Ja. Alleen wordt het geld in termijnen het komende jaar uitgekeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 01:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
*knip*
en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.
Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.
twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 16:38:45 "No serious discussions" took place between Ron Dennis and Manor, report @SkySportsNewsHQ https://t.co/n2WPf8eojh https://t.co/yX8Ue4yumA reageer retweet
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:31 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren.
McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen...
Dat denk ik ook. Door het size zero concept heb je een groot voordeel en een groot nadeel. Motor is licht en ultra compact, dus meer ruimte voor koeling, airbox, tank en andere zaken.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougiesquote:Op maandag 9 januari 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken.
Tsja waarom niet, zo werkt het in de ruimtevaart ookquote:Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.
De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken.
Als het ook maar een beetje voordeel kan geven denken ze er sterk over na om het toe te passenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Een F1 die beter loopt dan 1:15, wie had dat ooit gedachtquote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:39 schreef Fer het volgende:
[..]
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.
Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas.
Volgens mij is het onmogelijk om net zo efficiënt te worden als een elektromotor.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.
Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |