Selvaria.
pi_168013354
Ik heb eigenijk geen idee wat betreft tekorten hier in de buurt, aangezien we alles voor elkaar hadden. We gaan morgen gelijk een rondje bellen.

De plannen lijken inderdaad abrupt ontstaan of ze wilde pas echt de knoop doorhakken op het moment dat ze een huis aangewezen had gekregen? Het is me een raadsel hoe de vork exact in de steel zit.
  maandag 9 januari 2017 @ 20:48:09 #35
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168013579
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?

Onze vk gaf aan dat we een guo mogen in plaats van de seo.. Iemand een idee wat daarvan het voordeel is en waarom ik er een uur voor in de auto zou zitten in plaats van 20 minuten? :P

Succes morgen Lemijn! En Dobbey natuurlijk ook!!
pi_168013649
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:42 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb eigenijk geen idee wat betreft tekorten hier in de buurt, aangezien we alles voor elkaar hadden. We gaan morgen gelijk een rondje bellen.

De plannen lijken inderdaad abrupt ontstaan of ze wilde pas echt de knoop doorhakken op het moment dat ze een huis aangewezen had gekregen? Het is me een raadsel hoe de vork exact in de steel zit.
Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168013964
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar heeft het gastouderbureau daar niet een verantwoordelijkheid in, bij het zoeken van vervangende opvang? Als je gewoon zo een maand van tevoren de opvang kunt opzeggen, en dat je het dan verder zelf mag uitzoeken, dan zou ik al bij voorbaat niet lekker slapen. :{ .
Zeker, en dat doet het gob ook heel erg goed (vaker vervanging nodig gehad ivm ziekte), maar zij zijn natuurlijk ook afhankelijk van de werkdagen en bezettingen van de gastouders en ik weet niet of ze op zo'n korte termijn een gastouder kunnen vinden die:
-plek heeft op de juiste dagen
-voor 2 kindjes
-ook nog eens goed voelt voor ons

Er zal wel een oplossing te vinden zijn, maar of die oplossing ook echt bij ons past..

We hebben net wat proefberekeningen gemaakt w.b. toeslagen en het verschil tussen gastouderopvang en kdv's en dat verschil viel gelukkig reuze mee. Morgen gaan we ons gewoon heel breed oriënteren 'n uiteraard ook het gob aan het werk zetten en dan een keuze maken.
pi_168014010
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:45 schreef tombolafan het volgende:
Oh, vandaag 4x gebeld met/door de GGD voor de kinkhoest injectie, was nogal een moeilijke vraag kennelijk :')

Maar goed, heb nu iig een afspraak :7
Crapsticks! Daar moet ik ook nog voor bellen :@
pi_168014051
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?
Liefst wel om haar in haar ritme te houden, maar in het ergste geval zou ze wel een tijdje thuis kunnen blijven.
  maandag 9 januari 2017 @ 21:08:39 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168014456
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Pfff, dat zou ik ook absoluut niet fijn vinden hoor, Selvaria! Op zulk korte termijn is dat echt heel vreemd. Moet je voor je grote dan over een maand al opvang hebben of hou je die thuis tijdens je verlof?

Onze vk gaf aan dat we een guo mogen in plaats van de seo.. Iemand een idee wat daarvan het voordeel is en waarom ik er een uur voor in de auto zou zitten in plaats van 20 minuten? :P
Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?
GUO kijkt volgens mij wat uitgebreider, de G staat voor geavanceerd, en wordt gemaakt door een gynaecoloog met echo's als aandachtsgebied. Daarom wordt het in een ziekenhuis gemaakt en niet bij een gewone echtpraktijk -> verder rijden.
Jouw indicatie is de ICSI denk ik? Het wordt in ieder geval gedaan bij een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen, of als er iets bijzonders wordt gezien op de SEO (ik zie het als: SEO screent op normaal vs afwijkend, GUO kijkt verder naar de afwijking, vergelijkbaar met verloskundige vs gynaecoloog in de zwangerschap).
Voordeel is dus dat, als er iets aan de hand zou zijn, je niet weer terug hoeft voor de GUO, cq je gelijk uitleg en antwoorden krijgt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168014640
Klopt wat Lemijn schrijft, alhoewel de GUO-echoscopist geen gynaecoloog hoeft te zijn. En het klopt ook dat je verloskundige die uitleg had moeten geven :o
pi_168014962
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:14 schreef WupWup het volgende:
Klopt wat Lemijn schrijft, alhoewel de GUO-echoscopist geen gynaecoloog hoeft te zijn. En het klopt ook dat je verloskundige die uitleg had moeten geven :o
Dit, inderdaad.
Wij hadden ook GUO vanwege de icsi behandeling.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cygne op 09-01-2017 22:25:27 ]
  maandag 9 januari 2017 @ 21:38:48 #43
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168015523
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Heeft de verloskundige niet uitgelegd wat het verschil is?
GUO kijkt volgens mij wat uitgebreider, de G staat voor geavanceerd, en wordt gemaakt door een gynaecoloog met echo's als aandachtsgebied. Daarom wordt het in een ziekenhuis gemaakt en niet bij een gewone echtpraktijk -> verder rijden.
Jouw indicatie is de ICSI denk ik? Het wordt in ieder geval gedaan bij een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen, of als er iets bijzonders wordt gezien op de SEO (ik zie het als: SEO screent op normaal vs afwijkend, GUO kijkt verder naar de afwijking, vergelijkbaar met verloskundige vs gynaecoloog in de zwangerschap).
Voordeel is dus dat, als er iets aan de hand zou zijn, je niet weer terug hoeft voor de GUO, cq je gelijk uitleg en antwoorden krijgt.
Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").
Gelukkig heb ik jullie O+ Thanks voor de uitleg!
  maandag 9 januari 2017 @ 22:07:33 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168016730
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik beken dat de combinatie moe + migraine er voor zorgde dat ik maar een kwart heb opgeslagen van wat ze zei.. Dat kwam een beetje neer op "het verschil tussen je regionale ziekenhuis en het amc" en dat snapte ik al niet helemaal, maar had ook niet echt de scherpte van geest om door te vragen. En ze zei dat het apparatuur beter was, maar gezien hoe wazig de machine was waarmee ze de npm die middag deden vond ik dat niet veel zeggen O:) indicatie was inderdaad de ICSI, maar ze deed het een beetje overkomen alsof dat eigenlijk 'overbodig' was om meteen de guo te doen ("bijna iedereen kiest gewoon voor seo").
Gelukkig heb ik jullie O+ Thanks voor de uitleg!
Ik lees nu pas dat je echt bedoelde 'we mogen een tosti in plaats van een gewone boterham', zo van je mag kiezen want het is misschien aantrekkelijker. Ik las het als 'ik mag op voor de suikertest met dat vieze drankje', oftewel dat je moest. Maar wat jij zegt is logischer, het is tenslotte een keuze. En dat verklaart ook je vraag over het verre reizen :o
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 januari 2017 @ 22:19:42 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_168017292
Jezus selvaria, wat ontzettend kak zeg :( hopelijk vinden jullie snel een passende oplossing. Ik zou er ook van moeten huilen :*
disclaimer
pi_168018096
Wat klote Selvaria! Ik snap heel goed dat je daar flink de balen van hebt, lekkere timing..

Ik las iets over een goede combinatietest, maar weet even niet meer wie en wat, sorry!

Vandaag eerste werkdag, studiedag en vanavond voor eigen studie naar school, gaar nu!!
pi_168020137
Wat balen zeg Selvaria :( Het gastouderbureau zou op zo'n korte termijn toch een alternatief moeten bieden?

Ik heb deze zwangerschap zowel een SEO als GUO gehad (en mag er over twee weken weer een wegens nog steeds groot kind) en het enige verschil voor mij was af en toe een 3D-plaatje tussendoor een consult gynaecoloog achteraf (ik zit normaal bij de verloskundige). Ze duurden beide circa een half uur. Oh ja tijdens de GUO werd een aantal onderdelen iets uitgebreider bekeken, voor zover ik dat kan inschatten. Weinig nuttige info van mij dus :P
pi_168020901
Balen Selvaria dat je dat op zo'n korte termijn wordt medegedeeld :{ Hoop dat er een fijn alternatief te vinden is!

Ik las tosti. En ik had al honger en nu wil ik dus een tosti. Bedankt he.
pi_168022360
Hier al heel de nacht op het ziekenhuis. Enorme pijnaanvallen. Vermoedelijk galstenen. Daadnaast is mijn baarmoedermond weer korter geworden 2.7 dus nu opgenomen ter controle
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_168022379
Oh my, galstenen kunnen echt extreem veel pijn doen. Ik had het 7 dagen na de bevalling. Sterkte!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')