abonnementen ibood.com bol.com
pi_169393705
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je heen vliegt.
Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737.

Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen.

Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd.

Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om.

Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen.

Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt.
Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(

Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
pi_169393887
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169393996
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen :)
pi_169394627
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:59 schreef Mazou het volgende:

[..]

Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen :)
Nee ook Alitalia. Dat vinden we er ook zo raar aan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169395141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:

[..]

Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(

Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Hangt er vanaf hoe lang je bent. Als je 2m bent zou ik het wel doen ja.

Maar ik zelf met mijn 1,83 zit zonder enige problemen gewoon in een ryanair of wizz air stoel. Het hangt er ook heel erg vanaf hoeveel je zelf gewend bent aan comfort of een gebrek daaraan. Ik ben zelf niet van suiker en kan wel tegen een stootje, dus iets moet wel heel erg krap zijn voor ik echt problemen krijg. Andere mensen zijn delicater en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zo veel mogelijk ruimte enzo. Dus hangt er helemaal vanaf hoe jij er tegenaan kijkt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169395145
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Ik zou ze even bellen of contacteren op sociale media.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 19:06:32 #257
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169397222
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:
Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(
Het gross van die klachten komt doordat passagiers niet lezen of het reisbureau waar ze geboekt hebben informatie niet voldoende heeft doorgebriefd. Doorgaans leveren ze exact wat ze op hun eigen site aangeven, wat inhoud dat je vluchttijden kunnen wijzigen, je stoelreservering last minute kan komen te vervallen en de verzorging van de inwendige mens minimaal is.

quote:
Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Die geven idd wel wat extra beenruimte. Let er wel dat de tafeltjes van deze stoelen in je armleuning zitten, dus de stoelen zijn iets smaller.
Rij 1 en 2 geven ook extra beenruimte bij TUI. Daar moet je wel opletten dat voor 1ABC en 2DEF het tafeltje óók in de stoelleuning zit en dat bij 1A de romp van het toestel taps toe loopt, waardoor je net iets minder beenruimte hebt.

De beenruimte is bij TUI in economy hetzelfde als bij Transavia, KLM en Ryanair
So we just called him Fred
pi_169397454
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
pi_169398959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:16 schreef Yreal het volgende:
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.

Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.

Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:15:40 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169399034
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.

Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.

Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft :')
28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169399111
Maar goed, de luchtvaart gaat steeds meer toe naar het model van de budget airlines. Ook de gevestigde maatschappijen:

- bijbetalen voor bagage
- bijbetalen voor eten en drinken
- steeds kleinere seat pitch
- leuren met de verkoop van extra zaken, zoals het bijkopen van een huurauto of overnachting, of het kopen van allerlei zaken aan boord

Het voornaamste verschil zit hem eigenlijk alleen nog maar in het volgende:

- gevestigde maatschappijen hebben een beter imago, dus mensen betalen er meer voor.
- gevestigde maatschappijen bieden overstappen aan, veel budgetairlines niet (maar ook dit komt steeds meer bij de budgetmaatschappijen, b.v. Norwegian, WOW air etc.)
- gevestigde maatschappijen hebben Frequent Flyer programma's die interessant zijn voor b.v. zakenlieden en andere mensen die veel vliegen
- het premium product van de gevestigde maatschappijen (business en First class) blijft altijd belangrijk en een stuk beter dan een iets grotere stoel op je Norwegian of Wow Air vlucht
- de klantenservice is vaak beter (maar zeker niet altijd !)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169399139
quote:
99s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:15 schreef XL het volgende:

[..]

28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
Au... en die stoelen kunnen nog naar achter ook, dacht ik.

Heb er wel eens mee gevlogen, geen pretje nee. Doe dan maar ryanair. Letterlijk het enige voordeel: ze vliegen vanaf schiphol ipv eindhoven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169431154
Iberia expres blijft inderdaad om te janken.

Maar goed, het gaat natuurlijk allemaal steeds meer naar elkaar toe, en dat is ook logisch als de markt daarom vraagt. We moeten ook gewoon eerlijk zijn dat het allemaal niet zo heel veel uit elkaar loopt. Want ook ryanair is helemaal niet zo vreselijk goedkoop meer als je op goede tijden wil vliegen. Ja, op dinsdagavond kun je nog leuk snippen, maar verder vind ik het allemaal steeds minder worden.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 17:29:20 #264
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_169436391
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:08:23 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169439670
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:29 schreef 18konijn het volgende:
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
Retour?
Wat waren je vliegtijden?

Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:

1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten

Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169443710
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:08 schreef XL het volgende:

[..]

Retour?
Wat waren je vliegtijden?

Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:

1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten

Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:15:41 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169444447
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:

[..]

Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
Ook kort van tevoren? Vele retourtjes in Europa kun je voor die prijs krijgen bij Ryanair. Dat is het punt niet. Het verschil tussen een paar jaar geleden en nu is dat Ryanair ook kort voor vertrek veel gunstiger was dan de legacy carriers. Duurder dan lang van tevoren, maar niet zo duur als de grote luchthavens kort voor vertrek. Nu schieten die prijzen ook omhoog bij Ryanair. Het is niet meer moeilijk ook daar 200 euro voor een enkeltje te betalen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 11 maart 2017 @ 22:22:17 #268
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169444671
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:15 schreef XL het volgende:

[..]

Ook kort van tevoren?
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
So we just called him Fred
pi_169444875
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:

[..]

Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
ja, standsted op kut tijden. Vlieg dan gewoon voor 60¤ retour naar gatwick.
pi_169444962
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden :')
pi_169445043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:30 schreef Yreal het volgende:
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden :')
+ vliegen met Norwegian
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:33:35 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169445056
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
Dat is mooi. Zou je die 16 uur via Düsseldorf in Londen wil doorbrengen betaal je 370 euro.

Maar goed, dat er nog goedkope vluchten bestaan moge duidelijk zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169446218
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
nee maar dat is dus een beetje het punt. Vluchten om 7.30 zijn prima goedkoop. Maar wat wil je als je om 7/00 vliegt uit weeze?
pi_169456052
Hoi,

ik vlieg morgen naar Berlijn. Nu zijn er weer stakingen aangekondigd. Word gesproken over vertragingen en het uitvallen van vluchten. Bel net Easyjet, enige wat zij kunnen zeggen is dat de vlucht tot nu toe is vertraagd met 5 min. Nu twijfel ik of ik de vlucht verplaats of afwacht. Wat zouden jullie doen?


quote:
Reizigers die maandag van of naar de luchthavens Tegel of Schönefeld in Berlijn vliegen, moeten opnieuw rekening houden met vertragingen of annuleringen.
Vakbond Verdi heeft het grondpersoneel opgeroepen om de stakingen van de afgelopen week voort te zetten. De staking begint maandag om 4.00 uur 's nachts en zal tot dinsdagnacht 5.00 uur duren.

De vakbonden roepen het grondpersoneel op het werk neer te leggen om de eis voor een loonsverhoging kracht bij te zetten. De vakbond wil dat het uurloon met 1 euro wordt verhoogd.

Gemiddeld ligt het loon nu op 11 euro per uur. De werkgevers willen niet verder gaan dan een verhoging van 8 procent, uitgesmeerd over de komende drie jaar.

Eerdere staking
Vrijdag leidde de staking van het grondpersoneel tot het schrappen van ongeveer zevenhonderd vluchten. Vijf vluchten van Schiphol naar luchthaven Tegel en vijf terugvluchten werden geannuleerd. Easyjet annuleerde drie vluchten van Amsterdam naar Berlijn-Schönefeld en vice versa.

Ook vanuit Rotterdam The Hague Airport werd niet naar Berlijn gevlogen. Eén heen- en terugvlucht van Transavia naar Schönefeld werd geschrapt. Reizigers werd geadviseerd de auto of de trein te nemen, of de reis uit te stellen.

http://www.nu.nl/economie(...)maandag-opnieuw.html
Hij is geannuleerd. Mocht gratis wijzigen naar andere vlucht of geld terug. Prima opgelost van EasyJet.

[ Bericht 36% gewijzigd door Yasmin23 op 12-03-2017 15:54:43 ]
pi_169527348
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')